Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei Flawless victory:

@sjako Waar zijn de berichten van @Monachos gebleven?  Ik dacht dat hij er een heleboel had geplaatst in deze topic. Ook zocht ik een paar andere berichten van hem maar kan ze niet meer vinden. Op zijn profiel staat geen activiteit meer. 

Per ongeluk als spammer aangemerkt en verwijderd? Ja dat kan gebeurd zijn. Of het is op verzoek geweest van Monachos, als deze daarom gevraagd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dankjewel @Petra.. We laten ons niet kisten door een stelletje Russische criminelen.

Ik hou het in de gaten. Ik markeer ze gelijk als spammer. Graag wel melden, want het zit overal verspreid.

kan ik helpen sjako? ik blijf maar melden, en ze waren al weg geweest als ik rechten had.

Posted Images

3 uur geleden zei Noel2:

Per ongeluk als spammer aangemerkt en verwijderd? Ja dat kan gebeurd zijn. Of het is op verzoek geweest van Monachos, als deze daarom gevraagd heeft.

Verdwenen in cyberspace, niet alle vragen behoeven een antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
15 uur geleden zei Noel2:

Per ongeluk als spammer aangemerkt en verwijderd? Ja dat kan gebeurd zijn. Of het is op verzoek geweest van Monachos, als deze daarom gevraagd heeft.

Ja ik vind het erg vreemd. Monachos had vaak inhoudelijk heel goede antwoorden geschreven. Die laat je toch niet zomaar verwijderen? Ik vind het ook vreemd dat we daar dan geen bericht over lezen. 

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is toch vreemd dat het forum blijft doorlopen maar de admin geheel onbereikbaar is? Hij moet toch af en toe meelezen en deze spam opmerken?


Ja. Ik ben maar gestopt er “gemeld” onder te zetten, want dan worden alle inhoudelijke topics verdrongen door de spam bovenin.   Dit is niet meer te doen zo. Er moeten gewoon nieuwe moderators bij. Dan kan sjako zich richten op de gewone moderatietaken en dan kan een andere moderator de spam verwijderen. Noel2 bood zich onlangs aan dacht ik. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Flawless victory:

Ja ik vind het erg vreemd. Monachos had vaak inhoudelijk heel goede antwoorden geschreven. Die laat je toch niet zomaar verwijderen? Ik vind het ook vreemd dat we daar dan geen bericht over lezen. 


Ja. Ik ben maar gestopt er “gemeld” onder te zetten, want dan worden alle inhoudelijke topics verdrongen door de spam bovenin.   Dit is niet meer te doen zo. Er moeten gewoon nieuwe moderators bij. Dan kan sjako zich richten op de gewone moderatietaken en dan kan een andere moderator de spam verwijderen. Noel2 bood zich onlangs aan dacht ik. 

Er is een admin van doen om de spamfilter aan te passen. Anders blijf je dweilen met de kraan open.

Als Sjako bereid is de ip adressen te delen, kan het ook onderzocht worden. Zelfs met VPN. Proxyservers worden moeilijker,  niet onmogelijk. Maar toch vrij onmogelijk. Hier moet klacht tegen ingediend worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Flawless victory:

Ja ik vind het erg vreemd. Monachos had vaak inhoudelijk heel goede antwoorden geschreven. Die laat je toch niet zomaar verwijderen? Ik vind het ook vreemd dat we daar dan geen bericht over lezen. 


Ja. Ik ben maar gestopt er “gemeld” onder te zetten, want dan worden alle inhoudelijke topics verdrongen door de spam bovenin.   Dit is niet meer te doen zo. Er moeten gewoon nieuwe moderators bij. Dan kan sjako zich richten op de gewone moderatietaken en dan kan een andere moderator de spam verwijderen. Noel2 bood zich onlangs aan dacht ik. 

Het moet vreselijk zijn voor Sjako als hij een dergelijke vergissing heeft begaan. Ook Monachos ziet nu zijn investeringen in de site verloren. Er is geen enkele technische beperking voor spammers om een account aan te maken en hun rotzooi te plaatsen, waarschijnlijk gebeurt dit ook met scripts.Het is geen fijn vooruitzicht dat je nu dagelijks moet opruimen op deze site. Gelukkig lijken de vaste berichtenplaatsers nog gewoon hun berichten te willen plaatsen.

@sjako via het overzicht “actieve topics” zie je snel wat er voor berichten bijgekomen zijn en wat spam is. Als je dat dagelijks even doorloopt zal de moeite mee kunnen vallen.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Noel2:

Het moet vreselijk zijn voor Sjako als hij een dergelijke vergissing heeft begaan. Ook Monachos ziet nu zijn investeringen in de site verloren. Er is geen enkele technische beperking voor spammers om een account aan te maken en hun rotzooi te plaatsen, waarschijnlijk gebeurt dit ook met scripts.Het is geen fijn vooruitzicht dat je nu dagelijks moet opruimen op deze site. Gelukkig lijken de vaste berichtenplaatsers nog gewoon hun berichten te willen plaatsen.

@sjako via het overzicht “actieve topics” zie je snel wat er voor berichten bijgekomen zijn en wat spam is. Als je dat dagelijks even doorloopt zal de moeite mee kunnen vallen.

Zie jij reacties op dit forum als een investering?    Meer als cognitieve inhoud is het niet, en daar is er heel veel van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Hopper:

Zie jij reacties op dit forum als een investering?    Meer als cognitieve inhoud is het niet, en daar is er heel veel van. 

Ik stel me voor dat Monachos de berichten als investering zag. Voor mij betekent het meer mezelf nog meer in de nesten werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noel2:

Ik stel me voor dat Monachos de berichten als investering zag. Voor mij betekent het meer mezelf nog meer in de nesten werken.

Waar we tegen aan lopen is dat we op een ander onze eigen zienswijze projecteren.  Zelf zie ik de berichten welke ik hier schrijf niet als een investering.   Dus zal ik die zienswijze ook niet op Monachos projecteren.  Als Sjako per ongeluk al mijn berichten wist, dan vind ik dat niet erg.   In het 'eeuwig nu' doen berichten uit het verleden er niet toe, vanuit het 'eeuwig nu' is er op geen enkele wijze gehechtheid aan het verleden.  Ik ben er emotioneel niet aan gebonden.   Mocht er ergens (in heden of verleden) iets zijn wat emotioneel gezien van belang is voor mij, dan schenkt de Vader dat mij wel.  En als de Vader niets schenkt is het niet van belang.

 

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Waar we tegen aan lopen is dat we op een ander onze eigen zienswijze projecteren.  Zelf zie ik de berichten welke ik hier schrijf niet als een investering.   Dus zal ik die zienswijze ook niet op Monachos projecteren.  Als Sjako per ongeluk al mijn berichten wist, dan vind ik dat niet erg.   In het 'eeuwig nu' doen berichten uit het verleden er niet toe, vanuit het 'eeuwig nu' is er op geen enkele wijze gehechtheid aan het verleden.  Ik ben er emotioneel niet aan gebonden.   Mocht er ergens (in heden of verleden) iets zijn wat emotioneel gezien van belang is voor mij, dan schenkt de Vader dat mij wel.  En als de Vader niets schenkt is het niet van belang.

 

Ja, het was voor mij meer een oefening in empathie. Kijken of ik me kon inbeelden in de gedachtengangen van Monachos, van wat ik ervan mee heb gekregen. Ik wens ook juist een ‘potlatch’. Een vernietiging van al mijn rationaliteit hier. Maar tot op heden heeft Sjako dat niet ingewilligd. Ik denk dat dit voor Monachos toch anders is. Maar goed projectie en niet mijn zaak. Ik geloof wel dat een poging tot inbeelding van de andermans gedachtengangen positief kan zijn, om je uit je eigen bubbel te halen.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel2:

Ja, het was voor mij meer een oefening in empathie. Kijken of ik me kon inbeelden in de gedachtengangen van Monachos, van wat ik ervan mee heb gekregen. Ik wens ook juist een ‘potlatch’. Een vernietiging van al mijn rationaliteit hier. Maar tot op heden heeft Sjako dat niet ingewilligd. Ik denk dat dit voor Monachos toch anders is. Maar goed projectie en niet mijn zaak. Ik geloof wel dat een poging tot inbeelding van de andermans gedachtengangen positief kan zijn, om je uit je eigen bubbel te halen.

Mijn empathisch vermogen is gedaald tot dicht bij nul.  Want wat empathie doet is idd het inbeelden in de gedachtengangen van een ander.    Door dat achterwege te laten kan ik een ander juist beter 'lezen'.   Ik lees hier van een forumdeelnemer dat ik -Hopper- zou haten.    Door deze geestelijke houding weet ik dat dat van bedoelde forumdeelnemer een projectie is van zijn eigen gevoelsleven.   Hetgeen bij mij dan weer een gevoel van mededogen geeft voor deze forumdeelnemer.

Ik vind inbeelding van andermans gedachtengangen dus juist niet positief.  Net zo min als dat ik empathie (of antipathie) als positief zie.   Empathie gebruik ik alleen in de sociale omgang, niet in de menselijke omgang die wat dieper gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Mijn empathisch vermogen is gedaald tot dicht bij nul.  Want wat empathie doet is idd het inbeelden in de gedachtengangen van een ander.    Door dat achterwege te laten kan ik een ander juist beter 'lezen'.   Ik lees hier van een forumdeelnemer dat ik -Hopper- zou haten.    Door deze geestelijke houding weet ik dat dat van bedoelde forumdeelnemer een projectie is van zijn eigen gevoelsleven.   Hetgeen bij mij dan weer een gevoel van mededogen geeft voor deze forumdeelnemer.

Ik vind inbeelding van andermans gedachtengangen dus juist niet positief.  Net zo min als dat ik empathie (of antipathie) als positief zie.   Empathie gebruik ik alleen in de sociale omgang, niet in de menselijke omgang die wat dieper gaat.

Mogelijk heb je gelijk. Als ik de conversatie tussen “Leren schoen” en “Fundamenteel” lees betrek ik dat onwillekeurig op mijzelf, en ik voel noodzaak me daartoe te verhouden. Net zoals ik “schuld” zou hebben aan de verdwenen berichten va Monachos. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Noel2:

Per ongeluk als spammer aangemerkt en verwijderd? Ja dat kan gebeurd zijn. Of het is op verzoek geweest van Monachos, als deze daarom gevraagd heeft.

Nee, het is per ongeluk gegaan. Iemand gaf aan dat het spammer was en omdat het er zoveel zijn heb ik die per ongeluk aangemerkt als spammer waarmee ook zijn berichten zijn gewist. Het spijt me oprecht, maar eigenlijk ligt de schuld bij die rottige Russische spammers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Nee, het is per ongeluk gegaan. Iemand gaf aan dat het spammer was en omdat het er zoveel zijn heb ik die per ongeluk aangemerkt als spammer waarmee ook zijn berichten zijn gewist. Het spijt me oprecht, maar eigenlijk ligt de schuld bij die rottige Russische spammers.

Heb je nog contact gehad met Monachos?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Hier moet klacht tegen ingediend worden.

Als jij een oplossing weet

Zojuist zei Noel2:

Heb je nog contact gehad met Monachos?

Ja, ik heb mijn excuses aangeboden. Het is een bedrijfsongeval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Als jij een oplossing weet

Ja, ik heb mijn excuses aangeboden. Het is een bedrijfsongeval.

Gedane zaken nemen geen keer. Als je via de knop activiteiten op actieve topics klikt kan je snel de spammers te identificeren en hoeven wij die niet te melden, en kunnen dan ook niet verkeerd melden. Ik had al bijna Fundamenteel gemeld met zijn bericht over captcha omdat dit er zo spam-achtig uitzag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Mogelijk heb je gelijk. Als ik de conversatie tussen “Leren schoen” en “Fundamenteel” lees betrek ik dat onwillekeurig op mijzelf, en ik voel noodzaak me daartoe te verhouden. Net zoals ik “schuld” zou hebben aan de verdwenen berichten va Monachos. 

Ik heb diezelfde conversatie gelezen, dat niet op mijzelf betrokken en geen oordeel geveld.   Om 'zoiets' zonder empathie of (in dit geval) antipathie te lezen valt niet mee, dat geef ik toe.  Jezus zou zeggen: Vader, vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen.   Moet ik het dan beter weten dan Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb diezelfde conversatie gelezen, dat niet op mijzelf betrokken en geen oordeel geveld.   Om 'zoiets' zonder empathie of (in dit geval) antipathie te lezen valt niet mee, dat geef ik toe.  Jezus zou zeggen: Vader, vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen.   Moet ik het dan beter weten dan Jezus?

Je moet niet zo schijnheilig doen want je bent zelf met een persoonlijke haatveldtocht bezig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Noel2:

ik zit er nogal mee dat ik mogelijk een bericht van Monachos heb gemeld, en dat daaruit de vergissing is ontstaan. ik meld maar niets meer. 

Het is gewoon een bedrijfsongeval. Je zult het met de beste bedoelingen hebben gedaan. Het is zwaar balen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
24 minuten geleden zei Noel2:

Oh jee je bevestigd dus dat het mijn melding was. Heel erg balen. Niet bewust gedaan. Excuses Monachos.


Het is de taak en de verantwoordelijkheid van een moderator om elke melding even goed na te kijken alvorens actie te ondernemen. Dat is nou juist de taak van een moderator.  Foutjes zijn menselijk.  Blijf alsjeblieft melden anders kunnen we met zijn allen dit forum opdoeken. Ik kan het melden ook niet alleen, het gaat nu veel te snel met die spam. We zitten in een heel uitzonderlijke situatie met enorm veel spam en een beheerder die met de noorderzon vertrokken lijkt en 1 moderator die geen anderen tot moderator kan benoemen. Als Sjako de ban van Monachos heeft opgeheven  kan hij als het goed is gewoon weer inloggen en meedoen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid