Spring naar bijdragen

Adam en Eva zijn geen historische personen (of toch wel)?


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Flawless victory:

Engelen hebben die macht niet, want tot hen is de Verlosser niet gekomen, maar wel tot mensen.

Als engelen geen verlossing nodig hebben, wat dan met de gevallen engelen? Satan en zijn engelen worden in de poel des vuurs oftewel de tweede dood gegooid hebben ze daaruit geen verlossing nodig? Waarom heeft het bloed van de Here Jezus de hemelen gereinigd? De mens leeft op de aarde. Als je zegt dat dit voor de toekomst is, waarom — als "wij" de engelen gelijk worden (Luk. 20:36) — is er voor "ons" een gereinigde hemel nodig en voor de oorspronkelijke engelen niet?

In Efeze staat het volgende in vs. 1:10 "Om in de bedeling van de volheid der tijden, wederom alles tot een te vergaderen in Christus, beide dat in den hemel is, en dat op de aarde is;" En 1 Pet. 1:12 zegt: "Denwelken geopenbaard is, dat zij niet zichzelven, maar ons bedienden deze dingen, die u nu aangediend zijn bij degenen, die u het Evangelie verkondigd hebben door den Heilige Geest, Die van den hemel gezonden is; in welke dingen de engelen begerig zijn in te zien."

Christus kwam in het vlees om de dood te overwinnen (1 Kor. 15:54), engelen hoeven niet te sterven, in principe sterven alle mensen wel. Het "werk" van de Here Jezus omvat zoveel meer dan de meeste kunnen zien, kijk b.v. naar de plaats waar Hij werd gekruisigd. De eerste aioon waren er geen mensen deze komt overeen met  "buiten de legerplaats" en buiten de legerplaats is waar de Here Jezus is gekruisigd, dus ook voor de eerste aioon toen er nog geen mensen waren heeft Hij Zijn verlossend offer gebracht. We weten van Eze. 28 dat Satan in de eerste aioon heeft gezondigd — dus lang voor Adam — en jij zegt dat tot de engelen de verlosser niet is gekomen? Dacht 't wel.

Als laatste een vraag, waarom citeer je zoveel van Openbaringen? Wat je ermee wil zeggen is mij niet duidelijk.

Aristarkos

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 468
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zal niet zeggen dat het geen consequenties heeft om gradualiteit van aap naar mens aan te nemen. Maar ik heb mijn theologie gevormd als reactie op de theologie van Ellende Verlossing Dankbaarheid (

Dit forum zal erg opfrissen als iedereen het beperkte van zijn eigen mening inziet.

Je gaf aan dat als iets in strijd is met wetenschappelijke feiten, dat je het dan niet letterlijk moet nemen. De opstanding is overduidelijk in strijd met de wetenschap en zou je dan niet letterlijk m

2 uur geleden zei Aristarkos:

Als engelen geen verlossing nodig hebben, wat dan met de gevallen engelen? Satan en zijn engelen worden in de poel des vuurs oftewel de tweede dood gegooid hebben ze daaruit geen verlossing nodig? Waarom heeft het bloed van de Here Jezus de hemelen gereinigd? De mens leeft op de aarde. Als je zegt dat dit voor de toekomst is, waarom — als "wij" de engelen gelijk worden (Luk. 20:36) — is er voor "ons" een gereinigde hemel nodig en voor de oorspronkelijke engelen niet?

 

Nergens heb ik geschreven dat de gevallen engelen geen verlossing nodig hebben. Wat ik stel is dat alle gevallen engelen mensen zullen worden, dus in een sterfelijk lichaam zullen leven. En op aarde kunnen ze verlost worden door het bloed van het lam.  Ze zullen incarneren als mensen. (“op de aarde geworpen worden”).

Ik haalde het betreffende citaat uit Openbaring aan om te illusteren dat Satan razend wordt wanneer de zonen Gods op aarde worden geopenbaard.  
 

Romeinen 8:19-23 HSV

Met reikhalzend verlangen immers verwacht de schepping het openbaar worden van de kinderen van God.
Want de schepping is aan de zinloosheid onderworpen, niet vrijwillig, maar door hem die [haar daaraan] onderworpen heeft,
in de hoop dat ook de schepping zelf zal bevrijd worden van de slavernij van het verderf [om te komen] tot de vrijheid van de heerlijkheid van de kinderen van God.
Want wij weten dat heel de schepping gezamenlijk zucht en gezamenlijk in barensnood verkeert tot nu toe.
En dat niet alleen, maar ook wijzelf, die de eerstelingen van de Geest hebben, ook wij zelf zuchten in onszelf, in de verwachting van [de] aanneming tot kinderen, [namelijk] de verlossing van ons lichaam. 

 

2 Korinthe 5:1 HSV

Wij weten immers dat, wanneer ons aardse huis, [deze] tent, afgebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, [maar] eeuwig in de hemelen.



Er staat ook geschreven dat wij over engelen zullen oordelen. Dat zijn naar ik geloof de gevallen engelen die dan geincarneerd zullen zijn als mens.

En er staat ook niet geschreven dat Jezus een engel is, maar je kunt dat wel concluderen uit de bijbel. “De engel des Heren” in het O.T. is m.i. Jezus Christus voordat Hij incarneerde als mens.  Jezus is de tweede Adam. Adam was dus ooit eerst ook een engel en zal het weer worden. Na de Verlossing. Dan neemt de “mens” zijn plek in de hemel weer in.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Flawless victory:

Nergens heb ik geschreven dat de gevallen engelen geen verlossing nodig hebben.

Nee, dat klopt je zei "want tot hen is de Verlosser niet gekomen" en daarmee zeg je dat ze geen verlossing nodig hebben, anders was de verlosser ook wel tot hen gekomen. Vandaar dat ik heb geprobeerd uit te leggen dat het offer van de Here Jezus voor de hele schepping was, niet alleen voor mensen.

52 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat ik stel is dat alle gevallen engelen mensen zullen worden, dus in een sterfelijk lichaam zullen leven.

Ook dit is een aanname (een plausibele maar toch een aanname), de engelen die in Adams tijd zijn dochters aanzagen hebben wel hun hemelse gedaante afgedaan (Jud. 1:6) maar Hij heeft ze niet gedood maar opgesloten in de tartarus (2 Pet. 2:4), wat dat ook is en waar dat ook mag zijn. Je gaat eraan voorbij dat engelen niet onsterfelijk zijn, ze hoeven niet te sterven maar kunnen het zeker wel wat we kunnen zien aan het werpen van ze in de tweede dood. Dan heb ik het nog niet over Eze. 28:18 waar staat dat Satan as op de aarde word, dus sterft. Dus ze hoeven geen mens te worden om te kunnen sterven, noch om gestraft te worden.

1 uur geleden zei Flawless victory:

Ik haalde het betreffende citaat uit Openbaring aan om te illusteren dat Satan razend wordt wanneer de kinderen Gods op aarde worden geopenbaard.

Je ziet nog steeds het verschil niet tussen kinderen Gods (wedergeborenen) en zonen Gods (nieuwe schepping)?

Ik vroeg het eigenlijk omdat het lijkt alsof je de mannelijke zoon voor Christus houd en dat is niet het geval. Maar dat is een ander onderwerp.

Je zei ook nog dit "Voor hen heeft Hij Zijn leven niet gegeven", dat is wel het geval, Christus is niet alleen voor de gevallen mensheid opgeofferd.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Aristarkos:

Nee, dat klopt je zei "want tot hen is de Verlosser niet gekomen" en daarmee zeg je dat ze geen verlossing nodig hebben, anders was de verlosser ook wel tot hen gekomen.

Nee, daarmee zeg ik helemaal niet dat ze geen verlossing nodig hebben. Zo vat jij het op maar ik heb dat niet geschreven. De Verlosser is niet tot de gevallen engelen gekomen maar tot mensen en door mens te worden kunnen ze verlost worden. Dat is wat ik geloof.  

 

3 uur geleden zei Aristarkos:

Vandaar dat ik heb geprobeerd uit te leggen dat het offer van de Here Jezus voor de hele schepping was, niet alleen voor mensen.

Dat ben ik met je eens en heb ik zelf ook al meermaals op het forum aangegeven met diverse bijbelteksten.  Onder andere Kolossenzen 1:19-20 “Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed Zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is.”

Maar de Verlossing gaat wel via het kruis op Golgotha en de navolging van Christus. En is dus voor mensen bestemd en ik geloof dat de gevallen engelen die nog geen mens zijn geworden nog zullen incarneren.  De aarde is een leerschool maar ook een gevangenis.  Een prison planet.  Nogmaals, ik schreef nergens dat ze geen Verlosser nodig hebben maar dat de Verlosser tot de mens is gekomen en niet tot de gevallen engelen.  Ze moeten eerst mens worden, dat geloof ik. 

 

3 uur geleden zei Aristarkos:

Ook dit is een aanname (een plausibele maar toch een aanname), de engelen die in Adams tijd zijn dochters aanzagen hebben wel hun hemelse gedaante afgedaan (Jud. 1:6) maar Hij heeft ze niet gedood maar opgesloten in de tartarus (2 Pet. 2:4), wat dat ook is en waar dat ook mag zijn.


Dat engelen hun hemelse gedaante afgedaan zouden hebben staat volgens mij niet in Judas 1:6. Daar staat dat ze hun oorspronkelijke woning hebben verlaten, maar dat wil niet zeggen dat ze hun onsterfelijkheid hebben afgelegd. Ze zijn niet op de plek gebleven die voor hen bestemd was. Meer staat er niet. 

 

3 uur geleden zei Aristarkos:

Je gaat eraan voorbij dat engelen niet onsterfelijk zijn, ze hoeven niet te sterven maar kunnen het zeker wel wat we kunnen zien aan het werpen van ze in de tweede dood. Dan heb ik het nog niet over Eze. 28:18 waar staat dat Satan as op de aarde word, dus sterft. Dus ze hoeven geen mens te worden om te kunnen sterven, noch om gestraft te worden.

 

Je haalt een tekst aan die mijn geloof dat mensen gevallen engelen zijn en dat gevallen engelen mens moeten worden juist staaft.   Er staat daar namelijk helemaal niet dat  Satan as wordt op de aarde, dit gaat over de koning van Tyrus, een mens, en niet over engelen.  De koning van Tyrus is in die tekst mens, en is een engel geweest. Dat blijkt uit die tekst.  Engelen sterven niet. Mensen wel.  Als engelen in het vuur worden geworpen sterven ze niet, zoals de mens, de tweede dood. 
 

3 uur geleden zei Aristarkos:

Je ziet nog steeds het verschil niet tussen kinderen Gods (wedergeborenen) en zonen Gods (nieuwe schepping)?

 

 

Een wederomgeborene is in Christus een nieuwe schepping.   Dat wordt openbaar in de tekst die ik noemde. En dit zal Satan in razernij doen losbarsten, wat hij gaat botvieren op de mensen die dan op de aarde wonen.

 

3 uur geleden zei Aristarkos:

 

Ik vroeg het eigenlijk omdat het lijkt alsof je de mannelijke zoon voor Christus houd en dat is niet het geval. Maar dat is een ander onderwerp.

 

 

Nee, het kind dat “werd gerukt tot God en Zijn troon.” in Openbaring 12 is naar ik geloof de Gemeente, die het Lichaam van Christus is op de aarde.

 

3 uur geleden zei Aristarkos:

 

Je zei ook nog dit "Voor hen heeft Hij Zijn leven niet gegeven", dat is wel het geval, Christus is niet alleen voor de gevallen mensheid opgeofferd.

Aristarkos


Dat klopt maar ze zullen, naar ik geloof, eerst mens moeten worden en Hem navolgen. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

 

Een wederomgeborene is in Christus een nieuwe schepping.   Dat wordt openbaar in de tekst die ik noemde. En dit zal Satan in razernij doen losbarsten, wat hij gaat botvieren op de mensen die dan op de aarde wonen.

 

Nee, het kind dat “werd gerukt tot God en Zijn troon.” in Openbaring 12 is naar ik geloof de Gemeente, die het Lichaam van Christus is op de aarde.

 

En wanneer de nog in de hemelen verblijvende gevallen engelen zien dat de Gemeente van gedaante werd veranderd en het Lichaam van Christus ontvingen, zullen velen van hen ook bereid zijn mens te worden om vervolgens langs de weg van het kruis hun oorspronkelijke positie bij God in de hemel weer in te mogen nemen.   Er staat in de bijbel dat wij het de “hemelingen” zullen laten zien, wij zullen een getuigenis zijn voor hen.   Dit drijft Satan tot razernij.
 

 Efeze 2:6,7

(Hij) heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus, om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar (zijn) goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

 

De ekklesia wordt het “lichaam van Christus” genoemd omdat ze met Hem wordt geïdentificeerd. Hij stierf – wij stierven met Hem. Hij werd opgewekt  – wij werden met Hem opgewekt. Hij is gezeten in de hemelse gewesten – wij zijn met Hem gezeten in de hemelse gewesten. Christus’ positie is onze positie. Ons leven is nu nog verborgen met Christus (Kol.3:3) maar in de komende eeuwen (aionen) zal God dit gaan tonen.

Om te weten wat ons straks te doen staat, dienen we ons bewust te worden wat onze positie is. God heeft Christus doen zitten aan Zijn rechterhand (d.w.z. de hoogste positie) in de hemelse gewesten

Efeze 1: 20-23

… BOVEN ALLE OVERHEID en MACHT en KRACHT en HEERSCHPAPPIJ en alle naam, die genoemd wordt niet alleen in deze, maar ook in de toekomende eeuw. En Hij heeft ALLES ONDER ZIJN VOETEN GESTELD en Hem als hoofd boven al wat is, gegeven aan de ekklesia, die zijn lichaam is…

“Als de ekklesia Christus’ lichaam is, en alles is onder Zijn voeten gesteld, dan betekent dit dat alles ook onder ons is gesteld! Dat betekent dat we zullen HEERSEN…

Gij doet Hem (= de Ben Adam; vers 4) HEERSEN over de werken uwer handen, alles hebt Gij onder zijn voeten gelegd.
Psalm 8:6

rivalen…
Tesamen met Christus is de ekklesia bestemd voor de Troon op de allerhoogste plaats. Geroepen tot heerschappij! De overheden en machten in de hemelse gewesten die daar nu nog de dienst uitmaken (Efeze 6:12), zullen plaats moeten maken voor ons. Vandaar ook dat deze machten het op ons gemunt hebben en tegen ons strijden.

onvoorstelbaar!
Voor sommigen misschien een teleurstellend idee, maar de komende aionen wordt het voor ons dus beslist niet louter vakantie vieren… Integendeel, ons wacht een SUPERTAAK: de heerschappij over de ganse schepping! Als kleine mensjes op aarde hebben we er geen idee van wat het betekent om met een hemels lichaam (gelijkvormig aan dat van Christus) in hemelse regionen de scepter te gaan zwaaien over al wat is. Het mag ons voorstellingsvermogen tarten, maar Gods Woord zegt het!

Of weet gij niet, dat de heiligen de wereld zullen oordelen? (…) Weet gij niet, dat wij over engelen oordelen zullen?
1Korinthe 6:2,3

Het woord is betrouwbaar: immers, indien wij met Hem gestorven zijn, zullen wij ook met Hem leven; indien wij volharden, zullen wij ook met Hem als koningen heersen…
2Timotheüs 2:11,12”

Zie voor het geciteerde: https://goedbericht.nl/wat-gaan-we-straks-doen/

Onze zegeningen zijn temidden van de hemelsen.https://goedbericht.nl/rubriek/efeze-13-midden-hemelsen/

 

 

9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En als ze besluiten heb te volgen voordat ze mens zijn?

Dan worden ze mens, want Hij werd mens… Er zit niets anders op.  Ze zullen hun positie ook moeten afstaan aan ons, dwz de ekklesia. https://goedbericht.nl/in-de-hemel-of-op-aarde/

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Flawless victory:
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

En als ze besluiten heb te volgen voordat ze mens zijn?

Dan worden ze mens, want Hij werd mens… Er zit niets anders op.

Volgens mij is dat niet wat er wordt bedoeld met "Jezus volgen".. Of worden ze dan ook allemaal in een stalletje geboren en san het eind gekruisigd? Er zit immers niets anders op, zeg je.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Flawless victory:

Je haalt een tekst aan die mijn geloof dat mensen gevallen engelen zijn en dat gevallen engelen mens moeten worden juist staaft.   Er staat daar namelijk helemaal niet dat  Satan as wordt op de aarde, dit gaat over de koning van Tyrus, een mens, en niet over engelen.  De koning van Tyrus is in die tekst mens, en is een engel geweest. Dat blijkt uit die tekst.  Engelen sterven niet. Mensen wel.  Als engelen in het vuur worden geworpen sterven ze niet, zoals de mens, de tweede dood. 

De koning van Tyrus is volgens Ezechiel geen mens lees vers 28:14: "Gij waart een gezalfde, overdekkende cherub; ..." De vorst van Tyrus is een mens vs. 12 "... daar gij een mens zijt en geen God ..." Het gaat hier over twee verschillende personen.

Dat engelen niet kunnen sterven is een aanname van jou, terwijl de Schrift duidelijk zegt dat alleen God leven heeft in Zichzelf Joh. 5:26 "Want gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook den Zoon gegeven, het leven te hebben in Zichzelven;", niet aan engelen.

9 uur geleden zei Flawless victory:

Een wederomgeborene is in Christus een nieuwe schepping.   Dat wordt openbaar in de tekst die ik noemde. En dit zal Satan in razernij doen losbarsten, wat hij gaat botvieren op de mensen die dan op de aarde wonen.

Dat is de alles-is-hetzelfde theologie. Het niet zien van de groepen die in de Schrift worden behandeld zorgt voor de grootste ongerijmdheid. Wat jij zegt is: Een eerste klasser is een zesde klasser omdat ze allemaal leerlingen zijn. Er zijn drie groepen in de Schrift en dat zijn allemaal in Christus gelovigen maar daar houd de vergelijking ook mee op.

1 Kind van God (Wedergeborenen)

2 Zoon van God (Nieuwe schepping)

3 Volwassen man (Nieuwe Mens)

Maar goed, dingen blijven herhalen heeft geen zin. Dit wil ik nog wel kwijt, de Openbaringen zijn in combinatie met Daniel voor Israël, niet voor de christen heidenen.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Aristarkos:

Dit wil ik nog wel kwijt, de Openbaringen zijn in combinatie met Daniel voor Israël, niet voor de christen heidenen.

Het bewijs hiervoor is makkelijk te vinden:

Exo. 19:6 "En gij zult Mij een priesterlijk koninkrijk, en een heilig volk zijn. Dit zijn de woorden, die gij tot de kinderen Israels spreken zult."

1 Pet. 2:9 "Maar gij zijt een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterdom, een heilig volk, een verkregen volk; opdat gij zoudt verkondigen de deugden Desgenen, Die u uit de duisternis geroepen heeft tot Zijn wonderbaar licht;"

Op. 1:6 "En Die ons gemaakt heeft tot koningen en priesters Gode en Zijn Vader; Hem, zeg ik, zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen."

Dan. 2:44 "Doch in de dagen van die koningen zal de God des hemels een Koninkrijk verwekken, dat in der eeuwigheid niet zal verstoord worden; en dat Koninkrijk zal aan geen ander volk overgelaten worden; het zal al die koninkrijken vermalen, en te niet doen, maar zelf zal het in alle eeuwigheid bestaan."

De heidenen zijn geen volk, maar bestaan uit meerdere volken.

Tussen twee haakjes, de mannelijke zoon uit de openbaring zijn naar mijn inzicht de 144.000 uitverkorenen uit de 12 stammen van Israël die de heidenen zullen hoeden met een ijzeren roede.

Het feit dat het woord "gemeente" gebruikt word in de Openbaring zegt niks over "de Kerk". In Han. 19:32 ("... want de vergadering (Gr. ecclesia) was verward ...") word de verzameling van afgodenbeeldjes makers (Diana) een "kerk" genoemd, Gr. ecclesia. Het is dus inleggen om er van uit te gaan dat met "gemeente" altijd de "kerk" word bedoelt.

Exo. 15:1 "Toen zong Mozes en de kinderen Israels de HEERE dit lied, en spraken, zeggende: Ik zal den HEERE zingen; want Hij is hogelijk verheven! Het paard en zijn ruiter heeft Hij in de zee geworpen."

Op. 5:9 "En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;" Dat laatste zijn de Joden in diaspora, niet heidenen van de "kerk".

Op. 15:3 "En zij zongen het gezang van Mozes, den dienstknecht Gods, en het gezang des Lams, zeggende: Groot en wonderlijk zijn Uw werken, Heere, Gij almachtige God, rechtvaardig en waarachtig zijn Uw wegen, Gij Koning der heiligen!"

Weet jij een bijbel tekst waar de heidenen tot God zingen? Zoals ik al zei, de Openbaring gaat over Israël.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Aristarkos:

Zoals ik al zei, de Openbaring gaat over Israël.

Ja een groot gedeelte gaat over het bijbelse Israël (niet direct in te wisselen met de huidige staat). 
De bijbel is door Joodse mensen geschreven, die altijd zicht hielden op Israël.  
De heidenen (de volken) worden ook genoemd. Het is niet alleen Israël in Openbaring. Het evangelie gaat ook juist de wereld in.

De kerk (hoewel er na de 2de wereldoorlog een omkeer is gekomen) is veel teksten over Israël gaan lezen als een geestelijk Israël (en dat was de kerk natuurlijk). De JG hangen dit nog steeds aan. 
 

Ook op dit forum hoor je dit veralgemeniseren van de bijbel (algemene god, algemeen geldende spirituele teksten etc, algemene goddelijke kennis etc.) nog steeds.  
De Joodse context van de verhalen doet er niet meer toe. Dan ben je een letterlijke lezer of heb je een Israël-obsessie en je bent degene die op de man speelt. Ik lach er maar om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Breuk:

De Joodse context van de verhalen doet er niet meer toe. Dan ben je een letterlijke lezer of heb je een Israël-obsessie en je bent degene die op de man speelt. Ik lach er maar om.

Als het niet zo triest was zou ik er ook om lachen... Ik blijf er tegen strijden, al is het tot nu toe water naar de zee dragen.

Ef. 6:15 "En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;"

Aristarkos

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Aristarkos:

De koning van Tyrus is volgens Ezechiel geen mens lees vers 28:14: "Gij waart een gezalfde, overdekkende cherub; ..." De vorst van Tyrus is een mens vs. 12 "... daar gij een mens zijt en geen God ..." Het gaat hier over twee verschillende personen.

 

 

Dat vind ik niet plausibel. Ik geloof dat het over een en dezelfde persoon gaat.  Er staat ook duidelijk: “waart” dus “was” een cherub. De koning van Tyrus wás ooit een beschuttende cherub en is toen gevallen.

Je zei ook dat de koning van Tyrus satan zou zijn maar dat kan sowieso niet kloppen want satan is geen gevallen engel. Dat is een aanname van jou en van vele christenen, maar het staat niet in de Schrift. De satan is als tegenstander geschapen. De Schrift zegt duidelijk van satan dat hij een leugenaar en een moordenaar is van den beginne. Zie Johannes 8:44. In Jesaja 54 :16 lees je dat God de verderver heeft geschapen. Gevallen is hij dus niet. 
 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Aristarkos:

 

Op. 1:6 "En Die ons gemaakt heeft tot koningen en priesters Gode en Zijn Vader; Hem, zeg ik, zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen."

 


Dit gaat wel degelijk over de Gemeente, die op aarde nu nog een verborgenheid is.  Vanaf Openbaring 6 wordt de Gemeente niet meer genoemd omdat zij dan is opgenomen. 

 

2 uur geleden zei Aristarkos:

 

Op. 1:6 "En Die ons gemaakt heeft tot koningen en priesters Gode en Zijn Vader; Hem, zeg ik, zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen."

Dan. 2:44 "Doch in de dagen van die koningen zal de God des hemels een Koninkrijk verwekken, dat in der eeuwigheid niet zal verstoord worden; en dat Koninkrijk zal aan geen ander volk overgelaten worden; het zal al die koninkrijken vermalen, en te niet doen, maar zelf zal het in alle eeuwigheid bestaan."

De heidenen zijn geen volk, maar bestaan uit meerdere volken.

 


De gelovigen zijn wel degelijk een volk,  namelijk een volk van God, ze vormen tezamen de Gemeente, die over de gehele wereld is verspreid en die nu nog een verborgenheid is, tot ze wordt geopenbaard.

 

2 uur geleden zei Aristarkos:

 

Tussen twee haakjes, de mannelijke zoon uit de openbaring zijn naar mijn inzicht de 144.000 uitverkorenen uit de 12 stammen van Israël die de heidenen zullen hoeden met een ijzeren roede.

 


Hier heb je een punt, want de Gemeente is vanaf Openbaring 6 niet meer op aarde (wordt niet meer genoemd). Er schijnen meerdere (drie) Opnames te zijn. De ontrukking van de  144.000 uit de Joden zou dan de tweede zijn.

 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Aristarkos:

 

Dat engelen niet kunnen sterven is een aanname van jou, terwijl de Schrift duidelijk zegt dat alleen God leven heeft in Zichzelf Joh. 5:26 "Want gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook den Zoon gegeven, het leven te hebben in Zichzelven;", niet aan engelen.

 

Hier heb je een punt. Gevallen engelen zullen misschien wel kunnen sterven. En dan mens worden. Zoals de koning van Tyrus.

3 uur geleden zei Aristarkos:

 

Weet jij een bijbel tekst waar de heidenen tot God zingen?


Ken jij een gemeente waar de gelovigen niet tot God zingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:

Dat vind ik niet plausibel. Ik geloof dat het over een en dezelfde persoon gaat.  Er staat ook duidelijk: “waart” dus “was” een cherub.

Hoef je ook niet plausibel te vinden, het staat er letterlijk. Als je goed leest, staat er "gij waart een gezalfde overdekkende cherub", hij is nu niet meer gezalfd en overdekt niks meer, maar is nog steeds een cherub.

3 uur geleden zei Flawless victory:

De koning van Tyrus wás ooit een beschuttende cherub en is toen gevallen.

Je zult in de hele Schrift nergens vinden dat een mens een cherub word genoemd, nergens.

3 uur geleden zei Flawless victory:

Je zei ook dat de koning van Tyrus satan zou zijn maar dat kan sowieso niet kloppen want satan is geen gevallen engel. Dat is een aanname van jou en van vele christenen, maar het staat niet in de Schrift. De satan is als tegenstander geschapen.

Als Satan als tegenstander is geschapen hoeft hij alleen maar zoveel tegen te staan als hij kan en zondigt dan nooit. Dan word hij dus nooit gestraft ook, want hij doet waar God hem voor heeft geschapen.

3 uur geleden zei Flawless victory:

De Schrift zegt duidelijk van satan dat hij een leugenaar en een moordenaar is van den beginne

Van welk begin gaat het hier over? In Gen. 1:1 staat " In den beginne schiep God den hemel en de aarde." Was dit het absolute begin? Nee want voor die tijd dus voor de aionen was de eerstgeboren aller creaturen (Christus) er al. Er dus doodleuk van uitgaan dat wanneer het over Satan gaat dit zijn schepping betreft is eigenlijk een belediging aan God. God schept geen zondaars want als God ze zo schept zijn ze geen zondaar. Het begin van Satan de leugenaar word ons ook in Eze. 28 vertelt, maar dat zul jij wel niet willen weten, toch vertel ik het je.

Wat is een overdekkende cherub? Zoals je kunt weten zijn cherubs de troon dragers, de overdekkende cherub was de troon baldakijn. Dat heeft hem hoogmoedig gemaakt, in fysieke positie boven God wenste hij de troon, met andere woorden hij wilde God onttronen. In vs. 14 word ons verteld wanneer het "van den beginne" was: "Gij waart volkomen in uw wegen, van den dag af, dat gij geschapen zijt, totdat er ongerechtigheid in u gevonden is." Behalve Christus is er geen mens die volkomen in zijn wegen is of was, Job zegt het al in vs. 14:4 "Wie zal een reine geven uit den onreine? Niet een."

Het gaat hier dus wel degelijk over Satan en wederom door jou aannames wil je het geschreven woord niet aanvaarden

3 uur geleden zei Flawless victory:

In Jesaja 54 :16 lees je dat God de verderver heeft geschapen.

Gaat het hier wel over Satan? Hetzelfde woord komt vaker voor en gaat m.i. niet over Satan:

Exo. 12:23 "Want de HEERE zal doorgaan, om de Egyptenaren te slaan; doch wanneer Hij het bloed zien zal aan den bovendorpel en aan de twee zijposten, zo zal de HEERE de deur voorbijgaan, en den verderver niet toelaten in uw huizen te komen om te slaan." Hier is de verderver de Heere zelf. Of jij moet geloven dat God Satan heeft gebruikt om Zijn oordeel uit te voeren, dan heb ik nog een brug te koop voor je, midden in de Sahara.

Jer. 4:7 "De leeuw is opgekomen uit zijn haag, en de verderver der heidenen is opgetrokken, hij is uitgegaan uit zijn plaats, om uw land te stellen in verwoestingen; uw steden zullen verstoord worden, dat er niemand in wone." Hier is de verderver een heidense koning uit het noorden (Nebukadnezar). zie vs. 6.

Aristarkos

2 uur geleden zei Flawless victory:

De gelovigen zijn wel degelijk een volk,  namelijk een volk van God, ze vormen tezamen de Gemeente, die over de gehele wereld is verspreid en die nu nog een verborgenheid is, tot ze wordt geopenbaard.

Zeg me waar dit staat in de H.S.? De gelovigen zijn een groep, geen volk. De gemeente? Zoals de zilversmeden in handelingen? Er is nu niet één gemeente, er zijn kinderen Gods, zonen Gods en de volwassen man. Die vormen zeker niet één gemeente want dan was iedereen het met iedereen eens.

Aristarkos

2 uur geleden zei Flawless victory:

Ken jij een gemeente waar de gelovigen niet tot God zingen?

Je weet dat het niet netjes is om je zo van een vraag af te maken? Die tekst bestaat niet, daarom kom je met dit kul antwoord en hebt er geen één bijbel tekst voor kunnen vinden.

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Aristarkos:

 

Gaat het hier wel over Satan? Hetzelfde woord komt vaker voor en gaat m.i. niet over Satan:

Exo. 12:23 "Want de HEERE zal doorgaan, om de Egyptenaren te slaan; doch wanneer Hij het bloed zien zal aan den bovendorpel en aan de twee zijposten, zo zal de HEERE de deur voorbijgaan, en den verderver niet toelaten in uw huizen te komen om te slaan." Hier is de verderver de Heere zelf.


Dan zou “de Heere zelf” zichzelf niet toelaten “ in de huizen te komen om te slaan”.  Dat is flauwekul.  In dit geval gaat het dan om een verderfengel van God.  De verderver kan satan zijn maar het kan ook een verderfengel zijn van God. In Job lees je dat satan “de” verderver is. https://www.christipedia.nl/wiki/Verderver

Verder @Aristarkos vind ik je manier van communiceren, je “discussie”houding dermate naargeestig en vervelend, dat ik het hier maar bij ga laten.  Dan mag je nog zoveel kennis en/of inzicht hebben en dan mag je jezelf nog zo “volwassen” achten,  door je naargeestige, op de man spelende, afwijzende en neerbuigende houding ben je dan een zeer beroerde “leraar”, waarvan niet gezegd kan worden dat hij “de voeten geschoeid heeft met de bereidheid van het Evangelie des vredes” Ef. 6:15 

Overigens herkent de Gemeente elkaar, ondanks verschillen van inzicht. En dan mag men onvolkomen zijn in inzicht, wij behandelen elkaar niet op de neerbuigende en zichzelf beklagende wijze die jouw optreden kenmerkt. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flawless victory:

Verder @Aristarkos vind ik je manier van communiceren, je “discussie”houding dermate naargeestig en vervelend, dat ik het hier maar bij ga laten.

M.a.w. je hebt geen weerwoord en speelt dan maar op de man? Evengoed bedankt voor je tijd.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Aristarkos:

Als Satan als tegenstander is geschapen hoeft hij alleen maar zoveel tegen te staan als hij kan en zondigt dan nooit. Dan word hij dus nooit gestraft ook, want hij doet waar God hem voor heeft geschapen.


Uit het boek Job blijkt dat Satan niets kan doen wat God niet toestaat.  En inderdaad, als Satan doet waar God hem voor geschapen heeft  dan wordt hij uiteindelijk inderdaad niet gestraft maar wel van zijn functie ontheven en daarna omgevormd tot iets anders. 

36 minuten geleden zei Aristarkos:

M.a.w. je hebt geen weerwoord en speelt dan maar op de man? Evengoed bedankt voor je tijd.

Aristarkos


Jazeker wel.   Je speelt zelf voortdurend op de man. En door je  negatieve en hooghartige houding vergaat me de lust. Hier laat ik het bij.   Bedankt voor je berichten voor zover die inhoudelijk zijn, je hebt me aan het denken gezet en ik ben altijd bereid eventueel bij te leren, maar dan wel vanuit een respectvolle, vriendelijke en blijmoedige houding. Als je op een later moment een andere houding aanneemt ben ik graag weer van de partij.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er nog even rustig over nagedacht en ik blijf erbij dat God Satan geschapen heeft als de verderver en dat Satan inderdaad doet waarvoor hij geschapen is. De bevestiging van dit inzicht heb ik ontvangen door een aangrijpende persoonlijke ervaring die ik voor mezelf houd.  Satan dient God, hoe moeilijk dat voor sommigen ook te aanvaarden is.  Hieronder haal ik een artikel aan waar ik het mee eens ben. 

Tijdens een recente bijbelstudie besprak ik het hardnekkige misverstand dat satan een gevallen engel zou zijn. Dit idee wordt gebaseerd op een tweetal Bijbelpassages (Jes.14 en Ezech.28) die echter niet handelen over satan maar over resp. de koning van Babel en de koning van Tyrus. Van de duivel (=diabolos) zegt de Bijbel expliciet dat hij zondigt vanaf den beginne (1Joh.3:8). Het is God zelf die ooit “de oude slang”`schiep (Gen.3:1; Job.26:13). Dat de duivel zondigde was geen verrassing voor God, hij heeft nooit anders gedaan. Hoezeer hij ook tegen de wil van de Schepper ingaat, de Schepper beging geen misser toe Hij hem formeerde. God wist wat Hij deed toen hij hem maakte. “De HERE heeft alles gemaakt voor zijn doel, zelfs de goddeloze voor de dag des kwaads”, zegt Spreuken 16:4. De HERE formeerde het licht maar schiep ook de (vorst der) duisternis. Alles is volmaakt onder controle: goed en kwaad (Jes.45:7).

De vraag die het bovenstaande opwerpt is deze: als de duivel beantwoordt aan het doel van God, hoe kan dan gezegd worden dat hij zondigt? Zondigen betekent immers: doel missen. Als God door alles zijn doel bereikt, in welk opzicht is er dan sprake van zonde, doel missen? Het antwoord op deze vraag is: iemand die zondigt mist niet objectief maar subjectief Gods doel. Dat wil zeggen: het ontbreekt de zondaar aan besef van het doel. Hij heeft dat doel niet voor ogen, hij kent het niet of hij miskent het. GOD bereikt met alles zijn doel maar de zondaar heeft daar geen benul van. Dat gemis maakt de zondaar met recht een misser.
En ook daarmee heeft God een bedoeling!”

https://goedbericht.nl/hoezo-zondigde-satan/

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat satan beslist geen gevallen engel[boodschapper] is. Ik geloof - en ik heb dat ook aangetoond aan de hand van enkele bijbelteksten - dat satan door God zo geschapen is, als tegenstander, om ons kennis te laten maken met het verschil tussen goed en kwaad. Ik geloof dat God  uiteindelijk de volledige controle over hem heeft en  dat God hem laat doen waarvoor hij geschapen is.

Toen God de tegenstander schiep volgde daarop de nederwerping van de wereld. De eerste wereld die God geschapen had was volmaakt en de chaos ontstond pas toen Hij de tegenstander geschapen had en hij een deel van de hemelingen verleid had om hem te volgen. Wist God niet wat Hij deed toen Hij de tegenstander schiep, natuurlijk wel want God overziet vanaf het begin het einde.

Veel mensen hebben moeite met het feit dat God ook de schepper is van het kwaad, terwijl Hij dat gewoon zegt in Jesaja. Ook in Job vinden we dit terug.  God had allang voorbereidingen getroffen voor het werk van satan want staat er niet dat het Lam als geslacht al bij God bekend was vanaf de nederwerping van de wereld? Dat satan in zijn werk beperkt was vinden we ook in het boek Job, want God stelde de regels vast en satan  mocht niet verder gaan dan God hem toestond, want hij mocht Job bijvoorbeeld niet doden. Toen de satan Adam en Eva verleidde zei God tegen satan, gij zult het de hiel kwetsen, maar het zal u de kop kwetsen en daarbij sprak Hij over Zijn Zoon.

Ook kun je jezelf de vraag stellen waarom plaatste God die boom van goed en kwaad midden in de hof en liet Hij hem niet volkomen weg of plaatste Hij hem tenminste aan de rand ervan. En waarom vestigde Hij juist hierop de aandacht? We kunnen tegen Zijn wil ingaan maar nooit tegen Zijn bedoeling. We kunnen tegen Zijn morele wil ingaan maar nooit tegen Zijn soevereine wil.

Wat betreft hoe God handelt kunnen wij ons niet vergelijken met Hem, want Hij overziet vanaf het begin het einde.  Voor ons is dat onvoorstelbaar maar Hij kent een ieder van Zijn schepsels. Hij is de grote pottenbakker en wij zijn slechts klei in Zijn handen. Ook in geloof zijn wij volkomen van Hem afhankelijk en dat kunnen wij oneerlijk vinden en zeggen waarom de een wel en de ander niet, tja Hij is God en dat zijn wij niet. Dat is geen dooddoener maar zo is het nu eenmaal. Wij met ons beperkte verstand kunnen maar weinig beseffen hoe groot God is. We moeten niet alles wat ons overkomt als een straf van God zien maar het meer als een correctie zien waarmee Hij ons voorbereidt op de toekomst.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Flawless victory:

Ik geloof dat satan beslist geen gevallen engel[boodschapper] is. Ik geloof - en ik heb dat ook aangetoond aan de hand van enkele bijbelteksten - dat satan door God zo geschapen is, als tegenstander, om ons kennis te laten maken met het verschil tussen goed en kwaad.

In Habakkuk staat het volgende over God: 1:13 "Gij zijt te rein van ogen, dan dat Gij het kwade zoudt zien, en de kwelling kunt Gij niet aanschouwen; waarom zoudt Gij aanschouwen die trouwelooslijk handelen? Waarom zoudt Gij zwijgen, als de goddeloze dien verslindt, die rechtvaardiger is dan hij?"

Je zult wel weer boos op me worden, maar dat is dan maar zo. Eigenlijk zeg je dit; Een vader gooit zijn kind expres in het water en laat het net niet verdrinken, dan rukt hij het uit het water, gaat mond op mond beademing toepassen, hart massage en wat al niet en dat allemaal om te laten zien wat een goede vader hij is die het kind heeft gered. Dat is jouw logica. In jouw belevingswereld heeft God het kwade nodig om te laten zien dat Hij goed is. Hiermee maak je God afhankelijk van het kwade (God afhankelijk?) en dat probeer je dan te zalven door te zeggen dat God alles controleert, ook zeg je nog dat wij dat allemaal niet kunnen begrijpen en je vind dat ik hooghartig ben?

In Jakobus staat het volgende: 1:13 "Niemand, als hij verzocht wordt, zegge: Ik word van God verzocht; want God kan niet verzocht worden met het kwade, en Hij Zelf verzoekt niemand. 14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt. 15 Daarna de begeerlijkheid ontvangen hebbende baart zonde; en de zonde voleindigd zijnde baart den dood."

Als God Satan als tegenstander heeft geschapen verzoekt God iedereen en is Satan geen tegenstander maar een medestander of zo je wilt een bondgenoot. Volgens 1 Tim. 3:6 is er een oordeel van de Duivel, waarom? Is Christus gestraft omdat Hij Gods wil volledig uitvoerde? Jij plaatst Satan en Christus op één lijn, beide zijn met een bepaald doel geschapen en beide volbrengen dat doel in volledige gehoorzaamheid, dan word Satan verlaagd en Christus verhoogd?

Omdat iedereen die dit soort onzin gelooft hopeloos vastloopt met zowel de bijbel als de Godheid gebruiken ze de kerkelijke dooddoener "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, wij kunnen dat niet begrijpen". Dan zijn we uitgepraat, gooi de bijbel maar bij het oud papier, wij kunnen het toch niet begrijpen. Lees nog eens wat er in Ef. 6:11 staat: "Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels." en ook 2 Tim. 25 - 26 "Met zachtmoedigheid onderwijzende degenen, die tegenstaan; of hun God te eniger tijd bekering gave tot erkentenis der waarheid; En zij wederom ontwaken mochten uit den strik des duivels, onder welken zij gevangen waren tot zijn wil."

Je kent vast het spreekwoord "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden", nou dan maak ik in ieder geval geen stinkende wonden. Zachtmoedigheid (Goedaardigheid) is wat anders dan zalvend (zeurderig-vroom spreken). Op een forum zie je geen emoties, geen nuances het zijn woorden op je scherm, die zijn noch hard, noch hooghartig het zijn woorden op je scherm. Dat ik een uitgesproken mening heb is niet gek, die heeft iedereen hier, ik maak van mijn hart geen moordkuil, als je daar niet tegen kunt, is dat jammer.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Aristarkos:

In Habakkuk staat het volgende over God: 1:13 "Gij zijt te rein van ogen, dan dat Gij het kwade zoudt zien, en de kwelling kunt Gij niet aanschouwen; waarom zoudt Gij aanschouwen die trouwelooslijk handelen? Waarom zoudt Gij zwijgen, als de goddeloze dien verslindt, die rechtvaardiger is dan hij?"

 


Beste Aristarkos,  je haalt hier weer 1 zinnetje uit de bijbel,  een stukje klaagzang van Habakuk,  en rukt dat uit zijn context.  Je gaat daarmee ook tegen je eigen eerdere berichten in, waarin je zelf (niet ik maar jij) ervan uitgaat dat God Zelf als de verderver langs de deuren zou zijn gegaan.   

 

8 uur geleden zei Aristarkos:

 

Je zult wel weer boos op me worden, maar dat is dan maar zo. Eigenlijk zeg je dit; Een vader gooit zijn kind expres in het water en laat het net niet verdrinken, dan rukt hij het uit het water, gaat mond op mond beademing toepassen, hart massage en wat al niet en dat allemaal om te laten zien wat een goede vader hij is die het kind heeft gered. Dat is jouw logica. In jouw belevingswereld heeft God het kwade nodig om te laten zien dat Hij goed is. Hiermee maak je God afhankelijk van het kwade (God afhankelijk?) en dat probeer je dan te zalven door te zeggen dat God alles controleert, ook zeg je nog dat wij dat allemaal niet kunnen begrijpen en je vind dat ik hooghartig ben?

 


Dit zijn allemaal inleggingen en aannames van jou.  Nergens heb ik gezegd dat God afhankelijk is van het kwaad. Is een pottenbakker afhankelijk van zijn potten? Nee toch? Hij schept de potten als gebruiksvoorwerpen voor zijn doel.   De Bijbel zegt luid en duidelijk dat God ook het kwade heeft geschapen voor Zijn doel.  Dat is voor sommige mensen moeilijk te aanvaarden maar het is wel degelijk bijbels.

 

8 uur geleden zei Aristarkos:

 

In Jakobus staat het volgende: 1:13 "Niemand, als hij verzocht wordt, zegge: Ik word van God verzocht; want God kan niet verzocht worden met het kwade, en Hij Zelf verzoekt niemand. 14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt. 15 Daarna de begeerlijkheid ontvangen hebbende baart zonde; en de zonde voleindigd zijnde baart den dood."

 


God Zelf verzoekt niemand, daar heeft Hij de duivel voor geschapen.  De Heere Jezus wordt in Mattheüs 4:1 door de Heilige Geest naar de woestijn geleid om door de duivel te worden beproefd.

 

8 uur geleden zei Aristarkos:

Als God Satan als tegenstander heeft geschapen verzoekt God iedereen en is Satan geen tegenstander maar een medestander of zo je wilt een bondgenoot. Volgens 1 Tim. 3:6 is er een oordeel van de Duivel, waarom? Is Christus gestraft omdat Hij Gods wil volledig uitvoerde? Jij plaatst Satan en Christus op één lijn, beide zijn met een bepaald doel geschapen en beide volbrengen dat doel in volledige gehoorzaamheid, dan word Satan verlaagd en Christus verhoogd? Volgens 1 Tim. 3:6 is er een oordeel van de Duivel, waarom? Is Christus gestraft omdat Hij Gods wil volledig uitvoerde? Jij plaatst Satan en Christus op één lijn, beide zijn met een bepaald doel geschapen en beide volbrengen dat doel in volledige gehoorzaamheid, dan word Satan verlaagd en Christus verhoogd?



Het vraagstuk Unde Malum zullen wij in dit leven nooit helemaal doorgronden.  Daar kun je je aan storen, maar het is gewoon een feit. Alle mensen ter wereld worden beproefd.  Daarom bidden wij ook tot God “en leid ons niet in beproeving maar verlos ons van het kwade”. Het is dus God die in beproeving leidt. En God belooft de Gemeente dat Hij haar  uit (en dus niet doorheen maar uit) de ure der verzoeking zal bewaren die over de gehele wereld zal komen, Openbaring 3:10.  In tegenstelling tot hen die dan nog op de aarde zullen wonen.  
 

In 1Timotheus 3:6 staat overigens helemaal niets over een oordeel van de duivel. Je roept maar wat.  Het gaat daar over regels voor iemand die leider van de gemeente wil worden en dat dat niet iemand kan zijn die pas bekeerd is omdat deze nog gevoelig is om gemakkelijk ten prooi te vallen aan de duivel. Dat staat er. Niets over een oordeel. 
 

8 uur geleden zei Aristarkos:

 

Omdat iedereen die dit soort onzin gelooft hopeloos vastloopt met zowel de bijbel als de Godheid gebruiken ze de kerkelijke dooddoener "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, wij kunnen dat niet begrijpen". Dan zijn we uitgepraat, gooi de bijbel maar bij het oud papier, wij kunnen het toch niet begrijpen.


Voor jou is het onzin. Degene die vastloopt in de bijbel ben jij zelf, en wel met alle teksten waarin God in de Bijbel zegt dat Hij het kwade schept en dat Hij Zijn wil volvoert.   En God zegt in de Bijbel ook dat Zijn wegen hoger zijn dan onze wegen Jesaja 55:9  en dat zolang wij nog in de stof leven ons kennen onvolkomen zal zijn, 1 Korinthe 13:9; 12

 

8 uur geleden zei Aristarkos:

Dan zijn we uitgepraat, gooi de bijbel maar bij het oud papier, wij kunnen het toch niet begrijpen. Lees nog eens wat er in Ef. 6:11 staat: "Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels." en ook 2 Tim. 25 - 26 "Met zachtmoedigheid onderwijzende degenen, die tegenstaan; of hun God te eniger tijd bekering gave tot erkentenis der waarheid; En zij wederom ontwaken mochten uit den strik des duivels, onder welken zij gevangen waren tot zijn wil."

Je kent vast het spreekwoord "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden", nou dan maak ik in ieder geval geen stinkende wonden. Zachtmoedigheid (Goedaardigheid) is wat anders dan zalvend (zeurderig-vroom spreken). Op een forum zie je geen emoties, geen nuances het zijn woorden op je scherm, die zijn noch hard, noch hooghartig het zijn woorden op je scherm. Dat ik een uitgesproken mening heb is niet gek, die heeft iedereen hier, ik maak van mijn hart geen moordkuil, als je daar niet tegen kunt, is dat jammer.

Aristarkos


Het ontbreekt je in mijn optiek aan de nodige zelfreflectie.  Wanneer je het gesprek zou voeren op inhoud, zonder al die ad hominems en  al die neerbuigendheid en zogenaamde gevatheden, zou de communicatie een heel stuk prettiger verlopen.  Dit heeft niets met “zachte heelmeesters” of “zeurderig-vroom spreken” te maken, maar met een stukje zelfoverschatting. Alleen al het idee dat je een heelmeester zou brengen….

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid