Spring naar bijdragen

🌈💖 De Regenboogverklaring: ​ een christelijk excuus voor lhbti-discriminatie🌈💖 ​


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Zou je niet gewoon on topic blijven en ieder zijn eigen strijd laten voeren? Zoals ik reeds zei: "We"re coming for your children" en eugenetica in de mijne te proberen injecteren: heeft slapende reuzen ontwaakt.

Wie zichzelf tot zulke strategieën  moet verlagen in de hoop gelijk te krijgen, heeft nu iets heel anders komen.

Homoseksualiteit is een zondige conditie die Jezus niet genadeloos bestraft, maar net tot bekering kan brengen! Dus de regenboog vormt kinderen weg van die leer en bereid hen voor op de antichrist.

Als je dat niet serieus neemt: ga elders uw gezeik verkondigen ;)

Campo_de_Criptana_Molinos_de_Viento_1.jp

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat heeft niets met met vrijheid van religie te maken. Dit is  gewoon belediging en discriminatie. 1:05: "Als ik zo'n bisschop te pakken krijg scheur ik hem aan stukken". Wat is dat voor gek ?!

Is er ook conversietherapie voor vaders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen.   Kinderen die de dupe zijn geworden om dat een vader niet de huwelijkse staat met zijn vrouw kan onderh

En de bekering bestaat uit de simpele opdracht: stop met zondigen. Om concreet te zijn: Die gestolen heeft, stele niet meer, maar arbeide liever, werkende dat goed is met de handen, opdat hij heb

Posted Images

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Als je niet weet hoe een forum werkt en je wilt daarin anderen beperkingen opleggen, kunt ge ook gewoon wegblijven.

Je hoeft ook niet in ieder onderwerp aanwezig te zijn.

De regenboog moet eruit, punt aan de lijn.

Het zou de gebruikers van Bazuinen forum sieren als ze hier de reacties niet ontsieren met geruzie.   Van Bazuinen ben ik altijd weggebleven, ik had van meet af aan door dat dat forum rechts-radicale gelovigen aantrok.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hopper:

Het zou de gebruikers van Bazuinen forum sieren als ze hier de reacties niet ontsieren met geruzie.   Van Bazuinen ben ik altijd weggebleven, ik had van meet af aan door dat dat forum rechts-radicale gelovigen aantrok.

Door mensen als u zijn er ook strenge protocols die voortijdig trollen als u (die moeten liegen en valse getuigenissen afleggen om hun leugens te onderbouwen) weren. ;)

Er is geen politiek gaande, enkel onderzoekingen op grondslag van de Bijbel. En degene die de Bijbel niet aanvaarden maar overplakken met hun welbehagen voor de zonde, zijn net degene die de Bijbel niet opendoen. Maar constant bashen, valse getuigenissen afleggen, zichzelf in een slachtofferrolletje wentelen en nog zo narcistisch zijn te denken dat ze welkom zouden zijn? Kijk uw temperatuur eens na Hopper. Hoewel ik het allemaal heel komisch begin te vinden, het gaat over de invloed van de regenboog en niet over welke invloed het onderwerp op anderen heeft. Het is andersom. Maarja, we weten al wie de vader van die regenboog- en bevestigingscultuur is.

En nu terug on topic.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Robert Frans:

Onkuise homoseksuele relaties blijven echter ook binnen de katholieke kerk niet toegestaan.

Je had het beter kunnen houden bij die ene bijdrage waarin je uitlegde dat God met ieder individu op ZIJN tijd handelt en zondes in een heel lang proces doet verdwijnen. En dat het wel eens heel goed kan dat dat lange tijd bij bepaalde zondes niet gebeurt omdat er gewerkt wordt aan andere zaken in het leven. Zo is het heel goed mogelijk dat in een liefdevol homoseksueel gezin met kinderen de seksualiteit het laatste is wat verandert. Omdat de ultieme functie van seksualiteit is en blijft (geordend of ongeordend) om onderlinge saamhorige relaties te kweken waarin ultimo de zorg en dus de liefde voor elkaar centraal staat.    En daar kan onze God wel eens voorrang aan geven. Ooit zal homoseksualiteit net als autisme en kaalhoofdigheid tot het verleden behoren. Op Zijn Tijd en Zijn Plaats. 

Met dit soort lange religieuze berichten bevestig je Fundamenteel alleen maar in zijn obsessie.Is niet verstandig.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Robert Frans:

Het willen verbeteren van de mens zoals zij is, zodat gewoon gezond zijn niet langer voldoende is, is weer ongeordend.
Seks met elkaar hebben om één met elkaar te worden en open te staan voor vruchtbaarheid, is geordend. Maar uitsluitend seks hebben puur en alleen om de seks zelf, als een soort genotsdrug, is weer ongeordend.

Getrouwde katholieken die de overgang achter de rug hebben, of onvruchtbare koppels hebben toch echt seks om de seks en niet om nog kindertjes te maken.  Genotsdrug klinkt wel erg negatief. 

Lees dit eens.  Ook een katholieke theoloog: 

 

https://frankgbosman.wordpress.com/boeken/god-houdt-van-seks/

" In het pamflet God houdt van seks houdt de bekende cultuurtheoloog Frank G. Bosman een hartstochtelijk pleidooi voor goddelijke erotiek. Op basis van een analyse van het christelijke Sexualpessimismus en de rol van het begrip ‘reinheid’ in onze cultuur, pelt hij de Bijbelse boodschap af tot hij slechts naakte lijven overhoudt. Bosman ziet liefde, seks en erotiek als onconditionele zelfgave, als viering van het aan ons gegeven leven, en als voorproefje van hemelse heerlijkheden. God houdt van seks."

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben wat ik ben en zal mij nooit anders voordoen om ergens binnen te passen.

Nou zie je wel. Nu nog datzelfde aan anderen gunnen: Homo's in dit geval. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Petra.:

Nou zie je wel. Nu nog datzelfde aan anderen gunnen: Homo's in dit geval. 

Maar ik heb nooit gezegd dat homoseksuelen of transseksuelen dat niet kunen zijn. Maar als ze zich willen bekeren van de zonde, dan is het wijzer niet te bevestigen en voort te borduren op de werken van de Heilige Geest en niet die van de mens die reeds duizenden slachtoffers maakten. Slachtoffers die nu luidkeels roepen waakzamer om te gaan met de regenboogcultuur.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Hopper:

Het zou de gebruikers van Bazuinen forum sieren als ze hier de reacties niet ontsieren met geruzie.   Van Bazuinen ben ik altijd weggebleven, ik had van meet af aan door dat dat forum rechts-radicale gelovigen aantrok.

Jij bent daar niet weggebleven. De slagboom ging niet omhoog. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:
13 minuten geleden zei Petra.:

Nou zie je wel. Nu nog datzelfde aan anderen gunnen: Homo's in dit geval. 

Maar ik heb nooit gezegd dat homoseksuelen of transseksuelen dat niet kunnn zijn. Maar als ze zich willen bekeren van de zonde, dan is het wijzer niet te bevestigen

Nee hoor. Wijzer is wat deze theoloog uitlegt: 

https://www.eo.nl/artikel/lezersvraag-wat-heeft-de-kerk-tegen-homos

"Op de redactie komen regelmatig vragen van lezers binnen, zoals deze: ‘Is de Bijbel wel zo duidelijk over homoseksualiteit? Als God man en vrouw samen bedoeld heeft waarom zijn er dan ook mensen die homoseksuele gevoelens hebben? Zij zijn toch zo geschapen?’

Ik denk dat deze vraag over een tijdje niet meer gesteld wordt. Het Nederlandse christendom is in een overgangsfase en het duurt niet lang meer of in bijna elke kerk worden homoseksuele relaties hetzelfde behandeld als heteroseksuele." 

"Dat komt niet omdat het christendom tegen die tijd aan het krimpen is; een christelijke meerderheid is momenteel juist bevorderend voor de homo-acceptatie! Landen waar bijvoorbeeld de Rooms-Katholieke Kerk zeer veel invloed heeft (Brazilië, Mexico, Colombia, Spanje, Argentinië) horen bij de voorhoede.

Anders kijken naar dezelfde Bijbel
De kwestie is namelijk dat onze veranderde context een ander licht doet schijnen op de aloude bijbelteksten"

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

Nee hoor. Wijzer is wat deze theoloog uitlegt: 

https://www.eo.nl/artikel/lezersvraag-wat-heeft-de-kerk-tegen-homos

"Op de redactie komen regelmatig vragen van lezers binnen, zoals deze: ‘Is de Bijbel wel zo duidelijk over homoseksualiteit? Als God man en vrouw samen bedoeld heeft waarom zijn er dan ook mensen die homoseksuele gevoelens hebben? Zij zijn toch zo geschapen?’

Ik denk dat deze vraag over een tijdje niet meer gesteld wordt. Het Nederlandse christendom is in een overgangsfase en het duurt niet lang meer of in bijna elke kerk worden homoseksuele relaties hetzelfde behandeld als heteroseksuele." 

"Dat komt niet omdat het christendom tegen die tijd aan het krimpen is; een christelijke meerderheid is momenteel juist bevorderend voor de homo-acceptatie! Landen waar bijvoorbeeld de Rooms-Katholieke Kerk zeer veel invloed heeft (Brazilië, Mexico, Colombia, Spanje, Argentinië) horen bij de voorhoede.

Anders kijken naar dezelfde Bijbel
De kwestie is namelijk dat onze veranderde context een ander licht doet schijnen op de aloude bijbelteksten"

 

Je blijft de werking van de Heilige Geest negeren in die ex homofielen. Theologen zijn niet Heer maar Christus.

Wij hebben niets tegen homofielen. Dat is een vals narratief. Het is voldoende getoond waar de bashers zitten en ze via leugens hun gelijk willen halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Toch wel, homoseksualiteit is een zonde die Jezus ook kan genezen.

Is het een zonde volgens de Bijbel? Neen. Uw geblaat wel. Dus zwijg en bekeer. Jij roddelt, flawless lastert en hermanos liegt

En ik doe niets waarvan ik beschuldig word;)

Valse getuigenisen afleggen is ook een zonde, ik wou transparantie bieden maar mocht niet.

En ik fantaseer niet, ik bespreek dat volwassen. Anderen kinderachtig.  Als sommige dachten dat ze christendom op hun geaardheid konden aanpassen, zijn ze dus gezanten van de duivel (al zijn ze zich daar niet van bewust). Want het werkt andersom.

Nuances, geen leugens aub. Huichelaars :)

QED

De vraag was of jij je kunt laten genezen van autisme door Jezus.    
Waarom niet want in de bijbel worden er toch allerlei mensen genezen (ook van geesteszieken)?

NB. de genezingsverhalen in de bijbel hebben de nodige exegese nodig. We kunnen n.l. niet beweren dat Jezus dat wel even geneest (wat bv Tom de Wal beweert).

Autisme, geaardheid, doofheid en zo kan ik wel een hele rits van lichamelijke en geestelijke aandoeningen beschrijven die Jezus niet kan genezen. 

Maar nogmaals waarom ben jij nog niet genezen als je dat van iemand anders wel verlangt.  
Ben jij dan ook onder duivelse invloed (denk ik overigens niet)?   
(Ps. je bent gewoon niet volmaakt en accepteer dat ook eens van anderen.)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Breuk:

De vraag was of jij je kunt laten genezen van autisme door Jezus.    
Waarom niet want in de bijbel worden er toch allerlei mensen genezen (ook van geesteszieken)?

NB. de genezingsverhalen in de bijbel hebben de nodige exegese nodig. We kunnen n.l. niet beweren dat Jezus dat wel even geneest (wat bv Tom de Wal beweert).

Autisme, geaardheid, doofheid en zo kan ik wel een hele rits van lichamelijke en geestelijke aandoeningen beschrijven die Jezus niet kan genezen. 

Maar nogmaals waarom ben jij nog niet genezen als je dat van iemand anders wel verlangt.  
Ben jij dan ook onder duivelse invloed (denk ik overigens niet)?   
(Ps. je bent gewoon niet volmaakt en accepteer dat ook eens van anderen.)

 

Het is al genuanceerd, het verschil tussen een conditie, stoornis en ziekte.

Ge kunt dan kinderachtig "lalalala" blijven roepen terwijl ge beide vingers in uw oren stopt. Ieder zijn strategie zeker?

Er staat een betoog, al de rest wijkt er van af. Jezus toonde genade aan homofielen. Door ze van hun conditie te verlossen, niet door ze in zonde gevangen te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Robert Frans:

Is dat zo? Natuurlijk zijn we nog niet zover dat we dat kunnen, maar de mogelijkheid dat autisme (of ASS, officiëel gesproken) op een dag geneeslijk wordt kunnen we niet bij voorhand uitsluiten. En reken maar dat er genoeg mensen met ASS graag van die mogelijkheid gebruik zouden willen maken. Je aandoening, ziekte of stoornis dankbaar aanvaarden is natuurlijk mooi als je dat kunt, maar bewust willen afzien van elke vorm van genezing is niet iets wat je van iemand kan verwachten.

En ik heb het nu uitsluitend over ASS. Niet over homoseksualiteit. Laat daar geen misverstand over bestaan.

Ik stel juist de vraag waarom die gozer nog niet van zijn autisme genezen is. In zijn denkwereld moet dat door Jezus mogelijk zijn. 
Jij vervangt Jezus door (toekomstige) wetenschap. Nou ik denk dat acceptatie meer op zijn plaats is, dan hierop te vertrouwen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Petra.:

Jij kan ook zeggen dat je dankzij de Heilige Geest ex autist bent..maar sja.. 

Het is praat voor de vaak. Iedereen die met mijn autisme moet samenleven, zag ook enorme verbeteringen eens ik me liet opvoeden door de Bijbel en niet langer de wereld.

Het is een stoornis, geen conditie. En ja het is ook door Christus te verhelpen. Maar dat is een proces dat ik natuurlijk niet op Credible tussen de bashers deel die zich onder de grond tot in de hel verplaatsen om het dieptepunt van niveau te bereiken. En ze denken dan nog dat ze de "goeie" zijn ook lol

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Theologen zijn niet Heer maar Christus.

Jezus geeft diverse keren de voorkeur aan een ‘noodoplossing’. Hij acht het juist de sabbatsgeboden te overtreden om iemand te genezen – je haalt immers op die dag ook een schaap uit een kuil. En David mocht volgens hem de toonbroden eten (waar de doodstraf op stond) puur omdat hij honger had.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is al genuanceerd, het verschil tussen een conditie, stoornis en ziekte.

Ge kunt dan kinderachtig "lalalala" blijven roepen terwijl ge beide vingers in uw oren stopt. Ieder zijn strategie zeker?

Er staat een betoog, al de rest wijkt er van af. Jezus toonde genade aan homofielen. Door ze van hun conditie te verlossen, niet door ze in zonde gevangen te houden.

Je ontwijkt dus gewoon de vraag. Ik neem jouw voorstel mbt geaardheid dan ook niet serieus.  
Waarom zal dat wel werken en voor autisme niet (kijk eens naar ‘Pray away’ op Netflix)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

 

Jezus geeft diverse keren de voorkeur aan een ‘noodoplossing’. Hij acht het juist de sabbatsgeboden te overtreden om iemand te genezen – je haalt immers op die dag ook een schaap uit een kuil. En David mocht volgens hem de toonbroden eten (waar de doodstraf op stond) puur omdat hij honger had.

 

Beste Petra, de Geest is nu wel uit de fles hoor. We bevestigen niet meer en de regenboog zal alle aarding in christendom verliezen.

1 minuut geleden zei Breuk:

Je ontwijkt dus gewoon de vraag. Ik neem jouw voorstel mbt geaardheid dan ook niet serieus.  
Waarom zal dat wel werken en voor autisme niet (kijk eens naar ‘Pray away’ op Netflix)?

Ik heb dat van pray away al benaderd tegenover u, maar je bent dan ongenuanceerd op mijn autisme terug gevallen. Natuurlijk dat ik mij niet tot uw niveau verlaag lol niet overdrijven ook niet he

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk? 1 moet toch enorm aan misleiding onderworpen zijn om diens eigen gedrag in de ander te veroordelen en de antichrist in het regenboog gebeuren niet te zien? 

Zij maakten duizendtal slachtoffers terwijl christendom er duizendtal redde. Dat is de realiteit. Jezus kan ook homofielen bekeren, maar niet als we gaan bevestigen en ons door zulke huichelaars in de hoek laten dringen. Ze misleiden en worden misleid.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jezus kan ook homofielen bekeren,

Jezus kan iedereen bekeren. Ook jou. 

Maar dat betekent niet dat je na je bekering geen autist of hetero of homo meer bent. 

 

Er zijn in het verleden veel christelijke organisaties geweest die het foutieve gedachtegoed predikten dat je een homogeaardheid kon veranderen. Zogenaamd duizenden 'genezen' mensen.  

Exodus International was een bekende. https://en.wikipedia.org/wiki/Exodus_International

"Exodus International was a non-profit, interdenominational ex-gay Christianumbrella organization connecting organizations that sought to "help people who wished to limit their homosexual desires". Founded in 1976, Exodus International originally asserted that conversion therapy, the reorientation of same-sex attraction, was possible.[3] In 2006, Exodus International had over 250 local ministries in the United States and Canada and over 150 ministries in 17 other countries.[4] Although Exodus was formally an interdenominational Christian entity, it was most closely associated with Protestant and evangelical denominations.[5]

In 2012, then president Alan Chambers renounced conversion therapy, saying it did not work and was harmful. The following year, Chambers closed the organization and apologized for the "pain and hurt" participants of their programs had experienced."

 

https://www.nd.nl/geloof/geloof/813464/genezen-van-homos-niet-langer-doel-exodus

"Genezing van homoseksualiteit is volgens hem niet mogelijk. Wie suggereert dat genezing wel kan, wekt bij christelijke homo's valse hoop en berokkent hun zelfs schade, voegde Chambers daaraan toe.

Het opmerkelijke is dat Exodus International zelf tientallen jaren heeft geclaimd dat ze homo's genas, en dat duizenden ex-homo's daarvan konden getuigen. Directeur Chambers was zelf het uithangbord van die aanpak: als homo uit de kast gekomen, maar op posters van Exodus poserend met zijn vrouw onder de slogan 'verandering is mogelijk'. Daarvan zegt hij nu dat de organisatie zich 'voorbij deze claim moet bewegen'. Persoonlijk is hij blijven worstelen met zijn geaardheid, liet hij de New York Times weten, een strijd die hij zijn leven lang zal voeren."

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

De vraag was of jij je kunt laten genezen van autisme door Jezus.    
Waarom niet want in de bijbel worden er toch allerlei mensen genezen (ook van geesteszieken)?

NB. de genezingsverhalen in de bijbel hebben de nodige exegese nodig. We kunnen n.l. niet beweren dat Jezus dat wel even geneest (wat bv Tom de Wal beweert).

Autisme, geaardheid, doofheid en zo kan ik wel een hele rits van lichamelijke en geestelijke aandoeningen beschrijven die Jezus niet kan genezen. 

Maar nogmaals waarom ben jij nog niet genezen als je dat van iemand anders wel verlangt.  
Ben jij dan ook onder duivelse invloed (denk ik overigens niet)?   
(Ps. je bent gewoon niet volmaakt en accepteer dat ook eens van anderen.)

 

Jezus kwam niet om te genezen. Jezus kwam om rituele onreinheid te herstellen. Want een melaatse mocht niet naar de tempel. 

https://catholicexchange.com/if-you-wish-you-can-make-me-clean/

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Petra.:

Maar dat betekent niet dat je na je bekering geen autist of hetero of homo meer bent. 

 

Duizenden ex homofielen spreken dit tegen, desondanks wat ge er over wilt plakken. En de regenboog maakte voldoende slachtoffers om de antichrist er in te herkennen. Wake up!

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid