Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Kunnen we terug opnieuw beginnen, met circulaire diagrammen die zichzelf onderhouden.  Sinds het christendom tijdens de Middeleeuwen steeds meer invloed in de westerse samenleving kreeg, is het

Posted Images

Op 22-9-2023 om 20:07 zei Tomega:

Dat is niet omdat er geen wet is gegeven om de universele stimulus het het land der dagdromen te trekken, en dan na diepzinnige beschouwing in vergetelheid af te doen zinken, Want de wet is genoegzaam in strekking, duiding, en reikwijdte.

Het is toch alweer even geleden dat we van het verloren paradijs van Keynes gehoord hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-9-2023 om 00:34 zei Tomega:

Ik doe niet aan Oosterse godsdiensten, maar voel je vrij om een eentje en een nulletje meer eigenschappen te geven dan een en nul. Ik krijg de indruk dat die een en die nul daarvan minder eenvoudig worden, dan goed zou zijn voor het begrijpen van die twee.

Van het enneagram wordt gezegd dat het een eeuwenoude studie van menselijke motivatie is, maar hiervoor is geen enkel bewijs. Waarschijnlijker is het dat het getallenschema in het begin van de twintigste eeuw is bedacht door George Gurdjieff, Armeens filosoof en mysticus, die door de wetenschap als fantast wordt beschouwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:

Aanvankelijk dachten we dat meditatie gewoon op een stoel gaan zitten was, toch enigszins redelijk belachelijk vergist daarin.

Dat moet toch in kleermakerszit?   Daarom doe ik het ook nooit. Mijn botten zijn daarvoor te oud. Had ik geweten dat het ook op een stoel gedaan mag worden, had ik het kunnen overwegen.  Of nog beter: liggend in mijn bed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Dat moet toch in kleermakerszit?   Daarom doe ik het ook nooit. Mijn botten zijn daarvoor te oud. Had ik geweten dat het ook op een stoel gedaan mag worden, had ik het kunnen overwegen.  Of nog beter: liggend in mijn bed.

Met meditatie worden sommige reacties voorspelbaar, heel bizar fenomeen is het. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Monachos:

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Horizonversmelting

Die was je vergeten te vermelden.

In jip-en janneke-taal meen ik dit artikel te kunnen samenvatten als:

'elkaar proberen te begrijpen'. 

Citaat:

Met jip-en-janneketaal wordt begrijpelijke taal bedoeld, zoals meestal gewenst in geschreven teksten. Vanwege de eenvoud van de taal in de Jip en Janneke-verhaaltjes werd jip-en-janneketaal in het Nederlands in de jaren negentig een algemene aanduiding voor heldere en makkelijke taal bij de overheid en het bedrijfsleven.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jip-en-janneketaal

Je leert het Milton Model het beste door eenvoudig te beginnen, met unspecified verbs en nominalisations.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Monachos:

Je leert eenvoudig te beginnen (en wellicht je horizon te verhelderen) door allerlei modellen met 'unspecified verbs en nominalisations' lekker te laten voor wat ze zijn: onnodig en onbegrijpelijk voor de gemiddelde forumbezoeker.

Houden het amper voor mogelijk, maar zo gaat het nu eenmaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-10-2023 om 14:26 zei Hopper:

Dat moet toch in kleermakerszit?

Atlas is een figuur uit de Griekse mythologie. Atlas draagt volgens de legende als straf het hemelgewelf op zijn schouders en wordt in verband gebracht met het Atlasgebergte, Atlantis en de Atlantische Oceaan. In werkelijkheid kan hij koning van Mauretania zijn geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bronvermelding

Citaat

Bronvermelding is dé manier om geraadpleegde bronnen in een artikel te vermelden, ter onderbouwing van de aangedragen informatie. Bronvermelding bestaat uit verwijzingen naar relevante en geraadpleegde betrouwbare bronnen. Lezers kunnen daarmee de inhoud van het artikel  verifiëren op juistheid en bepalen of er geen sprake is van "origineel onderzoek". Een juiste wijze van bronvermelding verhoogt de betrouwbaarheid van een lemma op Wikipedia.

 

Citaat

Bronvermelding speelt een belangrijke rol. Bij het gebruik van citaten is bronvermelding zelfs wettelijk verplicht. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Monachos:

Citaat:

De subcontrabassaxofoon is de grootste saxofoon ter wereld. Tot op heden zijn er maar twee van gemaakt door Selmer. Dit 2 meter grote muziekinstrument is moeilijk te bespelen. Het is te bezichtigen in het saxofoonmuseum in Dinant, de geboorteplaats van saxofoonuitvinder Adolphe Sax.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Subcontrabassaxofoon

Moet je nu perse de draak steken met TTC’s expressies? Als je ze niet begrijpt, onthou je dan van reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Monachos:

Ik dacht dat TTC gewoon willekeurig onsamenhangende stukjes tekst kopieerde en plakte vanuit Wikipedia. Dit doet hij overigens elke keer zonder de bron te vermelden zoals nu weer bij Atlas:

De bron van zijn tekst is https://nl.wikipedia.org/wiki/Atlas_(mythologie). Hij heeft de eerste alinea letterlijk zo overgenomen zonder even de kleine moeite van bronvermelding te nemen. Bij een normaal functionerend forum (genoeg moderatie) zouden zijn posts om deze reden worden verwijderd. TTC is snugger genoeg om deze moeite te nemen maar vertikt het gewoon. Dan is het m.i. óf gemakzucht óf hij heeft gewoon schijt aan de richtlijnen van dit forum. Of beide.

Maar goed ik dacht dus: ik doe gezellig mee met die onsamenhangende stukjes tekst kopiëren en plakken! Maar je beweert dus dat hij er een punt mee probeert te maken?

Met de zin 'Als je ze niet begrijpt, onthou je dan van reactie' suggereer je dat er alleen dient te worden gereageerd als zijn expressies worden begrepen. Is dat dan ook de reden dat er zo weinig wordt gereageerd op TTC/in dit topic? Want de logische gevolgtrekking van 'Als je ze niet begrijpt, onthou je dan van reactie' is dat degenen die reageren, TTC begrijpen. Dat zijn er dan erg weinig. 

Hoe komen we dan ooit tot die horizonversmelting?

Jij schijnt te impliceren dat wat TTC doet ongewenst is. En als jij je zin krijgt zou moderatie TTC verwijderen. Is dat waar je je plezier uit haalt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Monachos:

Ik dacht dat TTC gewoon willekeurig onsamenhangende stukjes tekst kopieerde en plakte vanuit Wikipedia. Dit doet hij overigens elke keer zonder de bron te vermelden zoals nu weer bij Atlas:

De bron van zijn tekst is https://nl.wikipedia.org/wiki/Atlas_(mythologie). Hij heeft de eerste alinea letterlijk zo overgenomen zonder even de kleine moeite van bronvermelding te nemen. Bij een normaal functionerend forum (genoeg moderatie) zouden zijn posts om deze reden worden verwijderd. TTC is snugger genoeg om deze moeite te nemen maar vertikt het gewoon. Dan is het m.i. óf gemakzucht óf hij heeft gewoon schijt aan de richtlijnen van dit forum. Of beide.

Maar goed ik dacht dus: ik doe gezellig mee met die onsamenhangende stukjes tekst kopiëren en plakken! Maar je beweert dus dat hij er een punt mee probeert te maken?

Met de zin 'Als je ze niet begrijpt, onthou je dan van reactie' suggereer je dat er alleen dient te worden gereageerd als zijn expressies worden begrepen. Is dat dan ook de reden dat er zo weinig wordt gereageerd op TTC/in dit topic? Want de logische gevolgtrekking van 'Als je ze niet begrijpt, onthou je dan van reactie' is dat degenen die reageren, TTC begrijpen. Dat zijn er dan erg weinig. 

Hoe komen we dan ooit tot die horizonversmelting?

Bizar is, maar dat is bijkomstig, dat katalysatoren geen auto-onderdelen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Monachos:

Nee dat impliceer ik niet. 

Als je goed had gelezen had je kunnen constateren dat ik het over de ontbrekende bronvermelding had. Ik verwees naar de posts waarin de bronvermelding ontbreekt, dat die posts (denk ik) zouden worden verwijderd bij een normaal functionerend forum. Niet TTC als forumgebruiker. 

Ga je grootje in de maling nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Monachos:

Je hebt het regelmatig over herstel. Herstel naar wat? De onschuld?

In Metamorphoseon libri van Ovidius wordt Chaos beschreven als een ruwe, onverwerkte massa, een levenloze klomp, ongefatsoeneerd en onaangepast. De moderne betekenis van het woord chaos is dan ook totale wanorde. In Chaos lagen alle zaden opgeslagen die later zouden uitgroeien tot alle bestaande materie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid