Spring naar bijdragen

Wat maakt iemand vrouw, man of andere sekse- en gendertypes ?


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

De shift die nu gaande is, is niet zoals Hij het ontworpen heeft. Het leven is ons gratis gegeven, de grond, het water, de zon, de dieren. We kunnen in een harmonieuze cyclus leven van overvloed... Maar er is anders besloten. Geld en macht corrumperen ziel en vlees. Vrijheid is wat wij doen met wat ons aangedaan wordt - Sartre

Het noemt daarom wellicht niet zomaar paradigmashift, al deze dynamieken staan netjes beschreven in prachtige lectuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 451
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Laat ik maar ff beginnen met het verschil tussen sekse en gender, daarvoor bestaat een aardig ezelsbruggetje:  -Sekse zit tussen je benen, gender tussen je oren-.   Onze voorouders ware

https://www.oneworld.nl/lezen/opinie/twee-soorten-mensen-een-westerse-leugen/   "TWEE SOORTEN MENSEN? JE KIJKT IN JE BROEKJE WAT JE BENT, EN DAAR DOE JE HET MEE ‘Er zijn nu eenmaal

Jezelf presenteren te zijn en een ander opleggen te accepteren als zijn, wat tussen je oren zit, is een vorm van geestelijke verkrachting. Want die ander heeft tussen de oren wat anders dan jij

Posted Images

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge kunt dat tegenwoordig aan chatGPT vragen.

Onvindbaar wellicht, zo gaat het. 

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge kunt dat tegenwoordig aan chatGPT vragen

Een algoritme is een recept om wiskundige of informaticaproblemen op te lossen vanuit een gegeven begintoestand naar een beoogd einddoel en dat bestaat uit een eindige reeks eenduidig gedefinieerde instructies. Algoritmen staan in beginsel los van computerprogramma's, al worden voor de uitvoering van algoritmen vaak computers gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Onvindbaar wellicht, zo gaat het. 

Een algoritme is een recept om wiskundige of informaticaproblemen op te lossen vanuit een gegeven begintoestand naar een beoogd einddoel en dat bestaat uit een eindige reeks eenduidig gedefinieerde instructies. Algoritmen staan in beginsel los van computerprogramma's, al worden voor de uitvoering van algoritmen vaak computers gebruikt.

Tegenwoordig kunnen ze met algoritmes circa 50% van uw gedrag voorspellen. Ze weten dus wie wat doet en wie wat nog gaat doen in de toekomst op basis van voorgaande keuzes.

Laatst vroeg ik chatGPT een code om een app te schrijven die me toegang tot de camera en microfoon van de gebruiker gaf. Op 30sec had die dat geschreven. Ge kunt die alle code vragen of ingeven en laten verbeteren.

Dat gaat ons nog meer van het verstand beroven dan alle andere uitvindingen voorheen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Tegenwoordig kunnen ze met algoritmes circa 50% van uw gedrag voorspellen. Ze weten dus wie wat doet en wie wat nog gaat doen in de toekomst op basis van voorgaande keuzes. Laatst vroeg ik chatGPT een code om een app te schrijven die me toegang tot de camera en microfoon van de gebruiker gaf. Op 30sec had die dat geschreven. Ge kunt die alle code vragen of ingeven en laten verbeteren. Dat gaat ons nog meer van het verstand beroven dan alle andere uitvindingen voorheen.

In de bijbel staat wat we vergeten zijn, het simpele zit in het complexe voor wie zien en begrijpen wil, hoopvol.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-7-2023 om 07:09 zei Fundamenteel:

Neen, lees het eens echt goed. God spreekt daar in meervoud en in enkelvoud tegen hen. Lees met uw eigen ogen de oorspronkelijke tekst.

In de OSV is het enkel in meervoud.

Genesis 1:27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze. 28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!

Ahneen ook enkelvoud, schiep Hij hem, man en vrouw schiep Hij ze.

Het gaat dus over 2 mensen.

Dit is niet de oorspronkelijke tekst maar 19e eeuws Nederlands. In eerste instantie schiep God alleen de mens, een man.  Maar wel met tepels. Dus kenmerken van 2 geslachten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit is niet de oorspronkelijke tekst maar 19e eeuws Nederlands. In eerste instantie schiep God alleen de mens, een man.  Maar wel met tepels. Dus kenmerken van 2 geslachten. 

Het Hebreeuws veranderde er niet op en die vertalers vertaalde dat niet woord per woord maar woorden in context.

Gij en Petra weten het niet beter dan die vertalers. Goe geprobeerd wel, of neen, zelfs dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

In de bijbel staat wat we vergeten zijn, het simpele zit in het complexe voor wie zien en begrijpen wil, hoopvol.  

Maar mensen sprokkelen vaak alleen maar waar ze zichzelf mee identificeren. Voor mijn bijbelstudies was ik ook heel pro lgbqt, maar door me erdoor heen te worstelen en de geest ervan te observeren als buitenstaander, kwam ik tot het inzicht dat dit nooit Zijn bedoeling is geweest. Of neem de lust die wij (M en ik) als heteroseksuelen een kiertje opening gaven, did not end well. Ze is nu heel ziek en mentaal gebroken, maar doet liever verder dan Zijn Wet te erkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het Hebreeuws veranderde er niet op en die vertalers vertaalde dat niet woord per woord maar woorden in context.

Gij en Petra weten het niet beter dan die vertalers. Goe geprobeerd wel, of neen, zelfs dat niet.

Het gaat erom of de eerste mens tweeslachtig was. Dat was Adam, met twee tepels, dus kenmerken van 2 geslachten.
Dat heeft niets te maken met Hebreeuws of vertalers. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het gaat erom of de eerste mens tweeslachtig was. Dat was Adam, met twee tepels, dus kenmerken van 2 geslachten.
Dat heeft niets te maken met Hebreeuws of vertalers. 

En al wie begrijpend kan lezen, zal zien dat Adam van in Genesis 1 een man is. Hij wordt gewoon hij genoemd. Ze moeten zich vermenigvuldigen, ze is in meervoud. 2 mensen dus. Ze (meervoudsvorm) aan 1 mens toedichten is wappietaal. Them/they aan genderdysforie-lijdende mensen toedichten is eigen aan deze tijd, maar niet die tijd. Een meervoudsvorm aan God is niet vreemd, maar aan een mens is dat nergens in de lectuur van alle tijden aan te wijzen.  Behalve deze tijdsgeest dan.

Lees Genesis 2. Daar staat dat God nog geen mens geschapen had. Dus is Genesis 2 een terugblik op dag 6. Lees het met uw eigen ogen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar mensen sprokkelen vaak alleen maar waar ze zichzelf mee identificeren. Voor mijn bijbelstudies was ik ook heel pro lgbqt, maar door me erdoor heen te worstelen en de geest ervan te observeren als buitenstaander, kwam ik tot het inzicht dat dit nooit Zijn bedoeling is geweest. Of neem de lust die wij (M en ik) als heteroseksuelen een kiertje opening gaven, did not end well. Ze is nu heel ziek en mentaal gebroken, maar doet liever verder dan Zijn Wet te erkennen.

Foutje in de schepping?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Lees Genesis 2. Daar staat dat God nog geen mens geschapen had. Dus is Genesis 2 een terugblik op dag 6. Lees het met uw eigen ogen.

Fascinerend is het fenomeen dat de zon altijd hetzelfde cirkeltje rond de aarde lijkt te draaien, en toch is er op dat traject een tweeledig evolutionair proces traceerbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Das een complexer gebied... Maar de geest bepaalt de gender niet, het vlees doet dat. Dus als we niet overcompliceren is het simpel.

Je wil het jezelf makkelijk maken door het psychologische buitenspel te plaatsen, en het simpele zit in het complexe? 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de geest bepaalt de gender niet, het vlees doet dat.

Dacht dat het Petra was die stelde dat de sekse tussen de benen zit, gender tussen de oren. Je lijkt dit door elkaar te halen in deze zin, of ik vergis me. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Je wil het jezelf makkelijk maken door het psychologische buitenspel te plaatsen, en het simpele zit in het complexe? 

Dacht dat het Petra was die stelde dat de sekse tussen de benen zit, gender tussen de oren. Je lijkt dit door elkaar te halen in deze zin, of ik vergis me. 

Gender is geslacht he. Deze woke generatie vindt een hele nieuwe taal uit. Ze spreken zelfs van gendervloeistof. Je kan daardoor 's ochtends man zijn, in de middag een vrouw en 's avonds non binair.

Zoek "gender" eens op in een woordenboek van uw grootouders. Anno 2023 is dat een sociaal construct ontdaan van alle natuurwetenschappen.

En door deze waanzin worden vrouwen nu verkracht door "vrouwen" in gevangenissen, verliezen ze miss verkiezingen van "vrouwen", deelden vrouwelijke kinderen kleedkamers met veroordeelde pedofiele "vrouwen", verliezen vrouwen in de topsport van "vrouwen"...

Maar wie daar wat van zegt is wappie natuurlijk. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gender is geslacht he. Deze woke generatie vindt een hele nieuwe taal uit. Ze spreken zelfs van gendervloeistof. Je kan daardoor 's ochtends man zijn, in de middag een vrouw en 's avonds non binair. Zoek "gender" eens op in een woordenboek van uw grootouders. Anno 2023 is dat een sociaal construct ontdaan van alle natuurwetenschappen. En door deze waanzin worden vrouwen nu verkracht door "vrouwen" in gevangenissen, verliezen ze miss verkiezingen van "vrouwen", deelden vrouwelijke kinderen kleedkamers met veroordeelde pedofiele "vrouwen", verliezen vrouwen in de topsport van "vrouwen"... Maar wie daar wat van zegt is wappie natuurlijk. :)

Gender is de culturele, sociale en psychologische uitdrukking van biologische sekseverschillen. Het begrip is in 1955 geïntroduceerd door John Money in onderzoek naar intersekse. Het begrip werd in de jaren 1970 breder toen het een belangrijke rol kreeg in de feministische theorie om via genderstudies de sociale constructie van gender te duiden.

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar wie daar wat van zegt is wappie natuurlijk.

Meestal wanneer iemand alleen focust op het negatieve, en aan perverse effecten in deze wereld geen schaarste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Dacht dat het Petra was die stelde dat de sekse tussen de benen zit, gender tussen de oren. Je lijkt dit door elkaar te halen in deze zin, of ik vergis me. 

Haha, idd. met dien verstande... Petra heeft het ezelsbruggetje niet zelf bedacht maar gepikt. (Beter goed gejat dan slecht bedacht 😉). 

En nu zie ik .. dat ik in het verkeerde topic zat. Dus ik plaats het nog een keer (dan kan ik het later makkelijker terugvinden).

 

 

Volgens mij wel een eenvoudige duidelijke site: 

https://www.seksediversiteit.nl

 

'Er worden meisjes met XY-chromosomen en jongens met XX-chromosomen geboren. Maar ook worden meisjes geboren met alleen één X-chromosoom, en jongens met twee of meer X-chromosomen plus één Y-chromosoom. Iemands geslacht wordt door veel meer factoren bepaald dan alleen de geslachtschromosomen."

 

 

"Wie zegt ‘XX = vrouw, XY = man’, gaat dus uit van drie voorwaarden:

Een flink aantal genen moeten allemaal volgens het boekje worden aangelegd.

Androgenen (‘mannelijke hormonen’) en oestrogenen (‘vrouwelijke hormonen’) moeten in de juiste hoeveelheid, de juiste verhouding en vaak ook nog op het juiste tijdstip aanwezig zijn.

Er moeten precies twee geslachtschromosomen aanwezig zijn.

In een op de tweehonderd mensen is dat niet het geval. In de meeste gevallen merken ze daar zelf weinig van."

 

 

*  "De term intersekse verwijst naar de ervaringen van mensen die geboren zijn met een lichaam dat niet voldoet aan de normatieve definitie van man of vrouw zoals de maatschappij die hanteert."

 

"Aantal intersekse mensen

In Nederland wonen 190.000 mensen (dat is 1 op de 90 mensen) die een vorm van intersekse hebben. Dit getal is gebaseerd op Deens onderzoek uit 2019."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Gender is de culturele, sociale en psychologische uitdrukking van biologische sekseverschillen. Het begrip is in 1955 geïntroduceerd door John Money in onderzoek naar intersekse. Het begrip werd in de jaren 1970 breder toen het een belangrijke rol kreeg in de feministische theorie om via genderstudies de sociale constructie van gender te duiden.

Sociale constructie...

Zie je dan zelf het probleem niet? Je biologie is niet maatschappelijk te defineren. Zie de gevolgen in onze samenleving, de charade. Het is als een Monty Python script van satire ontdaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid