Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Nog niet eens opgemerkt dat je ooit on topic was, bizar alleszins. 

Dan behoor je niet tot de ingewijden.  Maar dat heb ik ook nooit gedacht, dus er is geen probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

2 minuten geleden zei Hopper:

Dan behoor je niet tot de ingewijden.  Maar dat heb ik ook nooit gedacht, dus er is geen probleem.

Deze week toch weer bijzondere tool mogen leren kennen, en zoals altijd is het oefenen aan de ontvanger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Deze week toch weer bijzondere tool mogen leren kennen, en zoals altijd is het oefenen aan de ontvanger.

Wie weet lukt het je toch ooit nog eens?   Weer een extra tool in je gereedschapskist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Wie weet lukt het je toch ooit nog eens?   Weer een extra tool in je gereedschapskist.

Ja, je weet dat maar nooit, of het kan helpen binnen het kader van dit topic. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-1-2025 om 11:06 zei Fundamenteel:

Is crypto inmiddels niet reëler dan fiatgeld?

Door telkens aanvullend te suggereren, is het ook nooit een of/of-verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

Het Koninkrijk Gods is allerminst gratis, maar weinigen slagen er in te "zijn als de kinderen". (Niets)   Velen denken het Koninkrijk te kunnen betreden als 'iets'.  Net alsof Jezus het nooit over zelfverloochening heeft gehad.   Als je van het Evangelie alleen overneemt wat je bevalt, dan geloof je meer in  jezelf dan in het Evangelie.

Zelfopoffering is ook gratis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zelfopoffering is ook gratis. 

Geen idee eigenlijk, ik denk dat er nogal wat onenigheid of tal van misverstanden kunnen ontstaan wanneer we deductie overwegen, alsof we enthousiast en met oprechte nieuwsgierigheid aan iets kunnen beginnen dat innerlijk de hoop opwekt dat herstel mogelijk is, en in praktijk gebeurt net het tegenovergestelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Het kan dan ook andersom zijn, of jullie begrijpen elkaar misschien niet.

Jezus predikte de zelfverloochening, maar hoe kun je het 'zelf' verloochenen als het 'zelf' zich steeds in een nieuw hokje verschuilt?!?   Dan roept het 'zelf' vanuit zijn hokje: ik ben er niet, ik besta niet.  Maar hoe kan dat?  Het is wederom het 'zelf' die dat roept.

Het niet-zelf roept in het geheel niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Jezus predikte de zelfverloochening, maar hoe kun je het 'zelf' verloochenen als het 'zelf' zich steeds in een nieuw hokje verschuilt?!?   Dan roept het 'zelf' vanuit zijn hokje: ik ben er niet, ik besta niet.  Maar hoe kan dat?  Het is wederom het 'zelf' die dat roept. Het niet-zelf roept in het geheel niets.

Of we glaskikkerstellingen zomaar kunnen synoniem stellen aan een padstelling, betwijfel ik.

4 uur geleden zei Hopper:

Het lijkt op het verschil tussen oppervlakkige simplificatie en doordachte distillatie. De eerste kan verwarring vergroten, de tweede kan juist helpen om inzicht te krijgen. Misschien is dat ook waarom sommige inzichten pas echt helder worden nadat je ze eerst in volle complexiteit hebt doorleefd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Jezus predikte de zelfverloochening, maar hoe kun je het 'zelf' verloochenen als het 'zelf' zich steeds in een nieuw hokje verschuilt?!?   Dan roept het 'zelf' vanuit zijn hokje: ik ben er niet, ik besta niet.  Maar hoe kan dat?  Het is wederom het 'zelf' die dat roept.

Het niet-zelf roept in het geheel niets.

Misschien is hokjesverloochening dan de uitkomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

Misschien is hokjesverloochening dan de uitkomst.

Dat kunnen we maar beter niet ambiëren, er zouden misschien teveel ingewijden kunnen ontstaan. 

Op 26-1-2025 om 14:19 zei Fundamenteel:

Wat brengt al dat lullen je nu op TTC?  Hier bijna 30%.

Hoewel virussen vaak een negatieve connotatie hebben vanwege hun rol in ziektes, zijn er ook 'vriendelijke' virussen die juist nuttig zijn voor mens, dier en milieu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hopper:

Dan roept het 'zelf' vanuit zijn hokje: ik ben er niet, ik besta niet.  Maar hoe kan dat?

Neuroplasticiteit is het vermogen van je brein om zichzelf aan te passen en te veranderen, zowel in structuur als in functie, als reactie op ervaringen, leren en omgevingsfactoren. Dit betekent dat je hersenen nieuwe verbindingen kunnen vormen, bestaande verbindingen kunnen versterken of zelfs ongebruikte verbindingen kunnen afbreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hopper:

Nee.   Zelfverloochening is genade.

Genade is ook gratis. 

En zelfs liefde is gratis, dus wees er niet gierig mee :)

17 uur geleden zei TTC:

Geen idee eigenlijk, ik denk dat er nogal wat onenigheid of tal van misverstanden kunnen ontstaan wanneer we deductie overwegen, alsof we enthousiast en met oprechte nieuwsgierigheid aan iets kunnen beginnen dat innerlijk de hoop opwekt dat herstel mogelijk is, en in praktijk gebeurt net het tegenovergestelde.

We zullen zien wat de praktijk levert. En dat weten we snel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Genade is ook gratis. En zelfs liefde is gratis, dus wees er niet gierig mee. We zullen zien wat de praktijk levert. En dat weten we snel. 

Eerder logisch dan onbegrijpelijk is dat we binnen het panarchisme een veelheid aan visies op mens en samenleving kunnen terugvinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-1-2025 om 19:41 zei Figulus:

In DSM-6 komt zeer waarschijnlijk het refresh-wachtsyndroom aan de orde als subcategorie. Er zijn namelijk steeds meer mensen die hopeloos naar hun computerscherm staren, constant hun pagina verversend in de hoop een antwoord te krijgen, terwijl ze ondertussen hun eigen leven op pauze zetten.

Specifiek met betrekking tot angst denk ik dat er veel dingen zijn waar we angstig voor kunnen zijn. We kunnen zelfs waar anderen angstig voor zijn belachelijk vinden. Soms denkend dat enkel dit thema verder uitdiepen een quasi onmogelijkheid betreft, het kan, individueel bekeken, door de tijd heen immers ook variëren, zelfs acuut of situationeel bepaald worden. Ook dit is weer zo een voorbeeld van hoe een enkel woord kan leiden tot een lijvig boek waarin sommige passages herkenning kunnen geven, andere, simpelweg omdat het niet aan de orde is binnen de subjectieve beleving van de lezer, helemaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wandelen is te voet gaan, in het bijzonder (mede) voor het plezier of de sport. In andere gevallen spreekt men vaker van het neutrale lopen). Dat kan op meerdere manieren gebeuren. Van een wandelingetje in het park of bos waarbij het eindpunt samenvalt met het startpunt, tot meerdaagse tochten met een rugzak, waarbij grote afstanden worden afgelegd en wordt gekampeerd. Bij wandelen kan gebruikgemaakt worden van routebeschrijvingen en gemarkeerde wandelpaden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

Wandelen is te voet gaan, in het bijzonder (mede) voor het plezier of de sport. In andere gevallen spreekt men vaker van het neutrale lopen). Dat kan op meerdere manieren gebeuren. Van een wandelingetje in het park of bos waarbij het eindpunt samenvalt met het startpunt, tot meerdaagse tochten met een rugzak, waarbij grote afstanden worden afgelegd en wordt gekampeerd. Bij wandelen kan gebruikgemaakt worden van routebeschrijvingen en gemarkeerde wandelpaden.

Fysiek en geestelijk hoeven niet per se gescheiden te worden, tijdens het wandelen kunnen we ook andere denksporen exploreren. Grappig eigenlijk, zo zouden van de ene realiteit in de andere kunnen wandelen, en toch is het dezelfde wereld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-1-2025 om 09:56 zei Figulus:

Ik ben ook geschapen door dat iets en lijkt op dat iets in niet-fysieke aspecten, zoals het bezit van een rationele geest, een moreel bewustzijn, en het vermogen tot liefde, creativiteit en relaties. Maar ik kan niet ex nihilo creëren.

In een romantische bui zouden we de wereld kunnen zien als een schilderij dat nooit af is, terwijl onze eigen inbreng de kleuren en de beleving bepalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

En door van het pad af te dwalen en te verdwalen, ontdekken we nieuwe plaatsen. 

1 uur geleden zei TTC:

Eerder logisch dan onbegrijpelijk is dat we binnen het panarchisme een veelheid aan visies op mens en samenleving kunnen terugvinden.

Screenshot_20250202_102326.thumb.jpg.c25192030aa2ad5d615f5563ac9d4cc7.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

En door van het pad af te dwalen en te verdwalen, ontdekken we nieuwe plaatsen. 

Screenshot_20250202_102326.thumb.jpg.c25192030aa2ad5d615f5563ac9d4cc7.jpg

Ja, dat is het punt, wanneer je naar de achterkant van deze statistiek zou gaan kijken, heel bizar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ja, dat is het punt, wanneer je naar de achterkant van deze statistiek zou gaan kijken, heel bizar. 

Het enige wat ik moet weten, hoeveel kost het mij om naar de zichtrekening te schrijven; en wanneer moet ik op long en wanneer moet ik op short gaan. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het enige wat ik moet weten, hoeveel kost het mij om naar de zichtrekening te schrijven; en wanneer moet ik op long en wanneer moet ik op short gaan.

Ongeveer 30% van onze kruiden is wild geplukt en 70% is biologisch, die andere 40% is een beetje onduidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ongeveer 30% van onze kruiden is wild geplukt en 70% is biologisch, die andere 40% is een beetje onduidelijk.

Vaak zie ik paardenbloemen waarvan ik graag thee zou maken of tincturen, maar de honden pissen daarop. 

Dus laat ik ze maar staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites