Spring naar bijdragen

Genadeleer of Verdiensteleer ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met nous wordt de hoogste vorm van denken, een bijna goddelijk denken bedoeld. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', al

Uitsluitend door genade worden we gered en kunnen we met God verzoend worden. Hij zet altijd de eerste stap. Aan dat werk kunnen wij niets aan- of afdoen, behalve dan zijn genade wel of niet aanvaarde

Maar..zodra je er een "behalve dan" achteraan plaatst... is het geen "uitsluitend door Genade meer, maar komt er toch iets bij wat je er zelf voor doet of laat.  Dan is het geen -om niet- maar genade

7 minuten geleden zei TTC:

Lectio divina is een spirituele praktijk bij monniken, waarbij Gods Woord aandachtig en indringend wordt gelezen. Een kenmerk van deze vorm van geestelijke lezing is het meditatieve karakter ervan, het gaat niet enkel om het verstandelijk begrijpen van de tekst, maar om het aandachtig overwegen van de tekst, de betekenissen die de tekst oproept en het verband met het waarachtig christelijk leven. Ruminatio, het herkauwen van een tekst, het gedurende lange tijd terugkeren naar passages, is een verschijnsel dat hierop aansluit, maar kan leiden tot psychische verwarring. 

Hoe een reeks paradoxen hierbinnen passen, is me nog onduidelijk. 

Ja, dat past denk ik ook meer bij een ander topic. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Precies een amusante bezigheid, heb je er veel winst mee gemaakt? 

Wat is veel? Meer als op een spaarboek, veel meer. Maar veel winst is relatief.

In onze groep heeft er ene 400 euro verdiend op een NFT die hij door een fair use AI liet ontwerpen op basis van tekst. Zoals ge iets in google typt en die AI ontwerpt dan wat ge typt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Petra.:

Ja, dat past denk ik ook meer bij een ander topic. 

Het model van Bateson kent een duidelijke hiërarchie, het effect van ieder niveau is dat dit het onderliggende niveau beïnvloedt. Een verandering van zaken op een hoger niveau leidt in deze zin onvermijdelijk tot veranderingen van zaken op de lagere niveaus. Het veranderen van zaken op een lager niveau kán, maar hóeft geen effect te hebben op de hogere niveaus.

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Wat is veel? Meer als op een spaarboek, veel meer. Maar veel winst is relatief. In onze groep heeft er ene 400 euro verdiend op een NFT die hij door een fair use AI liet ontwerpen op basis van tekst. Zoals ge iets in google typt en die AI ontwerpt dan wat ge typt.

Als ik het goed begrijp gaat het al lang niet meer over de achterliggende moraal, maar enkel om de winst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het model van Bateson kent een duidelijke hiërarchie, het effect van ieder niveau is dat dit het onderliggende niveau beïnvloedt. Een verandering van zaken op een hoger niveau leidt in deze zin onvermijdelijk tot veranderingen van zaken op de lagere niveaus. Het veranderen van zaken op een lager niveau kán, maar hóeft geen effect te hebben op de hogere niveaus.

Als ik het goed begrijp gaat het al lang niet meer over de achterliggende moraal, maar enkel om de winst. 

Neen er is maar 1 doel en dat wordt niet bereikt zonder de winst he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Al die blokken samen gaan enkel over financiële transacties, de rest staat in een andere boekhouding. Vind dit super bedacht, het bevordert de transparantie aanzienlijk. 

Ja het is maar hopen dat onze trein mag bollen tot 2030 want de EU aast en kijkt al mee in onze wallets, er is geen privacy in uw wallet. Maar ze kunnen niets belasten zolang het daar blijft staan. Ge kunt dat naar een buitenlandse rekening verplaatsen en hier met visa uit de muur trekken.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja het is maar hopen dat onze trein mag bollen tot 2030 want de EU aast en kijkt al mee in onze wallets, er is geen privacy in uw wallet. Maar ze kunnen niets belasten zolang het daar blijft staan. Maar ge dat naar een buitenlandse rekening zetten en hier met visa uit de muur trekken.

Hoeveel belasting betaal je op die winsten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Als ge dus miljonair wordt, verhuis je beter lol

Als je de zinnen om de beurt met aandacht en vanuit verbinding zegt zal je duidelijk een verschil in impact merken. Elk hoger niveau spreekt een fundamenteler gebied aan in onze hersenen met een grotere impact op ons als individu.

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ze hebben complete inkijk in uw wallet.

Het bekrachtigt wel mooi het idee hoe verschillende logica's tot heel wat verwarring kunnen leiden, maar dat is een voetnoot. 

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja het is maar hopen dat onze trein mag bollen tot 2030 want de EU aast en kijkt al mee in onze wallets, er is geen privacy in uw wallet. Maar ze kunnen niets belasten zolang het daar blijft staan. Ge kunt dat naar een buitenlandse rekening verplaatsen en hier met visa uit de muur trekken.

Zo lijkt het wel op een kat en muisspelletje, bizar. 

Op 28-7-2023 om 12:51 zei sjako:

Dat zijn dus werken. Enkel door geloof kan je genade, of zoals wij dat zeggen, onverdiende goedheid, krijgen. Uit geloof ontstaan goede werken, dat dan weer wel.

Tranendal is een gehucht in de gemeente Oldambt in de provincie Groningen, en Paradijs is een buurtschap nabij Hoek in de gemeente Terneuzen in de provincie Zeeland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei TTC:

Kan je ook de ene cryptomunt ruilen voor een andere?

Ja. Maar dat heb ik nog niet gedaan. Ge kunt USDC of ....T ook swappen en dan daarmee kopen. Maar ik ben daar niet zo in mee.

Ik leg eieren in een mandje en blijf eraf. Nu is het wel zo dat ik meer en meer met Matic ga handelen omdat die kosten zo laag zijn.

Verspreid gewoon een maandelijkse aankoop over verschillende. Mijn ogen zijn vooral op Matic gericht. Maar Bitcoin zal altijd pionier blijven, of toch zeer lang, dus dat hebt ge best ook opij liggen. Eens ge aan 10K komt, kunt ge echt deftige trades doen, maar niet cashen he. Winst constant opnieuw inzetten.

 

1 uur geleden zei TTC:

Zo lijkt het wel op een kat en muisspelletje, bizar. 

 

Ja maar als ge dan gronden en eigendommen wilt kopen, kunt ge er niet onderuit. Maar 30 tot 50 procent afgeven is wel een beetje absurd.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja. Maar dat heb ik nog niet gedaan. Ge kunt USDC of ....T ook swappen en dan daarmee kopen. Maar ik ben daar niet zo in mee. Ik leg eieren in een mandje en blijf eraf. Nu is het wel zo dat ik meer en meer met Matic ga handelen omdat die kosten zo laag zijn. Verspreid gewoon een maandelijkse aankoop over verschillende. Mijn ogen zijn vooral op Matic gericht. Maar Bitcoin zal altijd pionier blijven, of toch zeer lang, dus dat hebt ge best ook opij liggen. Eens ge aan 10K komt, kunt ge echt deftige trades doen, maar niet cashen he. Winst constant opnieuw inzetten.

Leek waar al die namen vandaan komen, krijgt elk losgelaten blok een andere naam misschien?

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja maar als ge dan gronden en eigendommen wilt kopen, kunt ge er niet onderuit. Maar 30 tot 50 procent afgeven is wel een beetje absurd.

Het is alleen maar beleggingsproduct begrijp ik nu, geld voor geld en winst op basis van schommelende valutakoersen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Leek waar al die namen vandaan komen, krijgt elk losgelaten blok een andere naam misschien?

Het is alleen maar beleggingsproduct begrijp ik nu, geld voor geld en winst op basis van schommelende valutakoersen? 

Bitcoin is goud. Dus alles hangt zowat ongeveer van de waarde van Bitcoin af. Litecoin is als het zilver. Ge hebt dan nog Ethereum en enkele andere. Dat is uw crypto. Ge hebt nog stable coins zoals Tether. Tether hangt niet af van de waarde van Bitcoin maar van de dollar.

Maar alles wat ge beweegt heeft kosten he.

Dus zet je Bitcoin om naar Tether, zijn er kosten aan verbonden. Wat uw eerste vraag beantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bitcoin is goud. Dus alles hangt zowat ongeveer van de waarde van Bitcoin af. Litecoin is als het zilver. Ge hebt dan nog Ethereum en enkele andere. Dat is uw crypto. Ge hebt nog stable coins zoals Tether. Tether hangt niet af van de waarde van Bitcoin maar van de dollar. Maar alles wat ge beweegt heeft kosten he. Dus zet je Bitcoin om naar Tether, zijn er kosten aan verbonden. Wat uw eerste vraag beantwoord.

Dat was de oorspronkelijke analogie waarop de grap geënt was, de bedenker blijkt spoorloos las ik. 

19 minuten geleden zei Hopper:

Net zoals God zijn eieren in het mandje genaamd 'aarde' legde en er van af bleef?  Maar toch uiteindelijk zijn Zoon stuurde.

Sommige dingen zijn simpeler dan ze geïnterpreteerd worden, om van de neveneffecten nog maar te zwijgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat was de oorspronkelijke analogie waarop de grap geënt was, de bedenker blijkt spoorloos las ik. 

Maar het functioneert nog.

Koopt ge bv Tether, dan blijft die waarde stabiel. Koopt ge Bitcoin dan gaat dat constant op neer. Koopt ge Tokens met Bitcoin en die maken winst, kunt ge die winst omzetten naar Tether als de markt volatiel is. Die Tether is daar niet door beïnvloedt omdat de waarde bepaald is door de dollar en niet Bitcoin. En zo kunt ge constant heen en weer spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar het functioneert nog. Koopt ge bv Tether, dan blijft die waarde stabiel. Koopt ge Bitcoin dan gaat dat constant op neer. Koopt ge Tokens met Bitcoin en die maken winst, kunt ge die winst omzetten naar Tether als de markt volatiel is. Die Tether is daar niet door beïnvloedt omdat de waarde bepaald is door de dollar en niet Bitcoin. En zo kunt ge constant heen en weer spelen.

Leerzaam, aparte manier om iets helder te maken, kunnen slechts blijven hopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid