IKBENANDERS 14 Geplaatst gisteren om 16:51 Rapport Share Geplaatst gisteren om 16:51 1 uur geleden zei Hopper: Vraag aan een serieuze neurowetenschapper of hij al ontdekt heeft waar 'bewustzijn' in het brein zit en hij zal je het antwoord schuldig blijven. Idd. Zoals ik al zij ‘… maar de wetenschap heeft geen oog voor, het staat ook niet open voor én beschikt ook niet over de middelen om dát te onderzoeken wat de aard is van hetgeen op de fysieke hersenen botst.’ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst gisteren om 16:52 Rapport Share Geplaatst gisteren om 16:52 33 minuten geleden zei TTC: Is dat een nul? Ja. Van een nul (niets) ben ik niet bang. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst gisteren om 17:08 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 17:08 13 minuten geleden zei Hopper: Ja. Van een nul (niets) ben ik niet bang. Nee, het blijft nul, 10x0 is ook 0. Het is pas wanneer gevraagd wordt het verstand te gebruiken, dat het mis gaat. Volledig met je eens dus, er zijn verschillende niveaus van beschouwing. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden 12 uur geleden zei IKBENANDERS: Idd. Zoals ik al zij ‘… maar de wetenschap heeft geen oog voor, het staat ook niet open voor én beschikt ook niet over de middelen om dát te onderzoeken wat de aard is van hetgeen op de fysieke hersenen botst.’ Nuancering is nooit een slecht advies, niet alle wetenschappelijke inzichten worden maatschappelijk gevalideerd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Op 1-7-2023 om 13:06 zei Hopper: De paradox van de heelheid is dat je de veelheid dient te verlaten. En waar kom je dan uit, iets dat moet lijken op een beloofd land misschien? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Op 19-6-2026 om 14:05 zei IKBENANDERS: Ik val in herhaling, maar ik heb ervaring en weet dat dat dáár waar in de hersenen de geest op de materie botst bewustzijn en gedachten ontstaan. Dit is brein-activiteit, maar de wetenschap heeft geen oog voor, het staat ook niet open voor én beschikt ook niet over de middelen om dát te onderzoeken wat de aard is van hetgeen op de fysieke hersenen botst. Dit is voor mij acradabra.. En zoals je ziet, is Hopper het ook niet met je eens. Dat is het probleem met die geestelijke figuren, vraag zes geestelijke figuren wat de werkelijkheid is en je krijgt 7 verschillende antwoorden.. In de wetenschap is iets waar, en dat geld voor iemand in Nederland maar ook voor iemand in Italie, Brazilie, India etc.. Dus meer respect voor wetenschap graag. En dat je ervaring hebt is prima. Ik heb ook ervaringen gehad, maar weet niet wat het was en het maakt me ook niet uit. Dat zie ik wel na mijn leven. Misschien is er iets, misschien niets. En hoe komt het dat als je in de materiele hersenen een probleem hebt, dit een impact heeft op je bewustzijn? Zoals ik al schreef, er is een verhaal van mensen die een insnijding in de hersenbalk hebben gehad en die creeerden twee bewustzijnen. Er is een man bekend die zijn vrouw op wilde zetten, omdat hij haar aanzag voor een hoed. Doet mij allemaal denken dat problemen in de fysieke hersenen problemen geven in de echte wereld. Op 19-6-2026 om 09:17 zei Hopper: Er is een wereld voor ons, waar de wetenschap haar zegje over mag doen. Dat is de fysieke wereld waar natuurlijke mensen rondwandelen. En er is een ongeziene wereld welke eeuwigheidswaarde heeft: de geestelijke wereld. Jij als natuurlijke mens kent de geestelijke wereld niet. En binnen jouw geloof bestaat de geestelijke wereld ook niet, en omdat je dat gelooft bevestigt het zichzelf (selfulfilling prophecy). Niks bijzonders, mensen weten dat al eeuwen. De Bijbel gaat daar over: Korintiërs 18 Dewijl wij niet aanmerken de dingen die men ziet, maar de dingen die men niet ziet; want de dingen die men ziet, zijn tijdelijk, maar de dingen die men niet ziet, zijn eeuwig. Jij bent een gevangene van de dingen die je ziet. Geeft niks, dat zijn alle ongelovigen. Ach man, je bent niet goed.. Precies als wat ik tegen ikbenanders zei: Vraag 6 "geestelijke" figuren wat het geestelijke is, en je krijgt zeven antwoorden. Dat komt omdat het geestelijke niet wetenschappelijk te bewijzen is en dus ook niet te ontkrachten. Dus kunnen mensen denken dat ze de Waarheid hebben en Geestelijk zijn.. En wat Paulus schreef kan me weinig bommen. Die man wist zelf ook bijster weinig. De man dacht bijvoorbeeld dat de gestorven gelovigen zouden opstaan uit het graf en dan samen met de nog levende gelovigen zouden opvliegen naar de wolken om Jezus tegemoet te gaan.. Ik kan je vertellen dat na 15 jaar er nog weinig van de gestorven mensen over is.. Ik geloof dat jij dit ook niet gelooft, dus hier had Paulus het mis. En over onzichtbare dingen kunnen mensen lullen tot ze een ons zien. En boeken over schrijven, boeken verkopen aan hun volgelingen etc.. Al eens een boek gelezen over kabouters? Die bestaan ook. Op 19-6-2026 om 09:17 zei Hopper: Een onzinnige opmerking, je weet niks van mij. In de zichtbare wereld volg ik gewoon de wetenschap. Ik lees wetenschap-tijdschriften enz enz. Sowieso weet je vrij weinig en die onwetendheid die etaleer je graag. Je hebt niet eens door hoezeer je jezelf voor schut zet. Maar volgens mij ben je nog maar net droog achter je oren, dus het kan nog goed komen. Jij oordeelt toch zo enorm over mij, zonder mij te kennen. Maar o wee als ik dan iets over jou zeg? Dan is het een onzinnige opmerking, want ik weet niks van jou? Ik weet genoeg over jou, heb je al veel jaren horen en lezen oreren over hoe jij alles weet en de ander is niks. En nu ook dat merkwaardige over de wetenschap. Ik denk dat ik meer heb gelezen in mijn jaren dan jij ooit kan in twee levens. Zowel spirituele zaken als wetenschappelijke zaken. Mijn kennis over de Bijbel is ook vele malen groter dan jouw kennis over de Bijbel (en ik lees inhoudelijk en met de context, wat jij steeds niet doet met je lees Galaten 6:3 en dan de verzen 1 en 2 negeren en de rest vd brief negeren etc). Tevens heb ik respect voor Bijbelwetenschap zoals "waarom schreef men dit, wie schreef dit etc" in tegenstelling tot jij die steeds meewarig doet over mensen met een andere mening dan jij.. Dus als ik niet mag oordelen over jou (na 10 jaar dat ik jou "ken") oordeel dan ook niet over mij, als dat ik een natuurlijk mens ben.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Op 19-6-2026 om 15:04 zei Hopper: De geest botst niet op de materie. De geest (het geestelijk oog) neemt de materie waar. Dat is de geestelijke werkelijkheid. In de zintuigelijke werkelijkheid lijkt het alsof de zintuigen waarnemen. Dat is de illusie. Het geestelijk waarnemen (onderscheidingsvermogen) is in het geheel geen brein-activiteit. Dus kan de wetenschap dat ook niet onderzoeken. Dus het is niet zo dat de wetenschap er geen oog voor heeft, het is haar terrein helemaal niet. Het fysieke domein en het geestelijk domein zijn gescheiden domeinen. Het brein is dan ook onderwerp van de neurologie: de neurowetenschappers. Een verstandig mens luistert naar de neurowetenschappers , zodat je weet dat waar hun kennisgebied eindigt, de jouwe begint. Vraag aan een serieuze neurowetenschapper of hij al ontdekt heeft waar 'bewustzijn' in het brein zit en hij zal je het antwoord schuldig blijven.... Bewustzijn zit overal.. Als we ons branden dan gaat er een signaaltje naar de hersenen, en dan weten dat we ons hand moeten terugtrekken. Als we de zon op huid voelen dan komt dit ook door onze hersenen in combinatie met ons lichaam. En het idee van "een verstandig mens luistert naar de neurowetenschappers, zodat je weet waar hun kennisgebied eindigt, de jouwe begint".. En dat is precies wat het is. Mooi dat je het erkend. Namelijk dat je kan fantaseren over de dingen waar de wetenschap nog geen antwoord op heeft. Dit noemen we ook wel "the god of the gaps".. Namelijk, waar we nog geen antwoord op hebben, daar kunnen we lekker spiritueel over fantaseren. Zonder dat je gedebunked word door de wetenschap. Helaas is de wetenschap steeds beter geworden, dus die gaten zijn ook steeds kleiner aan het worden. Vroeger geloofden we in een astraal lichaam, nu kan je weten dat dit door DNA en genen word verklaard (vroeger geloofde men dat het astrale lichaam de voorbode was voor ons lichaam zoals dat er nu uitziet). En dit gaat ook gelden voor de hersenen en bewustzijn. Astrale projectie, buitenlichamelijke ervaringen. Alles valt te verklaren door de werking van ons brein. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten