Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Huur is nu al boven de 1000 euro, volle benzinetank 100 euro, verzekeringen, voedsel dat duurder werd, ... 

Ze dwingen mensen met 2 te werken om de massa migratie te behouden. Je moet maar alleenstaande zijn....

Zo hoort het. Ik heb eens geleefd van 20 euro per week.

Het leven is flink duurder geworden inderdaad, en tegelijkertijd reden geweest om me te wreken. Men komt aan een levenstandaard die niet meer te houden is met deze exorbitante verhogingen van primaire levensbehoeften.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer geen woord over de echte problematiek met kinderen.  Je zegt het 1 maar doet zelf het ander.    Wie of wat is de grootste bedreiging voor je eigen kinderen? Overigens luisteren die m.i. ook nie

Praat jij uit de theorie of uit de praktijk? Stel je krijgt een kind, ga je dit verhaal dan nog steeds vertellen.  Stel dat er jongeren meelezen op dit forum (ik hoop het niet). Wees dan gewaar

De tegenstrijdigheid in je reactie ligt in het feit dat je enerzijds kritiek levert op iemand omdat die persoon vermeende domheid en onwetendheid van anderen bekritiseert, terwijl je zelf ook een oord

Posted Images

2 minuten geleden zei Figulus:

Het leven is flink duurder geworden inderdaad, en tegelijkertijd reden geweest om me te wreken. Men komt aan een levenstandaard die niet meer te houden is met deze exorbitante verhogingen van primaire levensbehoeften.

Het westen wordt de nieuwe Sovjet Unie zodra inflatie kenbaar wordt, en BRICS zich naar het oosten verschuift. Als de dollar dan nog eens niet langer de reservemunt van de wereld is....

Bereid je sowieso op het ergste voor, want ik zie arm en rijk in de nabije toekomst aanschuiven in rijtjes met voedselbonnen. Hoewel ik me kan vergissen natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Het westen wordt de nieuwe Sovjet Unie zodra inflatie kenbaar wordt, en BRICS zich naar het oosten verschuift. Als de dollar dan nog eens niet langer de reservemunt van de wereld is....

Bereid je sowieso op het ergste voor, want ik zie arm en rijk in de nabije toekomst aanschuiven in rijtjes met voedselbonnen. Hoewel ik me kan vergissen natuurlijk.

Een man en wraak, dat zijn toch welhaast synoniemen. Toch is het niet goed geweest van mij om zo te handelen, en er ontstond spijt. Volledig vertrouwen op God en sterven aan de eigen wil is de bedoeling. Het vlees kan een hardnekkige aangelegenheid zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het artikel weergaf dat er een verhoogd risico was op zelfmoord bij groep X. Ik vertaalde het nog naar Nederlands voor u en drukte het vet. Dus het artikel toonde enkel het tegenovergestelde bij groep Y maar niet bij groep X.

Als uw eigen moedertaal al te moeilijk is, zou ik niet gaan samenvatten wat dat verslag in totaliteit weergaf. Daarom dat ik erbij zei "het is niet koosjer om x of y te beweren" (two can play that game)

Ik heb het hele artikel gelezen, dus niet alleen een paar zinnetjes om te cherry picken, zoals jij dat doet.

 

Nogmaals: jij doet een bewering, dan is het eerst aan jou om die aan te tonen. 
Dat heb je niet gedaan, dus er valt niets te weerleggen.

Smiley. Einde, als je niets zinnigs hebt in te brengen en blijft schelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Een man en wraak, dat zijn toch welhaast synoniemen. Toch is het niet goed geweest van mij om zo te handelen, en er ontstond spijt. Volledig vertrouwen op God en sterven aan de eigen wil is de bedoeling. Het vlees kan een hardnekkige aangelegenheid zijn.

De geest ook:)

Zojuist zei Dat beloof ik:

Ik heb het hele artikel gelezen, dus niet alleen een paar zinnetjes om te cherry picken, zoals jij dat doet.

 

Nogmaals: jij doet een bewering, dan is het eerst aan jou om die aan te tonen. 
Dat heb je niet gedaan, dus er valt niets te weerleggen.

Smiley. Einde, als je niets zinnigs hebt in te brengen en blijft schelden.

Lees het vetgedrukte dat ik vertaalde naar Nederlands. Je nam enkel de bovenstaande groep als voorbeeld en vertaalde die door op het hele onderzoek

 Ik scheld niet, ik zeg dat je het vermogen mist op dat niveau te gaan. Er staan diverse groepen die ze opvolgden, niet 1. En die ene groep was een afname van circa 30% en niet 50%.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Zoals ik altijd een verslaafde ben, maar dat pas ervaar als ik iets gebruik? Zolang ik niets gebruik worstel ik er niet mee en ben ik nuchter...

Ik weet niet hoe het is om verslaafd te zijn, maar ik kan me voorstellen dat het daar op lijkt. En voor een verslaving kies je nog, over je geaardheid heb je niks in te brengen. Ook enigszins genetisch bepaald denk ik. Je ziet vaak dat er meerdere kinderen in een gezin gay zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ik weet niet hoe het is om verslaafd te zijn, maar ik kan me voorstellen dat het daar op lijkt. En voor een verslaving kies je nog, over je geaardheid heb je niks in te brengen. Ook enigszins genetisch bepaald denk ik. Je ziet vaak dat er meerdere kinderen in een gezin gay zijn. 

Zoals ik het bekijk staat homofilie gelijk aan verslaving. Verslaafd aan de begeerte naar sex met mensen van hetzelfde geslacht. Het fabeltje dat homofilie aangeboren zou zijn staat volledige genezing enkel in de weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

Zoals ik het bekijk staat homofilie gelijk aan verslaving. Verslaafd aan de begeerte naar sex met mensen van hetzelfde geslacht. Het fabeltje dat homofilie aangeboren zou zijn staat volledige genezing enkel in de weg.

Ik zie geen verschil hierin met hetero’s. In dat wereldje gebeuren net zo goed de meest smerige zaken. De Wallen draaien er nog steeds goed op. Je moet je begeerten doden en beheersen tov begeerte van het vlees, of je nu ho of he bent. Het is wel degelijk aangeboren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Ik weet niet hoe het is om verslaafd te zijn, maar ik kan me voorstellen dat het daar op lijkt. En voor een verslaving kies je nog, over je geaardheid heb je niks in te brengen. Ook enigszins genetisch bepaald denk ik. Je ziet vaak dat er meerdere kinderen in een gezin gay zijn. 

Seksualiteit - ook homoseksualiteit - is niet te vergelijken met een verslaving. Seksualiteit behoort tot de eerste levensbehoeften.  Bij basisbehoeften wordt er vaak gedacht aan eten, drinken en slapen. Echter maken intimiteit en seksualiteit ook deel uit van de primaire levensbehoefte van een mens. Intimiteit en seksualiteit horen bij het leven van ieder mens. Dat geldt niet voor drugs, tabak, sterke drank, e.d..

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Ik zie geen verschil hierin met hetero’s. In dat wereldje gebeuren net zo goed de meest smerige zaken. De Wallen draaien er nog steeds goed op. Je moet je begeerten doden en beheersen tov begeerte van het vlees, of je nu ho of he bent. Het is wel degelijk aangeboren.

Ik denk niet dat het een eerlijk vergelijk is wat je hier maakt. Je zet de schandalige praktijken van hoererij gelijk aan heteroseksualiteit. Er bestaan genoeg mensen die als man en vrouw door het leven gaan zonder zich te bezondigen aan dergelijke praktijken. De norm is heteroseksualiteit. Hoe die norm wordt vormgegeven is men als individu verantwoordelijk voor. Maar een hoer gelijktrekken aan een propere, degelijke en mooie vrouw die zuinig omgaat met haar man en de daarbij om de hoek komende seksualiteit, is niet eerlijk.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Ik zie geen verschil hierin met hetero’s. In dat wereldje gebeuren net zo goed de meest smerige zaken. De Wallen draaien er nog steeds goed op. Je moet je begeerten doden en beheersen tov begeerte van het vlees, of je nu ho of he bent. Het is wel degelijk aangeboren.

Seksualiteit, of het nou homo- of hetero- is, dooft uiteindelijk uit. Dit uitdoven kan gebeuren door onthouding maar ook door een duurzame monogame relatie met elkaar aan te gaan, zoals het homohuwelijk.  Smerigheid komt inderdaad overál voor, niet in de laatste plaats onder religieuzen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Ik zie geen verschil hierin met hetero’s. In dat wereldje gebeuren net zo goed de meest smerige zaken. De Wallen draaien er nog steeds goed op. Je moet je begeerten doden en beheersen tov begeerte van het vlees, of je nu ho of he bent. Het is wel degelijk aangeboren.

Inderdaad.   De mens dient zijn begeerte te beheersen.  Zo leert Jezus dat vanuit het Evangelie.    En hoe je bent aangeboren is een kwestie van hoe God deze of gene geschapen heeft.  Ontkennen dat homoseksuele geaardheid niet is aangeboren is een belediging aan het adres van de Schepper.   Geaardheid is en is daarmee onveranderlijk.  Geknoei aan geaardheid is geknoei aan Gods werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Inderdaad.   De mens dient zijn begeerte te beheersen.  Zo leert Jezus dat vanuit het Evangelie.    En hoe je bent aangeboren is een kwestie van hoe God deze of gene geschapen heeft.  Ontkennen dat homoseksuele geaardheid niet is aangeboren is een belediging aan het adres van de Schepper.   Geaardheid is en is daarmee onveranderlijk.  Geknoei aan geaardheid is geknoei aan Gods werk.

Gewoon Godslastering om God verantwoordelijk te stellen voor keuzes die je zelf maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

"Sommige dingen in je lijf of karakter worden niet weggenomen, maar moet je mee leren dealen."

Heel opmerkelijk dat ik nergens in de Bijbel lees dat de Heer Jezus Christus deze uitspraak doet jegens mensen die bij Hem om hulp kwamen. Zijn Evangelie van verlossing der zonde, is dus wezenlijk anders dan uw theorie over identificatie met en acceptatie van die zonde!

Het was te verwachten dat u ook op dit punt dwaalt, want u heeft de Heer Jezus Christus immers nooit als de waarachtige en Heilige God aanvaard en Hem aanbeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei sjako:

Ik weet niet hoe het is om verslaafd te zijn, maar ik kan me voorstellen dat het daar op lijkt. En voor een verslaving kies je nog, over je geaardheid heb je niks in te brengen. Ook enigszins genetisch bepaald denk ik. Je ziet vaak dat er meerdere kinderen in een gezin gay zijn. 

Een verslaafde is aangeboren vermoed ik. Waar ene het bij een paar biertjes kan laten zal de verslaafde nooit een maat kunnen houden. Daarom beter niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Jahu:

Heel opmerkelijk dat ik nergens in de Bijbel lees dat de Heer Jezus Christus deze uitspraak doet jegens mensen die bij Hem om hulp kwamen. Zijn Evangelie van verlossing der zonde, is dus wezenlijk anders dan uw theorie over identificatie met en acceptatie van die zonde!

In 2Kor 12:8 staat het volgende: Om te voorkomen dat ik mezelf zou verheffen, kreeg ik een doorn in het vlees, een engel van Satan, die me voortdurend slaat zodat ik mezelf niet te veel verhef.  8 Drie keer heb ik de Heer gesmeekt om hem te verwijderen.  9 Maar hij zei: ‘Je hebt genoeg aan mijn onverdiende goedheid, want in zwakheid wordt mijn kracht volmaakt.’ Daarom schep ik graag op over mijn zwakheden, zodat de kracht van de Christus mij als een tent omgeeft.  10 Ter wille van Christus ben ik daarom blij met zwakheden, beledigingen, nood, vervolging en moeilijkheden. Want als ik zwak ben, ben ik sterk.

Dus de Heer Jezus zegt dat wel degelijk tegen Paulus. Je krijgt soms zwaktes, maar daaruit krijg je juist kracht.

In 1 Kor 13:8 wordt gezegd dat wonderwerken worden weggedaan na de dood van de laatste apostelen. Die waren alleen nodig bij de oprichting van de kerk.

De liefde faalt nimmer. Maar hetzij er [gaven van] profeteren zijn, ze zullen worden weggedaan; hetzij er talen zijn, ze zullen ophouden; hetzij er kennis is, ze zal worden weggedaan.  9 Want wij hebben gedeeltelijke kennis en wij profeteren gedeeltelijk;  10 wanneer echter het volledige gekomen is, zal dat wat gedeeltelijk is, worden weggedaan.

Pas in het toekomende Tijdperk zullen alle dingen worden hersteld. In dit Tijdperk zullen we moeten dealen met de beperkingen die we nog hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Figulus:

Gewoon Godslastering om God verantwoordelijk te stellen voor keuzes die je zelf maakt

Ik denk niet dat God mensen zo gemaakt heeft, maar door de zondeval is er natuurlijk wel het een en ander veranderd. Het is al lang bewezen dat het aangeboren is. Het is geen eigen keuze. Het is wel een eigen keuze dat je je eraan overgeeft.

38 minuten geleden zei Figulus:

De norm is heteroseksualiteit. Hoe die norm wordt vormgegeven is men als individu verantwoordelijk voor.

Ja, de groeten. Als jij met een vrouw naar bed gaat waar je niet mee getrouwd bent dan pleeg je een zonde. En die zonde is net zo groot dan wanneer je het met een man doet. Enkel binnen een huwelijk is seks toegestaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Ik denk niet dat God mensen zo gemaakt heeft, maar door de zondeval is er natuurlijk wel het een en ander veranderd.

Dat gaat voor iedereen op die met zonde worstelt. De verleiding is in de wereld gekomen en iedereen heeft daar last van. Een homo komt niet voor moeilijkere zaken te staan dan een dief. Hoeft zich ook niet wijs te maken dat hij beter is dan een dief.

11 minuten geleden zei sjako:

Het is al lang bewezen dat het aangeboren is. Het is geen eigen keuze. Het is wel een eigen keuze dat je je eraan overgeeft.

De wetenschap heeft geen enkele begrip van zonde en zal er alles aan doen om zaken op een natuurlijke wijze te verklaren. Een beroep doen op de wetenschap maakt je zwakker en houdt de begeerte in stand.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Figulus:

Dat gaat voor iedereen op die met zonde worstelt. De verleiding is in de wereld gekomen en iedereen heeft daar last van. Een homo komt niet voor moeilijkere zaken te staan dan een dief. Hoeft zich ook niet wijs te maken dat hij beter is dan een dief.

Maar als een homoseksueel niet van een vrouw kan genieten zoals een heteroseksueel, worstelt die wel net iets anders.

Heel veel anders....

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar als een homoseksueel niet van een vrouw kan genieten zoals een heteroseksueel, worstelt die wel net iets anders.

Heel veel anders....

Het kan dezelfde moeilijke strijd opleveren. Een dief geniet van stelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Dus de Heer Jezus zegt dat wel degelijk tegen Paulus. Je krijgt soms zwaktes, maar daaruit krijg je juist kracht.

Oh dus nu geeft God het gedaan? Alweer een sprekend voorbeeld dat u het Evangelie van de Heer Jezus Christus helemaal niet kent of begrijpt, jammer! Paulus kreeg die rampspoed niet van God maar juist van de duivel, het was een 'engel van de satan' die deze dienstknecht van de Heer Jezus wilde beletten dat hij zijn evangeliserend werk deed! De satan bracht Paulus' leven in gevaar en híj bemoeilijkte zijn functioneren (lees: 2Kor.11:25), maar zijn Heer Jezus Christus zou hem Zijn genade geven, en die genade zou in alle omstandigheden en situaties voldoende zijn. Het geloof behouden in Gods aanwezigheid en Zijn uitredding, dat zou hem sterker maken. God heeft ondanks satans' vele beproevingen, steeds voor een uitkomst gezorgd, waardoor Paulus een geloofsheld is geworden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid