Spring naar bijdragen

Van wie komt de geest?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hè, zoiets dacht ik vaak als ik jouw schrijfsels in sekse/gender topics las.  Zoiets dan, want schelden is mijn ding niet. 

Sommigen geloven dat geest belangrijker is dan fysiologie. Wetenschappelijk is er een eenheid lichaam en geest. Maar ik geloof dat de geest van God komt. Anderen denken weer dat de geest som

Zoals een discussie bijvoorbeeld. Iemand heeft het recht om te vinden dat Palestijnen bestaan, of ze daarmee de werkelijkheid juist interpreteren is een andere kwestie. Ik ben een paar maanden g

48 minuten geleden zei Hopper:

Ik denk dat niet.    Het ego is onderscheiden presentie.  "Dat wat niet oordeelt" is niet-onderscheiden presentie.   Het oordeel is aan de Zoon gegeven, zo staat er geschreven.    De Zoon zal de menselijke geest 'wegen' aan de toestand welke deze op enig moment is.

Zoals veel gelovigen het opvatten is het laatste oordeel een soort van rapportcijfer over je leven.   Dat kan wel eens een vreselijke vergissing zijn.    Zowel Jezus als Paulus beweren in feite dat 'het ego' (dat was uit het vlees is) niet welkom is in Gods Koninkrijk. 

1 Korinthiërs 15:50 Doch dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk Gods niet beërven kunnen, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.

De mens dient opnieuw geboren te worden.   Waarmee ik terug kom op het 'geestelijk kunnen onderscheiden'.  Het ego is die gave niet machtig en zal derhalve het Koninkrijk Gods niet beërven.

Daarom zullen al die oordelen welke ik hier over mij lees mij worst zijn.   Alleen het oordeel van de Zoon telt, alleen dat.....

 

Dit bedoel ik dus...

Je hebt geen idee waar je het over hebt. Heb je niet gehoord van de bokken en de schapen? In Openbaring. Dus de mensen die denken dat ze ooit beoordeeld worden hebben Bijbels gezien meer gelijk dan jij..

Tevens is het niet waar dat "oordeel die ik over mij lees zal mij worst zijn". Anders zou je niet reageren en jezelf steeds hoger achten dan mensen met terechte kritiek op jouw zienswijzen. Wie je met de Zoon bedoeld is waarschijnlijk ook anders dan wat de Bijbel bedoelt en wat de meeste gelovigen bedoelen..

Daarom is grappig om te zien dat gelovigen jouw liken, terwijl je in feite heel andere dingen zegt dan zij denken. Dit zag ik op andere fora ook al. Je gebruikt wel dezelfde termen, dat zal mensen in verwarring brengen denk ik.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bekeerling14:

Dat is toch vrij logisch? De man is continue aan het oordelen. "de geestelijke mens vs de natuurlijke mens" "de mens die voorbij goed en kwaad is vs de normale mens". Hij beweert dat oordelen slecht zijn, dus is het vreemd als je zelf van oordelen je werk hebt gemaakt..

De rest van de mensen hier heb ik nooit horen beweren dat zij zonder oordeel of zonder ego zijn. Dus die worden minder hard aangepakt. Mensen die mooie en fraaie woorden over hebben voor zichzelf zullen zich moeten bewijzen.

Net zoals Jezus moet bewijzen dat Hij zachtmoedig en nederig is, in plaats van het enkel te zeggen.

Dat is volgens mij de geest die spreekt en niet de mens. Maar goed als je perse het oordelen wilt noemen en daarbij niet inhoudelijk wilt reageren op de kwestie van de natuurlijke mens versus geestelijke mens…

En maar zoeken naar vorm-fouten…

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Lon:

Dat is volgens mij de geest die spreekt en niet de mens. Maar goed als je perse het oordelen wilt noemen en daarbij niet inhoudelijk wilt reageren op de kwestie van de natuurlijke mens versus geestelijke mens…

En maar zoeken naar vorm-fouten…

Ik snap gewoon weinig van de geestelijke mens. Naar mijn idee is iedereen een natuurlijke mens. Geest bestaat niet. Het word allemaal gevormd door ons brein. En door indoctrinatie en traditie. Zoals het idee dat de HG ons wijst op onze fouten en zonden. Dit kan je ook gewoon indoctrinatie noemen. Want het staat in de Bijbel en dus kan je het lezen. De HG zou ons ook wijzen op Jezus en die eer betonen. Maar ook dat lees je in de Bijbel, en dus kan het prima zonder Geest. 

Tevens denken mensen veelal van zichzelf dat ze een Geestelijk mens zijn, en de Ander is dan een natuurlijk mens. Maar zo werkt het niet lijkt me. Doet mij teveel denken aan gnostici versus de "letterknechten" en de gnostici keken neer op de letterknechten. Dus jezelf "geestelijk mens" noemen maakt je opgeblazen. 

Tevens, zoals ik Hopper als "geestelijk persoon" ken lijkt me dat niet ideaal. "morgen bestaat niet, alles is het eeuwige nu". Leuk in de theorie maar een ramp in de praktijk. Tevens neem ik aan dat hij dit in zijn omgeving niet is. Want dan kan je met hem geen afspraken maken. "kan je me morgen naar de dokter brengen met de auto" "ik leef in het eeuwige nu, dus wat is morgen".. Allemaal semispiritueel gezever, if you beg me pardon. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Lon:

Niets is volbracht. 

Voor ontkenners van de Alverzoening is het bijna niets nee. God is en blijft de grote verliezer in hun verhaal. Het merendeel van de mensen zal volgens hun evangelie eindeloos branden in de hel. 

23 minuten geleden zei Bekeerling14:

 

Net zoals Jezus moet bewijzen dat Hij zachtmoedig en nederig is, in plaats van het enkel te zeggen.

Dat heeft Hij gedaan aan het kruis…. Wanneer jij zo ver bent dat je je eigen kruis op zult pakken en achter Hem gaat, zul je inzien hoe hoogmoedig en blasfemisch bovenstaande uitspraak van je is. Om te huilen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Voor ontkenners van de Alverzoening is het bijna niets nee. God is en blijft de grote verliezer in hun verhaal. Het merendeel van de mensen zal volgens hun evangelie eindeloos branden in de hel. 

Dat is niet wat ik bedoel. Het volbrachte bestaat niet meer, kan alleen nog komen in de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lon:

Dat is niet wat ik bedoel. Het volbrachte bestaat niet meer, kan alleen nog komen in de toekomst.

Dan heb je er weinig van begrepen. Op welke basis verwacht jij het dan in de toekomst en wat is het dan dat je verwacht?

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lon:

Dat is niet wat ik bedoel. Het volbrachte bestaat niet meer, kan alleen nog komen in de toekomst.

Mijn advies, laat u niet in met die cherrypickers die beledigd worden door Zijn Woord maar zoek het zelf uit, in de Schrift ;)

Als je de Bijbel nooit las, is beginnen met Johannes en zo richting de Openbaringen de meest aangename kennis met christendom.  Ik weet natuurlijk niet hoe u gevormd en ingesteld bent, dus tast ik maar in het duister met mijn advies.  Maar weet dat mijn bedoeling met deze post met de beste voornemens is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bekeerling14:

Ik snap gewoon weinig van de geestelijke mens. Naar mijn idee is iedereen een natuurlijke mens. Geest bestaat niet. Het word allemaal gevormd door ons brein. En door indoctrinatie en traditie. Zoals het idee dat de HG ons wijst op onze fouten en zonden. Dit kan je ook gewoon indoctrinatie noemen. Want het staat in de Bijbel en dus kan je het lezen. De HG zou ons ook wijzen op Jezus en die eer betonen. Maar ook dat lees je in de Bijbel, en dus kan het prima zonder Geest. 

Tevens denken mensen veelal van zichzelf dat ze een Geestelijk mens zijn, en de Ander is dan een natuurlijk mens. Maar zo werkt het niet lijkt me. Doet mij teveel denken aan gnostici versus de "letterknechten" en de gnostici keken neer op de letterknechten. Dus jezelf "geestelijk mens" noemen maakt je opgeblazen. 

Tevens, zoals ik Hopper als "geestelijk persoon" ken lijkt me dat niet ideaal. "morgen bestaat niet, alles is het eeuwige nu". Leuk in de theorie maar een ramp in de praktijk. Tevens neem ik aan dat hij dit in zijn omgeving niet is. Want dan kan je met hem geen afspraken maken. "kan je me morgen naar de dokter brengen met de auto" "ik leef in het eeuwige nu, dus wat is morgen".. Allemaal semispiritueel gezever, if you beg me pardon. 

 

De geestelijke mens vindt de theoretische mogelijkheden belangrijker dan de praktische bepaaldheden. Moet je van houden.

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Mijn advies, laat u niet in met die cherrypickers die beledigd worden door Zijn Woord maar zoek het zelf uit, in de Schrift ;)

Als je de Bijbel nooit las, is beginnen met Johannes en zo richting de Openbaringen de meest aangename kennis met christendom.  Ik weet natuurlijk niet hoe u gevormd en ingesteld bent, dus tast ik maar in het duister met mijn advies.  Maar weet dat mijn bedoeling met deze post met de beste voornemens is.

Voor mij is de Bijbel een orakelboek, geen boek voor lang lezen. Ieder zo een eigen manier. Bedankt voor het advies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Flawless victory:

Voor ontkenners van de Alverzoening is het bijna niets nee. God is en blijft de grote verliezer in hun verhaal. Het merendeel van de mensen zal volgens hun evangelie eindeloos branden in de hel. 

Dat heeft Hij gedaan aan het kruis…. Wanneer jij zo ver bent dat je je eigen kruis op zult pakken en achter Hem gaat, zul je inzien hoe hoogmoedig en blasfemisch bovenstaande uitspraak van je is. Om te huilen.

O zo, nu is het ineens blasfemisch? Wat wil je nu doen dan, mij stenigen?

Tevens is het jouw religieuze overtuiging dat wat Jezus deed heel belangrijk was en dat hiermee de zonde van de Wereld is afgedaan (of zo) maar voor mij niet. Dus je kan mij niet wijzen op iets waar jij in gelooft en ik niet..

Ik ga uit van feiten, niet van een theologie vol met een wereldbeeld dat de mijne niet is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Flawless victory:

Dan heb je er weinig van begrepen. Op welke basis verwacht jij het dan in de toekomst en wat is het dan dat je verwacht?

Het volbrachte heeft geen toekomst. Maar het volbrengen is iets van de toekomst.

Ik vind het moeilijk onder woorden te brengen. God is volmaakt en daarom afwezig. Laat God toe en je wordt volmaakt, maar zal dan verder ook afwezig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Lon:

Het volbrachte heeft geen toekomst. Maar het volbrengen is iets van de toekomst.

Ik vind het moeilijk onder woorden te brengen. God is volmaakt en daarom afwezig. Laat God toe en je wordt volmaakt, maar zal dan verder ook afwezig zijn.

Dat begrijp ik. Maar het is traditionele bijbelstudie die ons het meeste bijleert. Maar dat wekt ook de meeste slangen en schorpioenen op :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lon:

De geestelijke mens vindt de theoretische mogelijkheden belangrijker dan de praktische bepaaldheden. Moet je van houden.

De geestelijke mens is een hogere staat van het zijn, die kenbaar is, omdat dit het vermogen geeft om de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn, wat aanvankelijke nood veroorzaakt, gevolgd door een niet te evenaren innerlijk gevoel van vrede.

14 minuten geleden zei Bekeerling14:

O zo, nu is het ineens blasfemisch? Wat wil je nu doen dan, mij stenigen?


 Jezus liet zich kruisigen…. En in zijn diepste lijden sprak hij “Vader vergeef het hen”….. hoeveel zachtmoediger wil je het nog hebben….

13 minuten geleden zei Lon:

Het volbrachte heeft geen toekomst. Maar het volbrengen is iets van de toekomst.

Ik vind het moeilijk onder woorden te brengen. God is volmaakt en daarom afwezig. Laat God toe en je wordt volmaakt, maar zal dan verder ook afwezig zijn.

Ik sluit me bij @Hermanos2 aan, voor mij is het Chinees wat je schrijft. Sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Flawless victory:

Jezus liet zich kruisigen…. En in zijn diepste lijden sprak hij “Vader vergeef het hen”….. hoeveel zachtmoediger wil je het nog hebben….

Ja hoor, en dan vergeten we Openbaring maar even voor het gemak. Of de andere theologische ideeen, namelijk dat "ieder knie zich buigen zal voor Jezus".. "wie niet voor Mij is is tegen Mij" etc..

Ik vind het sowieso erg vreemd. Zelf wil Jezus dat wij de mensen vergeven, zeven maal zeventig maal om niet. Maar volgens Openbaring en volgens Paulus doet God dit niet met de mensheid. 

Ik denk dat wij het overigens niet met elkaar eens worden. Ik kan niet zo goed tegen die theologische ideen van "Jezus is de beste, liefste, heiligste der heiligen" en dat soort bijgeloof meer. Vooral als je weet dat in Jezus tijd er honderden, zo niet duizenden waren die gekruisigd werden en die nog veel langer bleven hangen. En die niet het idee hadden dat ze na 3 dagen weer opstonden, of dat 2000 jaar later die persoon nog steeds aanbeden werd. 

Wat mij betreft is de kruisiging van Jezus een tijdelijke straf geweest met een enorme beloning. En als je weet hebt van die beloning dan is het lijden een stuk minder heftig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bekeerling14:

Ik snap gewoon weinig van de geestelijke mens. Naar mijn idee is iedereen een natuurlijke mens. Geest bestaat niet.

 

Veel meer bewijs dat je een natuurlijke mens bent hoef je niet te geven, je schrijft het zelf.  Je hebt naar eigen zeggen geen notie van geestelijk onderscheiden.

En dat is geen oordeel mijnerzijds, je schrijft het zelf.   En wat voor jou geldt, geldt voor velen op dit forum.   Een homofoob is ook een natuurlijke mens.  Want hij is met natuurlijke zaken bezig, namelijk de homoseksualiteit van een ander.  Een racist idem dito, een racist is bezig met de natuurlijke uiterlijkheden van een ander bezig.

Ik hoef helemaal niet te oordelen, natuurlijke mensen schrijven het zelf op dit forum.  En ik vind het helemaal prima, natuurlijke mensen willen vooral natuurlijke mens blijven.  Wie ben ik om jou of een ander te zeggen dat je het geestelijk leven moet leven? 

2 uur geleden zei Lon:

Zijn koninkrijk ligt altijd in de toekomst. Dus het eind van het wetticisme moet nog komen. 

Lukas 17:20 En gevraagd zijnde van de Farizeën, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, heeft Hij hun geantwoord en gezegd: Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat.

21 En men zal niet zeggen: Ziet hier, of ziet daar, want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen ulieden.

Hoe kan het Koninkrijk in de toekomst zijn als het binnen in u is?   Het Koninkrijk Gods is reeds lang geleden aangevangen.  Maar de mensen zoeken het Koninkrijk buiten zichzelf.

Dat er allerlei wettische gelovigen rond spoken doet daar niks aan af.  Laat de Farizeeën maar wettische woorden uitkramen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hopper:

Veel meer bewijs dat je een natuurlijke mens bent hoef je niet te geven, je schrijft het zelf.  Je hebt naar eigen zeggen geen notie van geestelijk onderscheiden.

En dat is geen oordeel mijnerzijds, je schrijft het zelf.   En wat voor jou geldt, geldt voor velen op dit forum.   Een homofoob is ook een natuurlijke mens.  Want hij is met natuurlijke zaken bezig, namelijk de homoseksualiteit van een ander.  Een racist idem dito, een racist is bezig met de natuurlijke uiterlijkheden van een ander bezig.

Ik hoef helemaal niet te oordelen, natuurlijke mensen schrijven het zelf op dit forum.  En ik vind het helemaal prima, natuurlijke mensen willen vooral natuurlijke mens blijven.  Wie ben ik om jou of een ander te zeggen dat je het geestelijk leven moet leven? 

Omdat ik nuchter ben en gewoon de dingen zeg zoals ze zijn. In tegenstelling tot jou. Als ik jou af en toe lees dan ben ik blij geen geestelijk mens te zijn. Geestelijk maakt blijkbaar opgeblazen.

En door te kijken "geestelijk mens vs natuurlijk mens" ben je ook bezig met oordelen. Dus daarin verschil je niks van de homofoob. Maar jouw eigen balk in jouw eigen natuurlijke oog zie je niet. De splinter in andermans oog blijkbaar wel.

Tevens gebruik je jouw "ik ben uit de wereld van goed en kwaad" enkel om jezelf goed te praten. Terwijl je wel Putin oordeelt, of Trump of wie dan ook. Dan ben je niet uit de wereld van goed en kwaad. Trouwens, welk mens is dat wel?

Je hebt het ook vaak over "ego" en verwijst iedereen die commentaar op jou heeft als "ego ziet ego". Maar dat geld ook voor jou als je over de homofoob oordeelt of over Putin of wie er ook maar fout is. Maar ook dat schijn je niet door te hebben, al die jaren lang al niet. Ik zou bijna moeten lachen als het niet zo jammerlijk was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bekeerling14:

Omdat ik nuchter ben en gewoon de dingen zeg zoals ze zijn. In tegenstelling tot jou. Als ik jou af en toe lees dan ben ik blij geen geestelijk mens te zijn. Geestelijk maakt blijkbaar opgeblazen.

En door te kijken "geestelijk mens vs natuurlijk mens" ben je ook bezig met oordelen. Dus daarin verschil je niks van de homofoob. Maar jouw eigen balk in jouw eigen natuurlijke oog zie je niet. De splinter in andermans oog blijkbaar wel.

Tevens gebruik je jouw "ik ben uit de wereld van goed en kwaad" enkel om jezelf goed te praten. Terwijl je wel Putin oordeelt, of Trump of wie dan ook. Dan ben je niet uit de wereld van goed en kwaad. Trouwens, welk mens is dat wel?

Je hebt het ook vaak over "ego" en verwijst iedereen die commentaar op jou heeft als "ego ziet ego". Maar dat geld ook voor jou als je over de homofoob oordeelt of over Putin of wie er ook maar fout is. Maar ook dat schijn je niet door te hebben, al die jaren lang al niet. Ik zou bijna moeten lachen als het niet zo jammerlijk was.

Ik vraag me altijd af waarom een atheïst lid wordt van een forum wat over het geloof gaat.  Geestelijke mens vs natuurlijke mens is gewoon iets uit de brieven van Paulus.  Als atheïst kun jij daar niks mee.

Je schijnt maar niet te begrijpen dat de geestelijke mens een andere mens is dan de natuurlijke mens.  Het is niet dezelfde mens.  Maar de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen.  De geestelijke mens kan gewoon een oorlogsmisdadiger onderscheiden.  Of een leugenaar zoals Trump.   Of een homofoob op dit forum.  Of een christofoob zoals jij.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Flawless victory:

De geestelijke mens is een hogere staat van het zijn, die kenbaar is, omdat dit het vermogen geeft om de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn, wat aanvankelijke nood veroorzaakt, gevolgd door een niet te evenaren innerlijk gevoel van vrede.

Dus uw geestelijke mens is een hogere staat van het zijn en heeft het vermogen "de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn", en dat geeft een "innerlijk gevoel van vrede"?

Bij u moet ik mij dat in de praktijk dus zo voorstellen:

De homoseksueel wordt op zijn/haar zonde aangesproken, omdat de Bijbel dat doet! (Rom.1:26-27) Maar u in uw zgn. "geestelijke hogere staat" weet het beter en hoe het "werkelijk is" en zegt: het is geen zonde! Daarmee bent u ontmaskerd als iemand die het beter denkt te weten dan God Zelf! 

Maar doordat u deze verschrikkelijke gruwelen in Gods ogen(!) allemaal goedpraat, en het oordeel Gods over mensen die homoseksualiteit bedrijven ontkent(!), omdat u daar zelf aan meedoet en u datzelfde oordeel te wachten staat, geeft u dat desondanks een "innerlijk gevoel van vrede".

Om aan de gruwelijke toorn van God die onverminderd op de zonde blijft (Joh.3:36) te ontsnappen, heeft u uw toevlucht tot de dwaalleer van de "alverzoening" genomen, waarmee u zonde op zonde laadt, in de ontkenning van de eeuwige woorden van de Heer Jezus Christus!

'Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.' (Mat.25:41)

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

9 uur geleden zei Hermanos2:

De geestelijke mens houdt zich met name bezig met fora te onderschijten.

Dat zal dan wel.  Maar ik las elders dat je angstig bent voor God.   Het ego is van nature angstig en uiteraard ook voor God.  Wie de liefde van de Vader kent die is niet angstig voor God.  Dus ga maar door met je gedrag, bij God is alleen rechtvaardigheid geldig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hermanos2:

De geestelijke mens houdt zich met name bezig met fora te onderschijten.

Naast zijn werk over cognitieve dissonantie geniet Festinger ook bekendheid vanwege zijn theorie van sociale vergelijking, die zegt dat mensen zichzelf voornamelijk beoordelen door zichzelf met anderen te vergelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Hopper:

De geestelijke mens kan gewoon een oorlogsmisdadiger onderscheiden.  Of een leugenaar zoals Trump.   Of een homofoob op dit forum.  Of een christofoob zoals jij.....

Geef eens een voorbeeld waar je leugens,  racisme en homofobie waarnam op Credible? Ik kan wel een leugenaar aanwijzen die problemen zoekt om dan het slachtoffer te spelen. We weten wellicht allemaal wie ik bedoel. Maar wat bedoel je met racisme en homofobie? Schep eens perspectief daarin, liefst concreet zonder bijkomende tekst over geestelijke en natuurmensen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Hopper:

 

Dat zal dan wel.  Maar ik las elders dat je angstig bent voor God.   Het ego is van nature angstig en uiteraard ook voor God.  Wie de liefde van de Vader kent die is niet angstig voor God.  Dus ga maar door met je gedrag, bij God is alleen rechtvaardigheid geldig.

Spreuken 9: de vreze des heren is het begin der wijsheid. Een gezonde angst voor God houdt ons alert. Is beslist niet verkeerd. Ik voel me daar goed bij. Laten we wel wezen, het gaat over GOD. Dan mag je best eerst je sandalen uittrekken, dat is heilige grond. 

Even een directe vraag: vind je zelf ook niet dat je erg overdrijft met je geestelijke gedoe? Het goede in jouw boodschap sneeuwt volledig onder door je talloze herhalingen. Zeg nou zelf, hoe wil je nou nog serieus genomen worden en opbouwend meepraten? Op GG lukt je dat ook niet meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geef eens een voorbeeld waar je leugens,  racisme en homofobie waarnam op Credible? Ik kan wel een leugenaar aanwijzen die problemen zoekt om dan het slachtoffer te spelen. We weten wellicht allemaal wie ik bedoel. Maar wat bedoel je met racisme en homofobie? Schep eens perspectief daarin, liefst concreet zonder bijkomende tekst over geestelijke en natuurmensen ;)

Homofoben en racisten hebben aversie tegen resp homo's/homoseksualiteit en niet-blanken.  Aversie (en begeerte wat tegenovergesteld werkt) houdt het ego in stand.    Het ego wordt steeds aangetrokken of afgestoten door mensen in 'de wereld'.   En handhaaft zo het niet-geestelijk leven. 

Jezus leert dat wie de wereld begeert of zaken in de wereld begeert de liefde van de Vader niet heeft.    Het is dus het gevoelsleven van het ego welke verhindert om geestelijk te leren verstaan.

Aversie en begeerte zijn hoofdzonden welke het denken van het ego beïnvloed. 

Verder ga ik geen homofoben of racisten op dit forum aanwijzen, we weten allemaal wie dat zijn.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Homofoben en racisten hebben aversie tegen resp homo's/homoseksualiteit en niet-blanken.  Aversie (en begeerte wat tegenovergesteld werkt) houdt het ego in stand.    Het ego wordt steeds aangetrokken of afgestoten door mensen in 'de wereld'.   En handhaaft zo het niet-geestelijk leven. 

Dus tegen blanken bestaat geen racisme?

En je geeft geen concrete voorbeelden? Waar zag je homofobie? Ik vraag u niet om leden als homofoob aan te wijzen, maar wat je als homofoob ervaart? Iedereen kan schaamteloos vocabulaire en mantra's nablaten, maar ik zag er nog geen enkele dat ooit deftig onderbouwen. Napraten kan iedereen he, dat vereist niet eens intellect.

Dus ben je een dwaze of een wijze? Waar is hier homofobie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid