Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei TTC:

Het is de moeite, en dat allemaal binnen een sfeer waar katalysatoren tijdloos zijn?

Was de benzine tank van mijn auto maar tijdloos, binnen de tijd moet hij iedere keer maar bijgevuld worden.  De katalysator daarentegen behoeft niet bijgevuld voor zover ik weet, dus die is in zekere zin wel tijdloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 5,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

3 minuten geleden zei Hopper:

Was de benzine tank van mijn auto maar tijdloos, binnen de tijd moet hij iedere keer maar bijgevuld worden.  De katalysator daarentegen behoeft niet bijgevuld voor zover ik weet, dus die is in zekere zin wel tijdloos.

Heb eigenlijk geen idee over welke katalysator je het precies hebt, maar dat is een voetnoot. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei TTC:

Omwille van tijdloos zal het wellicht al wel eens vermeld zijn geweest, denk ik. 

Ik heb het je vast al eens eerder geschreven: het tijdloze is dingloos.   Een katalysator kan daar niet zijn.  Je kan er zelf zelfs niet zijn.

Daarom is de zoeker (zelf) ook niet het gezochte.    Maar jij blijft maar in je auto-praat steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb het je vast al eens eerder geschreven: het tijdloze is dingloos.   Een katalysator kan daar niet zijn.  Je kan er zelf zelfs niet zijn. Daarom is de zoeker (zelf) ook niet het gezochte.    Maar jij blijft maar in je auto-praat steken.

Er zijn vele verschillende vormen waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen de zwakke en sterke variant. De zwakke variant is de interpersoonlijke cirkel waarbij de persoonlijkheidstrekken weliswaar cirkelvormig zijn uitgezet, maar waarbij de onderlinge positie daarbij weinig betekent. De sterke variant is de circumplex waarbij de onderlinge posities aan strikte geometrische voorwaarden op basis van een interpersoonlijke theorie voldoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-2-2025 om 16:06 zei Monachos:

Neusfluiten zijn fluiten van verschillende uitvoeringen die worden bespeeld met ademlucht uit de neus. Deze bespeling komt het meest voor in in Zuidoost-Azië en Oceanië. De blaastechniek is bij alle uitvoeringen van deze fluiten hetzelfde. Het materiaal en de houding van de fluit (dwars of rechtuit) kan verschillen.

Beertje Colargol was bijzonder omdat het een uniek en charmant kinderfiguurtje was dat zich onderscheidde van andere beren uit die tijd, zoals Winnie de Poeh of Paddington.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 17:19 zei Hopper:

Alleen het 'denken' kan hulpvragen bedenken.  Konden we dat denken maar eens een halt toeroepen, dan zouden de hulpvragen ook verstommen.

In het duister tasten doen we misschien beter met fluweelzachte handschoentjes, om in het beste geval niet nog meer schade aan te richten dan de oprecht goedbedoelde hulp die we voor ogen hadden. Nee, niets voor leken zonder opleiding, het gaat immers om mensen, met een hart, gevoelens, kwetsbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Hopper:

Ik heb ook geen idee, ik babbel gezellig wat met je mee.

Tweeledig, ACT biedt ons legitiem heel wat tools om er op een vreedzame manier mee om te leren gaan, het zegt echter niets over hoe een reeks paradoxen duurzaam opgelost zou kunnen raken. Maar dat is op zich ook niet de taak van kwetsbare mensen, ze hebben immers hun handen vol om het hoofd boven water te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 18:49 zei Hopper:

Je bent blijven hangen in de gesprekjes , vermoed ik zo maar.

Ann Weiser Cornell is een bekende expert op het gebied van Focusing, een methode die je helpt om bewust te worden van je gevoelens en lichamelijke sensaties, en deze een plek te geven zonder er direct iets mee te moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-2-2025 om 08:27 zei Fundamenteel:

Ik leef natuurlijk voor de geloofwaardigheid van een ander. Zeker als ze pervers zijn en in hun overstromende haat anderen aan hun verleden herinneren. Ik ben een nieuwe creatie en geen kat die het nog kan afpakken van mij. 

In elke workshop hoor je wel wat nieuws dat een aantal eerder ontstane twijfels in een ander daglicht plaatst. Kortom, het was alweer boeiend, net zoals alweer dermate hypergevoelig dat het niet in drie woorden samen te vatten valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 15:29 zei Hopper:

Zonder ver te dwalen kun je ook niet thuis komen.

Een wapenwedloop is een wedloop voor militaire suprematie tussen twee of meer landen of machten. Landen proberen elkaar te overtreffen op het gebied van wapentechnologie of simpelweg in aantallen wapens. Vaak ontstaat een vicieuze cirkel, omdat men bang wordt dat, indien men achterblijft in de wapenwedloop, het andere land misschien een aanval zou wagen. Daarom voert men de bewapening op, wat ertoe leidt dat het andere land dit om dezelfde reden ook gaat doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-7-2023 om 01:48 zei Barnabas:

Je bewijst steeds dat je geen inzicht hebt. Hoelang moet ik jou nog verdragen?

ACT helpt ons om niet volledig opgeslokt te worden door onze gedachten en verhalen, maar afstand te nemen en te handelen vanuit waarden, zelfs als alles chaotisch voelt. FOT daarentegen helpt ons luisteren naar datgene wat nog geen woorden heeft, om onszelf beter te leren begrijpen binnen die complexiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 19:13 zei Hopper:

Inderdaad, ik heb nul kennis van wat je nu schrijft.

Over dat ene woord zullen we geen woord horen, maar middels FOT misschien wel voelen. En zo schrijden we verder, als syntheses van syntheses, de ene metafoor nog treffender dan de andere, in stilte, vreedzaam, wat eenvoud vermag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen het 'denken' kan hulpvragen bedenken.  Konden we dat denken maar eens een halt toeroepen, dan zouden de hulpvragen ook verstommen.

Ondoorgrondelijk lijkt het soms wel, tussen wonder en magie zowaar. De aapjesorchis hybridiseert in de natuur met Orchis militaris, Orchis anthropophora en Orchis purpurea. Hybriden met Orchis militaris zijn moeilijk te onderscheiden van de aapjesorchis zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-2-2025 om 17:34 zei Hopper:

Dat is niet correct, de eeuwigheid kent geen begeerte.  Daarom is er ook geen plaats voor de begerende mens in het eeuwig leven.

Zowel de BOB- als TTT-methode zijn acroniemen die we binnen het ACT-kader kunnen meenemen, aangevuld met de FOT waarin een aantal elementen aanvankelijk, tegelijk sterk afhankelijk van het toepassingsgebied of context, nog redelijk vaag kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 19:10 zei Hopper:

Je zit weer in je wiskundige modus, zoals je weet is het getal nul een recente uitvinding.

Veel Mesopotamische mythen en ideeën vonden hun weg naar latere tradities, zoals de Bijbelse scheppingsverhalen en de zondvloedmythe. Concepten zoals de onderwereld, hemelgodheden en goddelijke rechtvaardigheid zijn later in andere culturen terug te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en ik ben 1 met de bron van overvloed. God zegent mij met wijsheid alles te vermenigvuldigen. And it was so. 

😂

Als dat echt zo was dan zou je waardevolle woorden hebben om te delen. Nu ben je gewoon aan het egotrippen. Totaal ongeloofwaardig.

Bovendien zijn signalen van je lichaam misleidend als je daarmee God meent te kunnen benaderen. 1 Kor. 15: 50. Wat jij hier schetst is gewoon oppervlakkige new age bullshit. De 'frequentie van God'? Hoeveel hertz is dat? 432 of zo?

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God en ik ben 1 met de bron van overvloed. God zegent mij met wijsheid alles te vermenigvuldigen. And it was so. 

Je verwart speculatie wellicht met het idee van delen is vermenigvuldigen, voorbijgaand aan basiskennis.

6 uur geleden zei Monachos:

Als dat echt zo was dan zou je waardevolle woorden hebben om te delen. Nu ben je gewoon aan het egotrippen. Totaal ongeloofwaardig. Bovendien zijn signalen van je lichaam misleidend als je daarmee God meent te kunnen benaderen. 1 Kor. 15: 50. Wat jij hier schetst is gewoon oppervlakkige new age bullshit. De 'frequentie van God'? Hoeveel hertz is dat? 432 of zo?

Het was even stil, bizar eigenlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Relativiteit is vanuit een willekeurig punt in het universum op zoek gaan naar de aarde, en gefrustreerd raken omdat we ze niet kunnen vinden.

7 uur geleden zei Monachos:

Hoeveel hertz is dat? 432 of zo?

Solfeggio frequenties zijn een set van specifieke toonfrequenties die al eeuwenlang worden gebruikt voor helende en meditatieve doeleinden. Ze hebben elk een unieke betekenis en worden verondersteld verschillende aspecten van het menselijk leven en bewustzijn te beïnvloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites