Spring naar bijdragen

Elon Musk verandert van naam. Is hij de antichrist?

Aanbevolen berichten

Op 3-1-2025 om 14:51 zei HJW5:

Jezus greep niet in en was passief.......in het licht van onrecht.

Wat zegt die boodschap ?

Dat Hij zijn Offer ten volle wilde brengen en daarom zich volledig aan ons overgaf. Dat Hij zelfs om vergiffenis bad voor zijn beulen en de goede moordenaar aan het kruis het paradijs beloofde. Dat de kracht van het zwijgen niet onderschat moet worden; soms kan gewoon zwijgen een effectiever protest zijn dan het houden van felle betogen.

Als ouder heb je echter je gezin te beschermen. Als school je leerlingen. Als kerk je parochianen. Als gemeenschap je bewoners, Als overheid je burgers. Soms zal daarvoor het kwaad benoemd en bestreden moeten worden. Soms moet je daarvoor je verdedigen tegen belagers als vluchten niet mogelijk is en helaas is daar soms ook fysiek geweld bij nodig. Soms moeten daarvoor wetten gehandhaafd worden en moeten overtreders met het oog op rehabilitatie en of de veiligheid van de samenleving bestraft worden.

Wat Christus heeft gedaan is uitzonderlijk. Wat Hij van ons vraagt is ook uitzonderlijk. Maar we mogen anderen niet tot die keuze dwingen. Net zoals we de plicht hebben waar mogelijk zieken te genezen, hebben we de plicht waar mogelijk kwaadwillenden tegen te houden. Ook als we bereid zijn het lijden geduldig te verdragen en vijanden van harte te vergeven. Barmhartigheid en rechtvaardigheid moeten hand in hand gaan, anders verliezen beiden hun doel en betekenis. Zoals in Psalm 85 staat: 'Zij ontmoeten elkander, genade en waarheid; gerechtigheid en vrede - zij kussen elkaar.'

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik vind hem wel degelijk verdacht. Hij bemoeit zich wereldwijd met de politiek, hij werpt zich op als redder van de mensheid door de mensheid multi planetair te maken. Nu neemt hij zelfs de naam aan v

Openbaring 13:16 Het oefent dwang uit op alle mensen — de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven — om een merkteken op hun rechterhand of op hun voorhoofd te aanvaard

Natuurlijk niet. DE antichrist bestaat niet, maar is een groep mensen. 1 Joh 2: 18-22 stelt dat de iedereen die Jezus  niet erkent, antichrist is. Dat wordt nog eens herhaald in 1 Joh 4:3 en 2 J

Op 2-1-2025 om 16:49 zei sjako:

Dat klopt, maar kan ook gaan om een steeds wisselende groep of persoon. Dat is ook bij bijv de koning van het Noorden en van het Zuiden.

Zeker, maar waar het mij om ging, daar ga je niet op in: DE antichrist bestaat, daarmee wil ik zeggen dat het idee dat er ooit één persoon gaat zijn die de in de Bijbel aangekondigde antichrist is.
Dat idee klopt niet, snap je dat, want dat is wat  ik uitlegde? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zeker, maar waar het mij om ging, daar ga je niet op in: DE antichrist bestaat, daarmee wil ik zeggen dat het idee dat er ooit één persoon gaat zijn die de in de Bijbel aangekondigde antichrist is.
Dat idee klopt niet, snap je dat, want dat is wat  ik uitlegde? 

Maar dat zeg ik ook niet dus. DE antichrist is niet een eenmalig figuur, maar wisselt van gedaante. Maar dat betekent dus niet dat een persoon geen antichrist kan zijn in mijn opinie. Er bestaan meerdere antichristen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei sjako:

Maar dat zeg ik ook niet dus. DE antichrist is niet een eenmalig figuur, maar wisselt van gedaante. Maar dat betekent dus niet dat een persoon geen antichrist kan zijn in mijn opinie. Er bestaan meerdere antichristen. 

Dan heb je toch het verkeerde beeld.
Zoals ik al uitlegde, DE antichrist bestaat niet, maar is een groep mensen.
1 Joh 2: 18-22 stelt dat de iedereen die Jezus niet erkent, antichrist is.
Dat wordt nog eens herhaald in 1 Joh 4:3 en 2 Joh 1:7.

Volgens de Bijbelse definitie, ben ik dus ook een antichrist. 
Want, de naam zegt het al, de term geeft alleen maar aan dat iemand anti christus is.
Jij haalt er echter termen bij die helemaal niets met de Bijbelse definitie van antichrist te maken hebben:

Op 1-1-2025 om 14:10 zei sjako:

Hij past wel in het plaatje. Hij werpt zich op als een god, heeft wereldmacht, heeft zelfs een eigen cryptomunt.

Volgens jouw definitie ben ik dus geen antichrist, maar jouw definitie komt dan ook niet overeen met de Bijbelse omschrijving van antichristen in 1 en 2 Johannes.

Dat komt omdat de omschrijving van antichrist op jullie site : https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-leert/vragen/antichrist/ niet klopt. Daar staan 5 bullets waarvan alleen de eerste verwijst naar een bijbelstekst waar antichrist in staat. De andere 4 zijn eigen invulling.
Vervolgens wordt na de 4 bullets gesteld dat deze zaken in de Bijbel worden aangeduid als antichrist:

Citaat

In de Bijbel worden individuele personen die deze dingen doen antichristen genoemd; als groep worden ze aangeduid als ‘de antichrist’ (2 Johannes 7).

maar dat klopt dus niet. In 2 Johannes 7 staat nog eens wat volgens de bijbel onder antichrist wordt verstaan: iemand die Jezus Christus' komst als mens niet beleidt.  En dat is dus alleen de eerste van de 5 bullets.
De andere lijken er op, ja, wel degelijk inderdaad, maar het is niet waar Johannes op duidt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Robert Frans:

Dat Hij zijn Offer ten volle wilde brengen en daarom zich volledig aan ons overgaf. Dat Hij zelfs om vergiffenis bad voor zijn beulen en de goede moordenaar aan het kruis het paradijs beloofde. Dat de kracht van het zwijgen niet onderschat moet worden; soms kan gewoon zwijgen een effectiever protest zijn dan het houden van felle betogen.

Als ouder heb je echter je gezin te beschermen. Als school je leerlingen. Als kerk je parochianen. Als gemeenschap je bewoners, Als overheid je burgers. Soms zal daarvoor het kwaad benoemd en bestreden moeten worden. Soms moet je daarvoor je verdedigen tegen belagers als vluchten niet mogelijk is en helaas is daar soms ook fysiek geweld bij nodig. Soms moeten daarvoor wetten gehandhaafd worden en moeten overtreders met het oog op rehabilitatie en of de veiligheid van de samenleving bestraft worden.

Wat Christus heeft gedaan is uitzonderlijk. Wat Hij van ons vraagt is ook uitzonderlijk. Maar we mogen anderen niet tot die keuze dwingen. Net zoals we de plicht hebben waar mogelijk zieken te genezen, hebben we de plicht waar mogelijk kwaadwillenden tegen te houden. Ook als we bereid zijn het lijden geduldig te verdragen en vijanden van harte te vergeven. Barmhartigheid en rechtvaardigheid moeten hand in hand gaan, anders verliezen beiden hun doel en betekenis. Zoals in Psalm 85 staat: 'Zij ontmoeten elkander, genade en waarheid; gerechtigheid en vrede - zij kussen elkaar.'

Met je eens. Pedofielen zonder eerlijk proces per definitie de doodstraf geven en mensen “berechten” voor militaire tribunalen lijkt mij echter  aan Zijn Doel voorbij te streven.   En dat is waar Trump en zijn aanhangers voor zeggen te staan.  Trump is een groot voorstander van de doodstraf en wel direct.  Met name voor “verraders”.  Als je weet hoe er in die kringen over verraders gesproken wordt en hoe met de vrijheid van meningsuiting wordt omgegaan - namelijk dat die in werkelijkheid alleen  wordt toegekend aan ja-knikkers en meelopers - dan kun je van verre zien aankomen dat tegenstanders per definitie het stempel “verraders” kunnen krijgen.

Een kort overzicht:

Merk op dat hij zonder oordeel des onderscheids en zonder eerlijk proces waarin allerlei factoren worden afgewogen simpelweg de doodstraf wil uitvoeren, of het nou gaat om massamoordenaars en terroristen of om psychiatrische patiënten en drugsdealers.  Deze griezelige man wordt ondertussen door veel christenen verheerlijkt.   “Doodstraf” “no mercy” “the rope” zijn trefwoorden waarmee gesmeten wordt door de Sekte. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-1-2025 om 15:04 zei Figulus:

Afgezien van je prutserige oneliner-reacties, heb ik het volgende te melden: Mijn standpunt is dat extreem geweld, zoals terrorisme, gerechtvaardigde en extreme maatregelen vraagt om verdere schade te voorkomen. Ik ben bereid om harde acties te ondernemen om onschuldige levens te beschermen, zonder bang te zijn voor de morele implicaties die Jezus volgens jou stelt. Mocht het nodig zijn om mezelf of anderen te beschermen tegen terrorisme, dan gebeurt dat. Die kogel komt zonder twijfelen uit de loop, en de terrorist gaat neer.

Ik snap vanuit jouw gedachten je reactie. Constateer alleen dat Jezus heel anders reageert. 
Iemand kruisigen is extreem terrorisme.

Toen Petrus een oor afsloeg, zei Jezus niet: goed zo, jij stelt je te weer tegen terrorisme. Integendeel.

Ben je een volgeling van Jezus met jouw wijze van handelen ?

Op 3-1-2025 om 19:14 zei Flawless victory:

Jij begrijpt nog niet het verschil tussen genade en wet en besef niet wat Verlossing inhoudt.  Ik acht wat Trump gaat doen -  vooropgesteld dat hij gaat uitvoeren wat hij en zijn groep al maar den zeggen dat ze gaan doen - gerechtvaardigd door de wet (van karma).   Dat staat echter lijnrecht tegen over de Verlossing door genade.   De zielen die door God gebruikt worden om de wet van karma aan anderen te voltrekken, zijn zelf ook nog zielen die onder de wet van karma zijn.   Ergo: God gebruikt de Antichrist. Dus ook Trump.  Maar dat wil niet zeggen dat Trump goed is. 

Trump : “ I am your justice and I am your retribution”……  

Wat ik in je reacties zie is dat je “no mercy” hanteert richting “de vijand”.

Alle leden van Hamas die gedood worden (en waar jij geen traan om laat) ontneem je de kans op bekering. 
En het is in strijd met de gedachte van Jezus om je vijand lief te hebben.

21 uur geleden zei Robert Frans:

Het kwade bestrijden. Paulus geeft aan dat we geen kwaad met kwaad moeten vergelden en het kwade dienen te overwinnen door het goede.

Zeker mogen we kwaadwillenden tegenhouden. Maar dan op de manier van Figulus en Flawless door de ander rücksichtslos af te knallen ?

Lijkt mij niet de Bijbelse boodschap.

Bidt voor wie u vervolgen en niet: vermoordt ze.

Door kwaad met kwaad te vergelden, word je de geweldsspiraal ingesleurd.

Ja, natuurlijk mag je te teweer stellen. Ik ben blij dat de geallieerden zijn gekomen.

Het is wel symptoombestrijding en het lost de kwaal niet op.

De oplossing zal alleen gevonden worden in de Liefde.

Hoe krijgen we de Liefde weer op deze aardbol ?

Daar ligt de oplossing. Tot die tijd teweer stellen, maar jezelf er niet in verliezen, zoals ik hier zie gebeuren. Agressie leidt tot meer agressie. De race naar de afgrond.

1 uur geleden zei Flawless victory:

Trump roept op een van zijn tekegramkanalen op om een geweer te kopen. “Buy a gun. Learn how to use it. Carry it everywhere.”

Versus

Zacharia 4:6 “Niet door kracht noch door geweld maar door Mijn Geest”.

Dus ook wat Israël doet is in strijd met Zacharias.

bewerkt door HJW5
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei HJW5:

Ik snap vanuit jouw gedachten je reactie. Constateer alleen dat Jezus heel anders reageert. 
Iemand kruisigen is extreem terrorisme.

Toen Petrus een oor afsloeg, zei Jezus niet: goed zo, jij stelt je te weer tegen terrorisme. Integendeel.

Ben je een volgeling van Jezus met jouw wijze van handelen ?

In mijn overtuiging betekent volgeling zijn van Jezus niet dat je jezelf of anderen niet mag beschermen tegen kwaad. De situatie waarin ik een directe bedreiging zie en moet handelen, gaat over het voorkomen van verder leed en het beschermen van onschuldige levens, niet over persoonlijke wraak of vergelding. Petrus' actie was impulsief en ging tegen Jezus’ missie in, maar mijn standpunt draait om gerechtvaardigde zelfverdediging en verantwoordelijkheid in situaties waar onschuldige levens op het spel staan. Ik hoop eerlijk gezegd dat ik nooit in een situatie terechtkom waarin het leven van onschuldigen afhangt van iemand die weigert in te grijpen. Het beschermen van anderen is voor mij geen keuze, maar een plicht. Een weigeraar die in een situatie van direct gevaar niet ingrijpt om onschuldigen te beschermen, is naar mijn mening zelf een gevaar. Door passiviteit toe te staan in het aangezicht van kwaad, wordt niet alleen het slachtoffer aan zijn lot overgelaten, maar wordt de situatie erger gemaakt. Het is moreel onverantwoord en maakt iemand medeplichtig aan het leed dat had kunnen worden voorkomen. Zulke passiviteit behoort te worden bestraft, omdat het een samenleving ondermijnt die juist veiligheid en verantwoordelijkheid zou moeten waarborgen.

Sta er niet van te kijken als ik mij beroep op noodweerexces en je direct ter plekke uitschakel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei HJW5:

Zeker mogen we kwaadwillenden tegenhouden. Maar dan op de manier van Figulus en Flawless door de ander rücksichtslos af te knallen ?

Lijkt mij niet de Bijbelse boodschap.

Bidt voor wie u vervolgen en niet: vermoordt ze.

Door kwaad met kwaad te vergelden, word je de geweldsspiraal ingesleurd.

Elke straf moet inderdaad proportioneel zijn ten opzichte van de overtreding en moet gericht zijn op rehabilitatie. Dat levert ook daadwerkelijk minder recidive op. En als rehabilitatie niet mogelijk is, in elk geval op een voldoende menswaardig bestaan. Maar in beide gevallen moet de veiligheid van de gemeenschap en ook van de dader zelf wel gewaarborgd blijven.

Citaat

Ja, natuurlijk mag je te teweer stellen. Ik ben blij dat de geallieerden zijn gekomen.

Het is wel symptoombestrijding en het lost de kwaal niet op.

Dat klopt, maar dat maakt het niet minder belangrijk. Daarbij kunnen mensen wel degelijk tot bekering komen als ze ter verantwoording worden geroepen en gestraft. Uit je criminele circuit gerukt worden en gebracht naar een plek waar de criminaliteit absoluut niet als normaal wordt beschouwd, kan al behoorlijke impact geven.

Citaat

De oplossing zal alleen gevonden worden in de Liefde.

Hoe krijgen we de Liefde weer op deze aardbol ?

Hart voor hart, ziel voor ziel. Liefde is geen zaak van politiek, maar van het innerlijk. Hoe we de wereld precies besturen, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Zonder enige zonde kan zowel een dictatuur als een anarchie uitstekend werken. Maar met de zonde is zelfs de meest edele, utopische bestuursvorm vatbaar voor alle vormen van corruptie. Het doel van het christendom is het maken van heiligen die op Christus lijken in hun doen en laten, niet van boze twitteraars.

Citaat

Daar ligt de oplossing. Tot die tijd teweer stellen, maar jezelf er niet in verliezen, zoals ik hier zie gebeuren. Agressie leidt tot meer agressie. De race naar de afgrond.

Daarom is innerlijke vrede zo belangrijk. Een vrede die ferm tegenover het kwaad staat en haar met kracht verzaakt, maar die ook kan relativeren, die beseft dat uiteindelijk alles in Gods hand ligt, dat we gebroken mensen zijn die hongeren naar genezing, en dat je niet in je eentje de wereld gaat redden. De oplossing ligt dus allereerst in jezelf, in je eigen ziel. Want daar wil Christus wonen en daar wil Hij zijn heil in jou bewerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Robert Frans:

Elke straf moet inderdaad proportioneel zijn ten opzichte van de overtreding en moet gericht zijn op rehabilitatie. Dat levert ook daadwerkelijk minder recidive op. En als rehabilitatie niet mogelijk is, in elk geval op een voldoende menswaardig bestaan. Maar in beide gevallen moet de veiligheid van de gemeenschap en ook van de dader zelf wel gewaarborgd blijven.

Terrorisme is een extreme vorm van geweld die vaak bedoeld is om angst en chaos te veroorzaken. Een proportionele straf moet daarom recht doen aan de ernst van de daden én een afschrikwekkend effect hebben. Vertroetelen onder het mom van liefde en zorg zal een terrorist niet afschrikken, sterker: hij lacht je gewoon uit en plant de volgende aanslag in het vertroetelkamertje waar men hem probeert te rehabiliteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Figulus:

Terrorisme is een extreme vorm van geweld die vaak bedoeld is om angst en chaos te veroorzaken. Een proportionele straf moet daarom recht doen aan de ernst van de daden én een afschrikwekkend effect hebben. Vertroetelen onder het mom van liefde en zorg zal een terrorist niet afschrikken, sterker: hij lacht je gewoon uit en plant de volgende aanslag in het vertroetelkamertje waar men hem probeert te rehabiliteren.

Ik heb het dan ook niet over vertroetelen; dat is een beetje een stropop die je nu hanteert. Rehabiliteren is geen synoniem voor vakantie vieren, maar kan een zwaar en confronterend traject zijn, afhankelijk van het delict en het te volgen programma. Het zal ook per terrorist verschillen welke aanpak het meest effectief is.
Sommigen zijn inderdaad zo verhard, dat rehabilibatie niet aanslaat en men zich meer zal moeten richten op het zoveel mogelijk beperken van de radicalisatie en het beschermen van de samenleving tegen de terrorist.
Maar anderen zijn wel degelijk nog op de goede weg te brengen. Een harde, meedogenloze aanpak kan dan juist averechts werken en hun gevoel voor martelaarschap en hun woede alleen maar aanwakkeren.
We moeten natuurlijk niet naïef zijn, maar ook niet bij voorbaat alle hoop opgeven. Alleen al omdat er weinig gevaarlijker is dan een kwaadaardig iemand die meent niets meer te verliezen te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Robert Frans:

Ik heb het dan ook niet over vertroetelen; dat is een beetje een stropop die je nu hanteert. Rehabiliteren is geen synoniem voor vakantie vieren, maar kan een zwaar en confronterend traject zijn, afhankelijk van het delict en het te volgen programma. Het zal ook per terrorist verschillen welke aanpak het meest effectief is.
Sommigen zijn inderdaad zo verhard, dat rehabilibatie niet aanslaat en men zich meer zal moeten richten op het zoveel mogelijk beperken van de radicalisatie en het beschermen van de samenleving tegen de terrorist.
Maar anderen zijn wel degelijk nog op de goede weg te brengen. Een harde, meedogenloze aanpak kan dan juist averechts werken en hun gevoel voor martelaarschap en hun woede alleen maar aanwakkeren.
We moeten natuurlijk niet naïef zijn, maar ook niet bij voorbaat alle hoop opgeven. Alleen al omdat er weinig gevaarlijker is dan een kwaadaardig iemand die meent niets meer te verliezen te hebben.

Iemand die gelinkt wordt aan een terroristische organisatie, behoort te allen tijde hard aangepakt te worden, waarbij er, vanuit het perspectief van nationale veiligheid en bescherming van onschuldige burgers, van wordt uitgegaan dat rehabilitatie geen optie is. Mijn gedachte is dat door een krachtige en onverbiddelijke reactie de boodschap wordt gestuurd dat terrorisme niet getolereerd zal worden en dat de gevolgen voor dergelijke daden ernstig zijn. Dit heeft de meest afschrikwekkende werking, m.i., en simpelweg pech voor de uitzondering die mogelijk voor rehabilitatie in aanmerking zou kunnen komen: weet waar je aan begint.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW5:

Dus ook wat Israël doet is in strijd met Zacharias.

Ik heb ook nooit gezegd dat dat niet zo was.  Vele malen heb ik het je uitgelegd maar je hebt er niks van begrepen, omdat je enkel gefocust bent op je eigen visie.  Zowel Israël als Hamas doen wat God in Zijn Plan voor hen voorzien heeft.  De Vader trekt de volkeren straks op tegen Israël en hij geeft Israël - althans het gelovig overblijfsel van Israël - de overwinning. Zo zal Hij aan de wereld tonen dat HIJ, de  God van Abraham Isaac en Jakob, Heer is.  Jij begrijpt niet dat God het kwade ten goede gebruikt voor hen die Hem liefhebben.   Je bent zelf zeer inconsequent want je beweert altijd dat bekering niet nodig is.   Je komt dan altijd aan met je eenzijdige en beperkte verhaal over de verloren zoon, die zich volgens jou niet hoefde te bekeren en die gewoon naar huis kon gaan. En nu heb je het over bekering. 

Ik maak, met de Bijbel in de hand, onderscheid tussen Gods Plan met de individu en Gods Plan met de wereld.   Ook Trump maakt onderdeel uit van Gods Plan met de wereld. Trump doet wat hij moet doen, waar hij toe bestemd is.  Dat betekent niet dat Trump gerechtvaardigd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Flawless victory:

Ik heb ook nooit gezegd dat dat niet zo was.  Vele malen heb ik het je uitgelegd maar je hebt er niks van begrepen, omdat je enkel gefocust bent op je eigen visie.  Zowel Israël als Hamas doen wat God in Zijn Plan voor hen voorzien heeft.  De Vader trekt de volkeren straks op tegen Israël en hij geeft Israël - althans het gelovig overblijfsel van Israël - de overwinning. Zo zal Hij aan de wereld tonen dat HIJ, de  God van Abraham Isaac en Jakob, Heer is.  Jij begrijpt niet dat God het kwade ten goede gebruikt voor hen die Hem liefhebben

Aha, vandaar dat God op 7 oktober Hamas Israel liet aanvallen. Dat was in zijn 'Plan' voorzien. Net zoals in zijn plan was voorzien dat Hitler 6 miljoen Joden doodde. Is dat hetzelfde plan waarin hij (Genesis 6:6) zegt dat hij spijt had dat hij de mens had gemaakt? 

15 uur geleden zei Figulus:

Er komt een dag dat een specifieke persoon de incarnatie van de duivel zelf zal zijn en daarmee DE antichrist zal vertegenwoordigen.

2 Thessalonicenzen 2:3-4

Gefeliciteerd! Een normaal bericht waarin je niet dreigt om anderen een koppie kleiner te maken.
Je kunt het.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Gefeliciteerd! Een normaal bericht waarin je niet dreigt om anderen een koppie kleiner te maken.
Je kunt het.

Als het zover is, zal de antichrist ervoor zorgen dat velen een kopje kleiner gemaakt worden. Maar bedankt voor het compliment, het is altijd goed om de zaken scherp te houden! Altijd handig in geval van decapitatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Aha, vandaar dat God op 7 oktober Hamas Israel liet aanvallen. Dat was in zijn 'Plan' voorzien. Net zoals in zijn plan was voorzien dat Hitler 6 miljoen Joden doodde. Is dat hetzelfde plan waarin hij (Genesis 6:6) zegt dat hij spijt had dat hij de mens had gemaakt? 

God heeft inderdaad toegestaan dat Hamas dat deed en dat Hitler miljoenen Joden vermoordde. En wetende dat dit zou gebeuren heeft hij het gebruikt in Zijn Plan, namelijk om de Joden uit alle hoeken van de wereld weer terug te brengen in hun eigen land.   En zo zal Hij hun ook de overwinning geven op de volkeren die tegen hen gaan optrekken.  En God zal niet ongestraft toestaan wat de volkeren nu willen en dat is Israël verdelen.

Ezechiël 37:

God zal Juda en Israël herenigen

15Het woord van de HEERE kwam tot mij:

16En u, mensenkind, neem een stuk hout voor uzelf en schrijf daarop: Voor Juda, en voor de Israëlieten, zijn metgezellen. Neem dan een ander stuk hout en schrijf daarop: Voor Jozef, het stuk hout van Efraïm, en van heel het huis van Israël, zijn metgezellen.

17Breng ze dan bij elkaar, het ene bij het andere, tot één stuk hout, zodat ze in uw hand één worden.

18Als dan uw volksgenoten tegen u zeggen: Wilt u ons niet vertellen wat deze dingen voor u betekenen?

19Spreek dan tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik zal het stuk hout van Jozef nemen, dat zich in de hand van Efraïm bevindt, en van de stammen van Israël, zijn metgezellen, en Ik zal het bij het stuk hout van Juda voegen, en Ik zal ze tot één stuk hout maken. Ze zullen in Mijn hand één worden.

20Die stukken hout, die u beschreven hebt, moeten voor hun ogen in uw hand zijn.

21En spreek tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik ga de Israëlieten nemen uit de heidenvolken waarheen zij gegaan zijn. Ik zal hen van rondom bijeenbrengen en hen naar hun land brengen.

22Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen van Israël. Zij zullen allen één Koning als koning hebben. Zij zullen niet langer als twee volken zijn, en niet langer nog in twee koninkrijken verdeeld zijn.

23Dan zullen zij zich niet meer verontreinigen met hun stinkgoden en met hun afschuwelijke afgoden en met al hun overtredingen. Ik zal hen verlossen in al hun woongebieden, waar zij gezondigd hebben, en Ik zal hen reinigen. Dan zullen zij een volk voor Mij zijn en Ík zal een God voor hen zijn.

24En Mijn Knecht David zal Koning over hen zijn. Voor hen allen zal er één Herder zijn. Zij zullen in Mijn bepalingen wandelen en Mijn verordeningen in acht nemen en die houden.

25Zij zullen wonen in het land dat Ik aan Mijn knecht, aan Jakob, gegeven heb, waarin uw vaderen gewoond hebben. Zij zullen daarin wonen, zij met hun kinderen en hun kleinkinderen, tot in eeuwigheid, en Mijn Knecht David zal tot in eeuwigheid hun Vorst zijn.

26Ik zal met hen een verbond van vrede sluiten. Het zal een eeuwig verbond met hen zijn, Ik zal hun een plaats geven en hen talrijk maken, en Ik zal Mijn heiligdom in hun midden zetten tot in eeuwigheid.

27Mijn tabernakel zal bij hen zijn, Ik zal een God voor hen zijn en zíj zullen een volk voor Mij zijn.

28Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, Die Israël heiligt, wanneer Mijn heiligdom voor eeuwig in hun midden zal zijn.

Je kunt op je kop gaan staan, maar de Vader laat Israël niet los.   En dat weten we omdat Hij Zijn Plan met Israël in de Bijbel bekend heeft gemaakt. Pech voor alle Israëlhaters hier, want Israël is en blijft Gods oogappel.  En daar kom je niet ongestraft aan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-1-2025 om 14:10 zei sjako:

Techmiljardair en toekomstig hoofdrolspeler in de Amerikaanse politiek Elon Musk heeft zijn naam op X veranderd in Kekius Maximus.

Kekius Maximus is geen naam van God noch een toespeling erop, het is een sneer naar de huidige machthebbers. In het game jargon is "kek" (←link) een andere manier van "lol" (laughing out loud) zeggen. 

Dus Kekius Maximus is de hardst lachende.

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites