Spring naar bijdragen

Crea-topic!


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Denk je dat dit bij alle bontkragen die gemaakt worden de gang van zaken is?

Bij de bontkragen uit China (t gros) is dit redeljk gangbaar. Exacte data is uiteraard lastig. Maar ik ga niet over 1 nacht ijs, ik heb me er redelijk in verdiept en veel bronnen hierover geraadpleegd, inclusief Chinese bronnen (zowel dierenrechten organisaties als interviews met wasbeerhondhouders etc) In andere landen is t minder gangbaar, maar zijn de wreedheden van bijv behuizing over t algemeent een gegeven. Canada is ook een grote exporteur via een aantal merken jassen en die hebben slogans als "sustainable fur" en strooien met termen als ambachtelijk, traditiioneel etc, en hebben ook een aantal keurmerken snel in t leven geroepen, maar ook daar is de praktijk vaak erg wreed (klemmen waarin dieren hun poten letterlijk afscheuren om te ontsnappen, doodknuppeken etc)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Of een natuurlijk gestorven dier. Ik spreek niet zo makkelijk over 'waarschijnlijk' daar er niet specifiek staat hoe God aan die huid komt en idere aanname gemaakt wordt in zijn/haar eigen perspectief

Er staat nergens dat God een dier doodmaakte. Er staat dat Hij een huid gebruikte.   En imho zou een christen wel wat tegen doodknuppelen moeten hebben, daar het vegetarier zijn in t Paradij

En jij maar fout denken dan.   Dan behoor jij tot de categorie niet-oplettende lezers, want ik stelde ook dat Kaasjeskruid zijn partner niet uit een rib word geboetseerd. Toch maakte God w

Posted Images

8 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Bij de bontkragen uit China (t gros) is dit redeljk gangbaar. Exacte data is uiteraard lastig. Maar ik ga niet over 1 nacht ijs, ik heb me er redelijk in verdiept en veel bronnen hierover geraadpleegd, inclusief Chinese bronnen (zowel dierenrechten organisaties als interviews met wasbeerhondhouders etc) In andere landen is t minder gangbaar, maar zijn de wreedheden van bijv behuizing over t algemeent een gegeven. Canada is ook een grote exporteur via een aantal merken jassen en die hebben slogans als "sustainable fur" en strooien met termen als ambachtelijk, traditiioneel etc, en hebben ook een aantal keurmerken snel in t leven geroepen, maar ook daar is de praktijk vaak erg wreed (klemmen waarin dieren hun poten letterlijk afscheuren om te ontsnappen, doodknuppeken etc)

Ik ben het met je eens dat bij het gros van de vervaardiging van bontproducten, mishandeling om de hoek komt kijken. Ben ik wel benieuwd hoe God dat dier heeft doodgemaakt vlak na de zondeval om de mens mee te bekleden en wat Hij wel een juiste wijze van doodmaken vind. Op zich heb ik niks tegen doodknuppelen, mits het op de juiste wijze (een ferme klap op de juiste plaats) gedaan wordt. Niet dat ik het leuk zou vinden om te doen, maar je moet toch wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben het met je eens dat bij het gros van de vervaardiging van bontproducten, mishandeling om de hoek komt kijken. Ben ik wel benieuwd hoe God dat dier heeft doodgemaakt vlak na de zondeval om de mens mee te bekleden en wat Hij wel een juiste wijze van doodmaken vind. Op zich heb ik niks tegen doodknuppelen, mits het op de juiste wijze (een ferme klap op de juiste plaats) gedaan wordt. Niet dat ik het leuk zou vinden om te doen, maar je moet toch wat.

Er staat nergens dat God een dier doodmaakte. Er staat dat Hij een huid gebruikte.

 

En imho zou een christen wel wat tegen doodknuppelen moeten hebben, daar het vegetarier zijn in t Paradijs in Genesis en t naar alle waarschijnlijkheid dito in het Koninkrijk in Jesajah er niets voor niets staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Er staat nergens dat God een dier doodmaakte. Er staat dat Hij een huid gebruikte.

Ja, maar die huid komt toch ergens vanaf. Het zou kunnen dat God een net gestorven dier heeft gebruikt, hoewel mij dit onwaarschijnlijk lijkt.

4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

En imho zou een christen wel wat tegen doodknuppelen moeten hebben, daar het vegetarier zijn in t Paradijs in Genesis en t naar alle waarschijnlijkheid dito in het Koninkrijk in Jesajah er niets voor niets staat.

In het paradijs wel ja, maar daar leven wij niet meer in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, maar die huid komt toch ergens vanaf. Het zou kunnen dat God een net gestorven dier heeft gebruikt, hoewel mij dit onwaarschijnlijk lijkt.

Of een natuurlijk gestorven dier. Ik spreek niet zo makkelijk over 'waarschijnlijk' daar er niet specifiek staat hoe God aan die huid komt en idere aanname gemaakt wordt in zijn/haar eigen perspectief in een samenleving compleet anders dan het Paradijs, maar dat lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Of Hij maakte zomaar een huid. Voor iemand die ribben neemt en zomaar een vrouw maakt ook niet zo'n probleem.

 

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

In het paradijs wel ja, maar daar leven wij niet meer i

Nee, we gaan naar een Kloninkrijk toe. Zie jij een rode draad in de Bijbel, in Gods verbonden met de mensen, met de aarde? Waarom denk je dat zelfs Jesajah die beelden van t Koninkrijk doorgeeft over dieren spreekt? Vind jij dat je als christen in doen en laten mag proberen alvast naar t Koninkrijk te leven, en daar een glimps van proberen te laten zien? Is de rode draad niet het Koninkrijk? Daar waar Gods wil wordt gedaan op Zijn aarde als het in de hemel geschiedT?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Of Hij maakte zomaar een huid. Voor iemand die ribben neemt en zomaar een vrouw maakt ook niet zo'n probleem.

Die Hij in Zijn voorraadkamer heeft opgestapeld om de mens er ihv mee te bekleden. Sorry, maar mijn kleren komen niet uit de hemel vallen.

9 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Zie jij een rode draad in de Bijbel, in Gods verbonden met de mensen, met de aarde?

Jazekers, deze zal vernietigd worden.

10 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Waarom denk je dat zelfs Jesajah die beelden van t Koninkrijk doorgeeft over dieren spreekt?

Dat is geen weergave van de huidige schepping waar hij over spreekt.

11 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Vind jij dat je als christen in doen en laten mag proberen alvast naar t Koninkrijk te leven, en daar een glimps van proberen te laten zien? Is de rode draad niet het Koninkrijk? Daar waar Gods wil wordt gedaan op Zijn aarde als het in de hemel geschiedT?

Voor zover mogelijk in de huidige omstandigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die Hij in Zijn voorraadkamer heeft opgestapeld om de mens er ihv mee te bekleden. Sorry, maar mijn kleren komen niet uit de hemel vallen.

Wil je niet zaken introduceren die vergezocht zijn en nergens geïnsinueerd worden? Er sterven iedere seconde talloze dieren. Geen voorraadkast laat staan -kamer nodig. Verder gaf ik een ander alternatief. En snapte je  blijkbaar niet veel van mijn opmerking dat redeneren hoe God in t Paradijs zaken regelde vanuit een menselijk perspectief anno nu niet maatgevend is. Jouw partner wordt ook niet uit je rib gevormd wel?

 

44 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

zover mogelijk in de huidige omstandigheden

Een wijs Mens zei ooit dat we moeten proberen perfect te zinn zoals de Vader is. Persoonlijke (in)directe deelname aan dierenleed minimaliseren in een land als Nederland is easy peasy.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

En imho zou een christen wel wat tegen doodknuppelen moeten hebben, daar het vegetarier zijn in t Paradijs in Genesis en t naar alle waarschijnlijkheid dito in het Koninkrijk in Jesajah er niets voor niets staat.

Ik lees nergens dat de mens in het Paradijs vegetarier was. Er staat "en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!" Waar zou dat nou voor nodig zijn, als die mens toch vegetariër zou zijn ? Juist, nergens. Even later staat van de planten dat ze 'ten spijze' zijn, maar er staat bij de dieren niet dat dit niet het geval was.

 

1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Er staat nergens dat God een dier doodmaakte. Er staat dat Hij een huid gebruikte.

Dat staat er ja. En die huid kwam uit de lucht vallen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Of een natuurlijk gestorven dier. Ik spreek niet zo makkelijk over 'waarschijnlijk' daar er niet specifiek staat hoe God aan die huid komt en idere aanname gemaakt wordt in zijn/haar eigen perspectief in een samenleving compleet anders dan het Paradijs, maar dat lijkt mij niet onwaarschijnlijk. Of Hij maakte zomaar een huid. Voor iemand die ribben neemt en zomaar een vrouw maakt ook niet zo'n probleem

Een natuurlijk gestorven dier in het Paradijs? Ik maar denken dat alle dieren en mensen daarin onsterfelijk waren.

Hij maakte zomaar een huid vind ik een wat vreemde aanname, zeker aangezien je zelf even later stelt

21 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Wil je niet zaken introduceren die vergezocht zijn en nergens geïnsinueerd worden?

De meest logische conclusie is, aangezien de mens heerschappij had over al het gedierte, dat hij daar dan ook gebruik van maakt.

Heel opmerkelijk is ook nog in dit verband, dat bij de veroordeling van de mens (Genesis 3:18) staat: en gij zult het kruid des velds eten.
Dat is dus een straf.  (Wat vreemd, omdat daarvoor de planten juist ten spijze worden aangeprezen.) Maar hiermee kun je dus nooit stellen dat de mens geen vlees at in het Paradijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En natuurlijk gestorven dier in het Paradijs? Ik maar denken dat alle dieren en mensen daarin onsterfelijk waren

En jij maar fout denken dan.

 

6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hij maakte zomaar een huid vind ik een wat vreemde aanname, zeker aangezien je zelf even later stelt

Dan behoor jij tot de categorie niet-oplettende lezers, want ik stelde ook dat Kaasjeskruid zijn partner niet uit een rib word geboetseerd. Toch maakte God wel Eva op dergelijke manier. Het is wellicht juist vreemd om allerlei aannamen te maken vanuit een mensenlijk perspectief anno nu. Maar dat had ik allemaal al uitgelegd.

 

8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De meest logische conclusie is, aangezien de mens heerschappij had over al het gedierte, dat hij daar dan ook gebruik van maakt.

Waarom zou de heerschappij van de mensen over dieren iets te maken hebben met wat God wel/niet mag? . De mens kreeg pas na de zondeval het recht dieren te doden (althans, geimpliceerd vanuit het feit dat ze toen pas dieren mochten eten), dus niets meest logisch. Verder maakte God kleding van de huid, niet de mens. Als je God bedoelde had je een hoofdletter 'H' moeten gebruiken. Verwarrend.

26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat staat er ja. En die huid kwam uit de lucht vallen ?

Wil je voortaan eerst de post-trail lezen voor je jouw ongeinformeerde bericht uit de lucht laat vallen? Dank je.

26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

k lees nergens dat de mens in het Paradijs vegetarier was. Er staat "en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!" Waar zou dat nou voor nodig zijn, als die mens toch vegetariër zou zijn ? Juist, nergens. Even later staat van de planten dat ze 'ten spijze' zijn, maar er staat bij de dieren niet dat dit niet het geval was.

Als je niet eens de meest basale Bijbelkennis hebt, ga ik aan deze frase geen tijd verkwanselen, anders dan je een introductiecursus Genesis aan te raden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Er sterven iedere seconde talloze dieren.

Dat mag dan zo zijn, echter vraag ik mij af of je dan ook voorstander bent van het eten van dieren die een natuurlijke (wanneer is iets natuurlijk?) dood gestorven zijn. Daarbij komt dat ik denk dat het ondoenlijk is en zelfs tot meer mishandeling leid, wanneer men wacht totdat de dieren vanzelf dood neer vallen. Meestal vallen ze dood neer door eoa ziekte en zitten ze bomvol ziektekiemen en zullen ze zeldzaam sterven aan ouderdom. De producten die daar vanaf komen zijn meestal versleten en zullen gauw weer vervangen moeten worden. Al met al zie ik veel problemen als je op deze wijze te werk wilt gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

at mag dan zo zijn, echter vraag ik mij af of je dan ook voorstander bent van het eten van dieren die een natuurlijke (wanneer is iets natuurlijk?) dood gestorven zijn. Daarbij komt dat ik denk dat het ondoenlijk is en zelfs tot meer mishandeling leid, wanneer men wacht totdat de dieren vanzelf dood neer vallen. Meestal vallen ze dood neer door eoa ziekte en zitten ze bomvol ziektekiemen en zullen ze zeldzaam sterven aan ouderdom. De producten die daar vanaf komen zijn meestal versleten en zullen gauw weer vervangen moeten worden. Al met al zie ik veel problemen als je op deze wijze te werk wilt gaan.

We hebben het niet over eten van dieren. Waar haal je dat nou weer vnadaan?

Verder ga ik je nog 1 keer op het volgende wijzen: 

49 minuten geleden zei MysticNetherlands:

En snapte je  blijkbaar niet veel van mijn opmerking dat redeneren hoe God in t Paradijs zaken regelde vanuit een menselijk perspectief anno nu niet maatgevend is. Jouw partner wordt ook niet uit je rib gevormd wel?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Dolce Vita:

Hey wat een leuke topic. Jammer dat photobucket e.d. hun beleid zo heeft veranderd dat je dik moet gaan betalen om je eigen foto's te kunnen delen.  Daardoor zijn al die foto's die er al stonden niet meer zichtbaar.

Hier eentje van mijn laatste nieuwe mandala https://imgur.com/a/hqhfs  (naar een ontwerp van Dwyanna Stoltzfus)

 

 

De link blijkt niet te werken. Deze wel (als het goed is)

http://moby.to/aab9mc

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zou je mij er nog eens op willen wijzen?

Je standaard techniek: als je jezelf vastgeluld hebt ga je op iets onbenulligs in. Dan niet. Pretendeer dan niet een discussie aan te kunnen.

10 minuten geleden zei Dolce Vita:

De link blijkt niet te werken. Deze wel (als het goed is)

http://moby.to/aab9mc

 

 

Hij deed t bij mij wel hoor

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Je standaard techniek: als je jezelf vastgeluld hebt ga je op iets onbenulligs in. Dan niet. Pretendeer dan niet een discussie aan te kunnen.

Hij deed t bij mij wel hoor

Oh. Bedankt voor de mededeling, Mystc. (Y)  (Heb weer eens geen waarderingspijltjes over, moet weer ff sparen). Ik kreeg rare filmpjes te zien ipv mijn prutselstukje :#

2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Er staat nergens dat God een dier doodmaakte. Er staat dat Hij een huid gebruikte.

 

Dat ben ik met je eens. In mijn optiek kreeg de mens klederen van vellen net als de dieren.  Dus gewoon onze eigen lederhuid en opperhuid en weet ik veel wat  voor lagen huid we allemaal hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, maar die huid komt toch ergens vanaf. Het zou kunnen dat God een net gestorven dier heeft gebruikt, hoewel mij dit onwaarschijnlijk lijkt.

In het paradijs wel ja, maar daar leven wij niet meer in.

Nee, wij leven inderdaad niet meer in de wereld van de Eerste Oorzaak.

Gelukkig dat er zoveel vleeseters zijn, dat scheelt namelijk een hoop zakken bloed die ze dan aan vegetariers kunnen geven. Toen mijn zus onverwacht veel bloed verloor tijdens een operatie en ze constant haar HB-gehalte moesten blijven meten, zei de  chirurg direct "jij bent zeker een vleeseter". "Ja, hoezo", zei mijn zus. "Nou", zei de chirurg, "je hebt nog zo'n hoog hb, dat je gehalte voor de operatie dik boven de 10 moet zijn geweest, en dat komen wij alleen bij vleeseters tegen." Hierdoor hoefde ze geen bloedtransfusie te hebben. Blijf er meer bloed over voor de vegetariers die in het ziekenhuis terechtkomen. ;)

2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Dat staat er echter niet.

Nee en er staat, zoals je net zelf aangaf, ook niet dat God eerst een dier moest slopen om zijn huid aan een mens te geven.  Tis een scheppingsmythe he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Gelukkig dat er zoveel vleeseters zijn, dat scheelt namelijk een hoop zakken bloed. Toen mijn zus onverwacht veel bloed verloor tijdens een operatie en ze constant haar HB-gehalte moesten blijven meten, zei de  chirurg direct "jij bent zeker een vleeseter". "Ja, hoezo", zei mijn zus. "Nou", zei de chirurg, "je hebt nog zo'n hoog hb, dat je gehalte voor de operatie dik boven de 10 moet zijn geweest, en dat komen wij alleen bij vleeseters tegen." Hierdoor hoefde ze geen bloedtransfusie te hebben. Blijf er meer bloed over voor de vegetariers die in het ziekenhuis terechtkomen. ;)

Daarbij komt dat ik een bloedgroep heb die zeer gewild is. Dus ik blijf mijn portie vlees maar eten, ook omwille van de ander...;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het verbaast me altijd hoe luchtig christenen doen over vlees eten. Iets dat theologisch gezien een gevolg is van onze zonde, dat niet de bedoeling was en niet de bedoeling is, en gezien t onbesdchrijflijke leed achter de gangbare vleesindustrie, waar Jezus ook voor gezonden en gestorven is. Op dat gebied zijn christenen veelal niet alleen 'in de wereld' maar ook 'van de wereld' 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daarbij komt dat ik een bloedgroep heb die zeer gewild is. Dus ik blijf mijn portie vlees maar eten, ook omwille van de ander...;)

 Mooi van je. :D

Wij (mijn zus maar ook ikzelf) zijn niet geschikt voor het donorschap, omdat onze vaten veel te klein zijn.  Het is altijd weer een heel gedoe als er bloedgeprikt moet worden.   Maar goed, we hebben dus ook minder snel bloed van een ander nodig dan vegetariers. 

12 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Het verbaast me altijd hoe luchtig christenen doen over vlees eten. Iets dat theologisch gezien een gevolg is van onze zonde, dat niet de bedoeling was en niet de bedoeling is, en gezien t onbesdchrijflijke leed achter de gangbare vleesindustrie, waar Jezus ook voor gezonden en gestorven is. Op dat gebied zijn christenen veelal niet alleen 'in de wereld' maar ook 'van de wereld' 

Nou nee, het is eerder andersom. Jij denkt nog steeds dat het maakbaar is en dat jij met je gedrag de wereld moet of zelfs ook maar kunt veranderen.  Of jij nou wel of geen vlees eet, moordlust zit in de mensheid.  Iemand die een dier doodt, die vindt dat fijn. Ja, ook een slachter dus, die vindt dat fijn. Als ie dat niet fijn vond kon ie het niet dag in dag uit doen.   

 

4 uur geleden zei MysticNetherlands:

Postertje ontworpen. Aan het kijken wat de kosten zijn om deze in Amsterdam in een aantal metro abri's te laten tonen. Tot 1000 EUR ben ik evt wel bereid. Daarboven moet ik alternatieven zoeken

Hoewel je hart voor dieren je siert, geloof ik dat je je centjes beter in je zak kunt houden of ze beter kunt besteden. "Gewone" mensen hebben geen geld voor bont en kopen het dus sowieso al niet. En de mensen die meer dan genoeg hebben en die bont kopen, die zijn meestal niet gevoelig voor jouw argumenten. Bovendien reizen die meestal niet per metro, die gebruiken exclusiever vervoer.....

Het zeeleven (en ander leven) sterft intussen sowieso in rap tempo de hongerdood.  Men zet het er niet bij maar een groot deel van de zee is al dood of leeg.  https://www.nu.nl/dieren/4984775/octopussen-kruipen-strand-in-wales.html  Fukushima (dag aan dag stromen er nog altijd vele liters radioactief water de zee in), de olierampen, atoomproeven, en allerlei andere ongein maakten de zee dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

En jij maar fout denken dan.

 

Dan behoor jij tot de categorie niet-oplettende lezers, want ik stelde ook dat Kaasjeskruid zijn partner niet uit een rib word geboetseerd. Toch maakte God wel Eva op dergelijke manier. Het is wellicht juist vreemd om allerlei aannamen te maken vanuit een mensenlijk perspectief anno nu. Maar dat had ik allemaal al uitgelegd.

 

Waarom zou de heerschappij van de mensen over dieren iets te maken hebben met wat God wel/niet mag? . De mens kreeg pas na de zondeval het recht dieren te doden (althans, geimpliceerd vanuit het feit dat ze toen pas dieren mochten eten), dus niets meest logisch. Verder maakte God kleding van de huid, niet de mens. Als je God bedoelde had je een hoofdletter 'H' moeten gebruiken. Verwarrend.

Wil je voortaan eerst de post-trail lezen voor je jouw ongeinformeerde bericht uit de lucht laat vallen? Dank je.

Als je niet eens de meest basale Bijbelkennis hebt, ga ik aan deze frase geen tijd verkwanselen, anders dan je een introductiecursus Genesis aan te raden.

Aha, ik denk fout, ik hoor tot de categorie niet oplettende lezers, ik ben ongeïnformeerd,  ik ben verwarrend omdat ik geenhoofdletter gebruik en ik heb niet eens basale bijbelkennis. Het is wel weer duidelijk hoe je er over denkt, maar inhoudelijk op iets in gaan is kennelijk te veel gevraagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Het verbaast me altijd hoe luchtig christenen doen over vlees eten. Iets dat theologisch gezien een gevolg is van onze zonde, dat niet de bedoeling was en niet de bedoeling is, en gezien t onbesdchrijflijke leed achter de gangbare vleesindustrie, waar Jezus ook voor gezonden en gestorven is. Op dat gebied zijn christenen veelal niet alleen 'in de wereld' maar ook 'van de wereld' 

Ik ben door mijn likes heen voor vandaag, dus op deze manier mijn instemming.

Een van mijn hypotheses is dat christenen het rentmeesterschap hoog hebben. Maar een rentmeester is iemand die goed is in exploitatie en vermarkten. De vraag is of de schepping gebaat is bij zo iemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Peter79:

Ik ben door mijn likes heen voor vandaag, dus op deze manier mijn instemming.

Een van mijn hypotheses is dat christenen het rentmeesterschap hoog hebben. Maar een rentmeester is iemand die goed is in exploitatie en vermarkten. De vraag is of de schepping gebaat is bij zo iemand.

@Peter79,

Hier je krijgt een like cadeau, geplaats bij Mystic. Ik had ze nog niet opgebruikt vandaag..;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Aha, ik denk fout, ik hoor tot de categorie niet oplettende lezers, ik ben ongeïnformeerd,  ik ben verwarrend omdat ik geenhoofdletter gebruik en ik heb niet eens basale bijbelkennis. Het is wel weer duidelijk hoe je er over denkt, maar inhoudelijk op iets in gaan is kennelijk te veel gevraagd.

Verschuil je blunders maar achter mijn pittige taal. Ik ga inhoudelijk op je in. Toegegeven, op je kardinale onbegrip inzake vegetarierschap in Genesis ging ik niet inhoudelijk in. Ik ga je ook niet uitleggen hoe mes en vork te gebruiken

42 minuten geleden zei Dolce Vita:

Gewone" mensen hebben geen geld voor bont en kopen het dus sowieso al niet. En de mensen die meer dan genoeg hebben en die bont kopen, die zijn meestal niet gevoelig voor jouw argumenten. Bovendien reizen die meestal niet per metro, die gebruiken exclusiever vervoer.....

Jij woont klaarblijkelijk niet in de randstad zeg....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid