Fundamenteel 1.030 Geplaatst 57 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 57 minuten geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei distazo: De teksten die ik je gaf, waarom laat je die weg? Je theologie lijkt me zeer oppervlakkig. Het Nieuwe Testament heet niet 'nieuw' omdat het oude weg mag, in de prullenbak. Geen enkele apostel, had het NT. Toen Jezus met 2 leerlingen naar Emaus ging, liep, na zijn opstanding, citeerde Jezus het OT, en legde het uit. Denk je dat Jezus het NT citeerde? Dat was pas 2 eeuwen later aan het vormen. Ik vroeg je, in het bericht, wanneer werd dan vervuld, 'ik zal een nieuw verbond sluiten, met Israel en Juda?', jij zegt "Dat zijn wij???" Wanneer dan? Ga eens in op de juiste volgens jou juiste betekenis van die teksten? Omdat ik het oneens ben en daar niet op ga blijven hameren. Ergo de agree to disagree. Ik heb voldoende citaten gegeven waarin dat blijkt. FF terugscrollen 😉 20 uur geleden zei Fundamenteel: Hebreeën 7:12 Want als de priesterschap verandert, komt er noodzakelijk ook een verandering van de wet Hebreeën 8:13 Als Hij zegt: Een nieuw verbond, heeft Hij het eerste vaderlands overbodig gemaakt; en wat overbodig en verouderd is, is dichtbij om verdelgd te worden Romeinen 7:6 Maar nu zijn wij van de wet afgestorven door hetgeen waaraan wij vasthielden, zodat we dienen in nieuwheid van de Geest en niet in de ouderdom van de letter 2 Korinthe 3:6 Die ons ook geschikt heeft als dienaren van een nieuw verbond, niet van de letter, maar van de Geest; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend dit dus ☝️ Het oude is voorbij. Maar er zijn nog enkele onvervulde profetieën die Jezus ook aanhield zoals die van Daniël. Maar Christus is wel geboren. Dus als je gelooft dat Christus de Messias is, ga je niet meer aan het oude vasthangen maar het nieuwe. De apostelen hebben het nieuwe geschreven door Zijn leer en er getuige van te zijn. Zie dat ook ik in het licht van Paulus zijn bekering. Die hield vast aan het oude tot hij getuige was. 2 uur geleden zei distazo: Ik vroeg je, in het bericht, wanneer werd dan vervuld, 'ik zal een nieuw verbond sluiten, met Israel en Juda?', jij zegt "Dat zijn wij???" Wanneer dan? Ga eens in op de juiste volgens jou juiste betekenis van die teksten? Tegen wie zei Hij dit en over wie had Hij het als "ander volk"? Mattheus 21:43 Daarom zeg Ik u, dat het koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden en aan een volk gegeven zal worden dat de vruchten daarvan draagt. De joden zijn in ballingschap door de Romeinen geflikkerd he. Wat voorspeld werd door Christus. Waar staat dat ze daarna ooit zouden terugkeren anders dan als nepjoden die de synagoge van de satan zijn? 44 minuten geleden bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 34 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 34 minuten geleden 38 minuten geleden zei TTC: Misschien wil je het over fractalen hebben? Als je dit relevant acht … Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 6 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 6 minuten geleden 26 minuten geleden zei IKBENANDERS: Als je dit relevant acht … Omdat je middels geometrie over oneindigheid begint, vandaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten