Tomega 323 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 4 minuten geleden zei TTC: Het hoeft niet altijd over raketwetenschap te gaan, soms volstaat boerenlogica. Raketwetenschap zonder boerenlogica, is absurd. 8 minuten geleden zei TTC: Als tot drie tellen niet eens lukt, met welke taal zou je het dan willen uitleggen? Met een loper. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 20 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 3 minuten geleden zei Tomega: Met een loper. Pagina 325, en we kunnen terug vooraan beginnen, pietluttigheid. 7 minuten geleden zei Tomega: Raketwetenschap zonder boerenlogica, is absurd. Kunnen we misschien beter terug over die reeks paradoxen beginnen, dat is teminste helder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 323 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 43 minuten geleden zei TTC: we kunnen terug vooraan beginnen, pietluttigheid. Kunnen we misschien beter terug over die reeks paradoxen beginnen, dat is teminste helder. Zullen we terug vooraan beginnen, zegt de olifant tegen de muis: want jouw stapjes zijn niet onderscheidend genoeg. Is goed zegt de muis, maar kom dan tenminste van je vingerhoedje af. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 13 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 6 uur geleden zei Tomega: Zullen we terug vooraan beginnen, zegt de olifant tegen de muis: want jouw stapjes zijn niet onderscheidend genoeg. Is goed zegt de muis, maar kom dan tenminste van je vingerhoedje af. Ja, de paradoxen blijven hetzelfde, dat is een voordeel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden Op 31-5-2026 om 14:01 zei najjreb86: Tevens zijn mensen in staat om overal "toevalligheden" en "verbanden" te kunnen zien, zelfs als die er niet zijn. Vermenigvuldig 3 eens met ? dan krijg je ? en dat is precies het aantal landen dat in 2026 met het WK meedoet. Alsof de schrijvers van de evangelieeen dit wisten?! God is groot, halleluja! Niet te verwarren met serendipiteit, de proef op de som maakt snel duidelijk wat het betekent. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Op 31-5-2026 om 14:08 zei Hopper: Paulus heeft een visioen gehad en daar valt niet over te twisten. Als denkexperiment is het interessant, het brengt ons tijdelijk in een ander continuüm van waaruit we veel meer kunnen afleiden dan het experiment zelf. Op soortgelijke manier kunnen we nog veel meer experimenten bedenken, zodat vroeg of laat de vraag rijst of het ook enig pragmatisch nut heeft. 12 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Op 24-5-2026 om 14:01 zei Hopper: Soms ziet de mens ergens als een berg tegenop.....om vervolgens over een molshoop te struikelen. Moest je het per toeval overwegen om eraan te beginnen, het zijn er ruim 34.000. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 20 uur geleden zei Tomega: Logica neemt zichzelf serieus. Juist ook in parodie en ironie en scherts. Zonder dat, ontgaat de strekking de zin. Dat dat verwarrend en zelfs onaangenaam kan zijn voor wie zowel het een als het ander buiten bereik ligt, kan zijn. Waarom maakte je zo'n serieuze opmerking? Last van identiteitsstress? Logica neemt zichzelf niet serieus, want logica neemt niks. Logica is iets dat de mens doet. En sommige mensen nemen zichzelf serieus. 20 uur geleden zei Tomega: De heilige Geest is in jou en mij en doet ons inzien dat het zo moet zijn, wat wij zien en beproeven als geteste waarheid. Verblinding is geen discussie voor wie ziet. Vraag je daarom liever af wat je ziet. Want wat je niet ziet, kan dan gezien gaan worden. En wat langs je baard langs spot daarvoor heb je niet eens een begin van zicht. Want je ziet wat je niet ziet. En dat is waarom de waarheid is in het horen en in het belijden, en nooit in het zien. Want je ziet niet wat je ziet. Je gelooft wat je ziet en je gelooft wat je niet ziet. En het zicht op wat werkelijk is, raakt daardoor vertroebeld. Schimp maar op elk woord. En weet dat je niets hebt gehoord. Serieus, hoe lang heb je gedaan voor dit gedrocht van een tekst? En maar weer hetzelfde zeggen als altijd "jij ziet het fout en ik zie het goed".. Je ziet niet wat je ziet.. Je moet er maar opkomen.. En "de waarheid is in het horen en belijden en niet in wat je ziet".. Echt, je lijkt wel een AI chatbot. De Heilige Geest is een onzichtbaar wezen welke door jan en alleman word misbruikt voor eigen gewin en eigen waarheid.. Net zoals Paulusje ooit schreef "de HG getuigt dat ik niet lieg!".. En mensen trappen er met open armoe in. 20 uur geleden zei Tomega: Ik ben slim genoeg om te weten dat jij jezelf meer aanvalt dan ik. Wat jij integer en serieus probeert, is geen excuus om ergens halverwege maar wat te gaan lanterfanten. Het stopt niet bij een karakteraanval. Het stopt bij de inhoud die de mond stopt zodat de mond koeterwaals gaat produceren. Ook dit is weer een tekst waar je geen jota van kan begrijpen. Het is alsof je een AI bot bent die weet dat deze woorden zinnen vormen zonder dat je weet wat je schrijft.. Als er iemand lanterfant ben jij het wel.. 20 uur geleden zei Tomega: Handelingen is historisch. Dat ontkennen, is Sinterklaas ontkennen. Die is ook historisch. Er zijn bevokingsgroepen met haat tegen joden en er zijn bevolkingsgroepen met haat tegen Paulus-volgers. De bereidwillige hersenloosheid in die bevolkingsgroepen, is dat ze nooit hun persoonlijk sentiment van onredelijke hartgrondige afkeer kunnen verbergen. Dank zij de goede geesten, die voor de kwade geesten een brug en een inspanneng te ver zijn Handelingen is helemaal niet historisch. Er was niemand bij die met een potlood en papier alles ging opschrijven wat de apostelen allemaal deden. Het staat vol met wonderen die gewoon niet kunnen.. Enkel en alleen om Paulus een rechtmatige plek als apostel te geven. Tevens overdrijf je enorm met je "haat jegens joden en haat jegens paulusvolgers".. Ik haat paulus volgers niet, maar laat enkel zien dat wij Paulus serieus nemen door 2000 jaar aan indoctrinatie. We moeten ons afvragen "is Paulus wel wie hij zegt dat hij is"... Want alles wat wij van hem weten heeft hij over zichzelf gezegd. En dat lijkt niet de juiste manier van info vergaren. En Handelingen is geen geschiedenis, maar een manier om Paulus en de andere apostelen op een lijn te krijgen.. Terwijl Paulus dit in zijn eigen brieven ontkent overigens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 30 minuten geleden zei najjreb86: Logica neemt zichzelf niet serieus, want logica neemt niks. Logica is iets dat de mens doet. En sommige mensen nemen zichzelf serieus. Serieus, hoe lang heb je gedaan voor dit gedrocht van een tekst? En maar weer hetzelfde zeggen als altijd "jij ziet het fout en ik zie het goed".. Je ziet niet wat je ziet.. Je moet er maar opkomen.. En "de waarheid is in het horen en belijden en niet in wat je ziet".. Echt, je lijkt wel een AI chatbot. De Heilige Geest is een onzichtbaar wezen welke door jan en alleman word misbruikt voor eigen gewin en eigen waarheid.. Net zoals Paulusje ooit schreef "de HG getuigt dat ik niet lieg!".. En mensen trappen er met open armoe in. Ook dit is weer een tekst waar je geen jota van kan begrijpen. Het is alsof je een AI bot bent die weet dat deze woorden zinnen vormen zonder dat je weet wat je schrijft.. Als er iemand lanterfant ben jij het wel.. Handelingen is helemaal niet historisch. Er was niemand bij die met een potlood en papier alles ging opschrijven wat de apostelen allemaal deden. Het staat vol met wonderen die gewoon niet kunnen.. Enkel en alleen om Paulus een rechtmatige plek als apostel te geven. Tevens overdrijf je enorm met je "haat jegens joden en haat jegens paulusvolgers".. Ik haat paulus volgers niet, maar laat enkel zien dat wij Paulus serieus nemen door 2000 jaar aan indoctrinatie. We moeten ons afvragen "is Paulus wel wie hij zegt dat hij is"... Want alles wat wij van hem weten heeft hij over zichzelf gezegd. En dat lijkt niet de juiste manier van info vergaren.En Handelingen is geen geschiedenis, maar een manier om Paulus en de andere apostelen op een lijn te krijgen.. Terwijl Paulus dit in zijn eigen brieven ontkent overigens. Je kiest er zelf voor om in hun vallen te blijven trappen, maar het past goed binnen het kader van het onderzoek. 1 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Logica neemt zichzelf serieus, dat vind ik een mooie uitspraak. BerJan zegt dan weer dat logica iets is wat de mens doet. En dat klopt. (BerJan heeft dus zo af en toe ook gelijk) Middels de logica heeft de mens zichzelf bedacht en die gedachte neemt de mens vervolgens serieus. Hilarisch is het wel, de mens die denkt dat alles bedacht kan worden. Het denken dat zichzelf denkt en ook nog eens zichzelf -op geheel logische wijze- serieus neemt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei Hopper: Logica neemt zichzelf serieus, dat vind ik een mooie uitspraak. BerJan zegt dan weer dat logica iets is wat de mens doet. En dat klopt. (BerJan heeft dus zo af en toe ook gelijk) Middels de logica heeft de mens zichzelf bedacht en die gedachte neemt de mens vervolgens serieus. Hilarisch is het wel, de mens die denkt dat alles bedacht kan worden. Het denken dat zichzelf denkt en ook nog eens zichzelf -op geheel logische wijze- serieus neemt. Het gaat goed, tot je een concreet voorbeeld voor je neus krijgt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 3 minuten geleden zei TTC: Het gaat goed, tot je een concreet voorbeeld voor je neus krijgt. Ken wat voor uw neus is en wat u verborgen is zal u onthuld worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Hopper: Ken wat voor uw neus is en wat u verborgen is zal u onthuld worden. Grappig, je kan er niet naast zien, alleen een ingewijde kan dat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 8 minuten geleden zei Hopper: Logica neemt zichzelf serieus, dat vind ik een mooie uitspraak. BerJan zegt dan weer dat logica iets is wat de mens doet. En dat klopt. (BerJan heeft dus zo af en toe ook gelijk) Middels de logica heeft de mens zichzelf bedacht en die gedachte neemt de mens vervolgens serieus. Hilarisch is het wel, de mens die denkt dat alles bedacht kan worden. Het denken dat zichzelf denkt en ook nog eens zichzelf -op geheel logische wijze- serieus neemt. Is er ooit iets geweest dat niet gedacht is dan? Hoe denk jij dat jouw idee en geloof tot stand is gekomen? Zonder te denken (het lijkt er inderdaad wel op ja, als ik eerlijk ben)? Ik denk dat ik meer gelijk heb dan jij met je wazige ideeen en schouderklopjes die jij jezelf altijd geeft. Zoals over dat de Bijbelfiguren in een hiernamaals geloofden etc. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei najjreb86: Is er ooit iets geweest dat niet gedacht is dan? Hoe denk jij dat jouw idee en geloof tot stand is gekomen? Zonder te denken (het lijkt er inderdaad wel op ja, als ik eerlijk ben)? Ik denk dat ik meer gelijk heb dan jij met je wazige ideeen en schouderklopjes die jij jezelf altijd geeft. Zoals over dat de Bijbelfiguren in een hiernamaals geloofden etc. Je blijft het maar doen, sterkte alleszins. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Je blijft het maar doen, sterkte alleszins. Bedankt, jij ook Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei najjreb86: Is er ooit iets geweest dat niet gedacht is dan? Hoe denk jij dat jouw idee en geloof tot stand is gekomen? Zonder te denken (het lijkt er inderdaad wel op ja, als ik eerlijk ben)? Ik denk dat ik meer gelijk heb dan jij met je wazige ideeen en schouderklopjes die jij jezelf altijd geeft. Zoals over dat de Bijbelfiguren in een hiernamaals geloofden etc. Gedachten zijn dode dingen. Alle gedachten welke ik ooit gehad heb, ze zijn er niet meer. Daarom vind ik het zo grappig dan de mens zichzelf bedenkt. De mens bedenkt zichzelf als een dode gedachte. Alleen de Geest maakt levend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Hopper: Gedachten zijn dode dingen. Alle gedachten welke ik ooit gehad heb, ze zijn er niet meer. Daarom vind ik het zo grappig dan de mens zichzelf bedenkt. De mens bedenkt zichzelf als een dode gedachte. Alleen de Geest maakt levend. Ja, voorbij, of vooraf als je wil, aan goed en kwaad was er nog geen goed en kwaad, hierna werden hondsdolle ingewijden geboren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei TTC: Ja, voorbij, of vooraf als je wil, aan goed en kwaad was er nog geen goed en kwaad, hierna werden hondsdolle ingewijden geboren. In het veld van goed en kwaad, daar denkt men wat af. Geheel volgens consistente logica. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Hopper: In het veld van goed en kwaad, daar denkt men wat af. Geheel volgens consistente logica. Hondsdol dus, gok nog maar wat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei Hopper: Gedachten zijn dode dingen. Alle gedachten welke ik ooit gehad heb, ze zijn er niet meer. Daarom vind ik het zo grappig dan de mens zichzelf bedenkt. De mens bedenkt zichzelf als een dode gedachte. Alleen de Geest maakt levend. Ach man, je bent zot... Alles dat je doet heeft te maken met gedachten. En de mens bedenkt zichzelf niet. De mens is er gewoon, door de daad van man en vrouw en daar komt een kindje uit. Heeft niks met "zichzelf bedenken" te maken. Echt, mensen zoals jij zijn belachelijke figuren en ik hoop dat je dit in het dagelijks leven niet zo bent. Dat je niet denkt dat je niet denkt als je honger hebt.. Dan denk je ook gewoon "ik heb honger, dus ik ga wat eten".. Zonder gedachten gaan mensen dood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 58 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 58 minuten geleden 3 minuten geleden zei najjreb86: Ach man, je bent zot... Alles dat je doet heeft te maken met gedachten. En de mens bedenkt zichzelf niet. De mens is er gewoon, door de daad van man en vrouw en daar komt een kindje uit. Heeft niks met "zichzelf bedenken" te maken. Echt, mensen zoals jij zijn belachelijke figuren en ik hoop dat je dit in het dagelijks leven niet zo bent. Dat je niet denkt dat je niet denkt als je honger hebt.. Dan denk je ook gewoon "ik heb honger, dus ik ga wat eten".. Zonder gedachten gaan mensen dood. Zijn wij ons brein, zoals Dick Swaab ons met veel retoriek probeert te verkopen? Of zijn wij de geestelijke mens? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 54 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 54 minuten geleden Zojuist zei Hopper: Zijn wij ons brein, zoals Dick Swaab ons met veel retoriek probeert te verkopen? Of zijn wij de geestelijke mens? Wij zijn ons brein, en nog zoveel meer.. We zijn ook ons lichaam. En onze omgeving.. Als je een beetje kennis hebt van hersenen dan blijft er van een geestelijk mens weinig tot niks meer over. Zelfs die spirituele ervaringen die sommigen hebben kan je gewoon als een hersenaandoening zien. Zoals epilepsie, waar Paulus aan leed. Net als Jeanne d'Arc. Dus OF OF is een drogargument. Er zijn zoveel andere opties. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.564 Geplaatst 52 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 52 minuten geleden 4 minuten geleden zei Hopper: Zijn wij ons brein, zoals Dick Swaab ons met veel retoriek probeert te verkopen? Of zijn wij de geestelijke mens? Het enige dat we van jou leren is hoe zwarte magie werkt, en je doet dat prima. Klein probleempje, je kan niet wegtoveren wat er gewoon is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 52 minuten geleden 2 minuten geleden zei najjreb86: Wij zijn ons brein, en nog zoveel meer.. We zijn ook ons lichaam. En onze omgeving.. Als je een beetje kennis hebt van hersenen dan blijft er van een geestelijk mens weinig tot niks meer over. Zelfs die spirituele ervaringen die sommigen hebben kan je gewoon als een hersenaandoening zien. Zoals epilepsie, waar Paulus aan leed. Net als Jeanne d'Arc. Dus OF OF is een drogargument. Er zijn zoveel andere opties. De vereenzelviging met de natuurlijke mens is overduidelijk bij je. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten