Hopper 841 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 15 minuten geleden zei IKBENANDERS: Zou dit boek ons meer inzicht kunnen geven wat betreft de vorm etc.? Ik denk niet dat ik de kwestie belangrijk vind. De kwestie is net zo belangrijk als het geslacht van God of een van die drie personen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 15 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 3 minuten geleden zei Hopper: Ik denk niet dat ik de kwestie belangrijk vind. Om deze reden heb ik het waarschijnlijk ook (nog) niet gelezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 3 minuten geleden zei IKBENANDERS: Om deze reden heb ik het waarschijnlijk ook (nog) niet gelezen. Het zou kunnen dat er voor het kruis is gekozen ooit wegens de symboliek. Maar dat valt niet te weten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.568 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden 6 uur geleden zei IKBENANDERS: Zou dit boek ons meer inzicht kunnen geven wat betreft de vorm etc.? De Y lijkt wel meer op het symbool voor vrede, of een tweesprong dat keuze suggereert. Maar dan belanden we terug in dualiteit, waarin we des levens ook onwetend kunnen zijn over beschikbare opties. 6 uur geleden zei Hopper: Het zou kunnen dat er voor het kruis is gekozen ooit wegens de symboliek. Maar dat valt niet te weten. Het is ook gewoon zeer praktisch om meer helderheid te scheppen, wat het minder geheimzinnig maakt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.568 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) 6 uur geleden zei IKBENANDERS: Om deze reden heb ik het waarschijnlijk ook (nog) niet gelezen. Wellicht puur toevallig, maar Yin en Yang beginnen met de Y waar je naar verwijst. 12 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.568 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Op 21-6-2026 om 14:14 zei najjreb86: Wetenschap werkt niet met aannames. Doet een beetje denken aan 'het rijk der laatste loodjes' of vragen zoals kinderen van zes nog stellen, zij zijn immers nog niet zo vertrouwd met, vanuit hun perspectief, de grote mensenwereld. Simpel voorbeeld, kunnen we alle technologie niet inzetten voor een harmonieuzer samenleving? Het is daadwerkelijk kinderlijk naïef, maar daarom niet minder logisch, zelfs indringend, en, gegeven honderden parameters en bijhorende obstakels, quasi onmogelijk om dat 'snel' even te regelen. Op die manier krijgt 'het rijk der laatste loodjes' een eeuwige dimensie, omdat het in elk geschiedkundig tijdsfragment geplaatst kan worden. Nee, wetenschap werkt niet met lukrake aannames of het mistige discours dat sommigen blijkbaar religie plegen te noemen, veel vaker is wetenschap nu net dermate ontnuchterend dat het prompt veel minder interessant wordt. En schijnbaar is het veel en veel makkelijker om allerhande vaagheden te blijven ventileren die elke vorm van volwassen dialoog ondermijnen wil, averechts enkel maar meer wrevel in de hand werkend. Zie verder het handboek voor dummies, waarin basiskennis nog gewoon basiskennis is, niet meer, niet minder. 10 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 6 uur geleden zei TTC: Wellicht puur toevallig, maar Yin en Yang beginnen met de Y waar je naar verwijst. Maar dan weer niet Yong wat 'essentie' betekent. Niet-ingewijden in de oosterse filosofie zien dat steevast over het hoofd. En het wordt nog gekker, Yong werkt samen met de Teh welke ook voortkomt in Tao Teh Ching. En wie de betekenis van de Teh kent begrijpt dat je dan toch weer bij een verticale en horizontale lijn uitkomt: T Het is me toch allemaal wat voor een eenvoudige Vlaamse garagist nietwaar? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.568 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 29 minuten geleden zei Hopper: Maar dan weer niet Yong wat 'essentie' betekent. Niet-ingewijden in de oosterse filosofie zien dat steevast over het hoofd. En het wordt nog gekker, Yong werkt samen met de Teh welke ook voortkomt in Tao Teh Ching. En wie de betekenis van de Teh kent begrijpt dat je dan toch weer bij een verticale en horizontale lijn uitkomt: T Het is me toch allemaal wat voor een eenvoudige Vlaamse garagist nietwaar? Ja, dat gaat wel iets verder dan dat wat niet past, ter getuigenis je respons. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 2 minuten geleden zei TTC: Ja, dat gaat wel iets verder dan dat wat niet past, ter getuigenis je respons. Ja, dat gaat verder dan zomaar iets copy pasten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.568 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 9 minuten geleden zei Hopper: Ja, dat gaat verder dan zomaar iets copy pasten. Hoeft zelfs niet, je zou immers maar herhalen wat reeds velen geschreven hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.568 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 4 uur geleden zei Hopper: Maar dan weer niet Yong wat 'essentie' betekent. Niet-ingewijden in de oosterse filosofie zien dat steevast over het hoofd. En het wordt nog gekker, Yong werkt samen met de Teh welke ook voortkomt in Tao Teh Ching. En wie de betekenis van de Teh kent begrijpt dat je dan toch weer bij een verticale en horizontale lijn uitkomt: T Beetje apart om zeggen is dat we gestart zijn met 960 blokjes en tussendoor ergens op hersenkoraal gebotst zijn, met als bijkomende vraag waar we in godsnaam mee begonnen zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Op 21-6-2026 om 17:16 zei Hopper: Geen stapje te ver. De stelling ‘wij zijn ons brein’ is pertinent onwaar. Het brein denkt zichzelf en houdt zich daarmee in een staat van onwetendheid en verlorenheid. Hahahahah, wat een domme opmerking. Want eerst schreef je nog dat je het eens wat met een boekje met de titel "mijn brein denkt niet, ik wel".. Wat is het nu? Denkt het brein wel of denkt het brein niet? Want zoals zo vaak met zogenaamde spiritualisten: Hoe meer die lui op de zaken in gaan hoe meer ze zichzelf en de ander tegenspreken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.568 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 5 minuten geleden zei najjreb86: Hahahahah, wat een domme opmerking. Want eerst schreef je nog dat je het eens wat met een boekje met de titel "mijn brein denkt niet, ik wel".. Wat is het nu? Denkt het brein wel of denkt het brein niet? Want zoals zo vaak met zogenaamde spiritualisten: Hoe meer die lui op de zaken in gaan hoe meer ze zichzelf en de ander tegenspreken. Ja, het is als dat paard van Paulus dat verzonnen is geweest, dat had Plato al bedacht. Keep on smiling. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.