Hopper 841 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 15 minuten geleden zei IKBENANDERS: Zou dit boek ons meer inzicht kunnen geven wat betreft de vorm etc.? Ik denk niet dat ik de kwestie belangrijk vind. De kwestie is net zo belangrijk als het geslacht van God of een van die drie personen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 16 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 3 minuten geleden zei Hopper: Ik denk niet dat ik de kwestie belangrijk vind. Om deze reden heb ik het waarschijnlijk ook (nog) niet gelezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 3 minuten geleden zei IKBENANDERS: Om deze reden heb ik het waarschijnlijk ook (nog) niet gelezen. Het zou kunnen dat er voor het kruis is gekozen ooit wegens de symboliek. Maar dat valt niet te weten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst gisteren om 03:39 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 03:39 6 uur geleden zei IKBENANDERS: Zou dit boek ons meer inzicht kunnen geven wat betreft de vorm etc.? De Y lijkt wel meer op het symbool voor vrede, of een tweesprong dat keuze suggereert. Maar dan belanden we terug in dualiteit, waarin we des levens ook onwetend kunnen zijn over beschikbare opties. 6 uur geleden zei Hopper: Het zou kunnen dat er voor het kruis is gekozen ooit wegens de symboliek. Maar dat valt niet te weten. Het is ook gewoon zeer praktisch om meer helderheid te scheppen, wat het minder geheimzinnig maakt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst gisteren om 04:02 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 04:02 (bewerkt) 6 uur geleden zei IKBENANDERS: Om deze reden heb ik het waarschijnlijk ook (nog) niet gelezen. Wellicht puur toevallig, maar Yin en Yang beginnen met de Y waar je naar verwijst. gisteren om 04:03 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst gisteren om 05:37 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:37 (bewerkt) Op 21-6-2026 om 14:14 zei najjreb86: Wetenschap werkt niet met aannames. Doet een beetje denken aan 'het rijk der laatste loodjes' of vragen zoals kinderen van zes nog stellen, zij zijn immers nog niet zo vertrouwd met, vanuit hun perspectief, de grote mensenwereld. Simpel voorbeeld, kunnen we alle technologie niet inzetten voor een harmonieuzer samenleving? Het is daadwerkelijk kinderlijk naïef, maar daarom niet minder logisch, zelfs indringend, en, gegeven honderden parameters en bijhorende obstakels, quasi onmogelijk om dat 'snel' even te regelen. Op die manier krijgt 'het rijk der laatste loodjes' een eeuwige dimensie, omdat het in elk geschiedkundig tijdsfragment geplaatst kan worden. Nee, wetenschap werkt niet met lukrake aannames of het mistige discours dat sommigen blijkbaar religie plegen te noemen, veel vaker is wetenschap nu net dermate ontnuchterend dat het prompt veel minder interessant wordt. En schijnbaar is het veel en veel makkelijker om allerhande vaagheden te blijven ventileren die elke vorm van volwassen dialoog ondermijnen wil, averechts enkel maar meer wrevel in de hand werkend. Zie verder het handboek voor dummies, waarin basiskennis nog gewoon basiskennis is, niet meer, niet minder. gisteren om 05:39 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst gisteren om 10:20 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:20 6 uur geleden zei TTC: Wellicht puur toevallig, maar Yin en Yang beginnen met de Y waar je naar verwijst. Maar dan weer niet Yong wat 'essentie' betekent. Niet-ingewijden in de oosterse filosofie zien dat steevast over het hoofd. En het wordt nog gekker, Yong werkt samen met de Teh welke ook voortkomt in Tao Teh Ching. En wie de betekenis van de Teh kent begrijpt dat je dan toch weer bij een verticale en horizontale lijn uitkomt: T Het is me toch allemaal wat voor een eenvoudige Vlaamse garagist nietwaar? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst gisteren om 10:52 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:52 29 minuten geleden zei Hopper: Maar dan weer niet Yong wat 'essentie' betekent. Niet-ingewijden in de oosterse filosofie zien dat steevast over het hoofd. En het wordt nog gekker, Yong werkt samen met de Teh welke ook voortkomt in Tao Teh Ching. En wie de betekenis van de Teh kent begrijpt dat je dan toch weer bij een verticale en horizontale lijn uitkomt: T Het is me toch allemaal wat voor een eenvoudige Vlaamse garagist nietwaar? Ja, dat gaat wel iets verder dan dat wat niet past, ter getuigenis je respons. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst gisteren om 10:55 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:55 2 minuten geleden zei TTC: Ja, dat gaat wel iets verder dan dat wat niet past, ter getuigenis je respons. Ja, dat gaat verder dan zomaar iets copy pasten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst gisteren om 11:05 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 11:05 9 minuten geleden zei Hopper: Ja, dat gaat verder dan zomaar iets copy pasten. Hoeft zelfs niet, je zou immers maar herhalen wat reeds velen geschreven hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst gisteren om 15:05 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:05 4 uur geleden zei Hopper: Maar dan weer niet Yong wat 'essentie' betekent. Niet-ingewijden in de oosterse filosofie zien dat steevast over het hoofd. En het wordt nog gekker, Yong werkt samen met de Teh welke ook voortkomt in Tao Teh Ching. En wie de betekenis van de Teh kent begrijpt dat je dan toch weer bij een verticale en horizontale lijn uitkomt: T Beetje apart om zeggen is dat we gestart zijn met 960 blokjes en tussendoor ergens op hersenkoraal gebotst zijn, met als bijkomende vraag waar we in godsnaam mee begonnen zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst gisteren om 15:14 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:14 Op 21-6-2026 om 17:16 zei Hopper: Geen stapje te ver. De stelling ‘wij zijn ons brein’ is pertinent onwaar. Het brein denkt zichzelf en houdt zich daarmee in een staat van onwetendheid en verlorenheid. Hahahahah, wat een domme opmerking. Want eerst schreef je nog dat je het eens wat met een boekje met de titel "mijn brein denkt niet, ik wel".. Wat is het nu? Denkt het brein wel of denkt het brein niet? Want zoals zo vaak met zogenaamde spiritualisten: Hoe meer die lui op de zaken in gaan hoe meer ze zichzelf en de ander tegenspreken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst gisteren om 15:22 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:22 5 minuten geleden zei najjreb86: Hahahahah, wat een domme opmerking. Want eerst schreef je nog dat je het eens wat met een boekje met de titel "mijn brein denkt niet, ik wel".. Wat is het nu? Denkt het brein wel of denkt het brein niet? Want zoals zo vaak met zogenaamde spiritualisten: Hoe meer die lui op de zaken in gaan hoe meer ze zichzelf en de ander tegenspreken. Ja, het is als dat paard van Paulus dat verzonnen is geweest, dat had Plato al bedacht. Keep on smiling. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden 7 uur geleden zei Hopper: En wie de betekenis van de Teh kent begrijpt dat je dan toch weer bij een verticale en horizontale lijn uitkomt: T Het is me toch allemaal wat voor een eenvoudige Vlaamse garagist nietwaar? Omdat het toch maar je doel is om bewust contexten te blijven verwarren zonder enige vorm van empathie. 'Teh' is afgeleid van een veelvoorkomende typefout in het woord 'the', die zowel kon voorkomen als onopgemerkt kon blijven bij snel typen, voordat er op grote schaal autocorrectieprogramma's beschikbaar waren. Het woord is inmiddels ingeburgerd geraakt in diverse contexten. Zoek het maar op, copy paste bespaart je tijd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 1 uur geleden zei TTC: Omdat het toch maar je doel is om bewust contexten te blijven verwarren zonder enige vorm van empathie. 'Teh' is afgeleid van een veelvoorkomende typefout in het woord 'the', die zowel kon voorkomen als onopgemerkt kon blijven bij snel typen, voordat er op grote schaal autocorrectieprogramma's beschikbaar waren. Het woord is inmiddels ingeburgerd geraakt in diverse contexten. Zoek het maar op, copy paste bespaart je tijd. Xinzhai wordt beschreven als een meditatieve oefening die het hart (xin 心) "leegmaakt", zodat het ontvankelijk wordt voor de wereld, maar er niet door beïnvloed wordt . Vasten van het hart noemt men dat in het oosten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 20 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 1 uur geleden zei Hopper: Xinzhai wordt beschreven als een meditatieve oefening die het hart (xin 心) "leegmaakt", zodat het ontvankelijk wordt voor de wereld, maar er niet door beïnvloed wordt . Vasten van het hart noemt men dat in het oosten. Ja, dat geldt evenzeer voor syntheses, alsof er niets te zien valt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) 13 uur geleden zei najjreb86: Wat is het nu? Denkt het brein wel of denkt het brein niet? Want zoals zo vaak met zogenaamde spiritualisten: Hoe meer die lui op de zaken in gaan hoe meer ze zichzelf en de ander tegenspreken. Enigszins bizar is het fenomeen dat beweging abstracties, ondanks ze fundamenteel ingebed liggen in die beweging, in zekere zin van de kaart kunnen vegen, Alsof ze er wel zijn voor wie er gericht aandacht voor heeft, niet voor wie er om welke reden dan ook aan voorbij gaat. 12 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) 9 uur geleden zei Hopper: Xinzhai wordt beschreven als een meditatieve oefening die het hart (xin 心) "leegmaakt", zodat het ontvankelijk wordt voor de wereld, maar er niet door beïnvloed wordt . Xinzhai is ook een archeologische vindplaats uit de vroege bronstijd die in 1979 werd ontdekt in Henan, China. Het ligt ongeveer 20 kilometer ten zuidoosten van Xinmi, Zhengzhou. 12 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 10 uur geleden zei TTC: Ja, dat geldt evenzeer voor syntheses, alsof er niets te zien valt. Een synthese is het samenvoegen van verschillende, losse elementen tot één nieuw geheel. Maar wat weet de natuurlijke mens daar nou van? Die is één van de verschillende, losse elementen en denkt dat hij het geheel is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei Hopper: Een synthese is het samenvoegen van verschillende, losse elementen tot één nieuw geheel. Maar wat weet de natuurlijke mens daar nou van? Die is één van de verschillende, losse elementen en denkt dat hij het geheel is. Afhankelijk van de definitie, probeer anders die oefening van de homunculus eens. Dan begrijp je het misschien beter, het is even simpel als verse vis. 6 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 8 uur geleden zei Hopper: Een synthese is het samenvoegen van verschillende, losse elementen tot één nieuw geheel. Maar wat weet de natuurlijke mens daar nou van? Die is één van de verschillende, losse elementen en denkt dat hij het geheel is. Maak je nog een bondige synthese? Zeer benieuwd waar je overal gezeten hebt, en wat je onderweg allemaal gezien hebt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 23 minuten geleden zei TTC: Maak je nog een bondige synthese? Zeer benieuwd waar je overal gezeten hebt, en wat je onderweg allemaal gezien hebt. Degene die zich laat binden is onvrij, de synthese maakt vrij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Hopper: Degene die zich laat binden is onvrij, de synthese maakt vrij. Was al even ongerust, hoe ver ben je geraakt met die homunculus? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 8 minuten geleden zei TTC: Was al even ongerust, hoe ver ben je geraakt met die homunculus? Dharmakaya betekent letterlijk ‘wets-’ of ‘waarheidslichaam’. Het bevindt zich in volmaakte rust en voert geen activiteit uit. Maar volgens Kūkai was dit een onjuiste visie. Visie... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.569 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 5 minuten geleden zei Hopper: Dharmakaya betekent letterlijk ‘wets-’ of ‘waarheidslichaam’. Het bevindt zich in volmaakte rust en voert geen activiteit uit. Maar volgens Kūkai was dit een onjuiste visie. Visie... Je doet dat, geef ik toe, wel supersnel. Maar nu weten we nog niet wat je allemaal gezien hebt, als geestelijke mens uiteraard. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.