Spring naar bijdragen

Weten wat te doen en het niet doen...

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei HJW5:

Ik constateer dat je je haat richting Hamas en Hezbollah openlijk de vrije loop laat. En als het over zachtmoedigheid gaat, dat het dan ineens in verborgenheid zou moeten gebeuren.

Ik zie daar geen bijbelse grond voor.

En vervolgens ga je dan sterk op de man spelen. Ook dan blijkt je haat en nijd de overhand te krijgen.

Als je mijn bijdragen echt leest, zie je dat in mijnoptiek de centrale boodschap in de bijbel de Liefde is. Liefde voor het goddelijke, voor jezelf, voor je naaste en zelfs voor je vijand.

Daaraan hangt de ganse wet en de profeten.

Die hangt niet aan oorlogszucht en strijd en het doden/haten van tegenstanders.

Tenzij jij bijbels aan kan geven dat ik dat verkeerd zie ?

Heb je het OT niet gelezen? 

De bijbel is niet enkel wat Jezus gezegd zou hebben, en men zijn daar geen hippies. Ze vechten tegen de vijand, krijgen opdracht tot genocide etc. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blijf in de geest wandelen en je zult je niet aangetokken voelen voor zonde,  weet niet precies waar maar het staat in de Schrift, zo voel k mij Fundamenteel, ik oordeel verder noet over anderen

Hopper de zondeloze, geen fout in zijn vel, Hij preekt over deugd, maar doet het toch wel. Met handen zo schoon, wast hij stil zijn gezicht, Zijn spiegelbeeld fluistert: "Ach, niemand die ’t zie

Ik kijk wel uit, ik ga je niet voeren.   Je bent onverbeterlijk, maar ik koester niet de wens dat jij je verbeterd.

13 uur geleden zei antoon:

Blijf in de geest wandelen en je zult je niet aangetokken voelen voor zonde,  weet niet precies waar maar het staat in de Schrift, zo voel k mij Fundamenteel, ik oordeel verder noet over anderen

Deze passage doel je op denk ik antoon:

Gal 5:16‘Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst.’
‭‭De brief van Paulus aan de Galaten‬ ‭5‬:‭16‬-‭17‬ ‭NBG51‬‬
https://bible.com/bible/328/gal.5.16-17.NBG51

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Paulus888:

De bijbel is niet enkel wat Jezus gezegd zou hebben, en men zijn daar geen hippies. Ze vechten tegen de vijand, krijgen opdracht tot genocide etc. 

Denk je dat dat 1 maal of zelfs 10 maal lezen tot alle wijsheid daarover kan leiden? En de grootste critici lazen de Bijbel vaak niet eens, en die de Bijbel dan uiteindelijk studeren worden vaak bekeerling. 

Zoek eens op hoeveel genade er getoond wordt. Sodom en Gomorrah werden ook niet over 1 nacht verwoest he, daar zal men wel bewust van de zondes zijn gemaakt eerst. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Galaten 5:16 Maar ik zeg: blijf de leiding van de geest volgen, dan zul je nooit toegeven aan vleselijke verlangens.

en nog een vers dat ik bedoel, zal het opzoeken

Als iedereen dat zou opvolgen werden er nooit geen kindjes meer geboren en sterft de mensheid uit. Logischerwijs kan dat niet de bedoeling zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Petra.:

Als iedereen dat zou opvolgen werden er nooit geen kindjes meer geboren en sterft de mensheid uit. Logischerwijs kan dat niet de bedoeling zijn.

Kinderen zouden nooit geboren moeten worden uit vleselijk verlangen. Dat is kindermishandeling en eigen belang voorop stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

De geestelijke mens kan niet eens kindjes verwekken.  Wat er begrepen kan worden is dat de geestelijke mens een andere is dan de vleselijke mens.   Door de Geest wandelen zoals Galaten‬ ‭5 aangeeft, geeft juist dát aan.   Dat wat uit de Geest is bevindt zich aan gene zijde van het natuurlijke/creatuurlijke.

Over het uitsterven van de mensheid hoeven we qua belustheid op seks ons nog geen zorgen te maken.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Misschien komt Jezus pas terug als de mensheid eindelijk eens ophoudt zich als konijnen voort te planten. Just a thought.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Paulus888:

Er staat geschreven: haat uw vijand, maar ik zeg u: hebt uw vijanden lief, bidt voor wie u vervolgen. Keer de andere wang, wees zachtmoedig.

Je hebt een hippie invulling van Liefde, maar dat is het niet. Je maakt er een karikatuur van.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Denk je dat dat 1 maal of zelfs 10 maal lezen tot alle wijsheid daarover kan leiden? En de grootste critici lazen de Bijbel vaak niet eens, en die de Bijbel dan uiteindelijk studeren worden vaak bekeerling. 

Grappig, volgens mij is het juist dat theologie studenten nogal eens afhaken als ze de bijbel echt eens gaan bestuderen.

10 minuten geleden zei Monachos:

Misschien komt Jezus pas terug als de mensheid eindelijk eens ophoudt zich als konijnen voort te planten. Just a thought.

Volgens de bijbel komt Jezus terug als alle joden zich bekeerd hebben. Als de tijdelijke verharding voorbij is. Romeinen 11 vers 25en 26.

Ik zie nog geen enkele ontwikkeling in die richting.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Monachos:

Het probleem is dat moederschap actief wordt tegengewerkt, abortus vergemakkelijkt en men u als bevolking zo goed als vervangt door middel van massa migratie.

We maken te weinig kinderen en importeren er teveel. 

23 uur geleden zei HJW5:

Grappig, volgens mij is het juist dat theologie studenten nogal eens afhaken als ze de bijbel echt eens gaan bestuderen.

Met je hart en verstand lezen. En proberen lezen vanuit God Zijn standpunt en niet onze gevallen status. Onze gevallen status is zeer zeer zeer opstandig tegenover de Bijbel. Dat is een proces van "worstelen". 

1 uur geleden zei Petra.:

Wie weet. 

Maar als er helemaal niet meer voortgeplant wordt heeft het weinig zin meer he. Einde mensheid. 

Neen dat is niet waar. Ze werken de natuurlijke voortplanting al reeds tegen omdat eugenetica in volle opmars is. Robots doen al huishoudelijke taken. 

De natuurlijke geboorte zal in de toekomst zeer wettisch geregeld worden. Althans op dit parcours. 

Wat ik wil zeggen is dat ze mensen kunnen ontwerpen op maat zonder de natuurlijke geboorte. 

Die technologie is zeer nabij. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Met je hart en verstand lezen. En proberen lezen vanuit God Zijn standpunt en niet onze gevallen status. Onze gevallen status is zeer zeer zeer opstandig tegenover de Bijbel. Dat is een proces van "worstelen".  

En je begeeft je weer op zijpaden. Ik gaf aan dat ik juist hoorde dat theologiestudenten afhaken bij hun studie en het geloof opgeven.

Jij gaf aan dat mensen de bijbel omarmen als ze die bestuderen. 

dat is niet waar. Ze werken de natuurlijke voortplanting al reeds tegen omdat eugenetica in volle opmars is. Robots doen al huishoudelijke taken. 

De natuurlijke geboorte zal in de toekomst zeer wettisch geregeld worden. Althans op dit parcours. 

Wat ik wil zeggen is dat ze mensen kunnen ontwerpen op maat zonder de natuurlijke geboorte. 

Die technologie is zeer nabij. 

Heb je wetenschappelijke bronnen waaruit blijkt dat die techniek zeer nabij is ?

Het probleem is dat moederschap actief wordt tegengewerkt, abortus vergemakkelijkt en men u als bevolking zo goed als vervangt door middel van massa migratie.

We maken te weinig kinderen en importeren er teveel. 

En je geeft aan dat het beter is conceptie te voorkomen.......

En ahh,....de omvolkingstheorie. Ik doe niet zo aan complotdenken, jij blijkbaar wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-10-2024 om 10:22 zei HJW5:

Volgens de bijbel komt Jezus terug als alle joden zich bekeerd hebben. Als de tijdelijke verharding voorbij is. Romeinen 11 vers 25en 26.

Dat staat daar in het geheel niet.  Je rukt een vers volledig uit zijn context en geeft er je eigen draai aan. Daar staat dat de Heer de verharding van de harten van de Joden wegneemt wanneer het aantal mensen uit de volkeren dat door God uitverkoren is, voltallig het Koninkrijk van God is binnengegaan. En dan komt Hij met de voeten op de aarde terug.

Romeinen 11 (NBB21)

Israëls redding, bescheidenheid voor de andere volken

[1] Dan is nu mijn vraag: heeft God zijn volk soms verstoten? Beslist niet. Ik ben immers zelf een Israëliet, een nakomeling van Abraham, afkomstig uit de stam Benjamin. [2] God heeft zijn volk, dat Hij al van tevoren uitgekozen heeft, niet verstoten. Of weet u niet wat de Schrift over Elia zegt, hoe hij Israël bij God aanklaagt? [3] ‘Heer, uw profeten hebben ze gedood, uw altaren verwoest. Ik ben als enige overgebleven, en nu hebben ze het ook op mijn leven voorzien.’ [4] Maar hoe luidt het antwoord van God aan hem? ‘Ik heb voor mezelf zevenduizend mensen overgelaten die niet voor Baäl hebben geknield.’ [5] Zo is ook in deze tijd een rest overgebleven die door Gods genade is uitgekozen. [6] Als ze uit genade uitgekozen zijn, dan dus niet op grond van hun daden, want in dat geval zou de genade geen genade meer zijn.
[7] Wat betekent dit alles? Wat Israël heeft nagestreefd, heeft het niet bereikt; alleen zij die zijn uitgekozen hebben het bereikt. De overigen werden onbuigzaam, [8] zoals ook geschreven staat: ‘God heeft hun geest verdoofd, hun ogen blind gemaakt en hun oren doof, tot op de dag van vandaag.’ [9] En David zegt: ‘Laat hun tafel een valstrik worden, een strik, een valkuil en een straf. [10] Laat het licht uit hun ogen verdwijnen, krom hun rug voorgoed.’ [11] Maar nu vraag ik weer: ze zijn toch niet gestruikeld om ten val te komen? Dat in geen geval, maar door hun overtreding konden de andere volken worden gered en daarop moesten zij afgunstig worden. [12] Maar als hun overtreding al een rijke gave voor de wereld is en hun falen een rijke gave voor de andere volken, hoeveel rijker zal de gave dan niet zijn wanneer zij voltallig deelnemen. [13] En tegen u, afkomstig uit die andere volken, zeg ik: Het is waar dat ik een apostel voor de heidense volken ben, maar ik schat mijn taak juist dáárom zo hoog [14] omdat ik hoop afgunst bij mijn volksgenoten op te wekken en een deel van hen te redden. [15] Als God, toen zij afvallig werden, de wereld met zich heeft verzoend, zal Hij zeker, wanneer zij opnieuw aangenomen worden, leven schenken uit de dood!
[16] Als een klein deel van het deeg aan God gewijd is, is al het andere deeg het ook; als de wortel heilig is, zijn de takken het ook. [17] En als nu sommige takken van de edele olijfboom zijn afgebroken en u, loten van een wilde olijfboom, tussen de overgebleven takken bent geënt en mag delen in de vruchtbaarheid van de wortel, [18] dan moet u zich niet boven de takken verheffen. Als u dat doet, moet u goed bedenken dat niet u de wortel draagt, maar de wortel u. [19] Maar nu zult u tegenwerpen: ‘Die takken zijn toch afgebroken zodat ik geënt kon worden?’ [20] Zeker, ze zijn afgebroken vanwege hun ongeloof en u dankt uw plaats aan uw geloof. Wees daarom echter niet hoogmoedig, maar heb ontzag voor God: [21] als Hij de oorspronkelijke takken al niet heeft gespaard, zou Hij u dan wel sparen? [22] Weet dat God goed is én streng. Hij is streng voor wie gevallen zijn, maar goed voor u – als u tenminste trouw blijft aan zijn goedheid, want anders wordt ook u afgekapt. [23] En als de Israëlieten niet volharden in hun ongeloof, zullen ook zij worden geënt, want God is bij machte hen opnieuw te enten. [24] Immers, als u die van nature een tak van de wilde olijfboom bent, tegen de natuur in op de edele olijfboom bent geënt, hoeveel eerder zullen zij die er van nature bij horen dan niet op hun eigen boom worden geënt!
[25] Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat. Een deel van Israël is onbuigzaam geworden, en dat blijft zo totdat de andere volken voltallig zijn toegetreden. [26] Dan zal heel Israël worden gered, zoals ook geschreven staat: ‘De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht. [27] Dit is mijn verbond met hen, wanneer Ik hun zonden wegneem.’ [28] Omwille van u zijn ze Gods vijanden geworden door het evangelie af te wijzen, maar toch blijven ze Gods geliefden omwille van de aartsvaders, die Hij heeft uitgekozen. [29] De genade die God schenkt neemt Hij nooit terug, wanneer Hij iemand roept maakt Hij dat niet ongedaan. [30] Zoals u God eens ongehoorzaam was, maar door hun ongehoorzaamheid nu Gods barmhartigheid hebt ondervonden, [31] zo zijn ook zij nu ongehoorzaam om door de barmhartigheid die u ondervonden hebt, ook zelf barmhartigheid te ondervinden. [32] Want God heeft ieder mens uitgeleverd aan de ongehoorzaamheid, opdat Hij voor ieder mens barmhartig kan zijn.
[33] Hoe onuitputtelijk zijn Gods rijkdom, wijsheid en kennis, hoe ondoorgrondelijk zijn oordelen en hoe onbegrijpelijk zijn wegen. [34] ‘Wie kent de gedachten van de Heer, wie was ooit zijn raadsman? [35] Wie heeft Hem iets gegeven dat door Hem moest worden terugbetaald?’ [36] Alles is uit Hem ontstaan, alles is door Hem geschapen, alles heeft in Hem zijn doel. Hem komt de eer toe tot in eeuwigheid. Amen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Dat staat daar in het geheel niet.  Je rukt een vers volledig uit zijn context en geeft er je eigen draai aan. Daar staat dat de Heer de verharding van de harten van de Joden wegneemt wanneer het aantal mensen uit de volkeren dat door God uitverkoren is, voltallig het Koninkrijk van God is binnengegaan. 

Het staat er niet dat de Heer het dan wegneemt, er staat geen methode van het einde van de verharding.

Uitverkoren ? Jij gelooft toch in alverzoening ?

3 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat staat daar in het geheel niet.  Je rukt een vers volledig uit zijn context en geeft er je eigen draai aan. Daar staat dat de Heer de verharding van de harten van de Joden wegneemt wanneer het aantal mensen uit de volkeren dat door God uitverkoren is, voltallig het Koninkrijk van God is binnengegaan. 

Jij haalt de geweldsteksten uit de bijbel en laat de kern (Liefde) liggen. Lees jij dan daarmee de bijbel in context ? Dat is ook gewoon een eigen draai.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW5:

Uitverkoren ? Jij gelooft toch in alverzoening ?

Wat een domme opmerking.  Wat voor de zoveelste maal laat zien dat je a) niet weet wat Alverzoening betekent en b) niet leest wat ik daar al vaker over schreef, op dergelijke donme opmerkingen.

Ik ga het niet herhalen. Gebruik de zoekfunctie maar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei HJW5:

En je begeeft je weer op zijpaden. Ik gaf aan dat ik juist hoorde dat theologiestudenten afhaken bij hun studie en het geloof opgeven.

Jij gaf aan dat mensen de bijbel omarmen als ze die bestuderen. 

Ze zoeken dan wellicht met het verstand dat gevormd wordt op de wereldgeest en niet in synchronisatie met een hart naar Hem zoekt. 

23 minuten geleden zei HJW5:

Heb je wetenschappelijke bronnen waaruit blijkt dat die techniek zeer nabij is ?

https://www.technologyreview.com/2023/09/29/1080538/everything-you-need-to-know-about-artificial-wombs/

24 minuten geleden zei HJW5:

En je geeft aan dat het beter is conceptie te voorkomen.......

En ahh,....de omvolkingstheorie. Ik doe niet zo aan complotdenken, jij blijkbaar wel.

Als je vergrijzing opvangt met massa migratie, wat is daar de realiteit van op de lange termijn zonder aan theorie te doen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Wat een domme opmerking.  Wat voor de zoveelste maal laat zien dat je a) niet weet wat Alverzoening betekent en b) niet leest wat ik daar al vaker over schreef, op dergelijke donme opmerkingen.

Ik ga het niet herhalen. Gebruik de zoekfunctie maar. 

Wat ben je toch altijd oordelend. Tegen alle andersdenkenden. Is dat wat het christendom inhoudt ?

Is dat wat Jezus leert ? Agressiviteit ?

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ze zoeken dan wellicht met het verstand dat gevormd wordt op de wereldgeest en niet in synchronisatie met een hart naar Hem zoekt. 

https://www.technologyreview.com/2023/09/29/1080538/everything-you-need-to-know-about-artificial-wombs/

Als je vergrijzing opvangt met massa migratie, wat is daar de realiteit van op de lange termijn zonder aan theorie te doen? 

Uiteraard zoeken degenen die het geloof achterlaten verkeerd en degenen die de bijbel omarmen zoeken goed. Zo heb je natuurlijk altijd gelijk.

Als je met het hart zoekt, zul je je medemens liefhebben. Ook je vijand. 

Het is geen omvolking. Die geeft aan dat men bewust de huidige bevolking wil vervangen. Arbeidsmigratie is gewoon nodig om de vergrijzing op te vangen en is dus wat anders.

Hoe denk jij de vergrijzing op te kunnen lossen ? Verplicht kinderen baren ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Universalisme, alverzoening of apokatastasis (letterlijk: herstel van alle dingen) is de theologische overtuiging dat alle mensen (vaak ook de hele schepping) eeuwig leven. Deze doctrine, die het meest is uitgewerkt in de christelijke theologie, gaat ervan uit dat alle mensen uiteindelijk verzoend worden met God en vaak dat met hen de hele schepping wordt hersteld. In het christendom wordt deze verzoening verbeeld door de toegang tot de hemel na de dood, eventueel met een (louterings)fase in het vagevuur of het uitboeten van een straf in de (tijdelijke) hel.

(Bron wiki) Alverzoening is niet meer dan een theologische overtuiging.   Feitelijk gaat deze in tegen het Evangelie, want daarin staat dat in het koninkrijk der hemelen de slechte vissen worden weggeworpen en de goede vissen behouden.   Weggeworpen betekent dat je niet meer mee mag doen.

Citaat

Universalisten gebruiken sinds de oude kerk diverse argumenten die regelmatig terugkeren:

Het is fundamenteel onrechtvaardig om iemand voor een tijdelijke zonde eeuwig te straffen; een straf moet proportioneel zijn aan de misdaad en dat kan een eeuwige straf per definitie nooit zijn.

Het past niet bij een goede God om mensen nooit te vergeven.

Het past niet bij een almachtige God om mensen in alle eeuwigheid niet te kunnen overtuigen in hem te geloven.

Het is onwaarschijnlijk dat mensen na hun dood niet meer van mening kunnen veranderen, en dan is het onwaarschijnlijk dat ze in alle eeuwigheid niet voor de hemel zouden kiezen, als ze tenminste werkelijk wisten hoe mooi het daar is.

Het is onmogelijk om vreugde te beleven in de hemel, als je geliefden voor eeuwig gekweld worden in de hel.

Er zullen talloze grensgevallen zijn die nét wel of niet in de hel komen, die net iets meer of minder gezondigd hebben, en het is fundamenteel onrechtvaardig als zo'n minimaal verschil resulteert in een eeuwig verschillende straf.

Het Griekse woord aionios (αἰών (aiṓn, "tijdperk, wereld”) + -ιος (-ios, uitgang)) dat vaak in bijbelvertalingen met 'eeuwig' wordt vertaald, betekent volgens contemporaine Griekssprekenden en hedendaagse taalkundigen niet eeuwig, maar zoiets als 'behorend bij de (komende) eeuw' (in de Joodse eschatologie de Olam Haba).

Dit zijn niet ter zake doende argumenten.    De mens leeft dit leven en wat er na dit leven komt valt voor niemand te weten.  Verzoening met God is leven in de liefde van de Vader.   Daar kun je vandaag al mee beginnen.

Conclusie: Alverzoening op individueel niveau is heel goed mogelijk.   Alverzoening voor alle mensen gaat tegen het Evangelie in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-10-2024 om 10:22 zei HJW5:

Er staat geschreven: haat uw vijand, maar ik zeg u: hebt uw vijanden lief, bidt voor wie u vervolgen. Keer de andere wang, wees zachtmoedig.

Je hebt een hippie invulling van Liefde, maar dat is het niet. Je maakt er een karikatuur van.

neen, jij maakt een karikatuur van DE Bijbel. DE Bijbel die uit zoveel boeken bestaat en elk boek heeft weer een andere kijk op de wereld. In het OT staan soms liefdevolle dingen maar ook heel veel haat en vernietiging. In het NT hebben we een voorwaardelijke liefde, terwijl hippies er overduidelijk een onvoorwaardelijke liefde van maken. Alsof Jezus voor iedereen gestorven is.. Waarom zou iemand überhaupt moeten sterven als er sprake is van liefde of Liefde?

Er staat trouwens in het OT of de thora niks van "haat uw vijand". Weer een van de rare dingen die men Jezus in de mond heeft willen leggen.

2 uur geleden zei Hopper:

(Bron wiki) Alverzoening is niet meer dan een theologische overtuiging.   Feitelijk gaat deze in tegen het Evangelie, want daarin staat dat in het koninkrijk der hemelen de slechte vissen worden weggeworpen en de goede vissen behouden.   Weggeworpen betekent dat je niet meer mee mag doen.

Daar staat dat dit aan het einde der tijden zal geschieden.. Dus in het hiernamaals, waar jij zo op tegen bent. De engelen zullen de bozen eruit pakken en hen in het vuur gooien. En jij was toch zo tegen mensen die daarin geloofden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Paulus888:

neen, jij maakt een karikatuur van DE Bijbel. DE Bijbel die uit zoveel boeken bestaat en elk boek heeft weer een andere kijk op de wereld. In het OT staan soms liefdevolle dingen maar ook heel veel haat en vernietiging. In het NT hebben we een voorwaardelijke liefde, terwijl hippies er overduidelijk een onvoorwaardelijke liefde van maken. Alsof Jezus voor iedereen gestorven is.. Waarom zou iemand überhaupt moeten sterven als er sprake is van liefde of Liefde?

Er staat trouwens in het OT of de thora niks van "haat uw vijand". Weer een van de rare dingen die men Jezus in de mond heeft willen leggen.

Daar staat dat dit aan het einde der tijden zal geschieden.. Dus in het hiernamaals, waar jij zo op tegen bent. De engelen zullen de bozen eruit pakken en hen in het vuur gooien. En jij was toch zo tegen mensen die daarin geloofden?

Einde der tijden is niet synoniem aan het hiernamaals.  Het hiernamaals is een tijdstip in de toekomst.  Toekomst is tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Einde der tijden is niet synoniem aan het hiernamaals.  Het hiernamaals is een tijdstip in de toekomst.  Toekomst is tijd.

einde der tijden is ook een tijdstip in de toekomst. Namelijk, op de jongste dag. Als ALLE mensen uit hun graven opstaan en geoordeeld/veroordeeld worden..

Dat is waar Jezus in Matt naar lijkt te hinten en waar ook Paulus naar hintte in de teksten die ik hier weleens gepost heb. Als Paulus beweert dat de gestorvenen opstaan en met de gelovige levende Jezus tegemoet treden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Paulus888:

einde der tijden is ook een tijdstip in de toekomst. Namelijk, op de jongste dag. Als ALLE mensen uit hun graven opstaan en geoordeeld/veroordeeld worden..

Dat is waar Jezus in Matt naar lijkt te hinten en waar ook Paulus naar hintte in de teksten die ik hier weleens gepost heb. Als Paulus beweert dat de gestorvenen opstaan en met de gelovige levende Jezus tegemoet treden.

Ik woon in het eeuwig nu, dat is geen tijdstip en daarmee reeds het einde der tijden.  Jezus vermeldt het reeds in het Evangelie:

In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden; en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Ik woon in het eeuwig nu, dat is geen tijdstip en daarmee reeds het einde der tijden.  Jezus vermeldt het reeds in het Evangelie:

In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden; en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben.

Dat laatste komt aan het einde der tijden..

Daarom komt hij weer, zoals je in het stukje er net voor kan lezen en dan neemt hij de gelovigen tot zich.. Dus wat wil je hier precies mee zeggen?

Komt toch precies overeen met een einde der tijden, met een Paulus die beweerde dat Jezus terug zou komen op de wolken en de gelovigen dan mee naar boven gaan? En met het scheiden van bokken en schaapjes etc. 

En totaal niet met ene eeuwig nu waar jij het over hebt? Of lees je zo slecht dat je enkel het door jouw vetgedrukte hebt gelezen en denkt dat de Man in tegenwoordige tijd spreekt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Paulus legt uit dat wat jij het eeuwig nu noemt, het onderpand van de Geest is. 2 Korinthe 1:21-22 'En Hij Die ons met u bevestigt in Christus en ons gezalfd heeft, is God, Die ons ook verzegeld heeft en het onderpand van de Geest in onze harten gegeven heeft'.  

Het ‘eeuwige leven’ is het leven van de toekomende eeuw (Luc.18:30). Het ‘hebben’ daarvan is net als het ‘hebben’ van een erfenis. Krachtens een testament kun je een erfenis hebben ondanks dat de daadwerkelijke ontvangst op een veel later tijdstip plaatsvindt. Zo is het ook met het ‘eeuwige leven’: de gelovige heeft het nu (de jure, dus volgens het recht) maar ontvangt het (de facto, dus in de praktijk ) straks.

Lucas 18:28-31 (NBG51) En Petrus zeide: Zie, wij hebben het onze prijsgegeven en zijn U gevolgd. En Hij zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, er is niemand, die huis of vrouw of broeders of ouders of kinderen heeft prijsgegeven om het Koninkrijk Gods of hij zal vele malen meer ontvangen in deze tijd en in de toekomende eeuw het eeuwige leven.

Met andere woorden, het eeuwig leven is nu een innerlijke realiteit, submanifest. En het wordt strakjes manifest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Paulus888:

Dat laatste komt aan het einde der tijden..

Daarom komt hij weer, zoals je in het stukje er net voor kan lezen en dan neemt hij de gelovigen tot zich.. Dus wat wil je hier precies mee zeggen?

Komt toch precies overeen met een einde der tijden, met een Paulus die beweerde dat Jezus terug zou komen op de wolken en de gelovigen dan mee naar boven gaan? En met het scheiden van bokken en schaapjes etc. 

En totaal niet met ene eeuwig nu waar jij het over hebt? Of lees je zo slecht dat je enkel het door jouw vetgedrukte hebt gelezen en denkt dat de Man in tegenwoordige tijd spreekt?

Voor de natuurlijke mens is Jezus moeilijk te verstaan.   Ik kan hier wel geestelijke zaken gaan uitleggen, maar dat is zinloos.    

Bij de natuurlijke mens is de dood een grens.   In Christus is die grens weggenomen.   Ook neemt Jezus het geloof in de dood (waarmee de natuurlijke mens is aangedaan) weg.    

De natuurlijke mens is in wezen (geestelijk) een selffulfilling prophecy.   Omdat de natuurlijke mens in de dood gelooft, is die er ook.  De geestelijke mens heeft de dood reeds overwonnen.  En omdat de natuurlijke mens nog in de dood gelooft , gelooft de natuurlijke mens ook in een hiernamaals.  Mij kan de dood niks schelen omdat ik niet meer in de dood geloof.   Derhalve geloof ik natuurlijk ook niet in een hiernamaals.   Alleen natuurlijke mensen doen dat.

U geschiede naar uw geloof, zo leert Jezus.  Maar natuurlijke mensen luisteren slecht naar Jezus.   Dus houden ze op Credible uitgebreide discussies over het toekomstige in de vorm van een duizendjarig rijk of hebben ze het over aeonen wat dan een tijdperk moet zijn.  Mij interesseren dat soort zaken niet, in het eeuwig nu leg ik alles in de handen van de Vader.   Ik ken de liefde van de Vader, dat is mij voldoende.  Bij de Vader heb je in wezen een zorgeloos bestaan.   Dat het slecht gaat met de mensheid zie ik ook wel, best mogelijk dat de hele planeet naar de vaantjes gaat.   Maar ik maak me geen zorgen over de toekomst.  

Link naar bericht
Deel via andere websites