Spring naar bijdragen

Weten wat te doen en het niet doen...


Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei HJW5:

Ik constateer dat je je haat richting Hamas en Hezbollah openlijk de vrije loop laat. En als het over zachtmoedigheid gaat, dat het dan ineens in verborgenheid zou moeten gebeuren.

Ik zie daar geen bijbelse grond voor.

En vervolgens ga je dan sterk op de man spelen. Ook dan blijkt je haat en nijd de overhand te krijgen.

Als je mijn bijdragen echt leest, zie je dat in mijnoptiek de centrale boodschap in de bijbel de Liefde is. Liefde voor het goddelijke, voor jezelf, voor je naaste en zelfs voor je vijand.

Daaraan hangt de ganse wet en de profeten.

Die hangt niet aan oorlogszucht en strijd en het doden/haten van tegenstanders.

Tenzij jij bijbels aan kan geven dat ik dat verkeerd zie ?

Heb je het OT niet gelezen? 

De bijbel is niet enkel wat Jezus gezegd zou hebben, en men zijn daar geen hippies. Ze vechten tegen de vijand, krijgen opdracht tot genocide etc. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blijf in de geest wandelen en je zult je niet aangetokken voelen voor zonde,  weet niet precies waar maar het staat in de Schrift, zo voel k mij Fundamenteel, ik oordeel verder noet over anderen

Hopper de zondeloze, geen fout in zijn vel, Hij preekt over deugd, maar doet het toch wel. Met handen zo schoon, wast hij stil zijn gezicht, Zijn spiegelbeeld fluistert: "Ach, niemand die ’t zie

Ik kijk wel uit, ik ga je niet voeren.   Je bent onverbeterlijk, maar ik koester niet de wens dat jij je verbeterd.

13 uur geleden zei antoon:

Blijf in de geest wandelen en je zult je niet aangetokken voelen voor zonde,  weet niet precies waar maar het staat in de Schrift, zo voel k mij Fundamenteel, ik oordeel verder noet over anderen

Deze passage doel je op denk ik antoon:

Gal 5:16‘Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst.’
‭‭De brief van Paulus aan de Galaten‬ ‭5‬:‭16‬-‭17‬ ‭NBG51‬‬
https://bible.com/bible/328/gal.5.16-17.NBG51

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Paulus888:

Heb je het OT niet gelezen? 

De bijbel is niet enkel wat Jezus gezegd zou hebben, en men zijn daar geen hippies. Ze vechten tegen de vijand, krijgen opdracht tot genocide etc. 

Denk je dat dat 1 maal of zelfs 10 maal lezen tot alle wijsheid daarover kan leiden? En de grootste critici lazen de Bijbel vaak niet eens, en die de Bijbel dan uiteindelijk studeren worden vaak bekeerling. 

Zoek eens op hoeveel genade er getoond wordt. Sodom en Gomorrah werden ook niet over 1 nacht verwoest he, daar zal men wel bewust van de zondes zijn gemaakt eerst. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Galaten 5:16 Maar ik zeg: blijf de leiding van de geest volgen, dan zul je nooit toegeven aan vleselijke verlangens.

en nog een vers dat ik bedoel, zal het opzoeken

Als iedereen dat zou opvolgen werden er nooit geen kindjes meer geboren en sterft de mensheid uit. Logischerwijs kan dat niet de bedoeling zijn. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Als iedereen dat zou opvolgen werden er nooit geen kindjes meer geboren en sterft de mensheid uit. Logischerwijs kan dat niet de bedoeling zijn. 

 

De geestelijke mens kan niet eens kindjes verwekken.  Wat er begrepen kan worden is dat de geestelijke mens een andere is dan de vleselijke mens.   Door de Geest wandelen zoals Galaten‬ ‭5 aangeeft, geeft juist dát aan.   Dat wat uit de Geest is bevindt zich aan gene zijde van het natuurlijke/creatuurlijke.

Over het uitsterven van de mensheid hoeven we qua belustheid op seks ons nog geen zorgen te maken.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Paulus888:

Heb je het OT niet gelezen? 

De bijbel is niet enkel wat Jezus gezegd zou hebben, en men zijn daar geen hippies. Ze vechten tegen de vijand, krijgen opdracht tot genocide etc. 

Er staat geschreven: haat uw vijand, maar ik zeg u: hebt uw vijanden lief, bidt voor wie u vervolgen. Keer de andere wang, wees zachtmoedig.

Je hebt een hippie invulling van Liefde, maar dat is het niet. Je maakt er een karikatuur van.

 

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Denk je dat dat 1 maal of zelfs 10 maal lezen tot alle wijsheid daarover kan leiden? En de grootste critici lazen de Bijbel vaak niet eens, en die de Bijbel dan uiteindelijk studeren worden vaak bekeerling. 

 

Grappig, volgens mij is het juist dat theologie studenten nogal eens afhaken als ze de bijbel echt eens gaan bestuderen.

 

10 minuten geleden zei Monachos:

Misschien komt Jezus pas terug als de mensheid eindelijk eens ophoudt zich als konijnen voort te planten. Just a thought.

Volgens de bijbel komt Jezus terug als alle joden zich bekeerd hebben. Als de tijdelijke verharding voorbij is. Romeinen 11 vers 25en 26.

Ik zie nog geen enkele ontwikkeling in die richting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid