sjako 720 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 8 minuten geleden zei Breuk: maar er is wel sprake van onderscheid. Als zowel de Vader, de Zoon en de heilige Geest één in wezen zijn, dan moeten ze alle drie even machtig zijn want ze zijn dan alle drie almachtig. De één kan dan niet boven de de ander staan. En juist Jezus zegt dat Hij minder dan God is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 minuut geleden zei Breuk: Dat is een verdraaiing die al vaker weerlegd is. Je ziet hier weer een voorbeeld van allerlei bochten waar je je in moet wringen om het maar kloppend te krijgen. Daarmee wordt het nogal ongeloofwaardig Klopt ik heb zelf ook via studiebijbel vernomen dat de NWV een zeer vrije parafrasering gebruikt van deze tekst( en dan zeg ik het vrij netjes) om het passend te krijgen. Dit is ansich een pure vertaalkwestie en zelfs een ongelovige vertaler en kenner van het grieks zal de vertaling van de NVW hier een gekunselde parafrase vd oorspronkelijke grondtekst vinden! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 379 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 minuut geleden zei sjako: Als zowel de Vader, de Zoon en de heilige Geest één in wezen zijn, dan moeten ze alle drie even machtig zijn want ze zijn dan alle drie almachtig. De één kan dan niet boven de de ander staan. En juist Jezus zegt dat Hij minder dan God is. Hiermee geef jij ook aan de drie eenheid niet te snappen. Je geeft zelf ook aan dat de Geest van God niet hetzelfde is als God de Vader. Paradigma shift is nodig maar bij sommige mensen lukt dat niet meer (was ook in de tijd dat men dacht dat de zon om de aarde draaide). 15 minuten geleden zei Hopper: Alleen door Mij kun je bij de Vader komen, zegt Jezus. Dit is juist een bewijsplaats van de eenheid. Snappie… Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 12 minuten geleden zei sjako: Als zowel de Vader, de Zoon en de heilige Geest één in wezen zijn, dan moeten ze alle drie even machtig zijn want ze zijn dan alle drie almachtig. De één kan dan niet boven de de ander staan. En juist Jezus zegt dat Hij minder dan God is. Jezus zegt niet dat Hij minder God is. Jij laat alleen maar zien dat je de context waarin Jezus dit zegt weigert hierin mee te nemen( namelijk zijn menswording) in fil 2: 7 die jouw wtg ook vrij erbarmelijk vertaald heeft( zie mijn vorige bijdrage waar ik hier meer op in ga en de bijdrage van Breuk die ook nog een keer deze kwestie behandeld. Nu even ingaand op jou stelling hierboven. Als het waar is wat je hierboven beweerd krijg je rare inconsequente stellingen. Stel je bent werknemer in het bedrijf van je vader waarin je vader leidinggevende is. Ben jij dan opeens minder mens( in wezen!!) dan jouw vader omdat je vader meer macht heeft binnen het bedrijf dan jij? binnen de 3 eenheid heb je idd een rolverdeling zoals wij dat ook kennen. Maar dit heeft geen invloed op de volle goddelijk natuurlijk en het wezen van Jezus! Zeker maakt Hem dat niet minder God. Hoogstens heeft Hij een andere taak of rol binnen die drie-eenheid. 6 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 720 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 7 minuten geleden zei Breuk: Het Grieks in vers 6 zegt: “οὐχ ἁρπαγμὸν ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα θεῷ” – letterlijk: “Hij achtte het geen roof (of iets om zich aan vast te klampen) om aan God gelijk te zijn.” Which also (was) in Jezus Christ, who in (The) form of God subsisting, not robbery thought it, to be equal with God, but himself emptied etc Dit is de woord voor woord vertaling. Hij was dus in de aanwezigheid van God, zelfs zelfde natuur, maar Hij heeft niet overwogen om gelijk te zijn aan God. De rest is bijverzonnen door de vertaling. 5 minuten geleden zei Dannyr: Jezus zegt niet dat Hij minder God is. Dat zegt Hij letterlijk! De Drieeenheidsleer geeft er een draai aan. Dat zou Hij enkel als mens hebben gezegd. Zo lust ik er nog wel een paar. Ze leggen duidelijke teksten uit dat het voor hen goed uitkomt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 17 uur geleden zei sjako: Daarom zit je zoveel hier, omdat je het allemaal niet interesseert. Geloof er niks van. Denk dat jij juist erg twijfelt of bang bent dat wij het bij het rechte eind hebben 🤣 dat is het inderdaad... Man man, het christendom is een geloof van toen men geloofde dat de Aarde plat was, en dat men geen weet had van het onmetelijke universum. Sinds we weten hoe groot het universum is heeft een persoonlijke God wel afgedaan.. Een godheid die op Aarde liep. Of het idee dat ooit het universum word opgerold zoals een boekrol zoals Openbaring beweert.. Of de hemel die boven ons is. Dus nee, je hoeft niet bang te zijn dat ik bang ben dat jullie het bij het rechte eind hebben. Ik kan het nog sterker vertellen: Mochten jullie gelijk hebben en mocht de Joods/Christelijke God bestaan dan zou de mensheid in opstand moeten komen tegen die God en voor het gerecht brengen in den Haag vanwege alle dingen die Hij zou hebben gedaan tegen de menselijkheid/mensheid. Je zou er zeker niet voor moeten knielen of vergeving van moeten vragen. Want de gemiddelde mens heeft in zijn leven niet zulke erge dingen gedaan als de Godheid uit de Bijbel. Het is alsof je vergeving vragen moet aan Saddam Hoessein. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 720 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 7 minuten geleden zei Paulus888: Man man, het christendom is een geloof van toen men geloofde dat de Aarde plat was, en dat men geen weet had van het onmetelijke universum. Ik heb je teksten laten lezen dat de aarde rond is en dat hij aan niets hangt. Dat is geschreven in een tijd dat ze dachten dat de aarde plat was en op een grote schilpad lag. De Bijbel had het bij het juiste eind. Maar als je het allemaal onzin vindt wat doe je hier dan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei sjako: maar Hij heeft niet overwogen om gelijk te zijn aan God Onjuist dit staat er niet. Hiervoor verwijs ik je wederom naar mijn eerdere bijdrage met grondtekst en vertaling en de duidelijke parafrasering in de NWV die het wtg hier toepast! Je standpunt herhalen maakt in deze je standpunt niet waar beste Sjako. De NWV heeft hier duidelijk een gekunstelde vertaalmethode gehanteerd. De meest positieve manier om hun vertaalmethodiek te duiden is dat ze een zeer geparafraseerde methodiek hebben gebruikt( begrijpelijk gezien hun ontkenning vd drie eenheidsleer) 5 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.666 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei sjako: Zo maak je van God een sprookjesfiguur. Voor ongelovigen is Hij sowieso een sprookjesfiguur, dus dat is niet relevant. Maar waarom zou Hij volgens jou dan eveneens een sprookjesfiguur zijn? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 4 minuten geleden zei sjako: Ik heb je teksten laten lezen dat de aarde rond is en dat hij aan niets hangt. Dat is geschreven in een tijd dat ze dachten dat de aarde plat was en op een grote schilpad lag. De Bijbel had het bij het juiste eind. Maar als je het allemaal onzin vindt wat doe je hier dan? Je maakt je weer af met een smoesje. Ten eerste hangt de Aarde niet aan het niets.. Ten tweede geloofde de wereld niet dat de Aarde plat was en op een groot schildpad lag. Dat heb ik je al paar keer duidelijk gemaakt. Maar lezen en meteen snappen wat een ander zegt is moeilijk blijkbaar... Een (lees:1) visie was dat ja, van bepaalde mensen uit India. wikipedia.org/wiki/Eratosthenes De Grieken hebben de omtrek van de Aarde al berekend ongeveer 200 vC... Men kan aan de hand van het wereldbeeld van een Boek uit de Bijbel halen wanneer dat boek geschreven moet zijn. Daarom vind je in de Bijbel ook alle wereldbeelden terug. Maar goed, de hele Bijbel spreekt van aardecentrisch denken. Daarom ook dat in Openbaring (betrekkelijk jong nog) ons Universum opgerold gaat worden als een boekrol. Of dat de zon er straks niet meer gaat zijn, want God zal als de zon zijn. Ook volgens Openbaring. En sorry dat ik het zeg, maar ik denk niet dat een God het hele Universum zou hebben geschapen om enkel de Aarde uiteindelijk als bijzonder te behandelen. Of de mens, op de Aarde. Het kleine Joodse volkje als uitverkoren te zien, uit al die volkeren die op Aarde hebben rondgelopen etc. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 826 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Breuk: En weer geef je aan de drie eenheid niet te begrijpen. Het is fnuikend dat mensen met geen theologische scholing met een paar zinnen uit de bijbel aan de haal gaan en zich ook nog zelf op een geestelijk voetstuk plaatsen (waar ze gelijk van afdonderen). En hier haakte ik al af. Nu blijkt het geloof ook al niet meer voor gewone mensen te zijn, maar alleen voor mensen met theologische scholing te zijn. Maar nu hecht ik meer waarde aan de woorden van Paulus; de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen die des geestes Gods zijn. Theologisch geschoold of niet.... 1 uur geleden zei Breuk: Dit is juist een bewijsplaats van de eenheid. Snappie… Niks bewijsplaats, leer toch eens te begrijpen wat Jezus zegt: alleen middels Mij komt u tot de Vader. Dan is Jezus toch niet zelf de Vader? 1 uur geleden zei sjako: Nee, ook ruimte en tijd is schepping. God is overal, tot in de kleinste uithoek van het heelal. Door een mens van Hem te maken maak je God erg klein. Ik vind het al heel wat dat Hij Zijn eigen Zoon heeft gestuurd. Zijn eerstgeborene. Dat is ook precies wat ik beweer, ruimte en tijd zijn schepping. Als God 3 personen is, dan neemt God ruimte in en dan heeft God Zichzelf geschapen. (Deze bewering die ik hier doe is dus onwaar) Verder zijn we het eens, God is geen mens. Mensen zijn wél personen. De kerk heeft een God geschapen naar de mens zijn beeld en gelijkenis. De Bijbel leert dat het andersom is. 5 uur geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 5 minuten geleden zei Hopper: En hier haakte ik al af. Nu blijkt het geloof ook al niet meer voor gewone mensen te zijn, maar alleen voor mensen met theologische scholing te zijn. Maar nu hecht ik meer waarde aan de woorden van Paulus; de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen die des geestes Gods zijn. Theologisch geschoold of niet.... haha, en dat zegt iemand die het altijd heeft over de natuurlijke mens vs de geestelijke mens. Waar jij de geestelijke mens bent en de mensen die het niet met jou eens zijn de natuurlijke mens.. Dus wat is het verschil? Terwijl theologisch geschoolde mensen kunnen bewijzen dat ze theologisch gestoeld zijn. Het is echt iets. Maar geestelijk vs natuurlijk zit tussen de oren van de mensen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 826 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 7 minuten geleden zei Paulus888: haha, en dat zegt iemand die het altijd heeft over de natuurlijke mens vs de geestelijke mens. Waar jij de geestelijke mens bent en de mensen die het niet met jou eens zijn de natuurlijke mens.. Dus wat is het verschil? Terwijl theologisch geschoolde mensen kunnen bewijzen dat ze theologisch gestoeld zijn. Het is echt iets. Maar geestelijk vs natuurlijk zit tussen de oren van de mensen. Theologisch geschoolden hebben slechts louter mentale kennis. Het is uitgerekend de natuurlijke mens die slechts mentale kennis heeft. Uiteraard kan een theologisch geschoolde mens ook kennis hebben van de dingen die des Geestes Gods zijn. Maar dat hoeft niet perse De heer Breuk loopt in het spoor van theologisch geschoolden zoals Karl Barth. Maar Jezus zegt nergens dat je Karl Barth moet volgen. Wat zegt Jezus wel? “Wie achter Mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en Mij volgen”. Ik verwerp theologisch geschoolden niet, maar ik zet ze zeker niet op een troon zoals de heer Breuk. Het enige wat daadwerkelijk telt is ervaringskennis (Het volgen van Jezus). Maar Jezus-volgers tellen ook al niet mee bij de heer Breuk, alleen kerkelijken doen mee bij hem. 5 uur geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei sjako: Dat zegt Hij letterlijk! De Drieeenheidsleer geeft er een draai aan. Dat zou Hij enkel als mens hebben gezegd. Zo lust ik er nog wel een paar. Ze leggen duidelijke teksten uit dat het voor hen goed uitkomt. Ten eerste zegt Jezus nergens God is meer dan ik. Onzinnig ook daar Jezus zelf God is! Jezus zegt: De Vader is meer dan ik! Niet …. God is meer dan Ik.( nauwkeurig lezen en citeren is een belangrijke zaak!) Wat Jezus overigens niet minder God maakt zoals ik met voorbeelden en aan de hand vd positieverandering die hieraan vooraf ging zoals met mijn citaat uit fil2:7 uitvoerig heb onderbouwd! 4 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 34 minuten geleden zei Dannyr: Ten eerste zegt Jezus nergens God is meer dan ik. Onzinnig ook daar Jezus zelf God is! Jezus zegt: De Vader is meer dan ik! Niet …. God is meer dan Ik.( nauwkeurig lezen en citeren is een belangrijke zaak!) Wat Jezus overigens niet minder God maakt zoals ik met voorbeelden en aan de hand vd positieverandering die hieraan vooraf ging zoals met mijn citaat uit fil2:7 uitvoerig heb onderbouwd! En wie is de Vader dan? Toch ook God? Snap je het zelf nog wel? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Juliaaifz 0 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden We are America's foremost internet-based newspaper, bringing you the latest breaking updates and in-depth examination 24 hrs a day. As an fully digital periodical unfettered by hard copy deadlines or page confines, we have the agility to modify stories in real time and the room to give perspective lacking in today's splintered media landscape. Our prize-winning reporters hold the influential accountable through just, error-free reporting and in-depth probes. We document countrywide and global events with first-hand coverage and specialized commentary, casting a light on injustice while honoring the finest of mankind. The breadth of our journalism matches conventional national newspapers. We cover on government, industry, tech, scientific research, culture, athletics, living and more with nuance and insight. Elements like multimedia integrations, interactive data illustrations, and contributor communities improve our material and capture the dynamism of the digital era. And here are a few more holidays that you may not have even been aware of: [url=https://americanveterannewspaper.org/][img]https://i123.fastpic.org/big/2024/0504/a4/252819164a1c758f465c7671c9140fa4.jpg[/img][/url] In today's fast-paced world, staying informed with the latest news is not just a necessity but a obligation. AmericanVeteranNewspaper.org surfaces as a beacon of dependable and current reports, providing subscribers in the USA and around the world with insightful reporting on a multitude of themes. Here's why this online reports agency should be your preferred origin for information and how you can join its increasing group of well-versed audiences. Comprehensive Reporting on Varied Themes International and Local Updates: From political progressions in the chambers of the federal district, to substantial occurrences shaping the global scene, AmericanVeteranNewspaper.org offers thorough reporting. Whether it's breaking updates, detailed analyses, or seasoned opinions, readers get a panoramic view of the ongoing events. Exclusive Reports and Articles: Beyond the top stories, delve into exclusive pieces and feature articles that investigate the nuances of major accounts. These pieces provide context, amplifying your understanding beyond the superficial. Specialized Updates: Catering to a broad spectrum of curiosities, AmericanVeteranNewspaper.org covers vital industries including tech, health, economics, leisure, and more. Stay leading with news that are important to you, from progressions in IT to changes in the financial markets. The hottest news for Today: 1) [url=https://americanveterannewspaper.org/]State Patty’s Day 2024 at Penn State University[/url] 2) [url=https://americanveterannewspaper.org/]Alice Cooper Net Worth in 2024: How Rich is He Now?[/url] 3) [url=https://americanveterannewspaper.org/]White Sox Dog Day 2024[/url] 4) [url=https://americanveterannewspaper.org/]When are Alabama schools out for spring break 2024[/url] 5) [url=https://americanveterannewspaper.org/]Stephanie Mills Net Worth 2024 – How Much is Mills Worth?[/url] 6) [url=https://americanveterannewspaper.org/]National School Counseling Week 2024[/url] 7) [url=https://americanveterannewspaper.org/]Gold Star Spouses Day 2024[/url] 8) [url=https://americanveterannewspaper.org/]Best Baseball Walk Up Songs 2024[/url] 9) [url=https://americanveterannewspaper.org/]2024 Small College World Series[/url] 10) [url=https://americanveterannewspaper.org/]Rob Schneider’s Net Worth in 2024[/url] Why Subscribe to AmericanVeteranNewspaper.org? Promptness and Precision: In an period where disinformation can proliferate quickly, AmericanVeteranNewspaper.org stands out for its dedication to providing news that is not only punctual but confirmed. Subscribers can depend on the information, knowing it has passed rigorous scrutiny for accuracy and pertinence. Unique Content: Members gain entry to exclusive material that is not accessible to casual guests. This includes detailed writings, professional conversations, and special issues, offering insights that enhance your understanding of complicated subjects. Accessibility: With a membership, the most recent news arrives directly to you. Whether through email newsletters or alerts, you're always in the circle without having to seek out content. Customize your subscription preferences to obtain updates that matches your fascinations. Supporting Autonomous Reporting: By subscribing, you are supporting a platform that values independent reporting and the importance of providing impartial, factual news. Your plan helps preserve the standard and honesty of the content, ensuring that assorted voices and narratives are heard. Join a Community of Knowledgeable Readers Signing Up to AmericanVeteranNewspaper.org is more than just gaining entry to updates; it's becoming part of a community that values informed discussion and critical reasoning. Interact with other subscribers in the responses, contribute your opinions, and become part of a community that foregrounds knowledge and consciousness. How to Subscribe Joining to AmericanVeteranNewspaper.org is straightforward. Visit our site, pick the plan plan that is most appropriate for your needs, and join our group of subscribers who are devoted to being knowledgeable. With adaptable alternatives, you can personalize your membership to correspond to your perusing practices and choices. In conclusion, AmericanVeteranNewspaper.org is not just a news origin; it's a entrance to being a knowledgeable person in today's complex globe. With its comprehensive coverage, commitment to correctness, and devotion to independent reporting, it's the ideal choice for readers who aim to comprehend not just which is taking place, but why it is important. Subscribe today and take the primary measure towards transforming into a more informed member in the worldwide community. [url=https://americanveterannewspaper.org/]state patty's day 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]Savannah Saint Patrick's Day Parade 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]state patty's 2024 penn state[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]university of houston spring break 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]lacey chabert net worth 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]when is spring break in fort lauderdale 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]kali uchis net worth 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]gold star spouses day 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]rob schneider net worth 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]is jojo actually pregnant 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]st patrick's day parade atlanta 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]when is national curly hair day[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]international curly hair day 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]Dental Assistants Recognition Week 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]whole earth festival davis 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]2024 Small College World Series[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]how much is stephanie mills worth[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]Old Town Spring Spring Crawfish Festival 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]New Drug Laws In Tennessee 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]when is spring break in alabama[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]white sox dog day[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]lavon lewis net worth[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]brandon fugal net worth 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]flower day eastern market 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]baltimore city spring break 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]which of the following is a good practice to prevent spillage 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]happy school counselor week 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]unas para san valentin 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]jack black net worth 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]national counselor week 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]nils glagau steiners[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]Greek Independence Day Parade 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]college world series 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]National Curly Hair Day 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]david cho net worth[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]best fake id websites 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]Notre Dame Spring Break 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]jenna jameson net worth 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]state patty's day 2024 psu schedule[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]free museum day 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]penn state state patty's 2024 date[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]salario minimo en colorado 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]counselor day 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]atlanta st. patrick's day parade 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]State Of Georgia Employee Raises 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]counselors appreciation week 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]school counseling week 2024[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]rob schneider net worth 2023[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]las vegas jazz festival lineup 2024 price[/url] [url=https://americanveterannewspaper.org/]counselors week 2024[/url] Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 379 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei Hopper: En hier haakte ik al af. Nu blijkt het geloof ook al niet meer voor gewone mensen te zijn, maar alleen voor mensen met theologische scholing te zijn. Maar nu hecht ik meer waarde aan de woorden van Paulus; de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen die des geestes Gods zijn. Theologisch geschoold of niet.... Ook Paulus was flink geschoold, maar dat was geen garantie voor zijn inzichten toen hij de eerste volgelingen vervolgde. Je maakt een karikatuur van theologische scholing. Ik heb ook niet zo veel behoefte om erop in te gaan. Ik las ook dat jij je vooral als een volger van Jezus ziet. Nu heb ik van die theologen opgestoken dat in de bijbel een belangrijk woord dabar is. Een Hebreeuws woord dat woord en daad betekent. Mattheus verwerkt dat woord (van Jezus) in de hoofdstukken 5 t/m 7 waar o.a. de bergrede staat. Direct daarna (Jezus daalt de berg af om bij de behoeftige mensen te zijn) beschrijft hij de daden van Jezus in de hoofdstukken 8 en 9. En dan worden de leerlingen in hoofdstuk 10 er in die navolging op uit gestuurd. Ik probeer niet om steeds negatief uit te laten over dat navolgen dat jij beschrijft. Zie ik iets van de daden van Jezus terug? Jezus kom het in hoofdstuk 25 vanaf vers 31 zelf vragen. We zijn het er gelukkig over eens (en God alle eer), dat Jezus het rechtvaardig oordeel hierover zal geven. Hij doet het al, je kunt het nalezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 379 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Is dit niet een heerlijke drie eenheid tekst… Johannes 14:15 Als u Mij liefhebt, neem dan Mijn geboden in acht. 16. En Ik zal de Vader bidden, en Hij zal u een andere Trooster geven, opdat Hij bij u blijft tot in eeuwigheid, 17. namelijk de Geest van de waarheid, Die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet, maar u kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn. 18. Ik zal u niet als wezen achterlaten; Ik kom weer naar u toe. 19. Nog een korte tijd en de wereld zal Mij niet meer zien, maar u zult Mij zien, want Ik leef en u zult leven. 20. Op die dag zult u inzien dat Ik in Mijn Vader ben, en u in Mij, en Ik in u. 21. Wie Mijn geboden heeft en die in acht neemt, die is het die Mij liefheeft, en wie Mij liefheeft, hem zal Mijn Vader liefhebben; en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren. De Vader en Zoon en Geest lijken wel te dansen met elkaar en dan klinkt: u zult leven! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 826 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Breuk: Ook Paulus was flink geschoold, maar dat was geen garantie voor zijn inzichten toen hij de eerste volgelingen vervolgde. Je maakt een karikatuur van theologische scholing. Ik heb ook niet zo veel behoefte om erop in te gaan. Ik las ook dat jij je vooral als een volger van Jezus ziet. Inderdaad, Paulus was ook theologisch geschoold. Hij was Farizeeër. En wie wees de theologisch geschoolden (de Farizeeërs) terecht? Juist dat was Jezus. Jezus had niet veel op met theoretisch gekwaak. Ik zie mijzelf inderdaad als volgeling van Jezus. De kerk heb ik decennia geleden al verlaten, maar in praktische zin Jezus volgen daarvoor hoef je niet naar de kerk. Integendeel, het volgen van Jezus is innerlijk. Vijanden vergeven, niet-oordelen we kennen het allemaal wel. Dat is het innerlijk volgen van Jezus. En niet te vergeten: het leven verliezen om Mijnentwil. Wie het leven verliest die zal hetzelve vinden heeft Jezus geleerd. En laat ik dat nou gevonden hebben. Jezus heeft het helemaal niet over een hiernamaals en al wat meer. De natuurlijke mens zal het onvergankelijke niet beërven. Ik als natuurlijk mens ook niet, daarom dient de mens ook het leven te verliezen. Hoor ik daar Karl Barth over? Ik heb wel wat van hem gelezen, maar tot dusver ben ik het niet tegen gekomen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Jij als kenner zijnde kan me vast verder helpen wat Karl Barth heeft geschreven over het leven verliezen. Verder ten overvloede: er is niks mis met (sommige) theologisch geschoolden. Mits ze maar wel spreken vanuit de navolging en niet als intellectueel. P.S. Wie hetzelve vindt zal bemerken dat het geen persoon is. Wat Paulus het ongedekte gelaat noemt is juist een niet-persoon. En dan zal God 3 personen zijn? Citaat We zijn het er gelukkig over eens (en God alle eer), dat Jezus het rechtvaardig oordeel hierover zal geven. Hij doet het al, je kunt het nalezen. Het oordeel is aan de Zoon zo staat het geschreven. En zoals we uit Matteüs 7:1 kunnen opmaken zullen wij allen geoordeeld worden met het oordeel waarmee we oordelen. Vergis je niet in Jezus alsjeblieft, uit diverse uitspraken van Jezus kunnen we opmaken dat Jezus een extremist is. Wie niet vóór Mij is, is tegen Mij. (Lucas 11:23) Dat heeft zo zijn redenen, uiteindelijk komen Jezus' leerlingen (geestelijk) bijeen in Mij. Voor jou en mij als individualist is er geen plaats in Mij. Je kunt niet voor 90 % met Jezus meegaan en ook nog 10 % van jezelf willen overhouden. Daarom zegt Jezus ook dat je je leven dient te verliezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 379 Geplaatst 42 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 42 minuten geleden 16 minuten geleden zei Hopper: Inderdaad, Paulus was ook theologisch geschoold. Hij was Farizeeër. En wie wees de theologisch geschoolden (de Farizeeërs) terecht? Juist dat was Jezus. Jezus had niet veel op met theoretisch gekwaak. Ik zie mijzelf inderdaad als volgeling van Jezus. De kerk heb ik decennia geleden al verlaten, maar in praktische zin Jezus volgen daarvoor hoef je niet naar de kerk. Integendeel, het volgen van Jezus is innerlijk. Vijanden vergeven, niet-oordelen we kennen het allemaal wel. Dat is het innerlijk volgen van Jezus. En niet te vergeten: het leven verliezen om Mijnentwil. Wie het leven verliest die zal hetzelve vinden heeft Jezus geleerd. En laat ik dat nou gevonden hebben. Jezus heeft het helemaal niet over een hiernamaals en al wat meer. De natuurlijke mens zal het onvergankelijke niet beërven. Ik als natuurlijk mens ook niet, daarom dient de mens ook het leven te verliezen. Hoor ik daar Karl Barth over? Ik heb wel wat van hem gelezen, maar tot dusver ben ik het niet tegen gekomen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Jij als kenner zijnde kan me vast verder helpen wat Karl Barth heeft geschreven over het leven verliezen. Verder ten overvloede: er is niks mis met (sommige) theologisch geschoolden. Mits ze maar wel spreken vanuit de navolging en niet als intellectueel. P.S. Wie hetzelve vindt zal bemerken dat het geen persoon is. Wat Paulus het ongedekte gelaat noemt is juist een niet-persoon. En dan zal God 3 personen zijn? Het oordeel is aan de Zoon zo staat het geschreven. En zoals we uit Matteüs 7:1 kunnen opmaken zullen wij allen geoordeeld worden met het oordeel waarmee we oordelen. Vergis je niet in Jezus alsjeblieft, uit diverse uitspraken van Jezus kunnen we opmaken dat Jezus een extremist is. Wie niet vóór Mij is, is tegen Mij. (Lucas 11:23) Dat heeft zo zijn redenen, uiteindelijk komen Jezus' leerlingen (geestelijk) bijeen in Mij. Voor jou en mij als individualist is er geen plaats in Mij. Je kunt niet voor 90 % met Jezus meegaan en ook nog 10 % van jezelf willen overhouden. Daarom zegt Jezus ook dat je je leven dient te verliezen. Ik toets deze woorden even tegen de daden van Jezus in Mattheus 8 en 9… Jij hebt het over verlies. Jezus heeft het over zijn leven verliezen zodat wij zullen leven. Hoe dat leven eruit ziet, daarvoor verwijst de opgestane Jezus naar de TeNaCh en niet naar jouw navel. Lukas 24:44 En Hij zei tegen hen: Dit zijn de woorden die Ik tot u sprak toen Ik nog bij u was, dat alles vervuld moest worden wat over Mij geschreven staat in de Wet van Mozes en in de Profeten en in de Psalmen. 45. Toen opende Hij hun verstand zodat zij de Schriften begrepen. 46. En Hij zei tegen hen: Zo staat er geschreven en zo moest de Christus lijden en uit de doden opstaan op de derde dag. 47. En in Zijn Naam moet onder alle volken bekering en vergeving van zonden gepredikt worden, te beginnen bij Jeruzalem. Karl Barth heeft diepgaand nagedacht over het thema “het leven verliezen”, vooral in zijn Kirchliche Dogmatik IV/2 en zijn essay Evangelium und Gesetz. Hij interpreteert het verliezen van het leven niet als een tragisch einde, maar als een noodzakelijke stap naar het ware leven in gemeenschap met de bijbelse God. (Die voor hem de drie enige God is) Hij is ook voor de volwassendoop als teken van de dood en opstanding van Jezus die wij navolgen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten