Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Hopper:

Nee, de praktijk natuurlijk.   Jij bent de enige die filosofeert over garagisten, katalysatoren en zo.    Toch zit er wel wat in, de vader aller filosofen betrok paarden in zijn filosofie over de ziel.   Plato: Het paard van de behoeften trekt ons steeds weer omlaag; het paard van de thymos stuwt ons naar boven, richting onze ware bestemming. Zo is de ziel: een strijdperk tussen tegengestelde krachten. Als Plato nu had geleefd dan had hij  wellicht een auto voor de vergelijking er van gemaakt?   Of wellicht een tractor?   Wat denk jij?

Het is de moeite, en dat allemaal binnen een sfeer waar katalysatoren tijdloos zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 5,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

10 uur geleden zei Hopper:

Als Plato nu had geleefd dan had hij  wellicht een auto voor de vergelijking er van gemaakt?

Altijd bizar gevonden dat je soms spontaan aan iets kan denken wat op zichzelf redelijk simpel is, en je nadien overladen wordt met een berg haast onuitsprekelijke termen om dat simpele te verklaren. Het gevolg is dat elke vorm van spontaniteit naar de achtergrond verdwijnt, zelfs angstig maakt om er überhaupt nog iets over te durven zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Het is de moeite, en dat allemaal binnen een sfeer waar katalysatoren tijdloos zijn?

Was de benzine tank van mijn auto maar tijdloos, binnen de tijd moet hij iedere keer maar bijgevuld worden.  De katalysator daarentegen behoeft niet bijgevuld voor zover ik weet, dus die is in zekere zin wel tijdloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Was de benzine tank van mijn auto maar tijdloos, binnen de tijd moet hij iedere keer maar bijgevuld worden.  De katalysator daarentegen behoeft niet bijgevuld voor zover ik weet, dus die is in zekere zin wel tijdloos.

Heb eigenlijk geen idee over welke katalysator je het precies hebt, maar dat is een voetnoot. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei TTC:

Omwille van tijdloos zal het wellicht al wel eens vermeld zijn geweest, denk ik. 

Ik heb het je vast al eens eerder geschreven: het tijdloze is dingloos.   Een katalysator kan daar niet zijn.  Je kan er zelf zelfs niet zijn.

Daarom is de zoeker (zelf) ook niet het gezochte.    Maar jij blijft maar in je auto-praat steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites