Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

En nadat Hij een zweep van touwtjes gemaakt had, dreef Hij ze allen de tempel uit

Ja, dat gaat zeker gebeuren. Daar was het optreden van Jezus slechts een voorbode van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

En de bekering bestaat uit de simpele opdracht: stop met zondigen. Om concreet te zijn: Die gestolen heeft, stele niet meer, maar arbeide liever, werkende dat goed is met de handen, opdat hij heb

Posted Images

Een heel mooie integere docu-aflevering.  

Ik heb er nu alle begrip voor dat ze kozen voor de naam “Pride”.  Deze mensen zijn meestal zo intens afgewezen om wie ze zijn dat ze het woord “trots” nodig hebben om te kunnen herstellen van de fouten door christenen en christelijke familie hen aangedaan.  Het woord “pride” heeft voor sommige gay Christians ook de betekenis dat ze trots hebben in Gods Schepping. 
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Een heel mooie integere docu-aflevering.  

Ik heb er nu alle begrip voor dat ze kozen voor de naam “Pride”.  Deze mensen zijn meestal zo intens afgewezen om wie ze zijn dat ze het woord “trots” nodig hebben om te kunnen herstellen van de fouten door christenen en christelijke familie hen aangedaan.  Het woord “pride” heeft voor sommige gay Christians ook de betekenis dat ze trots hebben in Gods Schepping. 
 

 

pffff hebben jullie nog eigen input op de gegeven context in plaats van alles te overplakken met propaganda?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spijtig dat christelijke fora gegijzeld worden door nepchristenen die iedereen van deze wereld die naar hun oor praten aanvaarden, maar de werken van Hem als haatzaaien zien. Terwijl zij net oprecht zoekende christenen in groep via intimidatie en provocatie tot zich of net weg lokken.

Reprobates.

Johannes 5:43 Ik ben gekomen in de Naam van Mijn Vader, en u neemt Mij niet aan; als een ander komt in zijn eigen naam, die zult u aannemen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Nog een goede documentaire. Duurt wel een klein uurtje.

 


Deze documentaire zou verplichte kost moeten zijn voor elke “christen”.  En ik hoop van ganser harte dat er op het aanbieden, uitvoeren en reclame maken voor conversietherapie gevangenisstraf komt te staan.  En dan ook echt gevangenisstraf en geen taakstraf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Flawless victory:


Deze documentaire zou verplichte kost moeten zijn voor elke “christen”.  En ik hoop van ganser harte dat er op het aanbieden, uitvoeren en reclame maken voor conversietherapie gevangenisstraf komt te staan.  En dan ook echt gevangenisstraf en geen taakstraf.

Ja we kennen uw kamp al, alles wat ge niet kunt tegenspreken vanuit de waarheid moet aan cancel culture onderworpen worden. We zijn daar inderdaad heel bewust van geworden. Maar die tijd naderde zijn einde. We hebben voldoende bewijzen verzameld om te tonen waar het probleem manifesteert.

we = traditionele christenen (we zijn ook georganiseerd, geïnvesteerd in de goede zaak, en goed geschoold om het vanuit een beredeneerde geest te onderbouwen. We zijn een lichaam van advocaten, juristen, leerkrachten, predikanten, psychiaters, pedagogen, ... De trollenbakken die dachten dat ze het maar af te roepen hadden, hebben nu iets anders komen: helaas. Iedereen kan propaganda uitbraken en de ander die het durft beproeven aan stigmatisatie onderwerpen, maar het heeft geen christelijke aarding. )

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Petra. Hoe de Protestantse Kerk Nederland  - PKN- ermee omgaan vind ik uitstekend.  Er is geen dwang tot acceptatie bij de aangesloten kerken maar wel de mogelijkheid.  Ik vind dat de beste oplossing, want aanvaarding en dwang sluiten elkaar uit. Wat vind jij ervan hoe de PKN het doet? 


https://protestantsekerk.nl/verdieping/protestantse-kerk-en-het-homohuwelijk/

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

@Petra. Hoe de Protestantse Kerk Nederland  - PKN- ermee omgaan vind ik uitstekend.  Er is geen dwang tot acceptatie bij de aangesloten kerken maar wel de mogelijkheid.  Ik vind dat de beste oplossing, wat vind jij ervan? 


https://protestantsekerk.nl/verdieping/protestantse-kerk-en-het-homohuwelijk/

"In 2018 sprak de synode over het (in)zegenen van relaties. De uitkomst was opnieuw dat het de kerk niet gegeven is hier hetzelfde over te denken, laat staan er eenduidig over te spreken. De uitdaging voor de kerk is hoe om te gaan met principiële verschillen tussen ‘broeders en zusters van hetzelfde huis’. De synode besloot dit gesprek te blijven stimuleren, ook in de gemeenten van de kerk."

Waarom kom je steeds aanzetten met mensen die graag voor andere christenen mogen spreken? De uitdaging is helemaal niet hoe hier mee om te gaan. De uitdaging is hoe je hier van te distantiëren. Van deze zogenaamde christenen die een schijnkerk aan het bouwen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flawless victory:

@Petra. Hoe de Protestantse Kerk Nederland  - PKN- ermee omgaan vind ik uitstekend.  Er is geen dwang tot acceptatie bij de aangesloten kerken maar wel de mogelijkheid.  Ik vind dat de beste oplossing, want aanvaarding en dwang sluiten elkaar uit. Wat vind jij ervan hoe de PKN het doet? 


https://protestantsekerk.nl/verdieping/protestantse-kerk-en-het-homohuwelijk/

Waar staat dat de synode bevoegdheid heeft iets anders te verklaren dan wat Hij verklaard heeft?

Jullie zoeken gewoon je gelijk op basis van mensen in deze tijd, maar negeren daarbij magistraal de werken van de Heilige Geest die Zijn genade aan ons bekend maakte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Nou dan doe ik ook effe een YouTube'je. Slechts vijf minuten en éénendertig seconden.

 


Leuke beat erbij.   Maar bekijk alsjeblieft die tweede docu die ik plaatste.  Is echt de moeite waard. Verschrikkelijk wat er is gebeurd in die conversiekampen. Jarenlange ervaring in de VS heeft duidelijk uitgewezen dat conversie, nooit, werkt.  Mensen die zeggen dat dat wel zo is zijn hypocriet.  Ook zogenaamde “vrijwillige” conversie werkt niet.  Dat zijn allemaal hypocrieten.  In de eerste - de korte - docu die ik plaatste komt een gelovige vrouw  aan het woord die met een man getrouw is en kinderen heeft. En ‘s nachts droomt van haar ex-vriendin. Maar toch kiest voor een man.   Conversie werkt nooit. Het brengt enkel hypocrieten voort, dat is de vrucht.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:


Leuke beat erbij.   Maar bekijk alsjeblieft die tweede docu die ik plaatste.  Is echt de moeite waard. Verschrikkelijk wat er is gebeurd in die conversiekampen. Jarenlange ervaring in de VS heeft duidelijk uitgewezen dat conversie, nooit, werkt.  Mensen die zeggen dat dat wel zo is zijn hypocriet. 

Je vergelijkt appels met peren. De context van deze conversietherapie die nu viraal ging betreft VRIJWILLIGE bekeringen. Conversies van mensen die niet cherrypicken en "feel good messages" sprokkelen. Maar zich volledig overgaven aan Jezus Christus en zich lieten leiden door de Heilige Geest. Het is niet eerlijk dit aan andere praktijken te linken. Het moet vrijwillig zijn of er is geen beginnen aan.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flawless victory:


Leuke beat erbij.   Maar bekijk alsjeblieft die tweede docu die ik plaatste.  Is echt de moeite waard. Verschrikkelijk wat er is gebeurd in die conversiekampen. Jarenlange ervaring in de VS heeft duidelijk uitgewezen dat conversie, nooit, werkt.  Mensen die zeggen dat dat wel zo is zijn hypocriet. 

Ik geloof niet in conversie. Ik vertrouw op God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof ex homofielen die met een sterke getuigenis naar voren komen en het werk van onze Heer laten zien boven cherrypickers die zich beledigd voelen door Zijn Woord en daar cancel culture op willen toepassen via laster, leugens, intimidatie, provocatie en valse getuigenissen vanuit een slachtofferrolletje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer propaganda want hun eigen woorden zijn een resem aan leugens en misleidingen. 

Op een forum voer je debat in eigen woorden, je hoeft niet telkens opnieuw propaganda uit te braken om wat samengevat staat te overplakken en negeren. Zo werkt debat niet. Doe eens minder kinderachtig en meer volwassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Flawless victory:

Er is nog veel werk aan de winkel.
 

 

Zolang het maar met wederzijdse toestemming is, vinden ze dat ze elkaar kunnen  beschadigen zoveel ze goeddunken. En dat schadelijke gedachtegoed mag ook nog eens aan kinderen worden opgedrongen. Wie is hier nu geweld aan het plegen?

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Flawless victory:

Zolang dit soort dingen nog gebeuren zal er aan kinderen op de basisschool liefde en respect moeten worden onderwezen voor queers (zo wordt lhbtiq+ tegenwoordig samengevat). 
 

 

Propaganda

Propaganda is een vorm van communicatie, waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen.

 

Kunnen we misschien nu debat voeren op alles wat nog open staat? Of gaat oproepen tot diepgang weer slangen en schorpioenen aan de oppervlakte brengen? Ik wil het gerust nog eens samenvatten?

Maar youtube en alle gedeelde bronnen scheppen een ander narratief. De haatzaaiers kunnen dus niet van onrecht spreken als zij net het probleem zijn en niet kunnen beredeneren zonder propaganda. Propaganda die niets met onze discussies hier te maken heeft. Het leidt af, dwalen - misleiden. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Zolang dit soort dingen nog gebeuren zal er aan kinderen op de basisschool liefde en respect moeten worden onderwezen voor queers (zo wordt lhbtiq+ tegenwoordig samengevat).

Dat soort zaken hoort een school zich helemaal niet mee te bemoeien. Laat dat maar aan de ouders over. Die liefde en respect wordt afgedwongen door links. Kinderen behoort men te leren dat respect voor mensen niet synoniem staat voor respect voor een mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer mogen mensen eigen inbreng verwachten op de actuele zaak in plaats van deze te overplakken met propaganda die er los van staat? De regenboogsympathisanten van hier kunnen het gros van die propaganda niet eens consequent toepassen omdat zij degene zijn die aan bashing en haatzaaien doen.

Iedereen kan copy pasten en nablaten, het in detail ontleden laat echter een kleiner publiek achter. Om ter hardste roepen en de meeste BS verspreiden is geen maatstaf om een discussie te winnen.

Het overplakken met content die er van afleidt is eigenlijk toegeven dat ge u gewonnen geeft en nuance ontbreekt. Stelletje satanisten :)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Flawless victory:

@Petra. Hoe de Protestantse Kerk Nederland  - PKN- ermee omgaan vind ik uitstekend.  Er is geen dwang tot acceptatie bij de aangesloten kerken maar wel de mogelijkheid.  Ik vind dat de beste oplossing, want aanvaarding en dwang sluiten elkaar uit. Wat vind jij ervan hoe de PKN het doet? 


https://protestantsekerk.nl/verdieping/protestantse-kerk-en-het-homohuwelijk/

Mijn likes zijn op. 👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Petra.:

Mijn likes zijn op. 👍

En waar is uw voorbeeld van een betoog? Als het mijne zo zwak was, waar wacht u op om het eens deftig te woord te staan zonder propaganda?

De regenboogverklaring is fake en het is nu wel gebleken dat de regenboogcultuur degene zijn die provoceren, initimideren en christenen haten.

Jullie spuwen op de traditionele leer, haten Christus en overplakken zijn werken met mensen van deze tijd. Jullie horen meer thuis in het satanisme.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid