Spring naar bijdragen

Voor het eerst een christelijke dragqueen op Graceland Festival.


Aanbevolen berichten

Leuk!

Graceland is een christelijk geïnspireerd kunst- en cultuurfestival, dat dit jaar van 15 tot en met 18 augustus plaatsvindt. 

‘Flamy Grant past bij ons programma’, stelt Voorberg. ‘Op Graceland vieren we verschillen en waarderen we verscheidenheid.’ De organisatie heeft volgens Voorberg goed nagedacht of Flamy op het programma hoort. ‘Ik wil graag dat mensen zich thuis voelen op Graceland. Hoe doen we dat met een dragqueen? De meeste mensen op ons festival juichen haar komst waarschijnlijk toe, maar ik hoop dat mensen ook op het veld kunnen staan met de gedachte: het zou mijn keuze niet zijn, maar ik snap dat het belangrijk is.’

 

https://gracelandfestival.nl/programma/flamy-grant/

" Flamy Grant is een shame-slaying, hip-swaying, singing-songwriting drag queen uit Noord-Carolina in de Verenigde Staten. Ze is de eerste drag performer die in de christelijke muzieklijsten verschijnt.

Veel van Flamy’s muziek draait om de queere spirituele reis, waarin verhalen van veerkracht en herstel van religieus trauma worden verteld in een wereld waar LGBTQ+ mensen vaak genegeerd, geschaad of verdreven worden uit religieuze ruimtes. Flamy sleept het publiek mee naar een soulvolle, opbeurende kerk van haar eigen makelij. Deze nuchtere diva heeft muziekliefhebbers van Los Angeles tot Nashville en vermaakt je met haar grappige, eerlijke en fantastische liedjes." 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En daarom zetten we de deur beter niet op een kiertje ... De kerkdeuren staan al millennia open voor iedereen, en iedereen is gelijk aan de Wet ergo zondaar. Dus iedereen wordt hetzelfde "gediscr

United Methodist Church verliest op één dag meer dan 1 miljoen leden vanwege het toelaten van LGBTQ-uitingen. https://endtimeheadlines.org/2024/06/united-methodist-church-loses-more-than-1-millio

Hoe bedoel je ‘we’. De meeste mensen op dit forum zijn helemaal geen lid van een kerk.   Jij bent toeschouwer die buiten staat. Ja buiten mag je alles roepen en vinden, maar jij praat niet namens

Geplaatst (bewerkt)
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Trigger warning :D

Ze triggert zeker! Wist het zelfs te triggeren tot de eerste plaats in de iTunes-lijst voor christelijke muziek. 

"De reacties op haar nummer één-hit zijn ‘overweldigend positief’, zoals Grant het zelf omschrijft. “Een vrouw stuurde me een bericht waarin ze schreef dat ze zich niet meer thuis voelde bij de kerk, totdat ze mijn muziek hoorde. Nu zie ik mogelijkheden om terug te keren naar mijn geloof en heb ik de moed gekregen om kerkdiensten te bezoeken waar queers worden omarmd.”  

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Walgelijk. Dat kinderen dat moeten zien in nota bene de kerk. Half naakte opgesmukte figuren die van de kerk een theater maken. Prima dat je drag queen bent maar de kerk is geen theater. Daar kleed je je gewoon normaal en fatsoenlijk aan en gedraag je je normaal.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Petra.:

Ze triggert zeker! Wist het zelfs te triggeren tot de eerste plaats in de iTunes-lijst voor christelijke muziek. 

"De reacties op haar nummer één-hit zijn ‘overweldigend positief’, zoals Grant het zelf omschrijft. “Een vrouw stuurde me een bericht waarin ze schreef dat ze zich niet meer thuis voelde bij de kerk, totdat ze mijn muziek hoorde. Nu zie ik mogelijkheden om terug te keren naar mijn geloof en heb ik de moed gekregen om kerkdiensten te bezoeken waar queers worden omarmd.”  

U moet ons toch echt haten he?:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Flawless victory:

Zulke dragqueens zijn aandachtziek. In de kerk draait het om Christus en niet om hen. 

En daarom zetten we de deur beter niet op een kiertje ...

De kerkdeuren staan al millennia open voor iedereen, en iedereen is gelijk aan de Wet ergo zondaar. Dus iedereen wordt hetzelfde "gediscrimineerd". Enkelen voelen zich daar door beledigd en willen een voorkeursbehandeling. Of denken dat het aan christenen ligt dat ze "genegeerd" worden en niet aan zichzelf. Zoeken oorzaken buiten zichzelf voor hun problemen intern.

In dit geval is het simpelweg provocatie. Maar ik denk dat een draq queen als dit overal dezelfde "aandacht" zal genieten en het "probleem" zich dus niet beperkt tot christenen. Hoe scheef mensen mij ook bekijken omdat ik in Christus geloof, ik heb daar nooit een minderwaardigheidscomplex van opgedaan. Die mensen leren zichzelf beter accepteren zonder zichzelf te vermommen als een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn allen verantwoordelijk, als publiek, voor de waardering die “spelers” krijgen. Blijkbaar heeft de zonde-prekende dominee de publieke aandacht niet vast kunnen houden. Negatieve waardering voor dragqueens is verder ook waardering. Vele leden van het publiek leven voor het geven van keiharde of politieke oordelen.

bewerkt door Lon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lon:

Wij zijn allen verantwoordelijk, als publiek, voor de waardering die “spelers” krijgen. Blijkbaar heeft de zonde-prekende dominee de publieke aandacht niet vast kunnen houden. Negatieve waardering is ook waardering.

Het is niet de predikant maar de Bijbel die hier als autoriteit telt. Kerken in overvloed die meelopen met den wereldgeest, maar dat is anti-christelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

United Methodist Church verliest op één dag meer dan 1 miljoen leden vanwege het toelaten van LGBTQ-uitingen.

https://endtimeheadlines.org/2024/06/united-methodist-church-loses-more-than-1-million-members-in-a-single-day/

https://www.theblaze.com/news/umc-ivory-coast-leaves-lgbt-issues

 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

United Methodist Church verliest op één dag meer dan 1 miljoen leden vanwege het toelaten van LGBTQ-uitingen.

https://endtimeheadlines.org/2024/06/united-methodist-church-loses-more-than-1-million-members-in-a-single-day/

https://www.theblaze.com/news/umc-ivory-coast-leaves-lgbt-issues

 

 

Go woke go broke :D Disney en Budweiser weten er alles van. 

als Elon Musk iets aanprijst stijgen die aandelen of coins/tokens de hoogte in waarde. Gaat iemand mee in genderwaanzin, de marktwaarde daalt significant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-6-2024 om 08:21 zei Petra.:

‘Flamy Grant past bij ons programma’, stelt Voorberg.

Clowns zijn doorgaans figuren die de normen uitdagen en spelen met de grenzen van wat als 'normaal' wordt beschouwd. Een slecht idee om na te volgen; het loopt altijd tragisch af met dergelijke hansworsten en hun theatrale prestaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
12 uur geleden zei Flawless victory:

Zulke dragqueens zijn aandachtziek. In de kerk draait het om Christus en niet om hen. 

Ik denk dat je iedere artiest die graag op een podium staat aandachtziek kunt noemen. Maar sja.. zonder aandacht valt er ook geen droog brood te verdienen. 😄

 

12 uur geleden zei Fundamenteel:

In dit geval is het simpelweg provocatie

Dat denk ik niet. Het is een christelijk festival, maar 't lijkt me sterk dat de organisatie van het Graceland haar heeft uitgenodigd om te provoceren.  Ze is kennelijk erg populair onder christenen. "De meeste mensen op ons festival juichen haar komst waarschijnlijk toe" zei de organisatie. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Petra.:

Ik denk dat je iedere artiest die graag op een podium staat aandachtziek kunt noemen. Maar sja.. zonder aandacht valt er ook geen droog brood te verdienen. 😄

 

Dat denk ik niet. Het is een christelijk festival, maar lijkt me sterk dat de organisatie van het Graceland haar heeft uitgenodigd om te provoceren.  Ze is kennelijk erg populair onder christenen. "De meeste mensen op ons festival juichen haar komst waarschijnlijk toe" zei de organisatie. 

 

Ik zou zeggen: “only in Amerika!”

maar helaas neemt Europa er een voorbeeld aan. En ja ik luister naar Amerikaanse predikanten maar die veroordelen de huidige cultuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

En daarom zetten we de deur beter niet op een kiertje ...

De kerkdeuren staan al millennia open voor iedereen, en iedereen is gelijk aan de Wet ergo zondaar. Dus iedereen wordt hetzelfde "gediscrimineerd". Enkelen voelen zich daar door beledigd en willen een voorkeursbehandeling. Of denken dat het aan christenen ligt dat ze "genegeerd" worden en niet aan zichzelf. Zoeken oorzaken buiten zichzelf voor hun problemen intern.

In dit geval is het simpelweg provocatie. Maar ik denk dat een draq queen als dit overal dezelfde "aandacht" zal genieten en het "probleem" zich dus niet beperkt tot christenen. Hoe scheef mensen mij ook bekijken omdat ik in Christus geloof, ik heb daar nooit een minderwaardigheidscomplex van opgedaan. Die mensen leren zichzelf beter accepteren zonder zichzelf te vermommen als een ander.

Hoe bedoel je ‘we’. De meeste mensen op dit forum zijn helemaal geen lid van een kerk.  
Jij bent toeschouwer die buiten staat.
Ja buiten mag je alles roepen en vinden, maar jij praat niet namens christenen in de kerk.

De hemel behoedde dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

Hoe bedoel je ‘we’. De meeste mensen op dit forum zijn helemaal geen lid van een kerk.  
Jij bent toeschouwer die buiten staat.
Ja buiten mag je alles roepen en vinden, maar jij praat niet namens christenen in de kerk.

De hemel behoedde dat.

Ja wie is we he, ge zou vergeten een lichaamsdeel te zijn, he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn persoonlijke mening is dat ik het een smakeloos gebeuren vind. En al is het zingen aardig, zien hoef ik het dus niet. Als ik dat wil ga ik wel naar een club of theater.

Voor (jonge) kinderen vind ik het al helemaal niets, want het beïnvloedt hun natuurlijke identiteitsontwikkeling. Als ze zelf in hun puberteit op zoek gaan is het vroeg genoeg om daar mee in aanraking te komen. 

bewerkt door Yours
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Yours:

Mijn persoonlijke mening is dat ik het een smakeloos gebeuren vind. En al is het zingen aardig, zien hoef ik het dus niet. Als ik dat wil ga ik wel naar een club of theater.

Voor (jonge) kinderen vind ik het al helemaal niets, want het beïnvloedt hun natuurlijke identiteitsontwikkeling. Als ze zelf in hun puberteit op zoek gaan is het vroeg genoeg om daar mee in aanraking te komen. 

Aan subjectieve meningen ontbreekt het niet, maar wat is nu een objectief verhaal?

Nadeel is dat een objectief verhaal door iedereen als subjectief gezien kan worden

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Yours:

Voor (jonge) kinderen vind ik het al helemaal niets, want het beïnvloedt hun natuurlijke identiteitsontwikkeling. Als ze zelf in hun puberteit op zoek gaan is het vroeg genoeg om daar mee in aanraking te komen. 

Wat is eigenlijk het verschil tussen dit en mannen in een jurk en een mijter of ander belachelijk ding op hun hoofd?

kardinalen-wonen-mis-bij-voor-conclaaf.j

Of mannen die het leuk vinden om in een gordijn/vitrage rond te lopen?

db6c2ab2-ce58-11e9-a91c-c1ba2a8d41a7_web

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid