Hopper 841 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Zojuist zei TTC: Een fractaal meer of minder doet niet plots begrotingstekorten in het niets oplossen. Over begrotingsoverschotten hoor je dan doorgaans weer minder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.570 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 9 minuten geleden zei Hopper: Over begrotingsoverschotten hoor je dan doorgaans weer minder. Wat precies aan de basis heeft gelegen om een filosofie zoals het panarchisme in het leven te roepen, is me allerminst helder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei TTC: Wat precies aan de basis heeft gelegen om een filosofie zoals het panarchisme in het leven te roepen, is me allerminst helder. Ik hoorde zojuist voor het eerst over panarchisme en toch werd de term werd reeds in 1860 geïntroduceerd door de Belgische botanicus en econoom Paul Émile de Puydt. Kun je nagaan hoe weinig ik eigenlijk weet van kennisvormen! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.570 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei Hopper: Ik hoorde zojuist voor het eerst over panarchisme en toch werd de term werd reeds in 1860 geïntroduceerd door de Belgische botanicus en econoom Paul Émile de Puydt. Kun je nagaan hoe weinig ik eigenlijk weet van kennisvormen! Niet alleen de orchis militaris bestaat, de orchis simia toont veel gelijkenissen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.570 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei Hopper: Ik hoorde zojuist voor het eerst over panarchisme en toch werd de term werd reeds in 1860 geïntroduceerd door de Belgische botanicus en econoom Paul Émile de Puydt. Kun je nagaan hoe weinig ik eigenlijk weet van kennisvormen! In de ecologie kreeg panarchie later een heel andere betekenis door C. S. Holling. Daar beschrijft het de dynamiek van complexe systemen die zich op verschillende schalen ontwikkelen, instorten en opnieuw organiseren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 47 minuten geleden zei TTC: In de ecologie kreeg panarchie later een heel andere betekenis door C. S. Holling. Daar beschrijft het de dynamiek van complexe systemen die zich op verschillende schalen ontwikkelen, instorten en opnieuw organiseren. Brahmagupta begreep iets wat anderen niet zagen. Hij introduceerde negatieve getallen en noemde ze schulden, terwijl positieve getallen fortuinen waren. Toen begon het gelazer, de schulden zijn nu groter dan de fortuinen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.570 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei Hopper: Brahmagupta begreep iets wat anderen niet zagen. Hij introduceerde negatieve getallen en noemde ze schulden, terwijl positieve getallen fortuinen waren. Toen begon het gelazer, de schulden zijn nu groter dan de fortuinen. Afhankelijk van het kijkkader bestaat een gegeven probleem misschien niet, vanuit een ander lijkt het onoplosbaar. En wat niet te vangen is, kan je nog altijd proberen weg te moffelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 12 minuten geleden zei TTC: Afhankelijk van het kijkkader bestaat een gegeven probleem misschien niet, vanuit een ander lijkt het onoplosbaar. En wat niet te vangen is, kan je nog altijd proberen weg te moffelen. Stilte is niet alleen de afwezigheid van iets, maar ook aanwezigheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.570 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Hopper: Stilte is niet alleen de afwezigheid van iets, maar ook aanwezigheid. Wijlen George Box zei dat alle modellen verkeerd zijn, sommigen zijn echter wel handig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 16 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 26 minuten geleden zei Hopper: Stilte is niet alleen de afwezigheid van iets, maar ook aanwezigheid. Stilte is de afwezigheid van prikkels. Hoe minder prikkels hoe stiller. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.570 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 14 minuten geleden zei IKBENANDERS: Stilte is de afwezigheid van prikkels. Hoe minder prikkels hoe stiller. Iets of wat overdreven abstrahering is alles wat ooit gezegd en geschreven is geweest omzetten naar een enkele stapelwaarde, maar misschien heeft het wel een nutswaarde die we niet eens kunnen vermoeden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten