Spring naar bijdragen

Genadeleer of Verdiensteleer ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met nous wordt de hoogste vorm van denken, een bijna goddelijk denken bedoeld. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', al

Uitsluitend door genade worden we gered en kunnen we met God verzoend worden. Hij zet altijd de eerste stap. Aan dat werk kunnen wij niets aan- of afdoen, behalve dan zijn genade wel of niet aanvaarde

Maar..zodra je er een "behalve dan" achteraan plaatst... is het geen "uitsluitend door Genade meer, maar komt er toch iets bij wat je er zelf voor doet of laat.  Dan is het geen -om niet- maar genade

17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan is fiat geld dat ook. LiteCoin, van bijna 60 euro naar bijna 800 euro in 2030...

Mensen met een kristallen bol zijn altijd al interessant geweest, de getuigenissen legio.

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vergis u niet, het is niet voor mij.

Ja, vergeet dat onderweg niet, we bespreken ondertussen nog andere alternatieven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vergis u niet, het is niet voor mij.

Dat zei de handelaar in tulpenbollen ook in 1635 toen zijn tulpenbol de waarde had van een grachtenpand in Amsterdam.  Dat pand was niet alleen grachtenpand maar ook onderpand.  Het pand waar zijn lieve vrouw en bloedjes van kinderen in woonde.  "Ik doe het voor hen" sprak de handelaar!  "Tulpenbollen zijn het nieuwe goud" , sprak hij nog wijsgerig en keek er slim bij.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Dat zei de handelaar in tulpenbollen ook in 1635 toen zijn tulpenbol de waarde had van een grachtenpand in Amsterdam.  Dat pand was niet alleen grachtenpand maar ook onderpand.  Het pand waar zijn lieve vrouw en bloedjes van kinderen in woonde.  "Ik doe het voor hen" sprak de handelaar!  "Tulpenbollen zijn het nieuwe goud" , sprak hij nog wijsgerig en keek er slim bij.   

Speltheoretisch onderzoek is inmiddels meerdere malen beloond met de Prijs van de Zweedse Rijksbank voor economie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb geen verstand van economie.

In de statistiek is Monte-Carlosimulatie een simulatietechniek waarbij een fysiek proces niet één keer maar vele malen wordt gesimuleerd, elke keer met andere startcondities. Het resultaat van deze verzameling simulaties is een verdelingsfunctie die het hele gebied van mogelijke uitkomsten weergeeft. De achterliggende gedachte is om problemen die analytisch moeilijk of niet oplosbaar zijn, numeriek op te lossen met behulp van de steekproeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Petra.:

Valt dan dan onder genade of verdienste?

Kwestie van perceptie wellicht, die katalysatoren zijn immers tijdloos. In het verlengde doorgaans heel vage, mistige en complexe verhalen die er allemaal toe te herleiden zijn, niemand wordt uitgesloten om hier nader onderzoek naar te doen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Petra.:

Natuurlijk.

Waarneming of perceptie is het proces van het verwerven, registreren, interpreteren, selecteren en ordenen van zintuiglijke informatie.

16 uur geleden zei Hopper:

"Ik doe het voor hen" sprak de handelaar!  "Tulpenbollen zijn het nieuwe goud" , sprak hij nog wijsgerig en keek er slim bij.  

Eén zwaluw brengt ons een zachte lentebries, het zijn de volgelingen die er een hittegolf van maken. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hopper:

Dat zei de handelaar in tulpenbollen ook in 1635 toen zijn tulpenbol de waarde had van een grachtenpand in Amsterdam.  Dat pand was niet alleen grachtenpand maar ook onderpand.  Het pand waar zijn lieve vrouw en bloedjes van kinderen in woonde.  "Ik doe het voor hen" sprak de handelaar!  "Tulpenbollen zijn het nieuwe goud" , sprak hij nog wijsgerig en keek er slim bij.   

We zullen er later op terugblikken.

In ieder geval kan je niet doen alsof crypto slecht is en echt geld neutraal. Want crypto heeft veel minder bloed aan de handen. De diensten die daarmee gekocht worden belanden ook niet op een afvalberg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

We zullen er later op terugblikken. In ieder geval kan je niet doen alsof crypto slecht is en echt geld neutraal. Want crypto heeft veel minder bloed aan de handen. De diensten die daarmee gekocht worden belanden ook niet op een afvalberg.

Alles komt samen in dezelfde synthese, laat het een voetnoot zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid