TTC 1.561 Geplaatst 16 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari Zojuist zei Fundamenteel: Het ging daar over fiatgeld en niet over mij. Ik voel mij best lekker in mijn vel hoor. Alleen die morgend wint soms nog van mij. De ochtend is het moeilijkste ritueel om te veranderen. En net dat bepaalt vaak je hele dag. Het idee van afleiding is treffend, omdat het lijkt alsof de voortdurende strijd en chaos in de wereld ons soms doen verdwalen in andere zaken, misschien zelfs in verhalen of symbolen die, hoewel waardevol op hun eigen manier, ons niet altijd dichter bij de realiteit brengen. Tegelijkertijd kan die afleiding ook helpen om ons tijdelijk te verlichten van de zware realiteit van oorlogen en andere dagelijkse uitdagingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 16 februari Rapport Share Geplaatst 16 februari 1 uur geleden zei TTC: Een poging wagen om je doorheen die niet-aflatende informatiestromen te worstelen, is haast gekkenwerk. En erger, want stel dat zoiets überhaupt zou kunnen lukken, waar kom je dan uit? Ik ben dan ook een gek die zijn hele leven speurt naar patronen om daarop te kunnen voorspellen of de situatie veilig is of niet. Trauma's uit mijn jeugd... Als het lukt, in dit geval, heb je winst. Gaat de trend toch anders dan het patroon signaliseerde, heb je verlies. Take profit en stop loss. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 16 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 11 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik ben dan ook een gek die zijn hele leven speurt naar patronen om daarop te kunnen voorspellen of de situatie veilig is of niet. Trauma's uit mijn jeugd... Als het lukt, in dit geval, heb je winst. Gaat de trend toch anders dan het patroon signaliseerde, heb je verlies. Take profit en stop loss. Binaire opties is vergelijkbaar, speel je daar ook op? 28 minuten geleden zei Fundamenteel: Het ging daar over fiatgeld en niet over mij. Ik voel mij best lekker in mijn vel hoor. Je raakt een diepere laag van de zaak aan, waarin de grens tussen metaforische en letterlijke betekenissen vaak vervaagt, afhankelijk van hoe we de wereld zien en interpreteren. Het idee dat de zoektocht naar iets als El Dorado, of andere mythen, niet alleen een fysieke zoektocht is, maar ook een symbolische, is iets waar veel mensen in deze tijd van overvloedige informatie mee worstelen. We hebben zoveel kennis tot onze beschikking, zoveel interpretaties van wat werkelijk belangrijk is, dat het moeilijk is om te onderscheiden wat een diepere betekenis heeft en wat slechts een afleiding is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 16 februari Rapport Share Geplaatst 16 februari 52 minuten geleden zei TTC: Binaire opties is vergelijkbaar, speel je daar ook op? Dat is geen spel he Dat is allemaal levensecht en er is minder dan een tiende van voor mij. 54 minuten geleden zei TTC: We hebben zoveel kennis tot onze beschikking, zoveel interpretaties van wat werkelijk belangrijk is, dat het moeilijk is om te onderscheiden wat een diepere betekenis heeft en wat slechts een afleiding is Wat echt is is wat we verwerken in onze geest, al de rest is ruis. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 16 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 6 minuten geleden zei Fundamenteel: Dat is geen spel he. Dat is allemaal levensecht en er is minder dan een tiende van voor mij. Wat echt is is wat we verwerken in onze geest, al de rest is ruis. De meervoudige-intelligentietheorie is in 1983 geïntroduceerd door de Amerikaanse psycholoog Howard Gardner. Er bestaat echter geen wetenschappelijke consensus dat de verschillende intelligenties daadwerkelijk bestaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst 16 februari Rapport Share Geplaatst 16 februari Inmiddels op pagina 205 en men praat nog steeds volkomen langs elkaar heen 😄 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 16 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 22 minuten geleden zei Monachos: Inmiddels op pagina 205 en men praat nog steeds volkomen langs elkaar heen 😄 Het onderzoek loopt verder, over de vier elementen van Foucault zal het wellicht nooit gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.021 Geplaatst 16 februari Rapport Share Geplaatst 16 februari 1 uur geleden zei TTC: De meervoudige-intelligentietheorie is in 1983 geïntroduceerd door de Amerikaanse psycholoog Howard Gardner. Er bestaat echter geen wetenschappelijke consensus dat de verschillende intelligenties daadwerkelijk bestaan. Gewoon uw authentieke zelf zijn en blijven. Hoe lomp dat ook mag overkomen bij anderen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 817 Geplaatst 16 februari Rapport Share Geplaatst 16 februari 24 minuten geleden zei Fundamenteel: Gewoon uw authentieke zelf zijn en blijven. Hoe lomp dat ook mag overkomen bij anderen. Zo lomp is TTC niet hoor, dat valt best wel mee. TTC oefent in stoïcisme , soms lukt hem dat ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 16 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 4 minuten geleden zei Hopper: Zo lomp is TTC niet hoor, dat valt best wel mee. TTC oefent in stoïcisme , soms lukt hem dat ook. Nu dat weer, hoe gaat het ondertussen met die katalysator? 30 minuten geleden zei Fundamenteel: Gewoon uw authentieke zelf zijn en blijven. Hoe lomp dat ook mag overkomen bij anderen. Je hebt net een lijstje cadeau gekregen, logica staat niet apart vermeld. Op 11-7-2023 om 14:58 zei Hopper: Niet in Wikipedia. Het goede nieuws is dat we in workshops verschillende ankers aangeboden krijgen waarmee in alle rust en sereniteit geoefend kan worden, het slechte dat het soms de illusie wekt dat we in de maling genomen worden. Ergo, dankbaarheid gepast, hoopvol. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 817 Geplaatst 16 februari Rapport Share Geplaatst 16 februari 16 minuten geleden zei TTC: Nu dat weer, hoe gaat het ondertussen met die katalysator? Mijn auto is net in de garage geweest, ik heb ze er niet over gehoord, dus ik denk dat het wel snor zit. Dank je voor de belangstelling. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 16 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 2 minuten geleden zei Hopper: Mijn auto is net in de garage geweest, ik heb ze er niet over gehoord, dus ik denk dat het wel snor zit. Dank je voor de belangstelling. Ja, stoïcijns noemen ze dat, en tegelijk niet eens weten waar het over gaat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 817 Geplaatst 16 februari Rapport Share Geplaatst 16 februari 50 minuten geleden zei TTC: Ja, stoïcijns noemen ze dat, en tegelijk niet eens weten waar het over gaat. Je bent goed bezig hoor, je valt maar zelden uit je rol. Maar wel met de opmerking dat copy paste niet onder onbewogenheid valt. Doch de zoeker is niet het gezochte. En dat is dan weer logica: de beweger kan nooit de onbewogene zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden zei Hopper: Je bent goed bezig hoor, je valt maar zelden uit je rol. Maar wel met de opmerking dat copy paste niet onder onbewogenheid valt. Doch de zoeker is niet het gezochte. En dat is dan weer logica: de beweger kan nooit de onbewogene zijn. Ja, zo was er eens een verhaal over twee ingewijden, de ene trachtte vanalles te verstoppen zodat de andere geld kon verkopen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 1-7-2023 om 17:19 zei Hopper: Konden we dat denken maar eens een halt toeroepen, dan zouden de hulpvragen ook verstommen. Als een voetnoot meer dan driekwart van een pagina bedekt, heb je het misschien veel te simpel gemaakt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden zei Hopper: Maar wel met de opmerking dat copy paste niet onder onbewogenheid valt. Een ander punt van kritiek is dat Gardner het begrip intelligentie zou verwarren met het begrip vaardigheid. Veel wetenschappelijke onderzoekers zijn het erover eens dat meervoudige intelligentie niet op feiten gebaseerd is, of zelfs een voorbeeld is van pseudo-wetenschap. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden zei Monachos: Inmiddels op pagina 205 en men praat nog steeds volkomen langs elkaar heen. Het bijzondere aan Gardner is dat hij stelt dat mensen niet ‘slim’ hoeven te zijn om ‘slim’ te zijn, mogelijk gemaakt door nu net de indeling die hij maakt. En wanneer het ‘intellect’ dat niet zo graag hoort, is het misschien sneller pseudowetenschap dan de vraag kan gesteld worden. Kortom, ook hier is het aantal variaties quasi ontelbaar, zodat enige consensus een quasi onmogelijkheid wordt, in een wereld waar oorlogstaal dominant is de vraag naar zingeving, meer mildheid, verbondenheid en harmonisatie voedend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 1-7-2023 om 19:13 zei Hopper: Inderdaad, ik heb nul kennis van wat je nu schrijft. Veel van wat we zeggen en denken is al ooit opgetekend, herhaald, onderzocht, en besproken door anderen die hebben geprobeerd te begrijpen en te verklaren wat we als mensen ervaren. In zekere zin zijn we allemaal bezig met het herhalen en interpreteren van die kennis, hetzij expliciet, hetzij impliciet, door onze eigen lens en in de context van onze tijd. Misschien ligt de kracht van herhaling juist in het verwerken en doorgeven van wijsheid, en in het aanpassen van oude ideeën aan de huidige situatie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 29-6-2023 om 17:29 zei Hopper: Waarheid is een land zonder wegen, zei iemand ooit. Alleen de denkers zoeken de snelste weg. Escapisme is over de kleinzoon van Atlas beginnen en hopen dat niemand daar interesse in heeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Op 16-2-2025 om 10:47 zei Fundamenteel: De ochtend is het moeilijkste ritueel om te veranderen. En net dat bepaalt vaak je hele dag. In de narratologie zijn er ook verhalen die ergens in het midden beginnen, maar ben vergeten hoe dat nu precies noemt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden zei TTC: Veel van wat we zeggen en denken is al ooit opgetekend, herhaald, onderzocht, en besproken door anderen die hebben geprobeerd te begrijpen en te verklaren wat we als mensen ervaren. In zekere zin zijn we allemaal bezig met het herhalen en interpreteren van die kennis, hetzij expliciet, hetzij impliciet, door onze eigen lens en in de context van onze tijd. Misschien ligt de kracht van herhaling juist in het verwerken en doorgeven van wijsheid, en in het aanpassen van oude ideeën aan de huidige situatie. Misschien kun je jezelf troosten met de gedachte dat er hoogstwaarschijnlijk niemand in de hele menselijke geschiedenis is geweest die heeft getypt wat jij hebt getypt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 23 minuten geleden zei Monachos: Misschien kun je jezelf troosten met de gedachte dat er hoogstwaarschijnlijk niemand in de hele menselijke geschiedenis is geweest die heeft getypt wat jij hebt getypt. Dat zou neerkomen op het idee dat internet niet bestaat, en dat is redelijk absurd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 17 minuten geleden zei TTC: Dat zou neerkomen op het idee dat internet niet bestaat, en dat is redelijk absurd. Het hele leven is absurd 😄 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst 28 minuten geleden zei Monachos: Het hele leven is absurd 😄 Misschien zit er in dat circulaire proces ook een zekere humor van het universum. We zoeken het altijd groots en ver weg, terwijl de kern van het antwoord vaak simpeler en dichterbij ligt dan we misschien zouden verwachten. Enfin, ik weet het ook niet, aan relevante lectuur in ieder geval geen schaarste, integendeel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 5 minuten geleden zei TTC: Misschien zit er in dat circulaire proces ook een zekere humor van het universum. We zoeken het altijd groots en ver weg, terwijl de kern van het antwoord vaak simpeler en dichterbij ligt dan we misschien zouden verwachten. Enfin, ik weet het ook niet, aan relevante lectuur in ieder geval geen schaarste, integendeel. Eenvoudiger gezegd: de humor ligt op straat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten