Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Petra.:

Nee joh. Juist niet. 

Aangezien ik denk dat filmpjes jou beter liggen dan theologische teksten... hier een YT. (Uiteraard zonder schreeuwers want die liggen mij dan weer niet). 

 

Met alle respect, maar ik ga dat niet zien. Vat concreet samen in eigen woorden. Ik heb al zoveel van u gezien, me al in zoveel verdiept en andersom niet altijd hetzelfde fatsoen mogen genieten. Ook nu laat je in andere onderwerpen veel zaken open om toch maar te blijven overplakken met de dwaalleraars van deze tijd die naar uw oren praten.

Als uw geloof een aaneensprokkeling is van feel-good-messages, ben je in gevaar en vatbaar voor dwaalleren. LGBQT++ kan wel tellen als voorbeeld.

1 minuut geleden zei Figulus:

Nee, he. Daar gaan we weer op dit trollenforum. Men kan weer niet anders dan met filmpjes discussiëren. Vooral anderen het werk laten opknappen, stelletje prutsers.

Amen! Een filmpje moet kunnen, maar mag niet als antwoord dienen in een onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weer geen woord over de echte problematiek met kinderen.  Je zegt het 1 maar doet zelf het ander.    Wie of wat is de grootste bedreiging voor je eigen kinderen? Overigens luisteren die m.i. ook nie

Praat jij uit de theorie of uit de praktijk? Stel je krijgt een kind, ga je dit verhaal dan nog steeds vertellen.  Stel dat er jongeren meelezen op dit forum (ik hoop het niet). Wees dan gewaar

De tegenstrijdigheid in je reactie ligt in het feit dat je enerzijds kritiek levert op iemand omdat die persoon vermeende domheid en onwetendheid van anderen bekritiseert, terwijl je zelf ook een oord

Posted Images

37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Met alle respect, maar ik ga dat niet zien. Vat concreet samen in eigen woorden

Merkwaardig, voor iemand die zelf het ene na het andere schreeuwfilmje plaatst. Vaak zelfs meerdere keren dezelfde. 

Maar goed.. het is het weerwoord wat je niet wilt horen. Dat snap ik, daar heb je moeite mee. 

bewerkt door Petra.
tikfoutje
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Petra.:

Merkwaardig, voor iemand die zelf het enne na het andere schreeuwfilmje plaatst. Vaak zelfs meerdere keren dezelfde. 

Ik plaats dat bij een context. Iedereen weet dat ik enkel betrokken ben in zaken die mij aangaan, en dat ik mijn zaken kan onderbouwen. Twijfelt u daaraan? Neem daar eens een voorbeeld aan in plaats van altijd de essentie te overplakken met dwalingen.

Dus waarom is het homo onvriendelijk de regenboogvlag te markeren als wereldse dwaalleer, maar een politieke partij niet? Als voldoende burgers hun vlag via intimidatie en provocatie aan ons geloof willen verbinden; moeten we maar bezwijken aan de wereldse druk?  En dat telt niet alleen voor lgbqt, ze zijn niet specialer dan andere zondaars. De absolute grens is een kruis als symbool aan een kerk. En daar hebben vele christenen al problemen mee; probeer dan eens iets in te leven bij een vlag die trots voor de zonde symboliseert?

Wie beledigt hier wie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iedereen weet dat ik enkel betrokken ben in zaken die mij aangaan, en dat ik mijn zaken kan onderbouwen. Twijfelt u daaraan? 

Je denkt dat je goed onderbouwt. Maar dat doe je niet, je blaat wat schreeuwers na en spreekt uit emo-buikgevoel.  Ik haal theologen aan die ervoor gestudeerd hebben en deugdelijk Bijbels onderbouwen. 

 

Citaat

En daar hebben vele christenen al problemen mee; probeer dan eens iets in te leven bij een vlag die trots voor de zonde symboliseert?

Als je het filmpje wel had bekeken had je inmiddels geweten dat je gedachte hierover niet klopt. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Petra.:

Je denkt dat je goed onderbouwt. Maar dat doe je niet, je blaat wat schreeuwers na en spreekt uit emo-buikgevoel.  Ik haal theologen aan die ervoor gestudeerd hebben en deugdelijk Bijbels onderbouwen. 

 

Als je het filmpje wel had bekeken had je inmiddels geweten dat je gedachte hierover niet klopt. 

Ik wil geen filmpjes kijken en ik denk niet alleen dat ik goed onderbouw, ik heb een betoog dat nog door niemand tegengesproken is. Men veroordeelde het wel en de schrijver werd dan allerlei ten lasten gelegd waaraan ze zich zelf schuldig maakten. You can read all about it.

Dus, als ik zo slecht onderbouw, waarom is het dan zo moeilijk een concreet antwoord te formuleren op mijn laatste vraag Petra? Nuance?

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Petra.:

Nee joh. Juist niet. 

Aangezien ik denk dat filmpjes jou beter liggen dan theologische teksten... hier een YT. (Uiteraard zonder schreeuwers want die liggen mij dan weer niet). 

 

Ik heb het intussen gezien, for the sake of the argument. Draagt niets bij. Ik heb nergens beweerd dat God de zondvloed veroorzaakte voor de trots van de mensheid, ik beweerde altijd door de eugenetische ingrepen van gevallen engelen. Dan heb ik evenmin beweerd dat het een ziekte, maar een conditie is.

Dus ik heb het gezien, maar het beantwoordt mijn vragen niet en het deelt geen verwantschap in mijn betoog of dit onderwerp.

Nu graag debat in eigen woorden, zonder filmpjes en wat propaganda via google te sprokkelen? :)

3 minuten geleden zei Petra.:

😂 😂😂

 

Je sluit je ogen en oren voor weerwoord. Dat is heel andere koek dan wat jij ervan maakt. 

Het is ook zo. Duizendtallen homofielen ontvingen genade van Jezus Christus om van hun zonde bekeerd te worden. Dat is wereldwijd kenbaar geworden. U negeert die werken en negeert alle vragen om te trollen. U negeert zelfs alle lasteringen die voor uw neus dansen maar veroordeelt wel lasteringen waar ze niet spelen.

U weet niet wat u doet en zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb nergens beweerd dat God de zondvloed veroorzaakte voor de trots van de mensheid, ik beweerde altijd door de eugenetische ingrepen van gevallen engelen. Dan heb ik evenmin beweerd dat het een ziekte, maar een conditie is.

Dit is een andere discussie.

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan heb ik evenmin beweerd dat het een ziekte, maar een conditie is.

Aan die conditie gaat een keuze vooraf. Niemand wordt als homo geboren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

Dit is een andere discussie.

Aan die conditie gaat een keuze vooraf. Niemand wordt als homo geboren.

Ja dat is inderdaad een andere discussie. Petra zou beter stoppen met dwaalleraren te volgen en de Bijbel aan te nemen. Doet ze dat niet? Geen probleem, maar christendom en de regenboogvlag zijn als klei en ijzer.

De conditie is soms aangeboren, ik wil dat nog wel aannemen. Maar de bevestingscultuur draagt natuurlijk niet bij aan een gezonde samenleving. Want Paulus spreekt niet zomaar van de gezonde leer in contrast tot dwaalleraars waarvan personen als Petra een lopend testament zijn.

Er is decennia aan hormonale verstoringen gedaan, waardoor veel nu aangeboren is. In Amerika worden kikkers tweeslachtig van een bepaalde insecticide. Dus kunnen sommige zaken aangeboren zijn? Ik denk het wel. Maar het is te behandelen en niet door te bevestigen en iedereen in het verhaal te laten volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

De conditie is soms aangeboren, ik wil dat nog wel aannemen. Maar de bevestingscultuur draagt natuurlijk niet bij aan een gezonde samenleving. Want Paulus spreekt niet zomaar van de gezonde leer in contrast tot dwaalleraars waarvan personen als Petra een lopend testament zijn.

Het born this way-idee is niets meer dan een politieke strategie. Pure gemakzucht en ontwijken van verantwoordelijkheden, zowel in politiek als persoonlijk opzicht.

2 minuten geleden zei Hermanos2:

Wat nog lang niet wil zeggen dat het een keuze is. 

Dan zal je dief ook met rust moeten laten, die zijn ook zo geboren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Figulus:

Het born this way-idee is niets meer dan een politieke strategie. Pure gemakzucht en ontwijken van verantwoordelijkheden, zowel in politiek als persoonlijk opzicht.

Dan zal je dief ook met rust moeten laten, die zijn ook zo geboren.

Een voorkeur voor hetzelfde geslacht is zelden een bewuste keuze. Het ontstaat gewoon ergens in je leven. Dat kan zowel op vroege alsook op latere leeftijd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Lon:

Zoals ik het zie is God sterk in allerlei identiteitsvorming. Dat gaat nu anders en zou niet God’s wil zijn? Dat gaat er bij mij niet in. 

God is sterk in het vormen van heilige mensen, niet in het vormen van onheilige zondige mensen. Dat er engelen en mensen zijn waarbij het anders gaat dan God zou willen is wel duidelijk, dat zijn die engelen en die mensen die Hem verlaten en de rug toe keren!

12 uur geleden zei Lon:

En nog steeds hebben we het over een minderheid, en ben jij het die ze een podium geeft waar ze van houden.

Het podium door Fundamenteel gemaakt is niet bedoeld om lhbt+ propaganda of spreektijd te geven, maar om die in het licht van Gods Woord te stellen en te ontmaskeren! De Bijbel laat onomwonden zien dat God de regenboog-ideologie en de homobeweging afkeurt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Een voorkeur voor hetzelfde geslacht is zelden een bewuste keuze. Het ontstaat gewoon ergens in je leven. Dat kan zowel op vroege alsook op latere leeftijd. 

Flauwekul. Nogmaals: de dief zal je dan ook met rust moeten laten en accepteren dat ie het er niets aan kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Figulus:

Aan die conditie gaat een keuze vooraf. Niemand wordt als homo geboren.

😂

God heeft de natuur zo geschapen dat het wel gebeurt. Daar heb jij moeite mee. Maar God kennelijk niet. Vandaar ook dat het net zo vaak voorkomt in het dierenrijk als in het mensenrijk. Om nou te verzinnen dat al die dieren daarvoor gekozen hebben en mekaar bevestigen omdat het een social construct of politieke strategie is.... is een hilarische gedachte. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Figulus:

Het born this way-idee is niets meer dan een politieke strategie. Pure gemakzucht en ontwijken van verantwoordelijkheden, zowel in politiek als persoonlijk opzicht.

Uiteindelijk zal het ook zo zijn want de Bijbel is waarheidsgetrouw. Toch kan ik me niet ontdoen van het idee dat de duivel al decennia in onze biologie aan het sluipen is via allerlei technieken. Wellicht al van in den beginnen. :) Het is mij opgevallen, als buitenstaander van de wereld, hoe meegaand christenen geworden zijn als het om duivelse invloede binnen de gemeenschappen gaat. Wanneer iemand zijn vlag, eenders welke, door initmidatie en provocatie komt opdringen met valse beschuldigingen; is het wijs uzelf niet te verbinden met die geest om de Heilige Geest te bewaren. Christus is de mens en Hij droeg geen symbolen en zonderde Zichzelf heel vaak van de wereld af, om dan over water enzo te lopen. Hij zou ongetwijfeld gans die lgbqt uit Zijn kerk bannen zoals die sjacheraars des tijds in Zijn tempel.

Want het is en blijft een zonde en de vlag blijft "pride" symboliseren. Het staat er ook dikwijls bij op. Google image maar eens "pride flag". 1 moet van heel kwade wil zijn dit aan Zijn Kerk te willen koppelen, zeer kwade wil!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

😂

God heeft de natuur zo geschapen dat het wel gebeurt. Daar heb jij moeite mee. Maar God kennelijk niet. Vandaar ook dat het net zo vaak voorkomt in het dierenrijk als in het mensenrijk. Om nou te verzinnen dat al die dieren daarvoor gekozen hebben en mekaar bevestigen omdat het een social construct of politieke strategie is.... is een hilarische gedachte. 

Onzin. De mens heeft ervoor gezorgd dat het een puinhoop is op aarde en voelt zich vreselijk arrogant deze conditie te verbeteren. Een nutteloze poging die eindigt in de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

😂

God heeft de natuur zo geschapen dat het wel gebeurt. Daar heb jij moeite mee. Maar God kennelijk niet. Vandaar ook dat het net zo vaak voorkomt in het dierenrijk als in het mensenrijk. Om nou te verzinnen dat al die dieren daarvoor gekozen hebben en mekaar bevestigen omdat het een social construct of politieke strategie is.... is een hilarische gedachte. 

Ik heb het serieus overwogen. Ik had ooit een relatie, dat was een enorme zeur. Toen zag ik onmiddellijk het grote voordeel van een man over de vloer. Om van het gezeik af te zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

God heeft de natuur zo geschapen dat het wel gebeurt. Daar heb jij moeite mee. Maar God kennelijk niet.

God heeft er besist wel moeite mee dat de natuur zo bedorven is, daarom gaat Hij die ook vervangen door een nieuwe en betere natuur!

Bovendien heeft God de natuur niet zo geschapen dat zij homoseksueel is, want dat is tegennatuurlijk! (Rom.1:26) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Ik heb het serieus overwogen. Ik had ooit een relatie, dat was een enorme zeur. Toen zag ik onmiddellijk het grote voordeel van een man over de vloer. Om van het gezeik af te zijn. 

Dat kun je vergeten met zo een zeikende piemel in je kont.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
11 minuten geleden zei Petra.:

😂

God heeft de natuur zo geschapen dat het wel gebeurt. Daar heb jij moeite mee. Maar God kennelijk niet. Vandaar ook dat het net zo vaak voorkomt in het dierenrijk als in het mensenrijk. Om nou te verzinnen dat al die dieren daarvoor gekozen hebben en mekaar bevestigen omdat het een social construct of politieke strategie is.... is een hilarische gedachte. 

Zijn dit uw eigen woorden zonder context van derde? Poverkes hoor. Wat is voor u dan een onderbouwend betoog? Toch niet dit mag ik hopen?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Petra.:

Vandaar ook dat het net zo vaak voorkomt in het dierenrijk als in het mensenrijk. Om nou te verzinnen dat al die dieren daarvoor gekozen hebben en mekaar bevestigen omdat het een social construct of politieke strategie is.... is een hilarische gedachte. 

Typische gevolg van vrouwen die interpreteren. Dieren vertonen dergelijk gedrag om geheel andere redenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Je fascinatie met schuttingtaal is wat mij vooral opvalt. 

 

1 uur geleden zei Figulus:

Duitse homo's bedoel je. Die kregen een vlaggetje van de nazi's. Vieze kontenstampers en bruinpiemels, nutteloze anti-voortplanters, zo werd daar over gedacht. Niet geheel ten onrechte m.i. Want vies is het, en nutteloos ook. Naar de concentratiekampen sturen is dan weer geen oplossing.

8 minuten geleden zei Figulus:

Dat kun je vergeten met zo een zeikende piemel in je kont.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het trieste is dat het vaak de fanatiekste voorvechters zijn die met zichzelf overhoop liggen. 

https://www.hln.be/buitenland/bekende-amerikaanse-conversietherapeut-erkent-dat-zijn-therapie-niet-werkt-en-zoekt-nu-een-vriend~ab185a5c/

 

10 minuten geleden zei Figulus:

mensen die zichzelf voor schut zetten

Idd. Spiegeltje spiegeltje aan de wand. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid