TTC 1.561 Geplaatst 29 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari Op 24-1-2025 om 11:28 zei Fundamenteel: Neen, neem eerder mijn goede raad ter harte en doe zelf eens iets anders dan hier zinloos lullen. De populaire interpretatie van Hegels dialectiek als these-antithese-synthese is een versimpeling die eigenlijk meer van Fichte afkomstig is. Hegel zelf spreekt eerder over een proces van abstract-negatie-concreet, wat veel subtieler is en beter past bij zijn systematische filosofie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 29 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari Op 1-7-2023 om 13:06 zei Hopper: De hebzuchtige mens kent de begrippen schenken, verlaten en laten zijn niet. Ik denk dat het toelaten van de synthese meer flexibiliteit toelaat, maar ook de nood tot verbindende communicatie accentueert. Veel vaker echter, net omwille van ethisch gevoelige spanningsvelden, ontaarden dergelijke dialogen in een arbitrair steekspel, tegengesteld aan de neutraliserende of verzoenende impuls die op zichzelf van onpersoonlijke aard is. Tegelijk, wanneer we verzaken aan de strijd die we organisch of levensbeschouwelijk als normaal kunnen beschouwen, is er nog veel meer afleidbaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 29 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari Op 24-1-2025 om 11:25 zei Fundamenteel: Lol mensen die zich verheerlijken in uw falen, gaan uiteraard twisten bij uw winsten. HCI wordt soms ook wel HMI, MMI of CHI genoemd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 29 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari (bewerkt) Op 11-7-2023 om 14:34 zei Hopper: Et voilà , er is onderscheidingsvermogen. We zouden het internet kunnen zien als een zee waarin verschillende stuwkrachten werkzaam zijn, waarin technologie op verschillende manieren kan aangewend worden. Dit kunnen we correleren met praktijken zoals mindfulness, om meer helderheid in het vaak woelige gebeuren van conflicterende stuwkrachten te scheppen. In zekere zin, op deze manier kunnen we door afstand te nemen steeds meer scenario's ontwikkelen, alsof we als mensen, in meer of mindere mate bewust participerend, de toekomst als het ware zelf schrijven. En zo komen we tot bijvoorbeeld ACT en RFT, waarin mens, natuur en welzijn centraal komen te staan, met de nieuwste technologieën op een bedachtzame manier ingezet in functie van meer synchronisatie en harmonisatie. Het betekent echter niet dat we al deze technologieën hoeven te kennen, dit is zelfs onmogelijk gezien de quasi onnavolgbare snelheid waarmee een en ander zich ontwikkelt. Het is als een chaosvenster waarin de spanningen kunnen oplopen tot ongezonde situaties, in volledige tegenstelling tot de rust en het verlangen naar meer verbondenheid zoals, veel vaker onopgemerkt in de periferie van het tumult en vijandelijkheden, gesuggereerd door een derde orde ggz. 29 januari bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 29 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari Op 1-7-2023 om 19:10 zei Hopper: Zodra je gaat optellen en aftrekken begint jouw God getallen te baren. Als straks blijkt dat kwantumfysica makkelijker te begrijpen valt dan logica, hebben we onderweg misschien een afslag gemist. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 29 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari Op 25-1-2025 om 09:56 zei Fundamenteel: Dat zwijgen uw wijsheid zou zijn, Job 13:5 Destijds was luisteren naar de stilte het advies, sindsdien niet meer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 29 januari Rapport Share Geplaatst 29 januari 1 uur geleden zei TTC: Destijds was luisteren naar de stilte het advies, sindsdien niet meer. Heet baddeke of douche en warme melk met rauwe honing kan wonderen doen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 30 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 8 uur geleden zei Fundamenteel: Heet baddeke of douche en warme melk met rauwe honing kan wonderen doen. En maar proberen om mensen in je vallen te lokken, elke vorm van logica je schijnbaar vreemd. Op 18-1-2025 om 14:32 zei Tomega: Universeel is het brengen van de waarheid en de wet en de weg, met behulp van vergelijkingen. Een vergelijking geeft een model, dat voor alle deelnemers dezelfde inhoud en lading heeft, doordat het punt van aandacht is ingekaderd in een begrijpbare en voorstelbare constellatie. Tijdblindheid wordt vaak gelinkt aan executieve functies, de mentale processen die helpen bij plannen, organiseren en impulscontrole. Hersengebieden zoals de prefrontale cortex spelen hierin een belangrijke rol. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 30 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari Op 24-1-2025 om 11:25 zei Fundamenteel: Ik heb daar 2 woorden voor: FO Een broker lacht zich een breuk wanneer hij wandelende reclameborden in het leven kan roepen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 30 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari Op 24-1-2025 om 12:26 zei Flawless victory: Bitcoin is een gokverslaving. Anders niets. Een epizeuxis is een vorm van woordherhaling die onder andere toegepast wordt voor extra nadruk of spanning, of om een ritme in de tekst te brengen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 30 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari Op 24-1-2025 om 11:25 zei Fundamenteel: Ik heb geen goede bedoelingen nodig van een bende als dat. PPT lijkt verdacht veel op het simpele in het complexe, om dezelfde reden misschien niet ondoordacht om er de hulp van ggz-experten bij te betrekken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 30 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari Op 15-1-2025 om 17:20 zei Paulus888: De bereking van iemand die ik dan goed ken zegt 8,21 procent! Gisteren hebben we het gehad hoe hyperfocus kan helpen binnen het kader van herstel- en/of groeiprocessen, maar niet garandeert dat hulpvragen die hieruit volgen ook op enige aandacht kunnen rekenen. Tegelijk, en dat is een kwestie van voortschrijdend inzicht waar misschien ook geen einde aan komt, wordt duidelijk hoe op verschillende domeinen kloven kunnen ontstaan die quasi onmogelijk uitlegbaar zijn, simpelweg omdat het doorlopen van een dergelijk proces daartoe noodzakelijk is. Finaal dermate hypergevoelig dat er nog amper woorden voor bestaan, net zoals overprikkeling, overweldiging en misverstand een gevoel van marginalisatie in de hand kunnen werken, met alle gevolgen van dien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 24-1-2025 om 13:18 zei Fundamenteel: Neen ik geef die BS gewoon geen aandacht meer. "iemand anders verliest altijd, het is gokken blablabla" Gewoon gelijk geven, ja knikken en verder gaan. Maak er een excelleke van lol. In zekere zin lijkt serendipiteit op een dialoog tussen het bewuste en het onbewuste, tussen intentie en toevalligheid. Wat wij als 'toeval' beschouwen, kan evengoed een patroon zijn dat we pas herkennen zodra we er rijp voor zijn. Misschien is dat ook waarom bepaalde inzichten of paradigmashifts pas op hun tijd komen, niet omdat ze intrinsiek nieuw zijn, maar omdat de context of onze eigen blik erop verandert. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 24-1-2025 om 13:05 zei Fundamenteel: Komaan het is toch waar? Mensen zien overal het kwade in maar hun eigen blinde vlekken komen ze liever niet onder ogen natuurlijk. Kunnen slechts dankbaar zijn voor de overvloed aan nuttige informatie die ons als leken wordt toevertrouwd, want hoe anders zouden we erin verstrikt kunnen raken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 9-7-2023 om 19:44 zei Tomega: Als zelfs de kinderen in holen en spelonken afdalen om je iets proberen te vertellen, wordt het tijd om je knopen te tellen en op je tellen te passen. Ervaring leert dat sommige van die ezelsbruggetjes niet meer zijn dan handige weetjes, veel meer hoef je daar ook niet van te verwachten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 25-1-2025 om 11:06 zei Fundamenteel: Is crypto inmiddels niet reëler dan fiatgeld? Want dat geld printen ze maar bij, leningen worden digitaal toegekend, om dan interest in uw nadeel te "genieten". Bij het idee dat het 4Q8L-model ergens in die bollenkubus zou moeten passen, begrijp je al veel sneller waarom we er in workshops enkel maar voor elkaar kunnen zijn. En gelukkig maar, dat ze überhaupt bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) 15 uur geleden zei TTC: En maar proberen om mensen in je vallen te lokken, elke vorm van logica je schijnbaar vreemd. Anders moet ik eens die badkamertegels met al mijn wijze oneliners komen afleveren. Zelfde cafe op LO? Wat peist ge? 7 uur geleden zei TTC: Kunnen slechts dankbaar zijn voor de overvloed aan nuttige informatie die ons als leken wordt toevertrouwd, want hoe anders zouden we erin verstrikt kunnen raken? Keep it simple en als ge complex wilt doen, zie dan dat je het kan uitleggen aan een peuter. Een overvloed aan woorden is immers maar wat prietpraat om te verbergen dat ge geen vrucht schiet. Of denkte dat "we" dat niet doorhebben? "Iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en is zelfhelend Ik ben 1 met de bron van wijsheid en rijkdom en welvaart komt naar mij via diverse wegen en iedere investering vermenigvuldigt zich. Alle eer komt de Vader toe." 5 uur geleden zei TTC: Bij het idee dat het 4Q8L-model ergens in die bollenkubus zou moeten passen, begrijp je al veel sneller waarom we er in workshops enkel maar voor elkaar kunnen zijn. En gelukkig maar, dat ze überhaupt bestaan. 3commas.io bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 41 minuten geleden zei Fundamenteel: Anders moet ik eens die badkamertegels met al mijn wijze oneliners komen afleveren. Zelfde cafe op LO? Wat peist ge? Keep it simple en als ge complex wilt doen, zie dan dat je het kan uitleggen aan een peuter. Een overvloed aan woorden is immers maar wat prietpraat om te verbergen dat ge geen vrucht schiet. Of denkte dat "we" dat niet doorhebben? "Iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en is zelfhelend Ik ben 1 met de bron van wijsheid en rijkdom en welvaart komt naar mij via diverse wegen en iedere investering vermenigvuldigt zich. Alle eer komt de Vader toe." 3commas.io Ja, zie maar dat je statistieken op en neer blijven gaan, dat streepje basale logica zal voor een ander keertje zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 23 minuten geleden zei TTC: Ja, zie maar dat je statistieken op en neer blijven gaan, dat streepje basale logica zal voor een ander keertje zijn. Ja ik zou zeggen, check tussen woensdag en vrijdag mijn update eens. De grootste investering in mijn leven zal dan plaatsnemen. En het zal niets zijn van wat je verwacht Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden zei Fundamenteel: Kunnen er beter afstand van nemen, zoveel is wel duidelijk. 7 uur geleden zei Fundamenteel: Ja ik zou zeggen, check tussen woensdag en vrijdag mijn update eens. De grootste investering in mijn leven zal dan plaatsnemen. En het zal niets zijn van wat je verwacht Ga je daar een apart topic voor openen, of blijf je hier alles bezoedelen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 16-1-2025 om 13:33 zei Tomega: Maar wij zagen al, dat de horizon en de kloof ons niet slechts scheiden in de breedte, maar ook nog steeds van de diepte. Ondanks alle subtiele nuances die door velen in kaart zijn gebracht, doen een aantal klassiekers het wonderwel nog steeds prima. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden zei Fundamenteel: Keep it simple en als ge complex wilt doen, zie dan dat je het kan uitleggen aan een peuter. Het 4Q8L-model binnen de bollenkubus van Hoekveld suggereert hoe systemen, inzichten en perspectieven elkaar kruisen en beïnvloeden. Maar zodra je erin duikt, merk je dat de ware waarde niet zozeer in het model zelf ligt, maar in de mensen die het samen verkennen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 9-1-2025 om 17:09 zei Figulus: Een aarde vol dode rozen. Het roept beelden op van een samenleving of planeet die vastzit in vergankelijkheid, waarin de pracht van het leven langzaam verwelkt en niets echt blijft. De brand erin! In deze verkrampte en stuiptrekkende wereld. Effectief werken met het 5G-model kan tot ontnuchterende resultaten leiden, het brengt me dermate van slag dat ik niet meer weet hoe ik nu nog verder kan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden zei TTC: Kunnen er beter afstand van nemen, zoveel is wel duidelijk. Ga je daar een apart topic voor openen, of blijf je hier alles bezoedelen? Ik denk dat ik gewoon hier blijf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten