Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden Zojuist zei Flawless victory: Neen. Het is exact andersom. Pas als de oude mens gestorven is, is hij bevrijd van de zonde. En omdat jij alles omkeert, worstel je met verslavingen. Door Hem te kennen kies je toch te stoppen met die zonde? Als Zijn stem door te volgen weerklinkt dat iets niet goed voor je is, en je gaat daar rebels tegen in; dan zondig je tegen de Heilige Geest. Jezus verlicht die last en helpt je daarbij, maar een herboren christen doet niet aan ontucht bv. Eigenlijk vermijdt die iedere zonde en als die struikelt gaat hij daar met schuldgevoel voor naar de Heer om vergiffenis te vragen. Je moet het nog altijd zelf overgeven aan Hem door te kiezen niet meer te zondigen, en Hij kent onze inzet. Wat ik bedoel met rebels is zonder schuldgevoel en zelf goed en slecht bepalen in Zijn plaats. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) 17 minuten geleden zei Fundamenteel: Door Hem te kennen kies je toch te stoppen met die zonde? Als Zijn stem door te volgen weerklinkt dat iets niet goed voor je is, en je gaat daar rebels tegen in; dan zondig je tegen de Heilige Geest. Jezus verlicht die last en helpt je daarbij, maar een herboren christen doet niet aan ontucht bv. Eigenlijk vermijdt die iedere zonde en als die struikelt gaat hij daar met schuldgevoel voor naar de Heer om vergiffenis te vragen. Je moet het nog altijd zelf overgeven aan Hem door te kiezen niet meer te zondigen, en Hij kent onze inzet. Wat ik bedoel met rebels is zonder schuldgevoel en zelf goed en slecht bepalen in Zijn plaats. Zolang je het hardnekkig blijft omkeren en niet tot je laat doordringen wat er gezegd wordt, zul je nooit ontdekken wat verlossing inhoudt….. Wanneer je eenmaal de Weg zult zijn gegaan zul je in retrospectief tot het inzicht van de volle waarheid komen dat het niemand minder dan God Zelf is die alles in je heeft volbracht. (Ef.2:8-9). En dan zul je inzien hoe stompzinnig en schadelijk je bezig was toen je anderen de wet wilde opdringen. En daarvoor vergeving vragen en ontvangen van God. 12 uur geleden bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden Zojuist zei Flawless victory: Zolang je het hardnekkig blijft omkeren en niet tot je laat doordringen wat er gezegd wordt, zul je nooit ontdekken wat verlossing inhoudt….. Wanneer je eenmaal de Weg zult zijn gegaan zul je in retrospectief tot het inzicht van de volle waarheid komen dat het niemand minder dan God Zelf is die alles in je heeft volbracht. (Ef.2:8-9). En dan zul je inzien hoe stompzinnig en schadelijk je bezig was toen je anderen de wet wilde opdringen. Wie tot Jezus komt en oprecht berouw heeft zal vergeven worden. Maar Hij zegt dan: Ga en zondig niet meer. Ik erken wel dat mijn aanpak genadeloos kon zijn, maar ik heb de Waarheid, de Weg en het Leven niet bepaald. Hoe genadeloos of liefdevol deze gebracht wordt verandert daaraan niets. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 190 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 9 uur geleden zei Fundamenteel: Maar Hij zegt dan: Ga en zondig niet meer. Ook hier geld, tot wie word dit gezegd..? Het idee dat wij niet meer zondigen zodra we "Jezus" gaan volgen getuigt van het niet verstaan van de Schrift. Paulus zegt in Rom. 5:19 "Want gelijk door de ongehoorzaamheid van dien enen mens (Adam) velen tot zondaars gesteld zijn geworden, alzo zullen ook door de gehoorzaamheid van Enen (Christus) velen tot rechtvaardigen gesteld worden." Job zegt in vs. 14:4 "Wie zal een reine geven uit den onreine? Niet een." Zoals Adam de aarde als "baarmoeder" had, zo had Christus Maria als baarmoeder, de Heilige Geest heeft Christus net als Adam zonder eicel en zonder sperma "verwekt". Uit een onreine eicel komt ook geen reine. Al proberen wij nog zo hard, al doen we nog zo ons best, wij zijn en blijven zondaars, echter door het offer van Christus kunnen we tot rechtvaardigen gesteld worden, niet zondeloos gemaakt worden. Het is en blijft altijd de genade gift van God. Velen hebben voor zichzelf uitgemaakt dat ze niet en nooit meer zondigen en bepalen dat door eigen gerechtigheid. God kijkt niet naar wat je zegt, maar in je hart en niemand kan niet zondigen, allen zondigen. In Galaten staat vs. 3:11 "En dat niemand door de wet (dat is de wet van Mozes) gerechtvaardigd wordt voor God, is openbaar; want de rechtvaardige zal uit het geloof leven." Wie "Jezus" wil volgen moet de wet (van Mozes) volbrengen (Hij is de enige die dat heeft gedaan) en hoe gaan we dat als heiden doen? De wet van Mozes is helemaal niet aan ons gegeven. Het geloof stelt de zondaar tot rechtvaardige maar zolang hij in het vlees leeft zal hij altijd een zondaar zijn. Dat is de paradox, de strijd waar Paulus het over heeft. Rom. 7: 19 "Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik. 20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont. 21 Zo vind ik dan deze wet in mij: als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt. 22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens; 23 Maar ik die een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is. 24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? 25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere. Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde." Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten