Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

Op 1-7-2023 om 18:49 zei Hopper:

Je bent blijven hangen in de gesprekjes , vermoed ik zo maar.

We leven in een vooral mechanistische wereld die bepaald wordt door algoritmen in functie van een doel. Tegenstrijdige belangen helpen niet om daar meer helderheid in te scheppen, ondanks de vele sociale alternatieven die anders zouden kunnen doen besluiten. Ergo, het is altijd strijd, of dat wat ook binnen een reeks abstracties begrepen kan worden. Finaal, wanneer we er gericht aandacht aan besteden, worden we als nietige ikjes getuige van deze strijd, machteloos en kwetsbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 5,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

10 uur geleden zei Monachos:

Realistischer is het idee dat je in je leven zoveel drugs hebt gebruikt dat je niet meer kunt onderscheiden wat echt/puur is en wat een gevolg is van dat drugsgebruik. Je hebt de afgelopen jaren zoveel bullshit geuit dat het nu absoluut niet meer geloofwaardig is. Maar ga vooral door met jezelf voor de gek te houden.

Ik leef natuurlijk voor de geloofwaardigheid van een ander :)

Zeker als ze pervers zijn en in hun overstromende haat anderen aan hun verleden herinneren. 

Ik ben een nieuwe creatie en geen kat die het nog kan afpakken van mij. ;)

2 uur geleden zei TTC:

We zijn tenslotte ook nog maar meer dan 200 pagina's verder, voor wat wel simpel zou gaan worden. 

Uw geest is een programma en als ge elke dag uw geest kunt overwinnen en herschrijven, zal dat zich manifesteren in het uiterlijke. 

Als je ongeveer een maand lang iets nieuw doet, wordt dat een nieuwe gewoonte. 

Paraconstistentedingens

*consistente

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik leef natuurlijk voor de geloofwaardigheid van een ander. Zeker als ze pervers zijn en in hun overstromende haat anderen aan hun verleden herinneren. Ik ben een nieuwe creatie en geen kat die het nog kan afpakken van mij. Uw geest is een programma en als ge elke dag uw geest kunt overwinnen en herschrijven, zal dat zich manifesteren in het uiterlijke. Als je ongeveer een maand lang iets nieuw doet, wordt dat een nieuwe gewoonte. Paraconstistentedingens. *consistente

Enig idee wanneer je daaraan gaat beginnen? Wie tracht je nu belachelijk te maken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Enig idee wanneer je daaraan gaat beginnen? Wie tracht je nu belachelijk te maken? 

Ik ben daar vorig jaar al aan begonnen en oogst nu de vruchten.

Al eens van projectie gehoord? Dat is wanneer ge uw eigen zielig leven op anderen projecteert oa. 

Ik probeer niemand belachelijk te maken maar geef aan dat er een andere realiteit heerst dan de wereld ons poogt wijs te maken. 

Paradingeondernemerschap

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben daar vorig jaar al aan begonnen en oogst nu de vruchten. Al eens van projectie gehoord? Dat is wanneer ge uw eigen zielig leven op anderen projecteert oa. Ik probeer niemand belachelijk te maken maar geef aan dat er een andere realiteit heerst dan de wereld ons poogt wijs te maken. Paradingeondernemerschap

Veelvuldig gebruik van synoniemen brengt me vaak in vertwijfeling, omdat ik denk dat het altijd over iets anders gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Veelvuldig gebruik van synoniemen brengt me vaak in vertwijfeling, omdat ik denk dat het altijd over iets anders gaat.

Het gaat over het "paradigma" waarmee we onszelf programmeren. 

"Ik ben succesvol, ik ben waardig, ik ben 1 met de bron van overvloed en iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God." 

Zeg het eens 1001 keer na elkaar en manifesteer het ook daadwerkelijk in alles wat je doet. De geest is het programma dat de realiteit uitcodeert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat over het "paradigma" waarmee we onszelf programmeren. "Ik ben succesvol, ik ben waardig, ik ben 1 met de bron van overvloed en iedere cel in mijn lijf vibreert op de frequentie van God." Zeg het eens 1001 keer na elkaar en manifesteer het ook daadwerkelijk in alles wat je doet. De geest is het programma dat de realiteit uitcodeert. 

Je kan beter je aandacht richten op een reeks calamiteiten, anders mis je je kans nog. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Ja, zoals je al zei, geprogrammeerd. 

Weet je wat het moeilijkste is? De ochtend. De reflex afleren van naar je smartphone te grijpen. Naar het park gaan in weer en wind om aan uw fysiek te werken. Een koude douche nemen en dan uw dag voorbereiden om dan tegen 8h a 9h het geklaag van anderen te aanhoren en al uw successen voor uzelf houden terwijl ze met een vergrootglas uw fouten uit het verleden uitvergroten. 

Maar al dat doorstaan, kweekt wel karakter. En niemand die het ziet behalve God en degene die het doorstaat. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Weet je wat het moeilijkste is? De ochtend. De reflex afleren van naar je smartphone te grijpen. Naar het park gaan in weer en wind om aan uw fysiek te werken. Een koude douche nemen en dan uw dag voorbereiden om dan tegen 8h a 9h het geklaag van anderen te aanhoren en al uw successen voor uzelf houden terwijl ze met een vergrootglas uw fouten uit het verleden uitvergroten. Maar al dat doorstaan, kweekt wel karakter. En niemand die het ziet behalve God en degene die het doorstaat. 

Wanneer we het begrip horizonversmelting doortrekken naar een haast ontelbaar niches waarbinnen onderzoek überhaupt mogelijk is, wordt het misschien ook makkelijker om te begrijpen hoe hypergevoelig, bijtijds quasi onbevattelijk, een aantal thema’s liggen. Langs de ene kant doet het geen afbreuk aan de kracht van eenvoud en kleine dingen, langs de andere vergt het fluweelzachte handschoentjes om er niet telkens een reeks misverstanden over te laten ontstaan. Kortom, dankbaarheid jegens zorg- en ggz-hulpverleners staat niet ongepast, jammer genoeg, denk ik, veel vaker ook onbegrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Wanneer we het begrip horizonversmelting doortrekken naar een haast ontelbaar niches waarbinnen onderzoek überhaupt mogelijk is, wordt het misschien ook makkelijker om te begrijpen hoe hypergevoelig, bijtijds quasi onbevattelijk, een aantal thema’s liggen. Langs de ene kant doet het geen afbreuk aan de kracht van eenvoud en kleine dingen, langs de andere vergt het fluweelzachte handschoentjes om er niet telkens een reeks misverstanden over te laten ontstaan. Kortom, dankbaarheid jegens zorg- en ggz-hulpverleners staat niet ongepast, jammer genoeg, denk ik, veel vaker ook onbegrepen.

Ja allemaal over eieren lopen omdat we ochot zo'n teergevoelige zieltjes zijn die liever in een comfortabele leugen leven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-7-2023 om 17:19 zei Hopper:

Konden we dat denken maar eens een halt toeroepen, dan zouden de hulpvragen ook verstommen.

Het is eigenlijk absurd hoe we als nietige ikjes proberen grip te krijgen op zo'n reeks haast onbevattelijk abstracte concepten. Alsof we een oceaan in een theekopje willen gieten, en het enige dat je eigenlijk hoopt is dat je morgen nog je huur kan betalen, gewoon, simpel.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-2-2025 om 08:17 zei Fundamenteel:

Een christen zoekt geen hulp in de ggz maar is vaak zelf de hulpverlener

Als Ka hetzelfde is dan QI, waar ergens zouden we dan Ba en Akh het best kunnen positioneren? Help, daar ging het aanvankelijk helemaal niet over, het ging over iets alledaags.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2023 om 07:26 zei Hopper:

De geestelijke mens onderscheid zichzelf niet van anderen, maar is uitstekend in staat om in de wereld voor hem de dingen te onderscheiden.  Daar is al uitgebreid over gesproken op dit forum, maar je bent altijd meer met jezelf bezig...

Enigszins wrang is het contrast, de wachtlijsten groeien en ondertussen wordt dankbaarheid gevonden in de kleine ruimtes van veiligheid en verbondenheid die wél beschikbaar zijn. Het zegt veel over de veerkracht van mensen, maar ook over hoe groot de nood is.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-7-2023 om 08:52 zei Hopper:

Ik kijk nooit onder de motorkap.

Het doet denken aan de dialectische methode van Hegel, waarbij tegenstellingen niet simpelweg botsen, maar samenkomen in een hoger niveau van begrip. Yoga Nidra lijkt dus niet alleen ontspanning te brengen, maar ook nieuwe perspectieven te ontsluiten. Alsof je plots vanuit een ander gezichtspunt naar dezelfde puzzel kijkt en ziet hoe de stukken op een onverwachte manier in elkaar passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja allemaal over eieren lopen omdat we ochot zo'n teergevoelige zieltjes zijn die liever in een comfortabele leugen leven. 

Het concept van El Dorado onderging tientallen transformaties, maar de mythe werd vooral verbonden met een legendarische stad. Het resulteerde in een enthousiaste obsessie van Europese avonturiers die twee eeuwen lang op zoek gingen naar het vermeende El Dorado.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-2-2025 om 21:57 zei Monachos:

Realistischer is het idee dat je in je leven zoveel drugs hebt gebruikt dat je niet meer kunt onderscheiden wat echt/puur is en wat een gevolg is van dat drugsgebruik. Je hebt de afgelopen jaren zoveel bullshit geuit dat het nu absoluut niet meer geloofwaardig is. Maar ga vooral door met jezelf voor de gek te houden.

Volgens de Canadese psychologe Daphne Mauer is de conclusie op haar onderzoek met baby's dat iedereen een eigen graad van synesthesie heeft vanwege de intense synaptogenese die de eerste levensmaanden en -jaren in de hersenen plaatsvindt. Door het pruningproces verdwijnen de meeste van die verbindingen vrij spoedig. Bij een klein percentage echter blijven zij onder invloed van hun genen en behouden deze mensen hun hoge gevoeligheid. Het synesthesievermogen schept bij hen mogelijk de onverwachte waarnemingscapaciteiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-1-2025 om 12:03 zei Tomega:

De semiotiek van virtuele beelden, zou je kunnen voorzien van een ladingtheorie, die beschrijft wat een onzichtbaar beeld van het zichtbare betekent, om dat vrij te geven voor alle soorten van interpretatie. Maar onveranderd is het probleem dat de klapbrugloper zich voortdurend bezighoudt met de betekenis en aard van de brug, terwijl we zo graag zouden zien dat iemand ergens met iets concreets over de brug komt. Voor je het weet klapt de brug op, en zit weer iemand aan een andere kant te denken dan hij is.

Onmogelijk is zeggen dat het niet leerzaam had kunnen geweest zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-2-2025 om 11:31 zei Fundamenteel:

Het gaat over cryptomemes. Crypto is niet alleen BTC en ETH he, maar die tokens en memes kunnen daar wel aan verbonden zijn, of aan Solana. 

Een poging wagen om je doorheen die niet-aflatende informatiestromen te worstelen, is haast gekkenwerk. En erger, want stel dat zoiets überhaupt zou kunnen lukken, waar kom je dan uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-2-2025 om 12:24 zei Fundamenteel:

Er is iets grandioos mis gegaan. 

Het is helemaal begrijpelijk dat je je zo voelt. Het lezen van dergelijke studies kan soms verwarrend zijn, vooral als de wetenschappelijke concepten en terminologie complex zijn. Maar wat belangrijk is, is dat deze onderzoeken ons wel een blik geven op hoe veelzijdig en bijzonder de menselijke hersenen kunnen zijn, en hoe veel we nog moeten ontdekken over de manieren waarop mensen waarnemen en ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei TTC:

Het is helemaal begrijpelijk dat je je zo voelt. Het lezen van dergelijke studies kan soms verwarrend zijn, vooral als de wetenschappelijke concepten en terminologie complex zijn. Maar wat belangrijk is, is dat deze onderzoeken ons wel een blik geven op hoe veelzijdig en bijzonder de menselijke hersenen kunnen zijn, en hoe veel we nog moeten ontdekken over de manieren waarop mensen waarnemen en ervaren.

Het ging daar over fiatgeld en niet over mij. Ik voel mij best lekker in mijn vel hoor. :) Alleen die morgend wint soms nog van mij. De ochtend is het moeilijkste ritueel om te veranderen. En net dat bepaalt vaak je hele dag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites