Spring naar bijdragen

Trump heeft z'n eigen 'God bless the USA' Bijbel uitgebracht maar...


Aanbevolen berichten

... Deze is 'Made in China'.

Citaat (uit het Engels vertaald):

Duizenden exemplaren van Donald Trumps "God Bless the USA" Bijbel werden gedrukt in een land dat de voormalige president herhaaldelijk heeft beschuldigd van het stelen van Amerikaanse banen en het zich bezighouden met oneerlijke handelspraktijken: China. Wereldwijde handelsgegevens die door The Associated Press zijn ingezien, tonen aan dat een drukkerij in de oostelijke Chinese stad Hangzhou tussen begin februari en eind maart bijna 120.000 Bijbels naar de Verenigde Staten heeft verzonden. De geschatte waarde van de drie afzonderlijke zendingen was $ 342.000, of minder dan $ 3 per Bijbel, volgens databases die douanegegevens gebruiken om export en import bij te houden. De minimumprijs voor de door Trump gesteunde Bijbel is $ 59,99, wat de potentiële verkoopopbrengst op ongeveer $ 7 miljoen brengt. De connectie van de Trump Bijbel met China, die niet eerder is gemeld, onthult een diepe kloof tussen de harde anti-China retoriek van de voormalige president en zijn haast om te cashen tijdens zijn campagne. De campagne van Trump reageerde niet op e-mails en telefoontjes waarin om commentaar werd gevraagd. De grootste en meest recente lading van 70.000 exemplaren van Trumps Bijbel arriveerde op 28 maart per containerschip in de haven van Los Angeles, twee dagen nadat Trump in een video op zijn Truth Social-platform aankondigde dat hij een partnerschap was aangegaan met countryzanger Lee Greenwood om de Bijbels te verkopen.

Bron: https://apnews.com/article/trump-god-bless-usa-bible-china-32a80611605d4052d8238064bbcace4c

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb laatst een hele aardige verklaring gehoord waarom laag opgeleide,  doorgaans blanke, mannen zich vereenzelvigen met rechts gedachtegoed en de leiders daarvan addoreren.  Dat zou zijn omdat die

I don't blame Trump for not noticing the "made in China" sticker. They put it on the inside. 😄😄😄

Je vergeet de belangrijke aanvulling "a part of the bible he never looked at " 😂😂😂

De situatie in China is bijzonder hypocriet te noemen. Terwijl het regime strikte controle uitoefent over religieuze praktijken en je als christenen vaak je leven niet veilig bent, produceert het land ook Bijbels voor de verkoop. Chinese rotzooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zijn er telkens maar 2 dominerende kampen? The red and the blue? 

Die oefent invloed op massaschaal uit en men verwondert zich dan waarom mensen zot worden en daar een hele school ondersteboven schieten. 

Toen Amerika verengigd in Christus was namen kinderen hun rifles mee naar school en er waren 0 incidenten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Figulus:

Die tactiek hebben ze van het wachttorengenootschap afgekeken.

Nou ik vind die twee dingen toch niet helemaal vergelijkbaar. China maakt van Jezus een moordenaar door in de Bijbel te schrijven dat Jezus de overspelige vrouw zelf stenigde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Flawless victory:

Nou ik vind die twee dingen toch niet helemaal vergelijkbaar. China maakt van Jezus een moordenaar door in de Bijbel te schrijven dat Jezus de overspelige vrouw zelf stenigde.

En het WTG heeft het verhaal niet eens meer in haar bijbel staan. Dit als een merkwaardige terzijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom zijn er telkens maar 2 dominerende kampen? The red and the blue? 

Die oefent invloed op massaschaal uit en men verwondert zich dan waarom mensen zot worden en daar een hele school ondersteboven schieten. 

Toen Amerika verengigd in Christus was namen kinderen hun rifles mee naar school en er waren 0 incidenten. 

Dat van dat red and blue komt volgens mij door het Amerikaanse kiesstelsel. 

Amerika is net zomin als enig ander land ooit verenigd geweest in christus en de oudste schoolshooting die gedocumenteerd is was in 1794 (hoewel dat geen kinderen waren).

En waarom zou je in vredesnaam je kind met een vuurwapen naar school sturen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Nou ik vind die twee dingen toch niet helemaal vergelijkbaar. China maakt van Jezus een moordenaar door in de Bijbel te schrijven dat Jezus de overspelige vrouw zelf stenigde.

In beide gevallen wordt de tekst aangepast met een bepaald doel voor ogen. Voor de Chinese overheid is dit het promoten van staatsideologie en sociale harmonie volgens de communistische beginselen, terwijl het Wachttorengenootschap streeft naar een vertaling die hun geloofssysteem weerspiegelt. Hun opvattingen over de aard van Jezus (dat Hij een schepsel is, niet gelijk aan God) maken van Jezus net zo goed een doelloos persoon waar onze zaligheid niet van kan afhangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Robert Frans:

En het WTG heeft het verhaal niet eens meer in haar bijbel staan. Dit als een merkwaardige terzijde.

Dat wist ik niet. Bedankt voor de info.  Kwalijke zaak. 

1 uur geleden zei Figulus:

In beide gevallen wordt de tekst aangepast met een bepaald doel voor ogen. Voor de Chinese overheid is dit het promoten van staatsideologie en sociale harmonie volgens de communistische beginselen, terwijl het Wachttorengenootschap streeft naar een vertaling die hun geloofssysteem weerspiegelt. Hun opvattingen over de aard van Jezus (dat Hij een schepsel is, niet gelijk aan God) maken van Jezus net zo goed een doelloos persoon waar onze zaligheid niet van kan afhangen.


Daar heb je gelijk in. Het verhaal zal de ideologie van het Wtg in de weg hebben gezeten, want als Jezus zegt dat men niet oordelen mag dan kan het Wtg ook geen mensen meer uitsluiten die gezondigd hebben. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
48 minuten geleden zei Flawless victory:
3 uur geleden zei Robert Frans:

En het WTG heeft het verhaal niet eens meer in haar bijbel staan. Dit als een merkwaardige terzijde.

Dat wist ik niet. Bedankt voor de info.  Kwalijke zaak. 

Dit heeft er mee te maken dat 'de meeste moderne exegeten en tekstcritici het erover eens zijn dat het verhaal rond de 4e eeuw is toegevoegd aan de tekst van het evangelie volgens Johannes.'

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_en_de_op_overspel_betrapte_vrouw

De studie-uitgave van de NWV vermeldt de volgende info bij Johannes 7:53:

Het gedeelte in Jo 7:53 tot 8:11 ontbreekt in de oudste gezaghebbende manuscripten. Deze 12 verzen zijn duidelijk toegevoegd aan de oorspronkelijke tekst van Johannes’ evangelie. (Zie App. A3.) Ze komen niet voor in de twee oudste beschikbare papyri met het evangelie van Johannes: Papyrus Bodmer 2 (P66) en Papyrus Bodmer 14, 15 (P75), allebei uit de tweede eeuw. Ze staan ook niet in de Codex Sinaiticus en de Codex Vaticanus, allebei uit de vierde eeuw. Ze verschijnen voor het eerst in een Grieks manuscript uit de vijfde eeuw (Codex Bezae) maar staan verder in geen enkel Grieks manuscript van vóór de negende eeuw. De meeste oude vertalingen in andere talen laten de woorden weg. Eén groep Griekse manuscripten plaatst de toegevoegde woorden aan het eind van Johannes’ evangelie en een andere groep zet ze na Lu 21:38. Dat dit gedeelte in verschillende manuscripten op verschillende plaatsen verschijnt, ondersteunt de conclusie dat de tekst niet authentiek is. De meeste geleerden zijn het erover eens dat deze verzen geen deel uitmaakten van de oorspronkelijke tekst van Johannes.

Bron: https://www.jw.org/nl/bibliotheek/bijbel/studiebijbel/boeken/johannes/7/#v43007052

Gevolgd door de tekst zelf. Dit ter informatie.

Ter vergelijking een screenshot uit mijn Willibrordvertaling 1995:

IMG-20241014-164117-HDR.jpg

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Dit heeft er mee te maken dat 'de meeste moderne exegeten en tekstcritici het erover eens zijn dat het verhaal rond de 4e eeuw is toegevoegd aan de tekst van het evangelie volgens Johannes.'

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_en_de_op_overspel_betrapte_vrouw

De studie-uitgave van de NWV vermeldt de volgende info bij Johannes 7:53:

Het gedeelte in Jo 7:53 tot 8:11 ontbreekt in de oudste gezaghebbende manuscripten. Deze 12 verzen zijn duidelijk toegevoegd aan de oorspronkelijke tekst van Johannes’ evangelie. (Zie App. A3.) Ze komen niet voor in de twee oudste beschikbare papyri met het evangelie van Johannes: Papyrus Bodmer 2 (P66) en Papyrus Bodmer 14, 15 (P75), allebei uit de tweede eeuw. Ze staan ook niet in de Codex Sinaiticus en de Codex Vaticanus, allebei uit de vierde eeuw. Ze verschijnen voor het eerst in een Grieks manuscript uit de vijfde eeuw (Codex Bezae) maar staan verder in geen enkel Grieks manuscript van vóór de negende eeuw. De meeste oude vertalingen in andere talen laten de woorden weg. Eén groep Griekse manuscripten plaatst de toegevoegde woorden aan het eind van Johannes’ evangelie en een andere groep zet ze na Lu 21:38. Dat dit gedeelte in verschillende manuscripten op verschillende plaatsen verschijnt, ondersteunt de conclusie dat de tekst niet authentiek is. De meeste geleerden zijn het erover eens dat deze verzen geen deel uitmaakten van de oorspronkelijke tekst van Johannes.

Bron: https://www.jw.org/nl/bibliotheek/bijbel/studiebijbel/boeken/johannes/7/#v43007052

Gevolgd door de tekst zelf. Dit ter informatie.

Ter vergelijking een screenshot uit mijn Willibrordvertaling 1995:

IMG-20241014-164117-HDR.jpg


Dat het wat later tot het evangelie is gaan behoren omdat het niet in alle handschriften stond, wil niet zeggen dat het niet juist is. Iedereen die een persoonlijke relatie heeft met God in Christus, beseft dat die passage des Christus is en er dus in hoort te staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-10-2024 om 20:59 zei Monachos:

..De geschatte waarde van de drie afzonderlijke zendingen was $ 342.000, of minder dan $ 3 per Bijbel, volgens databases die douanegegevens gebruiken om export en import bij te houden.

Ik ben er op internet nog eens ingedoken en heb die Trump-bijbel gezien en ik geloof absoluut niet dat die maar 3 dollar per stuk hebben gekost. Dit artikel is  stemmingmakerij want ze weten de kostprijs gewoon niet en verzinnen maar wat.   De bijbel is een King James Version en is gedrukt met een grote letter, heeft een goudvergulde rand om de pagina’s, is dun (dundruk), is embossed. 
 

Easy-to-read, large print, and slim design, this Bible invites you to explore God’s Word anywhere, any time.  This bible has been designed so that it delivers an easy reading experience in the trusted King James Version translation.  This large print Bible will be perfect to take to church, a bible study, work, travel, etc.

This Bible also features a copy of:

Handwritten chorus to “God Bless The USA” by Lee Greenwood

The US Constitution

The Bill of Rights

The Declaration of Independence

The Pledge of Allegiance

 

https://godblesstheusabible.com
 

 

Trump weet het wel slim te vermarkten, dat wel. En een paar dagen na de eerste aanslag op Trump liet hij schoenen verkopen met zijn foto daarop afgebeeld en de woorden “fight, fight, fight”.   Ziekelijk dat hij overal munt uit weet te slaan.  Maar narcisten zijn het allemaal, Harris en Biden net zo erg, en Obama en Clinton ook. Al die politiek hoge figuren zijn narcisten. 

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het aantal gevallen waarbij kritiekloze christenen  financieel worden uitgebuit is niet meer bij te houden.

Ik vind die met zijn handtekening wel mooi. Is maar 940 dollar duurder. Koopje.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo te zien is de kaft van die bijbel van kunstleer.  Dat gaat helemaal niet lang mee.  Ik heb zelf  (naast een heleboel andere bijbels) een “Het Boek” versie van kunstleer en dat ging na een paar jaar al verpulveren.  Omdat de versie van Het Boek mij bijzonder dierbaar is heb ik hem zelf toen hij ging verpulveren geplastificeerd.  Dat valt me dan weer tegen van Trump. Hij is dan weer net niet narcistisch genoeg om een bijbel te ontwerpen die vele jaren meegaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Mullog:

Dat van dat red and blue komt volgens mij door het Amerikaanse kiesstelsel. 

Amerika is net zomin als enig ander land ooit verenigd geweest in christus en de oudste schoolshooting die gedocumenteerd is was in 1794 (hoewel dat geen kinderen waren).

En waarom zou je in vredesnaam je kind met een vuurwapen naar school sturen?

Euh links en rechts dan? :)

Snap je mijn waar punt daarin niet? Het was eigenlijk retorisch om aan te geven dat ze ons graag verdeeld zien? Heers en verdeel.

 

Amerika is een wapencultuur. Die leerden ermee jagen, zichzelf tegen roofdieren beschermen, preppen op oorlog. En ze zullen nooit een echte Hitler hebben zoals Europa want ze mogen zulke lieden grondwettelijk liquideren. Daarom dat de ware fascisten aan die wapenwet willen komen he. ;)

2 uur geleden zei Flawless victory:

Zo te zien is de kaft van die bijbel van kunstleer.  Dat gaat helemaal niet lang mee.  Ik heb zelf  (naast een heleboel andere bijbels) een “Het Boek” versie van kunstleer en dat ging na een paar jaar al verpulveren.  Omdat de versie van Het Boek mij bijzonder dierbaar is heb ik hem zelf toen hij ging verpulveren geplastificeerd.  Dat valt me dan weer tegen van Trump. Hij is dan weer net niet narcistisch genoeg om een bijbel te ontwerpen die vele jaren meegaat. 

Er moet sleet op je Bijbel zitten. :)

5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het aantal gevallen waarbij kritiekloze christenen  financieel worden uitgebuit is niet meer bij te houden.

Ik vind circa 70% van uw loon afgeven de grootste uitbuiting van deze tijd. En waarom? Onze wegen knappen er hier niet van op, maar de politiek wordt rijker en vetter. Wat zijn we toch vrij en zijn onze landen er beter op geworden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vind circa 70% van uw loon afgeven de grootste uitbuiting van deze tijd. En waarom? Onze wegen knappen er hier niet van op, maar de politiek wordt rijker en vetter. Wat zijn we toch vrij en zijn onze landen er beter op geworden

Laten we er dan 35 van maken en uitkeringen aan mensen zoals jij stoppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Laten we er dan 35 van maken en uitkeringen aan mensen zoals jij stoppen.

Uitkering? Hoeveel? 

Belastingen moeten er zijn. Maar veel zaken worden meermaals belast. Waarom zou dat goed zijn? Taksen op iets dat reeds getaxeerd is ', lijkt me wel uitbuiting. 

Laat AI zoveel mogelijk overnemen en geef ieder burger circa 2000 euro netto per maand (bovenop diens huidig inkomen tenzij pensioen of uitkering.) 

Neem niet enkel weg. Geef ook terug. Investeer in je mensen hier, niet ergens anders. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat AI zoveel mogelijk overnemen en geef ieder burger circa 2000 euro netto per maand (bovenop diens huidig inkomen tenzij pensioen of uitkering.)

De toekomst bestaat uit avatars die de mens erachter vertegenwoordigen. Het is de avatar die aan het werk gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Amerika is een wapencultuur. Die leerden ermee jagen, zichzelf tegen roofdieren beschermen, preppen op oorlog. En ze zullen nooit een echte Hitler hebben zoals Europa want ze mogen zulke lieden grondwettelijk liquideren. Daarom dat de ware fascisten aan die wapenwet willen komen he. ;)

Ik zie met Trump het land zich wel in een burgeroorlog storten.  Niet fijn in een land met het grootste kernarsenaal ter wereld. 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

 

 

Amerika is een wapencultuur. Die leerden ermee jagen, zichzelf tegen roofdieren beschermen, preppen op oorlog. En ze zullen nooit een echte Hitler hebben zoals Europa want ze mogen zulke lieden grondwettelijk liquideren. Daarom dat de ware fascisten aan die wapenwet willen komen he. ;)

 

Dat is aantoonbaar onjuist, na de mislukte staatsgreep van Trump op 6 januari 2021 is die man niet eens gearresteerd.  Hij wordt door justitie zelfs de hand boven het hoofd gehouden en mag zelfs wederom aan verkiezingen meedoen.   Waarbij hij dreigt -als hij verliest- dat er nare dingen gaan gebeuren.

Het fascisme tiert welig in de VS.  Niet verwonderlijk voor een land wat geroofd is van de oorspronkelijke inwoners en wat tot voor kort ernstige rassenscheiding kende. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid