Spring naar bijdragen

De betekenissen van het boek Openbaring


Aanbevolen berichten

57 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee dat zegt hij niet. Hij zegt dat de wetenschap nu de evolutie door natuurlijke selectie vervangt door evolutie door intelligent design, en wel het design van de door mensen gemaakte AI God  komt in zijn verhaal niet voor, behalve dan dat hij er nadruk op leg dat het dus niet gaat om ID door God.

Dan heb je niet goed geluisterd.  In 33 minuut en 27 seconden tot 33 seconden  L E T T E R L I J K.

Moge de God van Abraham, Isaac en Jakob je bijstaan @Dat beloof ik wanneer uiteindelijk je ogen en je oren open gaan.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit topic kunnen allerlei teksten van het laatste bijbelboek Openbaring besproken worden. Het is een van de meest controversiële boeken in de bijbel.  Voorspelt het de toekomst (zoals Nostradamus)

Ik hoop voor je dat het niet doorzet. Beterschap!

Het beest dat in Openbaring 13 beschreven staat komt overeen met de nationale dieren van de BRICS-landen  ( Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika)  en per 1 januari jongstleden zijn er vijf e

18 minuten geleden zei Flawless victory:

Dan heb je niet goed geluisterd.  In 33 minuut en 27 seconden tot 33 seconden  L E T T E R L I J K.

Moge de God van Abraham, Isaac en Jakob je bijstaan @Dat beloof ik wanneer uiteindelijk je ogen en je oren open gaan.

Hij zegt dat als onderdeel van een stuk tekst, waarbij je weg laat wat hij daar voor zegt. En dat is jammer, want dat geeft die zinnen ene heel andere lading.
Daarom zal ik dat er even voor je bij halen en uitleggen, waarbij ik geen hulp van de God uit het Jodendom nodig heb. 
Hij zegt: We staan op het punt om als de goden te worden, en daarbij bedoel ik het volgende: de mens heeft al duizenden jaren een bepaald beeld van God, en daarbij die God eigenschappen toegekend waarbij we nu op het punt staan om zelf daadwerkelijk die eigenschappen te hebben als mens.

Vervolgens zegt hij inderdaad dat God wel de planten en de dieren heeft gemaakt maar dat de mens nu iets beters schept dan God heeft geschapen en dat de mens door A.I. 
Daarbij bedoelt hij dus beter dan het godsbeeld dat de mensen in de duizenden jaren daarvoor hebben gemaakt, want dat was wat hij er aan vooraf liet gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:


Vervolgens zegt hij inderdaad dat God wel de planten en de dieren heeft gemaakt maar dat de mens nu iets beters schept dan God heeft geschapen
 


Precies. En in de 46e minuut noemt hij de Bijbel fake news. Het is pure hoogmoed en aanval op de God van het Christendom. Maar nogmaals, moge de God van de Abraham, Isaac en Jakob je bijstaan wanneer je ogen en oren open gaan. Wanneer de mens der wetteloosheid geopenbaard wordt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Flawless victory:

Bij de Wederkomst is het genadetijdperk voorbij Petra. Tweeduizend jaar geleden kwam Jezus als Verlosser, bij de Wederkomst komt hij als Rechter en als Koning.  Gelukkig komen er tijdens de Grote Verdrukking nog heel veel mensen tot geloof. Zij kunnen de Wederkomst positief tegemoet zien.

Mattheus beschrijft Jezus als de Koning als rechter (Richter), maar een die zelf in het gericht gaat staan.  
https://www.bol.com/nl/nl/p/bijbelse-theologie-iii-2-de-koning-als-richter/666756268/

Hetzelfde lees je m.i. ook in Openbaring, maar daar vallen de machtigen ook van de troon.  
Maar dat bezong Maria ook al in Lukas 1:51 en 52:
Hij heeft een krachtig werk gedaan door Zijn arm. Hij heeft hen die hoogmoedig zijn in de gedachten van hun hart, uiteengedreven.    
Hij heeft machtigen van de troon gestoten en nederigen heeft Hij verhoogd.

Het is dus niet een andere boodschap dan de evangeliën alleen op een andere manier.   
Ik lees het ook niet zo historisch dan de meesten hier.   
Zoals DBI zegt, we zijn inmiddels 20 eeuwen verder.   
Het is niet vreemd om daar eens goed over na te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Flawless victory:

Bij de Wederkomst is het genadetijdperk voorbij Petra. Tweeduizend jaar geleden kwam Jezus als Verlosser, bij de Wederkomst komt hij als Rechter en als Koning.

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/JHN.6/Johannes-6/

37 Iedereen die de Vader Mij geeft zal bij Mij komen, en wie bij Mij komt zal Ik niet wegsturen, 

 39 Dit is de wil van Hem die Mij gezonden heeft: dat Ik niemand van wie Hij Mij gegeven heeft verloren laat gaan, 

 

 

15 uur geleden zei Flawless victory:

Gelukkig komen er tijdens de Grote Verdrukking nog heel veel mensen tot geloof. Zij kunnen de Wederkomst positief tegemoet zien.

Iedereen kan het positief tegemoet zien. Daar hebben mensen niks over te zeggen of voor te doen. Het is voorbestemd. Als God het Wil gebeurt het. Als God het niet Wil niet. Maar waarom zou God dat niet willen?! Wellicht om mensen langs andere wegen in het Paradijs te verwelkomen |:) ❣️

Joh 6: 65 Daarom heb Ik jullie gezegd,’ zei Hij, ‘dat iemand alleen bij Mij kan komen als het hem door de Vader gegeven is.

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/EPH.2/Efeziers-2/

Deze redding dankt u niet aan uzelf; ze is een geschenk van God 9 en geen gevolg van uw daden. Niemand kan zich er dus op laten voorstaan. 10 Want Hij is het die ons gemaakt heeft tot wat wij nu zijn: 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/ROM.8/Romeinen-8/

Wie Hij van tevoren heeft uitgekozen, heeft Hij ook van tevoren bestemd .... 30 Wie Hij hiertoe heeft bestemd, heeft Hij ook geroepen; 

 

Rom 6:16 Alles hangt dus af van God en zijn barmhartigheid, niet van de wil of de inspanning van de mens. 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/ISA.46/?hl=ISA.46.10

10 Ik ben het die in het begin al het einde aankondigde,

en lang tevoren wat nog gebeuren moest.

Die zegt: ‘Wat Ik besluit, wordt van kracht,

en alles wat Ik wil, breng Ik ten uitvoer.’

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Breuk:

Jezus komt terug op de Olijfberg!?
Handelingen 1:11 die ook zeiden: Galilese mannen, waarom staat u omhoog te kijken naar de hemel? Deze Jezus, Die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze terugkomen als u Hem naar de hemel hebt zien gaan.
12. Toen keerden zij terug naar Jeruzalem, van de berg die de Olijfberg genoemd wordt, die vlak bij Jeruzalem is en daar een sabbatsreis vandaan ligt.

Maar hier is het de Heere.      
Zacharia 14:3 Dan zal de HEERE uittrekken en tegen die heidenvolken strijden, zoals de dag dat Hij streed, op de dag van de strijd.    
4. Op die dag zullen Zijn voeten staan op de Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, ten oosten ervan. Dan zal de Olijfberg in tweeën gespleten worden naar het oosten en naar het westen. Er zal een zeer groot dal ontstaan, als de ene helft van de berg naar het noorden zal wijken en de andere helft ervan naar het zuiden.

 

Komt dit in Openbaring voor?

In Openbaring komt de neerdaling van het Nieuwe Jeruzalem voor uit de hemel. Ervoor of erna kan de Heere Jezus prima met Zijn voeten op de Olijfberg staan.

Komt onze Here Jezus terug op de Olijfberg (Zacharia 14)? 

Vraag

Er zijn, denk ik, weinig teksten zo veelbesproken uit het Oude Testament, als Zacharia 14, waarin de komst van de HEER naar de aarde op profetische wijze wordt beschreven. Hij zal komen, Zijn voeten planten op de Olijfberg, en met Hem zal ook het koningschap hersteld, en het oordeel geveld worden. Reden genoeg voor heel veel Joden om een graf te wensen op of vlakbij de Olijfberg, richting Jeruzalem. Voor hen is dan eindelijk de Messias gekomen zoals ze Hem nu verwachten. Maar deze zelfde tekst geeft veel christenen reden om aan te nemen dat het hier om de wederkomst van Christus gaat. De tekst zou passen in Openbaring, maar toch zijn er wel wezenlijke verschillen. 

ANTWOORD

Het zijn inderdaad complexe vragen die je kunt stellen bij visionaire toekomstprofetie. Het visioen doet je vooruit kijken, maar het is moeilijk om er een plaatje van te maken.

Zacharia 14 laat zien dat er - hoe dan ook - een stralende slotfase komt voor Jeruzalem. De HERE is er koning voorgoed, over heel de aarde en over alle volken (14,9.16-17). Dat zien we ook in Openbaring: hoe de Almachtige woont in het Nieuw Jeruzalem.

In Zacharia 14 zien we echter ook dat Jeruzalem eerst door een crisistijd heen zal gaan. De stad wordt veroverd en geplunderd (14,1-2). De HERE zal dan uittrekken tot de strijd tegen die volken (14,3). Zijn voeten zullen staan op de Olijfberg (14,4), maar dit is nog niet de uiteindelijke verlossing. Juist wanneer de HERE zijn voeten zet op de Olijfberg, zal deze splijten en de bevolking van Jeruzalem die is overgebleven (14,2b) zal vluchten als met de aardbeving in Uzzia’s dagen (14,4b-5a). Pas na die totale achterlating van Jeruzalem breekt de dag van de HERE aan: dan komt Hij met al zijn heiligen en dan breekt de dag aan van eeuwig licht en van levend water uit Jeruzalem. Dan zal Jeruzalem onbezorgd wonen (14,5b-11).

Het is dus mogelijk dat in 14,4a de voeten van de HERE God die op de Olijfberg staan, te maken hebben met de komst van Gods Zoon. Op de Olijfberg voorspelde Hij de verwoesting van Jeruzalem en de verstrooiing en verdrukking die de Joden zal doen vluchten (Mt.24): daarná komt de verheerlijking van Jeruzalem.

Het is begrijpelijk dat veel Joden zich rond Jeruzalem lieten begraven. Toch zijn christenen dat niet gaan doen. Niet omdat Jeruzalem niet ook hún eindstation is, maar omdat zij dit Jeruzalem nu vanuit de hemel verwachten. Zullen er op de nieuwe aarde ook breedte- en lengtegraden zijn en zal het Nieuw Jeruzalem liggen waar het oude lag? Ik denk dat dit onbeantwoordbare vragen zijn, omdat wij met onze huidige gradenmeters moeilijk kunnen opereren wanneer het gaat om de totaal vernieuwde aarde. We zullen zien!

Gelet op het bovenstaande, lijkt het mij een vermenging van christelijke en joodse verwachting wanneer je denkt dat Jezus het aardse Jeruzalem zal binnenrijden terwijl er in werkelijkheid een hemels Jeruzalem zal neerdalen. Nu zijn joodse christenen niet de enigen die misschien soms de verkeerde kant opkijken wanneer het om de toekomst gaat. En gelukkig zal onze Heiland op zo'n manier weerkomen dat onze ogen Hem zeker zullen zien, of we nu moeten opkijken, omkijken of afzien.

https://www.bijbelstudiesnt.nl/bijbelstudies/johannes-2/vragenbespreking/149-lkj

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Breuk:

Volgens mij is het wel handig als je wat meer context en commentaar geeft bij een link. Maar ik ga het bekijken.

https://credible.nl/guidelines/

Het beest dat in Openbaring 13 beschreven staat komt overeen met de nationale dieren van de BRICS-landen  ( Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika)  en per 1 januari jongstleden zijn er vijf extra landen (Egypte, Ethiopië, Iran, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten)  tot het BRICS-verband toegetreden .   Tien hoorns, tien landen, en zoals gezegd de dieren die beschreven staan waaruit het beest bestaat komen overeen met de nationale symbolen van enkele van die landen. 
 

Openbaring 13 (HSV)

1En ik zag uit de zee een beest opkomen, dat zeven koppen en tien hoorns had, en op zijn hoorns waren tien diademen, en op zijn koppen een godslasterlijke naam.

2En het beest dat ik zag, leek op een panter, en zijn poten waren als die van een beer, en zijn muil was als de muil van een leeuw. En de draak gaf hem zijn kracht, zijn troon en grote macht.

3En ik zag een van zijn koppen als dodelijk gewond, maar zijn dodelijke wond werd genezen. En de hele aarde ging het beest met verwondering achterna.


Rusland      => beer
India           => tijger (lijkt op een panter, tijgers komen niet voor in de Bijbel) 
China          => beer en draak
Iran             => leeuw

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Het beest dat in Openbaring 13 beschreven staat komt overeen met de nationale dieren van de BRICS-landen  ( Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika)  en per 1 januari jongstleden zijn er vijf extra landen (Egypte, Ethiopië, Iran, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten)  tot het BRICS-verband toegetreden .   Tien hoorns, tien landen, en zoals gezegd de dieren die beschreven staan waaruit het beest bestaat komen overeen met de nationale symbolen van enkele van die landen. 
 

Openbaring 13 (HSV)

1En ik zag uit de zee een beest opkomen, dat zeven koppen en tien hoorns had, en op zijn hoorns waren tien diademen, en op zijn koppen een godslasterlijke naam.

2En het beest dat ik zag, leek op een panter, en zijn poten waren als die van een beer, en zijn muil was als de muil van een leeuw. En de draak gaf hem zijn kracht, zijn troon en grote macht.

3En ik zag een van zijn koppen als dodelijk gewond, maar zijn dodelijke wond werd genezen. En de hele aarde ging het beest met verwondering achterna.


Rusland      => beer
India           => tijger (lijkt op een panter, tijgers komen niet voor in de Bijbel) 
China          => beer en draak
Iran             => leeuw

Ik heb het in mijn agenda gezet. Spreek je over 1 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Breuk:

Ik heb het in mijn agenda gezet. Spreek je over 1 jaar.

En wat wil je daarmee bereiken? Je spotbegeerte verzadigen? Koste wat kost de vervulling van de profetieën in het verleden leggen als zogenaamd geschiedkundige voorvallen? Is dit nou jouw reactie op de opvallende overeenkomst tussen de beschrijving van het beest en de nationale symbolen van de BRICS-landen?  Vind je het soms angstaanjagend om te zien hoe Bijbelse profetie mogelijk vervulling vindt in onze tijd? Stel je jezelf soms gerust met jouw idee dat alle profetieën beschrijvingen zouden zijn van voorvallen uit het verleden? Waar ben je bang voor?  Om te staan voor de Zoon des mensen?  

Ty Green stelt enkel dat er nog twintig (maar het zijn er inmiddels al meer) landen zijn die heel graag willen toetreden en dat dit pas weer kan per 1 januari 2025.  En hij stelt dat het mogelijk is dat er per 1 januari ‘25 nog eens tien worden toegelaten en dat daarmee de profetie in Openbaring 13 in vervulling zou kunnen gaan van tien horens en tien kronen. En hij laat zien dat de beschrijving van het beest terug te vinden is in de nationale symbolen van een aantal BRICS-landen.

2 Petrus 3:

3Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen

4en zeggen: Waar is de belofte van Zijn komst? Want vanaf de dag dat de vaderen ontslapen zijn, blijven alle dingen zoals vanaf het begin van de schepping.

Lucas 21

34Wees op uw hoede dat uw hart niet op enig moment bezwaard wordt door roes en dronkenschap en door zorgen over de alledaagse dingen, en dat die dag u niet onverwachts overkomt.

35Want als een strik zal hij komen over allen die op het hele aardoppervlak wonen.

36Waak dan te allen tijde en bid dat u waardig geacht zult worden om al die dingen die gebeuren zullen, te ontvluchten, en om te kunnen bestaan voor de Zoon des mensen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

En wat wil je daarmee bereiken? Je spotbegeerte verzadigen? Koste wat kost de vervulling van de profetieën in het verleden leggen als zogenaamd geschiedkundige voorvallen? Is dit nou jouw reactie op de opvallende overeenkomst tussen de beschrijving van het beest en de nationale symbolen van de BRICS-landen?  Vind je het soms angstaanjagend om te zien hoe Bijbelse profetie mogelijk vervulling vindt in onze tijd? Stel je jezelf soms gerust met jouw idee dat alle profetieën beschrijvingen zouden zijn van voorvallen uit het verleden? Waar ben je bang voor?  Om te staan voor de Zoon des mensen?  

Ty Green stelt enkel dat er nog twintig (maar het zijn er inmiddels al meer) landen zijn die heel graag willen toetreden en dat dit pas weer kan per 1 januari 2025.  En hij stelt dat het mogelijk is dat er per 1 januari ‘25 nog eens tien worden toegelaten en dat daarmee de profetie in Openbaring 13 in vervulling zou kunnen gaan van tien horens en tien kronen. En hij laat zien dat de beschrijving van het beest terug te vinden is in de nationale symbolen van een aantal BRICS-landen.

2 Petrus 3:

3Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen

4en zeggen: Waar is de belofte van Zijn komst? Want vanaf de dag dat de vaderen ontslapen zijn, blijven alle dingen zoals vanaf het begin van de schepping.

Lucas 21

34Wees op uw hoede dat uw hart niet op enig moment bezwaard wordt door roes en dronkenschap en door zorgen over de alledaagse dingen, en dat die dag u niet onverwachts overkomt.

35Want als een strik zal hij komen over allen die op het hele aardoppervlak wonen.

36Waak dan te allen tijde en bid dat u waardig geacht zult worden om al die dingen die gebeuren zullen, te ontvluchten, en om te kunnen bestaan voor de Zoon des mensen.

Ik denk dat ik een beetje snap hoe apocalyptische literatuur ontstaat. Verder zijn er goede verklaringen van de tekst uit Openbaring voor de tijd van de schrijver(s).  
Er zijn zo veel mensen die in het verleden al een verklaring hebben gemaakt voor het beest, de koppen, de koningen, het zegel etc. en die hadden het allemaal mis. 
Men wilde interessant doen en wellicht geloofde men er zelf heilig in.  
Het was natuurlijk altijd beangstigend voor anderen (wat gebeurt er met mijn ongelovig kind of ander familielid). 
 

Jij en al die eindtijd voorspellers vallen in dezelfde categorie. Als jij een foutieve voorspelling deponeert, dan ga je dat ook merken. Zeker als je mij uitmaakt voor spotter, ja dat klopt, maar niet de tekst wordt bespot, maar al die magisch gelovige eindtijd- en complotdenkers.

Er zijn 2 zaken waar je mij op de kast krijgt en dat is bedrog bij gebedsgenezers en de onzin van eindtijdpredikers. 
 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voorspellingen_van_het_einde_van_de_wereld     
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dates_predicted_for_apocalyptic_events    
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hal_Lindsey is er rijk van geworden maar zijn uitleg klopte van geen kant, maar we schuiven het gewoon verder op. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Breuk:


Het was natuurlijk altijd beangstigend voor anderen (wat gebeurt er met mijn ongelovig kind of ander familielid). 
 

Mattheus 10 (HSV)

37Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waard; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waard.

38En wie zijn kruis niet op zich neemt en Mij navolgt, is Mij niet waard.

39Wie zijn leven vindt, zal het verliezen; en wie zijn leven verliest omwille van Mij, zal het vinden.

40Wie u ontvangt, ontvangt Mij; en wie Mij ontvangt, ontvangt Hem Die Mij gezonden heeft

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Flawless victory:

Het beest dat in Openbaring 13 beschreven staat komt overeen met de nationale dieren van de BRICS-landen  ( Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika)  en per 1 januari jongstleden zijn er vijf extra landen (Egypte, Ethiopië, Iran, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten)  tot het BRICS-verband toegetreden .   Tien hoorns, tien landen, en zoals gezegd de dieren die beschreven staan waaruit het beest bestaat komen overeen met de nationale symbolen van enkele van die landen. 
 

Openbaring 13 (HSV)

1En ik zag uit de zee een beest opkomen, dat zeven koppen en tien hoorns had, en op zijn hoorns waren tien diademen, en op zijn koppen een godslasterlijke naam.

2En het beest dat ik zag, leek op een panter, en zijn poten waren als die van een beer, en zijn muil was als de muil van een leeuw. En de draak gaf hem zijn kracht, zijn troon en grote macht.

3En ik zag een van zijn koppen als dodelijk gewond, maar zijn dodelijke wond werd genezen. En de hele aarde ging het beest met verwondering achterna.


Rusland      => beer
India           => tijger (lijkt op een panter, tijgers komen niet voor in de Bijbel) 
China          => beer en draak
Iran             => leeuw

Zo'n lijstje kan ik ook maken van Europa.

Beer - Duitsland, Finland

Lynx ( lijkt op een panter) Portugal, Roemenie

Draak - Wales

Leeuw - Nederland, België, Luxemburg, Engeland.

Voila. En nu? de Europese Unie begon met 6 of 7 landen, o nee, de 7 koppen! Tien hoorns, dat zijn de tien zeeën rond Europa. Of wacht eens, de EU heeft al 27 landen.. De 7 plus de 20 uit de profetie! Ja hoor, wij zijn het beest, geen twijfel mogelijk.

Wat is jouw reactie op de opvallende overeenkomst tussen de beschrijving van het beest en de nationale symbolen van de EU- landen? Die nóg beter is dan de Bricks, omdat er al twintig landen bij zijn gekomen? Vind je het soms angstaanjagend om te zien hoe Bijbelse profetie vervulling vond in onze tijd? Stel je jezelf soms gerust met jouw idee dat alle profetieën beschrijvingen zouden zijn van voorvallen uit het verleden? Waar ben je bang voor?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zo'n lijstje kan ik ook maken van Europa.

Beer - Duitsland, Finland

Lynx ( lijkt op een panter) Portugal, Roemenie

Draak - Wales

Leeuw - Nederland, België, Luxemburg, Engeland.

nd in onze tijd? Stel je jezelf soms gerust met jouw idee dat alle profetieën beschrijvingen zouden zijn van voorvallen uit het verleden? Waar ben je bang voor?


De EU-landen zijn niet bezig met een machtsovername, zoals de BRICS-landen, die de dollar laten vallen.

51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 

Wat is jouw reactie op de opvallende overeenkomst tussen de beschrijving van het beest en de nationale symbolen van de EU- landen? Die nóg beter is dan de Bricks, omdat er al twintig landen bij zijn gekomen? Vind je het soms angstaanjagend om te zien hoe Bijbelse profetie vervulling vond in onze tijd? Stel je jezelf soms gerust met jouw idee dat alle profetieën beschrijvingen zouden zijn van voorvallen uit het verleden? Waar ben je bang voor?

Hiermee laat je zien dat je helemaal niets hebt begrepen van de totaal verschillende posities die @Breuk en ik innemen t.a.v. het boek Openbaring. Je bent maar wat aan het trollen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Flawless victory:


De EU-landen zijn niet bezig met een machtsovername, zoals de BRICS-landen, die de dollar laten vallen.

Zeker wel. De EU landen dragen een deel van hun verantwoordelijkheid over aan de EU. 
Zoals vers 2 zegt: 'De draak droeg zijn kracht en verantwoordelijkheid over aan het beest".
Het staat er bijna letterlijk!
En dan had ik nog niet eens vernoemd dat de EU twee hoofdkantoren heeft in Brussel en Straatsburg.
Tadaaa: Het tweede beest !!
 

4 uur geleden zei Flawless victory:

Hiermee laat je zien dat je helemaal niets hebt begrepen van de totaal verschillende posities die @Breuk en ik innemen t.a.v. het boek Openbaring. Je bent maar wat aan het trollen.

Ik begrijp jouw positie heel goed. Die is gebaseerd op angst voor de bric landen. Daarbij kom je echter met argumenten die ook goed (en zelfs nog beter) op andere landen toepasbaar zijn. Dan haal ik uit de huidige tijd alleen maar de EU aan, omdat dit aanspreekt. 
Als jij de Bric landen ziet als het beest uit Openbaringen 13, zul toch moeten kunnen uitleggen waarom je de EU niet als dat beest ziet. Dat kun je niet op grond van Openbaringen, want alles wat je daar op de Bric betrekt, is nog beter toepasbaar op de EU. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zeker wel. De EU landen dragen een deel van hun verantwoordelijkheid over aan de EU. 
Zoals vers 2 zegt: 'De draak droeg zijn kracht en verantwoordelijkheid over aan het beest".
Het staat er bijna letterlijk!
En dan had ik nog niet eens vernoemd dat de EU twee hoofdkantoren heeft in Brussel en Straatsburg.
Tadaaa: Het tweede beest !!
 

Dat is ook een interessante visie. Je zou daar een YT-filmpje van kunnen maken om je visie te delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat is ook een interessante visie. Je zou daar een YT-filmpje van kunnen maken om je visie te delen.

Ik heb niet de behoefte om mezelf belachelijk te maken met zon filmpje. Het is alleen maar mijn bedoeling om te laten zien dat het idee belachelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier vindt je twee uitgebreide lezingen (Engels) over het boek Openbaring van Nathan Campbell.

https://st-eutychus.com/category/christ/

Campbell geeft aan dat het niet om een plaatsing van het verhaal in het verleden gaat (Romeinse tijd van Johannes) of om een plaatsing van het verhaal in de toekomst (waar sprinkhanen de Apache helikopters zijn) maar dat het gaat om zowel de betekenis in het verleden als in de huidige tijd te begrijpen.   

Er staat ook nog een tabel hoeveel verwijzingen Openbaring heeft naar de TeNaCh.  
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 16:12.    En de zesde engel goot zijn fiool uit op de grote rivier, den Eufraat; en zijn water is uitgedroogd, opdat bereid zou worden de weg der koningen, die van den opgang der zon komen zullen.

 

https://reportersonline.nl/irak-valt-droog/

 

Citaat

Milieudeskundigen zien illegale bronnen die zijn geslagen voor cementfabrieken die kampten met watertekorten door de lage stand van de Eufraat als een van de oorzaken. 

  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid