Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Wie kent het? Een in regenboogkleuren geschilderd bankje oid dat een tijdje later beklad wordt en daarna opnieuw geschilderd wordt om vervolgens weer het risico te lopen opnieuw beklad te worden. Wat vind men van het idee om een dergelijk bankje groen oid te schilderen? Geen agressie die opgewekt wordt, rust in de gemeenschap en besparing op de uitgaven.

Of een in regenboogkleuren geschilderd zebrapad dat de aandacht afleidt van het verkeer waardoor het risisco op ongelukken ontstaat. Is dat niet een overdreven en schadelijke manier om aandacht voor iets te vragen? Zou dat niet op andere wijze dienen te geschieden?

Teglijkertijd wordt geconstateerd dat jongeren reeds op school messen bij zich dragen en een tekort aan gevangenispersoneel tot de overweging leidt om meer tot celsstraf veroordeelden op vrije voet te stellen met een enkelband.

bewerkt door Barnabas
aanvulling
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

😂 Nou vooruit, gooi ik ook een muziekje in de strijd.      🌈🌺 When it rains, it pours But you didn't even notice it ain't rainin' anymore It's hard to breath

Waarom zou nu persé een in regenboogkleuren geschilderd bankje of zebrapad de aandacht afleiden van het verkeer? Er zijn zoveel zaken die kunnen afleiden, maar omdat jij je ergert aan die regenboogk

Posted Images

Ik vind dat bankjes helemaal niet geschilderd moeten worden, dat wekt het minste agressie op.  En dat is het meest milieu vriendelijk ook.  

Een in regenboogkleuren geschilderd bankje heb ik eigenlijk nog nooit gezien, net zo min als een in regenboogkleuren geschilderd zebrapad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Hopper:

Ik vind dat bankjes helemaal niet geschilderd moeten worden, dat wekt het minste agressie op.  En dat is het meest milieu vriendelijk ook.  

Een in regenboogkleuren geschilderd bankje heb ik eigenlijk nog nooit gezien, net zo min als een in regenboogkleuren geschilderd zebrapad.

Je moet die banken behandelen om tegen de vorst en regen te kunnen he. :)

En kom je nog wel eens in een grootstad? En dan tijdens pride month?

Mijn stad is zo uitgeroepen tot homostad van Europa. Zelfs op de huurfietsen plakken ze het vol met regenboogkleuren, fietspaden, overal vlaggen, tot op kerken en Jezusbeelden.

Ze lokken de afgunst echt uit. Er is trouwens nog nooit zoveel homohaat in het westen geweest dan tijdens lgbqt. Daarvoor trokken mensen zich daar niets van aan.

Er is een gezegde, alles wat de politiek aanraakt verandert in stront.

 

Ergens in de stad van mijn voorvaderen:

 

Screenshot_20231201-072652_Gallery.jpg

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je moet die banken behandelen om tegen de vorst en regen te kunnen he. :)

En kom je nog wel eens in een grootstad? En dan tijdens pride month?

Mijn stad is zo uitgeroepen tot homostad van Europa. Zelfs op de huurfietsen plakken ze het vol met regenboogkleuren, fietspaden, overal vlaggen, tot op kerken en Jezusbeelden.

Ze lokken de afgunst echt uit. Er is trouwens nog nooit zoveel homohaat in het westen geweest dan tijdens lgbqt. Daarvoor trokken mensen zich daar niets van aan.

Er is een gezegde, alles wat de politiek aanraakt verandert in stront.

 

Ergens in de stad van mijn voorvaderen:

Ik kan het in België niet inschatten. In Nederland was de volgorde anders. Eerst tolerant, men trok zich er inderdaad niets van aan. Tot de opkomst van extreem-rechts en een deel van de moslimjongeren die zich roerden. Toen nam de intolerantie  behoorlijk toe. Als reactie daarop is er meer aandacht om discriminatie tegen te gaan. Op sommige momenten schiet dat wel door, de polarisatie neemt aan beide kanten toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei HJW4:

Ik kan het in België niet inschatten. In Nederland was de volgorde anders. Eerst tolerant, men trok zich er inderdaad niets van aan. Tot de opkomst van extreem-rechts en een deel van de moslimjongeren die zich roerden. Toen nam de intolerantie  behoorlijk toe. Als reactie daarop is er meer aandacht om discriminatie tegen te gaan. Op sommige momenten schiet dat wel door, de polarisatie neemt aan beide kanten toe.

Ja het is altijd extreem rechts en de andere zijde is altijd, maar echt altijd, de goeie.

Dat riedeltje wordt ook afgezaagd hoor. Er was nuance, er waren vriendelijke verzoeken. Als je het dan op de kinderen gaat projecteren, zelfs op die van 'extreem rechts', ben je imo gewoon regelrecht fout bezig.

Maar het is ons, die het narratief niet geloven, duidelijk geworden dat deze samenleving reeds het slechte voor het goede verwisselde.

1 kamp afdwingen, de anderen constant demoniseren en valselijk beschuldigen is 1 strategie;  maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de Jezuskruisjes uit de klaslokalen moeten, de kerststal weg moet maar iedereen die daar nog voor staat een hater is, terwijl conservatisme als vies aangeleerd wordt; wat voor diversiteit krijg je dan?

Het probleem is niet de mensen die latent homo zijn. Het probleem is dat heteroseksuelen zich voor een karretje laten spannen om een politiek gedrocht te paraderen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW4:

Hartstikke onhandig. Ik heb veel geld met die kleur en dan moet je het weer wassen om het weer wit te krijgen.

😂

Nou vooruit, gooi ik ook een muziekje in de strijd. 

 

12 uur geleden zei Barnabas:

Wie kent het? Een in regenboogkleuren geschilderd bankje oid

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zelfs op de huurfietsen plakken ze het vol met regenboogkleuren, fietspaden, overal vlaggen, tot op kerken en Jezusbeelden.

🌈🌺

When it rains, it pours
But you didn't even notice it ain't rainin' anymore
It's hard to breathe when all you know is
The struggle of stayin' above the risin' water line

Well, the sky has finally opened
The rain and wind stopped blowin'
But you're stuck out in the same ol' storm again
You hold tight to your umbrella
Well, darlin', I'm just tryin' to tell ya
That there's always been a rainbow hangin' over your head

If you could see what I see, you'd be blinded by the colors
Yellow, red, and orange, and green, and at least a million others
So tie up the bow, take off your coat, and take a look around

'Cause the sky has finally opened
The rain and wind stopped blowin'
But you're stuck out in the same ol' storm again
You hold tight to your umbrella
Well, darlin', I'm just tryin' to tell ya
That there's always been a rainbow hangin' over your head

Oh, tie up the bow, take off your coat, and take a look around
Everything is alright now

'Cause the sky has finally opened
The rain and wind stopped blowin'
But you're stuck out in the same ol' storm again
Let go of your umbrella
'Cause, darlin', I'm just trying to tell ya
That there's always been a rainbow hangin' over your head

Yeah, there's always been a rainbow hangin' over your head
Mm, mm, mm
It'll all be alright

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Je moet die banken behandelen om tegen de vorst en regen te kunnen he. :)

 

Ik hou van verval.  Zo'n bankje waar de scheuren inzitten en een stukje van is afgebroken.  Waar op de plaatsen waar geen zitvlak komt wat mos groeit.  Waar een verliefd stelletje zo'n hartje met een pijl heeft gekerfd.  Dat dus.  En het is gratis , dat telt bij Hollanders mee zoals je weet.

Citaat

En kom je nog wel eens in een grootstad? En dan tijdens pride month?

Ik kom zelden in een grote stad, ik kom er alleen om de sfeer te snuiven en dan niet de sfeer van Britse zuiplappen of van zo'n vrijgezellengedoe.  Wat is pride month?

Citaat

Mijn stad is zo uitgeroepen tot homostad van Europa. Zelfs op de huurfietsen plakken ze het vol met regenboogkleuren, fietspaden, overal vlaggen, tot op kerken en Jezusbeelden.

Dat soort dingen maak ik dan weer niet mee.  Mijn huis is uitgeroepen tot trekpleister van eenden, meerkoeten en ander gevogelte.  Helaas ook van ratten, mollen en muizen.   Of die dieren homo zijn, dat weet ik niet, dat vraag ik nooit.  

Citaat

Ze lokken de afgunst echt uit. Er is trouwens nog nooit zoveel homohaat in het westen geweest dan tijdens lgbqt. Daarvoor trokken mensen zich daar niets van aan.

De wereld van haat is het domein van Satan, daar bemoei ik me niet mee.

Citaat

Er is een gezegde, alles wat de politiek aanraakt verandert in stront.

De politiek doet ook goede dingen, zoals subsidies in strijd voor de klimaatverandering.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Als de Jezuskruisjes uit de klaslokalen moeten, de kerststal weg moet maar iedereen die daar nog voor staat een hater is, terwijl conservatisme als vies aangeleerd wordt; wat voor diversiteit krijg je dan?

Het probleem is niet de mensen die latent homo zijn. Het probleem is dat heteroseksuelen zich voor een karretje laten spannen om een politiek gedrocht te paraderen

Gelukkig geef jij geen ene fuck meer, dus dat scheelt.

En iemand die christen af is en dan toch weer met zo’n dominee komt…..

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW4:

Ik kan het in België niet inschatten. In Nederland was de volgorde anders. Eerst tolerant, men trok zich er inderdaad niets van aan. Tot de opkomst van extreem-rechts en een deel van de moslimjongeren die zich roerden. Toen nam de intolerantie  behoorlijk toe. Als reactie daarop is er meer aandacht om discriminatie tegen te gaan. Op sommige momenten schiet dat wel door, de polarisatie neemt aan beide kanten toe.

Die polarisatie is wel een probleem. Men zou beter de aandacht kunnen richten op het goede doen. Dat wie zich links en sociaal noemt aan de slag gaat met de gratis zorg voor anderen. Anderen helpen rond te komen, daar is behoefte aan, en wie zich rechts noemt een standpunt inneemt dat rechtvaardig is.

36 minuten geleden zei HJW4:

Gelukkig geef jij geen ene fuck meer, dus dat scheelt.

En iemand die christen af is en dan toch weer met zo’n dominee komt…..

Het zijn christenen die de slavernij hebben afgeschaft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

Ja, jammer. Ik dacht ook dat dit topic ging over het goede doen, maar helaas. 

Ik had er wel al 's een topic voor gemaakt.. Hoe je Groen het goede kan doen.... maar helaas, er was weinig interesse in zo'n goed doe topic

 

Groen is ook een rustgevende kleur. Wanneer er veel groen in de stad is werkt dat aangenaam en rustgevend. De mens is tioch gemaakt om bij de natuur te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW4:

Het zijn ook christenen die er eeuwenlang van geprofiteerd hebben.

Je draait eronderuit. Je bent vals bezig. Ondanks dat je weet wat er in de bijbel staat beschuldig je christenen.

7 minuten geleden zei HJW4:

En het heeft niets met dit onderwerp te maken.

Fijn dat je voor moderator speelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Barnabas:

Je draait eronderuit. Je bent vals bezig. Ondanks dat je weet wat er in de bijbel staat beschuldig je christenen.

Is geen beschuldiging maar gewoon een constatering. Veel westerse slavenhandelaren waren christenen, bijna iedereen was christen. Wil jij beweren dat er geen christenen zaten onder de slavenhandelaren ?

Je probeert de christenen als fantastisch en geweldig af te schilderen en daarbij vergeet je de helft van het verhaal. En precies de helft die niet zo goed past. Zo wordt de geschiedenis herschreven.

Het is beter om gewoon eerlijk te zijn.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja het is altijd extreem rechts en de andere zijde is altijd, maar echt altijd, de goeie.

Intolerantie richting homo’s komt nou eenmaal uit die twee hoeken, dat is gewoon een feit. Daarmee stel ik niet dat het altijd extreem rechts is, maar in dit geval wel.

Ik stel ook nergens dat de andere zijde altijd de goeien zijn. Dus je reactie is niet echt zinvol.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Is geen beschuldiging maar gewoon een constatering. Veel westerse slavenhandelaren waren christenen, bijna iedereen was christen. Wil jij beweren dat er geen christenen zaten onder de slavenhandelaren ?

Je probeert de christenen als fantastisch en geweldig af te schilderen en daarbij vergeet je de helft van het verhaal. En precies de helft die niet zo goed past. Zo wordt de geschiedenis herschreven.

Het is beter om gewoon eerlijk te zijn.

Je zou je moeten schamen. Je wilt niet erkennen dat christenen een hoofdrol hebben gehad in het afschaffen van de slavernij en dat je daar op zou moeten wijzen en dat de bijbel nageleefd dient te worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja het is altijd extreem rechts en de andere zijde is altijd, maar echt altijd, de goeie.

Dat riedeltje wordt ook afgezaagd hoor. Er was nuance, er waren vriendelijke verzoeken. Als je het dan op de kinderen gaat projecteren, zelfs op die van 'extreem rechts', ben je imo gewoon regelrecht fout bezig.

Maar het is ons, die het narratief niet geloven, duidelijk geworden dat deze samenleving reeds het slechte voor het goede verwisselde.

1 kamp afdwingen, de anderen constant demoniseren en valselijk beschuldigen is 1 strategie;  maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

Het projecteren is gekomen NADAT de intolerantie vorm kreeg. 
De samenleving heeft iets gekozen waar jij niet achter staat, dat is wat anders.

Het laatste lijkt mij goed, dus ik zou zeggen: stop er maar mee.

Voor iemand die er geen fuck om geeft, reageer je best fel.

Zojuist zei Barnabas:

Je zou je moeten schamen. Je wilt niet erkennen dat christenen een hoofdrol hebben gehad in het afschaffen van de slavernij en dat je daar op zou moeten wijzen en dat de bijbel nageleefd dient te worden.

 

Zeker hebben ze daar een rol in gehad, ik ontken dat deel niet. Ze hebben echter ook een grote rol gehad in de slavenhandel, en dat ontken jij dan weer wel. Ik neem het hele verhaal, jij alleen dat deel dat je past.

Ik erken dus de rol in het afschaffen, jij erkent niet de rol in de uitvoering gedurende de slavernij.

 

11 minuten geleden zei Barnabas:

Je draait eronderuit. Je bent vals bezig. Ondanks dat je weet wat er in de bijbel staat beschuldig je christenen.

Fijn dat je voor moderator speelt.

Ik constateer alleen dat je er iets bij sleept dat niets met het onderwerp te e maken heeft. Ik geef niet aan dat dat niet mag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei HJW4:

Het projecteren is gekomen NADAT de intolerantie vorm kreeg. 
De samenleving heeft iets gekozen waar jij niet achter staat, dat is wat anders.

Het laatste lijkt mij goed, dus ik zou zeggen: stop er maar mee.

Voor iemand die er geen fuck om geeft, reageer je best fel.

Zeker hebben ze daar een rol in gehad, ik ontken dat deel niet. Ze hebben echter ook een grote rol gehad in de slavenhandel, en dat ontken jij dan weer wel. Ik neem het hele verhaal, jij alleen dat deel dat je past.

Ik erken dus de rol in het afschaffen, jij erkent niet de rol in de uitvoering gedurende de slavernij.

 

Ik constateer alleen dat je er iets bij sleept dat niets met het onderwerp te e maken heeft. Ik geef niet aan dat dat niet mag.

Sorry HJW dat ik zo tekeer ga maar je bent ook wel een schoft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Monachos:

Ik woon redelijk dichtbij het Huijgenspark in Den Haag. Daar is een regenboogbankje al meerdere keren zwart geverfd. Ook een regenboogvlag is al meerdere keren vernield. De daders hebben blijkbaar erg veel moeite met al die kleuren. Ik denk wel eens dat degenen die er de meeste moeite mee hebben, zelf latent homoseksueel zijn. Het zorgt blijkbaar voor een intern conflict.

https://www.denhaagfm.nl/dhfm/4731530/regenboogbank-huijgenspark-opnieuw-beklad-wat-een-laffe-actie

Wanneer het openbare bankjes zijn valt het beheer onder de overheid.

1 minuut geleden zei HJW4:

Ik heb deze maar even gemeld. Het is op het forum niet de bedoeling dat er onderling gescholden wordt.

Denk je dat ik daar antwoord op ga geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Barnabas:

Of een in regenboogkleuren geschilderd zebrapad dat de aandacht afleidt van het verkeer waardoor het risisco op ongelukken ontstaat. Is dat niet een overdreven en schadelijke manier om aandacht voor iets te vragen? Zou dat niet op andere wijze dienen te geschieden?

Waarom zou nu persé een in regenboogkleuren geschilderd bankje of zebrapad de aandacht afleiden van het verkeer?
Er zijn zoveel zaken die kunnen afleiden, maar omdat jij je ergert aan die regenboogkleuren, zouden die moeten verdwijnen? 
Dat probleem ligt eerder bij jou dan bij die regenboogkleuren lijkt me.
Ik ga toch ook niet lopen vragen om al die kruisen maar weg te halen omdat ze zo afleiden van het verkeer? 
 

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ergens in de stad van mijn voorvaderen:

 

Screenshot_20231201-072652_Gallery.jpg

Ach wat leiden die beelden af van die mooie vlag zeg. Laten we de beelden verwijderen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid