Spring naar bijdragen

Christenen maakten homo's....


Aanbevolen berichten

... betere homo's zoals homo's ons betere christenen maakte. Van uw vijand leer je meer dan van uw beste vrienden. De mensen die u het liefste zien, durven vaak niet hun ongegeneerde waarheid te delen. Onze vijanden wel :D Waardoor wij onszelf bijschaven en na tijd schitteren als een geslepen diamant.

Ik heb dat concept lief en vind daarin een grote liefde voor mijn "vijand". Tot de kern moeten gaan om iets te kunnen ontleden is beter dan conflict zoeken en ongenuanceerde bagger spuien.

 

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

... betere homo's zoals homo's ons betere christenen maakte. Van uw vijand leer je meer dan van uw beste vrienden. De mensen die u het liefste zien, durven vaak niet hun ongegeneerde waarheid te delen. Onze vijanden wel :D Waardoor wij onszelf bijschaven en na tijd schitteren als een geslepen diamant.

Ik heb dat concept lief en vind daarin een grote liefde voor mijn "vijand". Tot de kern moeten gaan om iets te kunnen ontleden is beter dan conflict zoeken en ongenuanceerde bagger spuien.

Weet je zeker dat je zelf geen homoseksueel bent? Het houdt je blijkbaar nogal bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Monachos:

Weet je zeker dat je zelf geen homoseksueel bent? Het houdt je blijkbaar nogal bezig.

Ik ben daar 100% zeker van. En na experimenteren met "freedom" kan ik u met zekerheid zeggen dat ik ook monogaam ben. Er is geen twijfel mogelijk, ik hou teveel van een mooie vrouw. Veel teveel :) Gelukkig heeft God mij gezegend met de mooiste vrouw ter aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Vlaanderen hebben wij nood aan homoseksuelen op de TV om tot de show te komen. Zij geven de TV zoveel meer kleur. Wij zijn hier uiterst homovriendelijk. Er is helemaal geen homohaat zichtbaar in onze samenleving, mannen/vrouwen kunnen hier hand in hand, arm in arm over straat lopen. Of ze dat nu in een park of in een drukke winkelstraat doen, van de Vlaming zullen zij geen overlast ervaren. Dat is algemeen geweten.

Ik wou met dit onderwerp geen haat maar liefde verspreiden. Het was een gedachte die in me opkwam die ik even delen wou.

Het is beter "tegenstander" te blijven en ieder zijn plaatsje te geven, alles in hetzelfde hokje proppen veroorzaakt net conflict en dus haat als gevolg. De oorzaak zijn niet eens homoseksuelen maar politiekers die hen voor de kar spanden om toe beleid te komen. In dit geval heb ik de vijand van mijn vijand iets minder lief. :)

Smile people, lighten up! Laten wij terugkeren naar tijden waar we elkaar 's ochtends beledigde maar 's avonds het glas klonken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2024 om 08:43 zei Fundamenteel:

In Vlaanderen hebben wij nood aan homoseksuelen op de TV om tot de show te komen. Zij geven de TV zoveel meer kleur. Wij zijn hier uiterst homovriendelijk.

Behalve dan de mensen die schrijven:

Op 13-5-2024 om 08:04 zei Fundamenteel:

Van uw vijand leer je meer dan van uw beste vrienden.

Oeps, dat was je zelf. 🙁

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2024 om 08:17 zei Fundamenteel:

Ik ben daar 100% zeker van. En na experimenteren met "freedom" kan ik u met zekerheid zeggen dat ik ook monogaam ben. Er is geen twijfel mogelijk, ik hou teveel van een mooie vrouw. Veel teveel :) Gelukkig heeft God mij gezegend met de mooiste vrouw ter aarde.

God zij gedankt daarvoor, ik ben blij voor u, houden zo! Ook ik ben gelukkig en nog steeds getrouwd, met de vrouw waar ik als 16 jarige jongen verkering mee kreeg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Jahu:

God zij gedankt daarvoor, ik ben blij voor u, houden zo! Ook ik ben gelukkig en nog steeds getrouwd, met de vrouw waar ik als 16 jarige jongen verkering mee kreeg. 

Ik heb toch enorm veel meer perspectief verworven over onze status als mens en hoe dat allemaal reeds beschreven staat in Genesis met Adam en Eva. Adam volgt zijn vrouw en niet God, legt de verantwoordelijkheid bij haar en legt de schuld daarvoor bij God. "Het is de vrouw die u mij gegeven heeft!" haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb toch enorm veel meer perspectief verworven over onze status als mens en hoe dat allemaal reeds beschreven staat in Genesis met Adam en Eva. Adam volgt zijn vrouw en niet God, legt de verantwoordelijkheid bij haar en legt de schuld daarvoor bij God. "Het is de vrouw die u mij gegeven heeft!" haha

Uiteraard. Is toch ook zo? Adam kende hem verschil tussen goed en fout, dus dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Fundamenteel:

Ironisch toch dat de duivel tot ons moet komen via een vrouw om ons te overtuigen tot zonde.

Zonder de vrouw hadden we niet eens een zondig mens kunnen zijn.  En hadden we dus ook niet middels de omweg van de zonde het Koninkrijk Gods kunnen ingaan.   We hebben heel wat te danken aan 'de vrouw'!   Behalve dan zij die in de zonde blijven hangen natuurlijk.  Een zonde zoals misogynie bijvoorbeeld, maar dat zijn echte uitzonderingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Fundamenteel:

Ironisch toch dat de duivel tot ons moet komen via een vrouw om ons te overtuigen tot zonde.

Ironisch toch dat op dat ene, belangrijke, allesbeslissende moment in de geschiedenis van de mensheid, de man blijkbaar niet eens in staat was zijn verantwoordelijkheid te nemen, de vrucht te weigeren en zijn vrouw te overtuigen ook niet te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Robert Frans:

Ironisch toch dat op dat ene, belangrijke, allesbeslissende moment in de geschiedenis van de mensheid, de man blijkbaar niet eens in staat was zijn verantwoordelijkheid te nemen, de vrucht te weigeren en zijn vrouw te overtuigen ook niet te eten.

Dan heb je dus niet goed gelezen in Genesis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Thinkfree:

Dan heb je dus niet goed gelezen in Genesis.

Natuurlijk wel. En daarin lees je toch duidelijk dat de man de vrucht stilzwijgend aanneemt van de vrouw en er van eet. Terwijl hij natuurlijk met zijn vrije wil ook had kunnen weigeren. Beiden zijn dus even verantwoordelijk voor de zondeval en worden beiden ook vervloekt, samen met de slang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Adam en Eva werden niet vervloekt, de aardbodem werd vervloekt. Zie Genesis 3:17.

Inderdaad, de mens is niet vervloekt, de satan wel.

 

“In Zijn antwoord op het verweer van Adam en Eva richt God Zich eerst tot hem die het instrument is geweest voor de verleiding tot zonde. Zonder de slang te verhoren vervloekt God hem. De slang hoort een direct vonnis, zonder de mogelijkheid tot een weerwoord. Het gaan op de buik duidt een uiterst grote vernedering en ellende aan (vgl. Mi 7:17a; Ps 44:26).

In de vervloeking spreekt God ook over “het Nageslacht [of: Zaad]van de vrouw”. Dat is een duidelijke verwijzing naar de Heer Jezus(Gl 4:4). Hij zal bij de satan de kop vermorzelen, terwijl de satan Hem de hiel zal vermorzelen. Als de hiel vermorzeld is, is het onmogelijk om te lopen. Bij de Heer Jezus gebeurt dat, wanneer mensen onder aanvoering van de satan Hem aan het kruis de voeten doorboren en Hem ter dood brengen. Maar juist door het kruis behaalt Hij de overwinning en vermorzelt Hij bij de satan de kop (Ko 2:15).

Na de vervloeking van de slang én het vooruitzicht op de overwinning over de verleider spreekt God ook Zijn oordeel uit over de zonde van de mens. Hij noemt de gevolgen van de zonde eerst voor de vrouw en dan voor de man. Zij worden niet vervloekt. De gevolgen voor hen zijn een verzwaring van de taak die God aan ieder van hen heeft gegeven.”

 

https://www.kingcomments.com/nl/bijbelstudies/Gn/3

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

 

Het zal wel een boer zijn geweest dewelke het tot aardbodem heeft vertaald.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Robert Frans:

Ironisch toch dat op dat ene, belangrijke, allesbeslissende moment in de geschiedenis van de mensheid, de man blijkbaar niet eens in staat was zijn verantwoordelijkheid te nemen, de vrucht te weigeren en zijn vrouw te overtuigen ook niet te eten.

Het heeft allemaal met de verleiding te maken. Het is zo’n episch verhaal. 

20 uur geleden zei Hopper:

Zonder de vrouw hadden we niet eens een zondig mens kunnen zijn.  En hadden we dus ook niet middels de omweg van de zonde het Koninkrijk Gods kunnen ingaan.   We hebben heel wat te danken aan 'de vrouw'!   Behalve dan zij die in de zonde blijven hangen natuurlijk.  Een zonde zoals misogynie bijvoorbeeld, maar dat zijn echte uitzonderingen.

Dat was geen misogynie. 

20 uur geleden zei Petra.:

Waar al die misogynie toch vandaan komt hè. 

Ik zie ze niet? Al eens van satire gehoord? Of is het lachen u reeds vergaan na jaren discussie met mij? 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid