Spring naar bijdragen

Genadeleer of Verdiensteleer ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met nous wordt de hoogste vorm van denken, een bijna goddelijk denken bedoeld. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', al

Uitsluitend door genade worden we gered en kunnen we met God verzoend worden. Hij zet altijd de eerste stap. Aan dat werk kunnen wij niets aan- of afdoen, behalve dan zijn genade wel of niet aanvaarde

Maar..zodra je er een "behalve dan" achteraan plaatst... is het geen "uitsluitend door Genade meer, maar komt er toch iets bij wat je er zelf voor doet of laat.  Dan is het geen -om niet- maar genade

Zojuist zei Fundamenteel:

Je zou dat gelezen hebben als je niet zoveel met uw eigen paradigma's bezig was. Genadeleer, geen zondaar kan zijn weg in de hemel verdienen zonder genade. Dat is dogma.

Je kan moeilijk zeggen dat door wormgaten kruipen hetzelfde is dan tunnelvisie, tenzij je blijft steken natuurlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

En maar genieten dat je iedereen kan misleiden, en de logica ontgaat je nog steeds. Wonderbaarlijk, dat het überhaupt kan, niet? 

Ja verschrikkelijk dat mensen de dag van vandaag niet altijd serieus zijn en overal complotdenkers zien om zich gerechtvaardigd te voelen ze te beledigen en lokken tegelijk, al hopende hen in hun wormgat te zuigen.

Het is wonderbaarlijk dat ik na al die jaren moeite de logica maar niet vind. Als ik u was, ik had al lang opgegeven.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja verschrikkelijk dat mensen de dag van vandaag niet altijd serieus zijn en overal complotdenkers zien om zich gerechtvaardigd te voelen ze te beledigen en lokken tegelijk, al hopende hen in hun wormgat te zuigen. Het is wonderbaarlijk dat ik na al die jaren moeite de logica maar niet vind. Als ik u was, ik had al lang opgegeven.

We houden het amper voor mogelijk, in volledig contrast met wat zo vanzelfsprekend lijkt. 

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is wonderbaarlijk dat ik na al die jaren moeite de logica maar niet vind.

Je hoeft niets te vinden, je kan er amper naast kijken. Enfin, als de koersen je niet elders naartoe leiden tenminste, kan gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Zo gaat het, heel christelijk. 

Ge moet een christen niet verwarren met iemand die ge bij de vleet kunt beledigen he. ;)

Heb je niet door dat uw denken niet mijn denken is en we allemaal ons eigen unieke zelf moeten blijven?

Wat ben ik met uw paradigmashift als ik mijn geest al geankerd heb op andere zaken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ge moet een christen niet verwarren met iemand die ge bij de vleet kunt beledigen he. Heb je niet door dat uw denken niet mijn denken is en we allemaal ons eigen unieke zelf moeten blijven? Wat ben ik met uw paradigmashift als ik mijn geest al geankerd heb op andere zaken?

Meestal gaat dat zo met paraconsistente logica's, bizar genoeg blijft het beginsel wel voor iedereen hetzelfde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat ben ik met uw paradigmashift als ik mijn geest al geankerd heb op andere zaken?

Een gremlin is een fictief of mythisch wezen dat veel voorkomt in volksverhalen en andere media. Gremlins zouden volgens de verhalen kwaadaardige monsters zijn met een aanleg voor mechanica, die machines saboteren. Hun oorsprong ligt in verhalen die Britse piloten in de Tweede Wereldoorlog aan elkaar vertelden, waarin ze gremlins de schuld gaven van technische mankementen aan vliegtuigen.

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is wonderbaarlijk dat ik na al die jaren moeite de logica maar niet vind.

Zelfs Carl Gustav Jung zei al dat de vraagstelling de helft van het antwoord impliceert, hebben er een voorbeeld van gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Zolang we dat niet begrijpen, zien we dat niet. 

Ja want iets niet meteen begrijpen is een open invitatie om de ander te beschuldigen van misleiding. Ik vond persoonlijk wel dat het tot denken spoorde.  Waar is het a-logische? Aan de ingang van het wormgat of aan de uitgang? Of zullen beide kanten dat niet gewoon identiek van elkaar denken? Dat ze alogisch zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja want iets niet meteen begrijpen is een open invitatie om de ander te beschuldigen van misleiding. Ik vond persoonlijk wel dat het tot denken spoorde.  Waar is het a-logische? Aan de ingang van het wormgat of aan de uitgang? Of zullen beide kanten dat niet gewoon identiek van elkaar denken? Dat ze alogisch zijn.

Het a-logische kunnen we zien middels onderzoek, je zal dan zien dat er een kloof ontstaat die op zich ook logisch is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Aan de ingang van het wormgat of aan de uitgang?

Logischerwijs vertrekken we van de these, dat is de actuele toestand. Dit verklaart ook waarom er verschillende snelheden zijn, uiterst precaire processen zoals in veel theorieën deskundig beschreven staat. 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Zoals mannen in vrouwenkleedkamers?

Er zijn veel vluchtwegen, misschien gaat dat meer over innerlijke processen. 

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Of zullen beide kanten dat niet gewoon identiek van elkaar denken? Dat ze alogisch zijn.

Misschien behoort dat tot de verdienste, we kunnen immers niet weten wat we niet weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar is het a-logische?

In navolging van Fechner meende Wundt dat psychologische fenomenen door middel van meetbare prikkels en de menselijk reacties daarop onderzocht konden worden met behulp van experimentele methoden. Tot dan toe was de psychologie een grotendeels theoretisch-filosofisch vak, waarbij allerlei denkbeelden over de werking van de menselijke geest en het menselijk gedrag werden geponeerd, zonder dat ze in de praktijk systematisch werden getoetst. Delen van Wundt's werk zijn ontwikkeld en bekend geworden door zijn Engelse student Edward B. Titchener, wiens systeem bekendstaat onder de naam van structuralisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

In navolging van Fechner meende Wundt dat psychologische fenomenen door middel van meetbare prikkels en de menselijk reacties daarop onderzocht konden worden met behulp van experimentele methoden. Tot dan toe was de psychologie een grotendeels theoretisch-filosofisch vak, waarbij allerlei denkbeelden over de werking van de menselijke geest en het menselijk gedrag werden geponeerd, zonder dat ze in de praktijk systematisch werden getoetst. Delen van Wundt's werk zijn ontwikkeld en bekend geworden door zijn Engelse student Edward B. Titchener, wiens systeem bekendstaat onder de naam van structuralisme.

Neem hoede voor lieden die in de menselijke psyche peuteren om gedrag te voorspellen of te kaderen. Mind control is een echt agenda en geen complottheorie. Het is wel een complot tegen de mensheid en de individuele vrijheid. Als algoritmes nu al gedrag sturen, hoe vrij is dat werkelijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid