leren_schoen 59 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden (bewerkt) 11 minuten geleden zei najjreb86: Wat een onzin verkondig je hier Sjako. Mag je wel liegen van je geloof? Er is geen "toen dachten ze ALLEMAAL....".. De mensheid dacht vroeger heel veel. En toen de Grieken al dachten dat de Aarde rond was, meenden de christenen dat Jezus was opgevaren ten Hemel. Paulus meende dat Jezus terugkwam op de wolken en dat iedereen die Hem lief had op zou stijgen ten hemel om voor eeuwig God te aanbidden. Dit doen enorm denken aan een platte Aarde, met daarboven de Hemel. Daarom schreef ik ook "bij Mars linksaf?".. Geef toch gewoon toe dat de schrijvers van de Bijbel geen sjoege verstand van ons universum hadden en dat ze schreven naar gelang de cultuur waarin de schrijvers leefden verstand van zaken hadden. Daarom kan je uit de Bijbel ook meerdere wereldbeelden halen. En over "Israel bestaat weer": Stel je hebt een Duitse herder, en die noem je Sjako. Maar die herder gaat dood. Dan koop je tien jaar later weer een Duitse herder en die noem je weer Sjako. Bestaat die eerste Sjako dan weer? Of is het gewoon een heel andere hond met toevallig dezelfde naam? Dit doorvoerend naar de Bijbel: Het oude Israel is dood en begraven, en dus alle beloften die God zogenaamd deed aan Israel (geschreven door Joden, voor Joden, dus propaganda!) gelden niet meer. En dus ook niet voor het landje dat men nu toevallig weer Israel noemt. En wij, Westerlingen en christenen in de hele wereld, trappen erin. Boven besluit niks. Het is Onder dat alles besluit.. En je trapt in de Israelitische propaganda.. Wie schreven ook alweer de dingen die gaan over Israel en Joden? O ja, dat waren zelf ook Joden en Israelieten.. Wc-eend bepaalt dat WC-eend het best werkt.. Vandaar ook dat men in die geschriften stelde "uitverkoren" te zijn. En dat "er is maar 1 God, en dat is de onze!"... Je zal propaganda nog niet erkennen als het vlak voor je neus staat. Maar ben jij een gelovige (in de Almachtige persoon)? Dat is geen propaganda dat is letterlijk wat wij (gelovige) geloven. Dat alles in hemel en aarde van de Almachtige is. Wie bepaalt hier beneden dan wat? En als je iemand noemt of wijst als de Almachtige wilt kan alle macht van diegene morgen ontnomen worden. 22 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 0 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden Zojuist zei leren_schoen: Maar ben jij een gelovige (in de Almachtige persoon)? Dat is geen propaganda dat is letterlijk wat wij (gelovige) geloven. Dat alles in hemel en aarde van de Almachtige is. Wie bepaalt hier beneden dan wat? En waarom zou je er geen schijt aan hebben? Dat zijn eerder ketenen van je verstand. Dat je denkt iemand per se onderdanig te zijn (als hij of zij) bijvoorbeeld een wet voor zichzelf schrijft. Jij kan alsnog bepalen te luisteren naar wie je wilt. Je vergeet dat het mensen zijn die het op hebben geschreven. Die schreven over de Almachtige. En dat de God waarin zij geloofden toevallig die Almachtige was.. Ik heb nog 0 bewijs gezien dat de Joodse God de almachtige is. Ik heb zelfs 0 bewijs voor een almachtig wezen gezien. De Joden deden het overigens wel slim. Ze beweerden dat hun God de Almachtige was, dus als zij (Israel) weer eens in de problemen waren dan vroegen zij zich af "waar is onze Almachtige God". En dan kwamen ze altijd bij zichzelf uit. "wij hebben iets verkeerd gedaan, dus onze God gaf ons in de handen van de vijand"... In plaats van gewoon het simpele "misschien is onze God niet Almachtig".. Met de holocaust als grootste bewijs overigens, dat die Joodse God niet bestaat OF niet Almachtig is. Alleen op papier is de Joods/Christelijke God Almachtig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden (bewerkt) 6 minuten geleden zei najjreb86: Je vergeet dat het mensen zijn die het op hebben geschreven. Die schreven over de Almachtige. En dat de God waarin zij geloofden toevallig die Almachtige was.. Ik heb nog 0 bewijs gezien dat de Joodse God de almachtige is. Ik heb zelfs 0 bewijs voor een almachtig wezen gezien. De Joden deden het overigens wel slim. Ze beweerden dat hun God de Almachtige was, dus als zij (Israel) weer eens in de problemen waren dan vroegen zij zich af "waar is onze Almachtige God". En dan kwamen ze altijd bij zichzelf uit. "wij hebben iets verkeerd gedaan, dus onze God gaf ons in de handen van de vijand"... In plaats van gewoon het simpele "misschien is onze God niet Almachtig".. Met de holocaust als grootste bewijs overigens, dat die Joodse God niet bestaat OF niet Almachtig is. Alleen op papier is de Joods/Christelijke God Almachtig. Je bedoelt ook de Islamitische. Yusuf 12:38 bijvoorbeeld. Maar dan ben je zelf niet op het rechte pad. 21 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 0 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 1 minuut geleden zei leren_schoen: Je bedoelt ook de Islamitische. Surat Yusuf 12:38 bijvoorbeeld. Maar dan ben je zelf niet op het rechte pad. Waarom haal je de islam erbij? Denk je dat ik moslim ben? Ik ben atheist, christen geweest en heb de koran nog nooit gelezen. In tegenstelling tot de Bijbel. Wel geprobeerd maar ik kwam er niet in. En ik geloof in geen almachtige Godheid. Dus ook niet in Allah. OF welke Godheid men ook maar verzonnen heeft. En ik zie de Bijbel als propaganda. OT van de Israelieten/Joden en NT van de christenen. Je zou het OT eens moeten lezen en dan kijken of je de propaganda eruit kan halen. Bijvoorbeeld van die ark des verbonds, die gejat werd door de Filistijnen. En dan in een schuurtje stond. En als men dan in de ochtend het schuurtje opende, dan lagen alle godsbeeldjes op de grond rond de ark des verbonds. Alsof ze knielden voor de Joodse Godheid.. Als je dit niet kan lezen als pure propaganda, dan lees je dat nergens in. Of die wedstrijd die Elia deed met de priesters van de Baal. En dat de Baaalpriesters hun offer niet in vuur zagen gaan, maar die van Elia ging wel in de fik. Als je dat niet leest als propaganda dan lees je het nergens in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden Zojuist zei najjreb86: Waarom haal je de islam erbij? Denk je dat ik moslim ben? Ik ben atheist, christen geweest en heb de koran nog nooit gelezen. In tegenstelling tot de Bijbel. Wel geprobeerd maar ik kwam er niet in. En ik geloof in geen almachtige Godheid. Dus ook niet in Allah. OF welke Godheid men ook maar verzonnen heeft. En ik zie de Bijbel als propaganda. OT van de Israelieten/Joden en NT van de christenen. Je zou het OT eens moeten lezen en dan kijken of je de propaganda eruit kan halen. Bijvoorbeeld van die ark des verbonds, die gejat werd door de Filistijnen. En dan in een schuurtje stond. En als men dan in de ochtend het schuurtje opende, dan lagen alle godsbeeldjes op de grond rond de ark des verbonds. Alsof ze knielden voor de Joodse Godheid.. Als je dit niet kan lezen als pure propaganda, dan lees je dat nergens in. Of die wedstrijd die Elia deed met de priesters van de Baal. En dat de Baaalpriesters hun offer niet in vuur zagen gaan, maar die van Elia ging wel in de fik. Als je dat niet leest als propaganda dan lees je het nergens in. Vanwege je naam. Want najreb klinkt maghreb dus mensen denken dan dat je ‘arrokaans bent. Dus je bent atheïst zijn wel andere discussies als je een andere mening zoekt en er zijn hier genoeg mensen die een gesprek daarover met je willen voeren Als je christen was waarom niet meer dan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 0 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 1 minuut geleden zei leren_schoen: Vanwege je naam. Want najreb klinkt maghreb dus mensen denken dan dat je ‘arrokaans bent. Dus je bent atheïst zijn wel andere discussies als je een andere mening zoekt en er zijn hier genoeg mensen die een gesprek daarover met je willen voeren Dan ben jij een student. Want leren-Schoen klinkt als iemand die wil leren. En trouwens, in Arabische landen gooien ze met een schoen als ze je willen beledigen. Dus misschien ben jij wel een moslim? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 7 minuten geleden zei najjreb86: Dan ben jij een student. Want leren-Schoen klinkt als iemand die wil leren. En trouwens, in Arabische landen gooien ze met een schoen als ze je willen beledigen. Dus misschien ben jij wel een moslim? Ik ben eigenlijk een kabbalist. Als je het echt wilt weten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
distazo 1 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden @Fundamenteel Je maakt hier een paar klassieke denkfouten door elkaar. 1. “Israël = christenen nu” Dat klinkt mooi, maar het is simpelweg niet wat de tekst zegt. In Jeremia 31 wordt expliciet gesproken over: huis van Israël huis van Juda Dat is niet “de kerk”, dat zijn concrete historische entiteiten (10 + 2 stammen). Als je dat vergeestelijkt, moet je consequent zijn en ook: landbelofte vergeestelijken terugkeer vergeestelijken verbond vergeestelijken Maar dat doet de tekst zelf niet. Sterker nog: even verderop (Jer. 31:35-37) koppelt God het bestaan van Israël aan de orde van zon, maan en sterren. Met andere woorden: zolang de schepping bestaat → Israël als volk bestaat. 2. “Was al vervuld” Dat is te makkelijk. De terugkeer uit Babel? alleen Juda grotendeels 10 stammen bleven verspreid geen volledige nationale, geestelijke restauratie Maar Ezechiël 36–37 spreekt over: terugkeer uit alle volken hereniging van Israël en Juda geestelijke vernieuwing (nieuw hart, Geest) Dat is historisch nooit volledig gebeurd. 3. NT zegt het juist expliciet Romeinen 11 is hier keihard: Israël is gedeeltelijk verhard (dus nog steeds Israël) die verharding is tijdelijk “heel Israël zal behouden worden” Paulus maakt juist onderscheid: heidenen → ingeënt Israël → natuurlijke takken Als Israël “de kerk” is geworden, slaat heel die metafoor nergens meer op. 4. “Geen aards koninkrijk meer” Dat is een theologische aanname, geen tekst. Handelingen 1:6 De discipelen vragen: “Herstelt U in deze tijd het koninkrijk voor Israël?” Jezus zegt niet: jullie begrijpen het verkeerd, dat bestaat niet meer Hij zegt: het is niet aan jullie om de tijden te weten Dus: verwachting blijft staan timing is verborgen 5. Samenvattend Je moet kiezen: Of: je leest de teksten zoals ze er staan → Israël blijft een volk met toekomst Of: je gaat alles vergeestelijken → maar dan ondermijn je de betrouwbaarheid van de profetieën zelf Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
distazo 1 Geplaatst 41 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 41 minuten geleden 21 uur geleden zei najjreb86: Waarom haal je de islam erbij? Denk je dat ik moslim ben? Ik ben atheist, christen geweest en heb de koran nog nooit gelezen. In tegenstelling tot de Bijbel. Wel geprobeerd maar ik kwam er niet in. En ik geloof in geen almachtige Godheid. Dus ook niet in Allah. OF welke Godheid men ook maar verzonnen heeft. En ik zie de Bijbel als propaganda. OT van de Israelieten/Joden en NT van de christenen. Je zou het OT eens moeten lezen en dan kijken of je de propaganda eruit kan halen. Bijvoorbeeld van die ark des verbonds, die gejat werd door de Filistijnen. En dan in een schuurtje stond. En als men dan in de ochtend het schuurtje opende, dan lagen alle godsbeeldjes op de grond rond de ark des verbonds. Alsof ze knielden voor de Joodse Godheid.. Als je dit niet kan lezen als pure propaganda, dan lees je dat nergens in. Of die wedstrijd die Elia deed met de priesters van de Baal. En dat de Baaalpriesters hun offer niet in vuur zagen gaan, maar die van Elia ging wel in de fik. Als je dat niet leest als propaganda dan lees je het nergens in. Simplistisch, dan is elk geloof propaganda. Maar wat is atheisme dan? Propaganda van slavernij. Er bestaat geen God, je hebt geen doel in het leven, maar alle mensen moeten mijn slaaf worden. Aka communisme, oftewel, ik mag alles doen wat IK wil, want mijn genen zijn belangrijker dan jouw genen. Gewoon iets als propaganda declareren maakt niet dat het zo is. Je wilt eigenlijk zeggen: "Ik geloof niet in het bovennatuurlijke, het bestaat niet, dus is het propaganda" Kan jij eigenlijk bewijzen dat God niet bestaat? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten