TTC 1.561 Geplaatst 12 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari Op 1-7-2023 om 18:49 zei Hopper: Je bent blijven hangen in de gesprekjes , vermoed ik zo maar. Blijf toch een beetje denken dat allerhande modellen in elkaar gestoken zijn door mensen die daar ook de tijd voor hadden, met zoveel subtiele nuances dat ik er meer kan missen dan dat ik ze zou opmerken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 12 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari Op 2-7-2023 om 01:48 zei Barnabas: Je bewijst steeds dat je geen inzicht hebt. Hoelang moet ik jou nog verdragen? De modellen en methodieken waar we vandaag op steunen, zijn inderdaad gecreëerd door mensen die de tijd en ruimte hadden om zich daarin te verdiepen. Ze bevatten vaak een rijkdom aan subtiele nuances, waarvan er onvermijdelijk veel aan onze aandacht ontsnappen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 12 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari Op 6-9-2024 om 09:57 zei Hopper: De geestelijke mens heeft geen bewustzijn. De natuurlijke mens meent dat hij bewustzijn heeft of is. Zoiets als menselijk bewustzijn bestaat in het geheel niet. Dat denkt de natuurlijke mens maar. Omdat de begeerte van het leven eeuwig is, zijn de indrukken ook beginloos. De indrukken worden bij elkaar gehouden door oorzaak, effect, basis en ondersteuning en ze gaan weg met de verdwijning van deze vier. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 12 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari Op 5-2-2025 om 10:53 zei Fundamenteel: Zwijgen is goud en goud is bijna 90 euro per gram. Aan Oom Tompa hoef je dat niet te vragen, die maakt er immers altijd iets anders van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 817 Geplaatst 12 februari Rapport Share Geplaatst 12 februari 3 uur geleden zei TTC: Omdat de begeerte van het leven eeuwig is, zijn de indrukken ook beginloos. De indrukken worden bij elkaar gehouden door oorzaak, effect, basis en ondersteuning en ze gaan weg met de verdwijning van deze vier. Dat is niet correct, de eeuwigheid kent geen begeerte. Daarom is er ook geen plaats voor de begerende mens in het eeuwig leven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 12 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2 uur geleden zei Hopper: Dat is niet correct, de eeuwigheid kent geen begeerte. Daarom is er ook geen plaats voor de begerende mens in het eeuwig leven. Uiteraard niet, dat heeft met onderscheidingsvermogen en contexten te maken, dat is evident. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 13 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari Op 22-1-2025 om 09:56 zei Figulus: Ik ben ook geschapen door dat iets en lijkt op dat iets in niet-fysieke aspecten, zoals het bezit van een rationele geest, een moreel bewustzijn, en het vermogen tot liefde, creativiteit en relaties. Maar ik kan niet ex nihilo creëren. Het grote verschil is dat de ashta siddhi vanuit een spiritueel perspectief komen en soms op magische wijze geïnterpreteerd worden, terwijl de cirkel van beïnvloeding een meer psychologisch en praktisch model is. Maar de kern blijft hetzelfde, energie steken in wat je wél kunt doen, in plaats van vast te lopen in machteloosheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 13 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 12 uur geleden zei Hopper: Daarom is er ook geen plaats voor de begerende mens in het eeuwig leven. Met een hamer kunnen we veel, zelfs spijkers in de muur slaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 13 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari Op 1-7-2023 om 15:29 zei Hopper: Zonder ver te dwalen kun je ook niet thuis komen. Ja, alsmaar meer woorden en visies op mens en samenleving, bijna zeggend dat we onszelf ondergraven in een poging om ons eruit te verlossen. En zo komen we terug tot een vereenvoudigd denkexperiment waarin 'back to basics' centraal komt te staan, met oog voor de menselijke factor, maatschappelijk welzijn, synchronisatie en harmonisatie. Of, in mensentaal, het is altijd hetzelfde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 13 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari Op 1-7-2023 om 17:19 zei Hopper: Alleen het 'denken' kan hulpvragen bedenken. Konden we dat denken maar eens een halt toeroepen, dan zouden de hulpvragen ook verstommen. We spreken van woestijnervaringen als mensen teruggeworpen worden op de kernvragen van het menselijke bestaan en zij geteisterd worden door twijfel, angst en onzekerheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 817 Geplaatst 13 februari Rapport Share Geplaatst 13 februari 5 uur geleden zei TTC: We spreken van woestijnervaringen als mensen teruggeworpen worden op de kernvragen van het menselijke bestaan en zij geteisterd worden door twijfel, angst en onzekerheid. De 'woestijn' is de enige plaats waar God en mens elkaar ontmoeten. Alleen in de woestijn kan de mens zich ontdoen van alles wat houvast biedt. De woestijn is de plaats waar de mens kan 'nietsen'. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 13 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 35 minuten geleden zei Hopper: De 'woestijn' is de enige plaats waar God en mens elkaar ontmoeten. Alleen in de woestijn kan de mens zich ontdoen van alles wat houvast biedt. De woestijn is de plaats waar de mens kan 'nietsen'. Hoe ze nu precies tot al die fabeldieren zijn gekomen, is me een compleet raadsel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 13 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari Op 26-1-2025 om 14:34 zei Figulus: Een blijspel is een vorm van drama. Het contrast waar jij naar op zoek bent is waarschijnlijk een tragedie. Deze week naar best vermogen de oefeningen proberen te maken, soms toch minder makkelijk dan de op zich eenvoudige vraagstelling laat vermoeden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari Op 6-2-2025 om 22:07 zei Fundamenteel: Koekeloeren en koekeloeren. Het is nuttig om onderscheid te maken tussen een toestand van hyper-arousal en hypo-arousal, omdat deze toestanden beide iets anders nodig hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari 12 uur geleden zei Hopper: De woestijn is de plaats waar de mens kan 'nietsen'. Ervaring leert dat op fundamentele niveaus de representaties verbluffend eenvoudig kunnen zijn, er binnen de tumultueuze ruis ook enige dialoog in milde overreding over ambiëren niet meer dan wachten op Godot. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari Op 27-8-2023 om 10:30 zei Hopper: Toeval is een kosmische wet die niet bestaat. Aanvankelijk dacht ik niet dat zoiets banaals ook maar enige betekenis zou kunnen hebben, maar wellicht ook wel betekenisloos zal blijven door het op die manier te waarderen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari Op 1-2-2025 om 12:46 zei Hopper: Weer een extra tool in je gereedschapskist. Sommige mensen zijn zo nieuwsgierig dat ze finaal eindigen met een berg paperassen waar ze niet meer overheen geraken, alsof ze zichzelf hebben ingegraven in veel interessante dingen waar ze in praktijk eigenlijk niets mee kunnen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 14 februari Rapport Share Geplaatst 14 februari 6 uur geleden zei TTC: Het is nuttig om onderscheid te maken tussen een toestand van hyper-arousal en hypo-arousal, omdat deze toestanden beide iets anders nodig hebben. Iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en ik ben een magneet van voorspoed. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari 1 uur geleden zei Fundamenteel: Iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en ik ben een magneet van voorspoed. Ja, en zo meteen de statistieken weer, alsof we die slinkse strategieën niet zouden doorhebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 14 februari Rapport Share Geplaatst 14 februari 35 minuten geleden zei TTC: Ja, en zo meteen de statistieken weer, alsof we die slinkse strategieën niet zouden doorhebben. Waarna bijbelcitaten }-) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari 13 minuten geleden zei Fundamenteel: Waarna bijbelcitaten }-) Je begint je eigen strategieën al te doorzien, we schieten op. 21 uur geleden zei Hopper: De 'woestijn' is de enige plaats waar God en mens elkaar ontmoeten. Alleen in de woestijn kan de mens zich ontdoen van alles wat houvast biedt. De woestijn is de plaats waar de mens kan 'nietsen'. Tegelijk wordt duidelijk hoe we herstel- en/of groeiprocessen in verschillende lagen en fasen een beetje beter kunnen leren begrijpen, met als doorlopend motto oefening baart kunst. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 14 februari Rapport Share Geplaatst 14 februari 1 uur geleden zei TTC: Je begint je eigen strategieën al te doorzien, we schieten op. "houden het niet voor mogelijk." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari 1 uur geleden zei Fundamenteel: "houden het niet voor mogelijk." Aan de stimulus zal het niet liggen, die gaat tijdloos mee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 14 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari Op 26-1-2025 om 14:34 zei Figulus: Een blijspel is een vorm van drama. Het contrast waar jij naar op zoek bent is waarschijnlijk een tragedie. Hoe we binnen het ABC-complex begrippen zoals 'empowerment' beter kunnen leren begrijpen, is wellicht onmogelijk zonder ons een beter begrip te vormen van wat er precies mee bedoeld wordt. Hierin ligt echter een addertje onder het gras, het kan immers ook enorm verwarrend, vaag en mistig worden om dat überhaupt te proberen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst 14 februari Rapport Share Geplaatst 14 februari (bewerkt) 9 uur geleden zei Fundamenteel: Iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en ik ben een magneet van voorspoed. Realistischer is het idee dat je in je leven zoveel drugs hebt gebruikt dat je niet meer kunt onderscheiden wat echt/puur is en wat een gevolg is van dat drugsgebruik. Je hebt de afgelopen jaren zoveel bullshit geuit dat het nu absoluut niet meer geloofwaardig is. Maar ga vooral door met jezelf voor de gek te houden. 14 februari bewerkt door Monachos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten