Spring naar bijdragen

Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 4,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik hoop dat je je alleen op dit forum zo uitdrukt, anders voorzie ik een enkeltje GGZ instelling.   Hoewel, ze hebben in de meeste instellingen ook internet. Kunnen Hopper en/of TTC dit bevestigen?

Spinazie (Spinacia oleracea) is een plant uit de amarantenfamilie (Amaranthaceae). Spinazie is verwant aan onder andere ganzenvoet en melde. Het is een snelgroeiende, eenjarige als bladgroente gebruik

Wat met pincet ontrafeld wordt, gaat met de bezem de prullenmand in.

Posted Images

14 minuten geleden zei Hopper:

Ik ga niet op bots schieten.  Ik ga op helemaal niemand schieten. Onderwijl schiet het niet op met on topic worden.

Het gezegde blijft dat met varkens worstelen niet veel zin heeft, die hebben dat immers graag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een botsauto of botsautootje is een driewielig elektrisch voertuig voor (meestal) twee personen met een dusdanige constructie dat er geen schade aan de auto ontstaat als tegen andere botsauto's aangereden (gebotst) wordt. Een aantal van deze botsauto's bevinden zich samen in een speciale ruimte met een tentvormig dak en een metalen vloer die is omgeven door een stevige rand. Het geheel van deze attractie wordt aangeduid met de internationale vakterm autoscooter en is bedoeld als amusement op een kermis, maar wordt in de volksmond dan meestal de botsautootjes genoemd.

BumperCar.jpg

Wel grappig overigens dat op geloofsgesprek 'BOT' werd geroepen als een topic off topic ging. BOT stond dan voor Back On Topic. Geen idee of dat nog steeds gebeurt.

Ben-bot-inhuren-boeken-spreker-2.jpg?res

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Monachos:

Een botsauto of botsautootje is een driewielig elektrisch voertuig voor (meestal) twee personen met een dusdanige constructie dat er geen schade aan de auto ontstaat als tegen andere botsauto's aangereden (gebotst) wordt. Een aantal van deze botsauto's bevinden zich samen in een speciale ruimte met een tentvormig dak en een metalen vloer die is omgeven door een stevige rand. Het geheel van deze attractie wordt aangeduid met de internationale vakterm autoscooter en is bedoeld als amusement op een kermis, maar wordt in de volksmond dan meestal de botsautootjes genoemd.

Het lijkt er sterk op, mooie metafoor.

13 minuten geleden zei Monachos:

BOT stond dan voor Back On Topic. Geen idee of dat nog steeds gebeurt.

Heb niet die indruk gekregen, maar leuke insteek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien is het tijd de waan even te lossen en terug tot de orde te keren?

Vanuit één eenvoudige, vaak elegante kern kunnen talloze variaties of verschijningsvormen ontstaan, ieder uniek, maar onlosmakelijk verbonden met diezelfde abstractie. Dit idee dat een eenvoudige structuur of principe een veelheid van complexe vormen kan voortbrengen, weerspiegelt iets diep fundamenteels over de natuur van zowel wiskunde als kunst, filosofie, en zelfs natuurlijke verschijnselen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Vanuit één eenvoudige, vaak elegante kern kunnen talloze variaties of verschijningsvormen ontstaan, ieder uniek, maar onlosmakelijk verbonden met diezelfde abstractie. Dit idee dat een eenvoudige structuur of principe een veelheid van complexe vormen kan voortbrengen, weerspiegelt iets diep fundamenteels over de natuur van zowel wiskunde als kunst, filosofie, en zelfs natuurlijke verschijnselen.

Jammer... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Paulus888:

Hieraan toon je aan dat je niet echt een mens bent.

Intrusies zijn een veelvoorkomend symptoom bij mensen die trauma hebben meegemaakt, zoals in het geval van PTSS. De herinneringen of beelden kunnen onverwacht opduiken, bijvoorbeeld door triggers die lijken op de traumatische situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-10-2024 om 17:24 zei Hopper:

Ja, dat heb ik gemist.   Mannen komen van Mars, dus dan ontgaat je wat er op Venus gebeurd.  Vraag maar aan Petra.

Heel misschien dat de relationele kadertheorie ons meer inzicht verschaft in hoe processen van serendipiteit precies werken, wat, zo komt me toe, in de eerste plaats de bereidheid tot introspectie genoodzaakt om er überhaupt meer voeling mee te kunnen krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Nog steeds hetzelfde, veranderen zal het wellicht niet.

Vecht den goede strijd? Je zag altijd oplossingen, remember? 

Los dan op en zie dat onze reacties hier hierna invloed hebben. Als wij louter volgen zonder onze Godsgegeven rechten te claimen, waar zal al deze innovatie de mens afleveren? Het is nogal moeilijk die causaliteit te negeren.

Mensen zijn verdeeld in alles, maar over sommige zaken zijn we beter verenigd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vecht den goede strijd? Je zag altijd oplossingen, remember? Los dan op en zie dat onze reacties hier hierna invloed hebben. Als wij louter volgen zonder onze Godsgegeven rechten te claimen, waar zal al deze innovatie de mens afleveren? Het is nogal moeilijk die causaliteit te negeren. Mensen zijn verdeeld in alles, maar over sommige zaken zijn we beter verenigd. 

Ja, de wet van de uitgesloten derden geeft er een mooie kijk op, tenzij de geest geconsumeerd wordt door de strijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

We zien het hier elke dag gebeuren, tegelijk is het tijdloos. 

Ja wat andere mensen zeggen of doen heb ik niet onder controle hé. 

Maar ik geloof wel dat we beter wat meer rechten terug vragen dan alles op te offeren voor de "fouten" van een tijdelijk bestuur. 

Ik heb dat allemaal niet meer nodig. Mijn tijd is voorbij. Maar we zien toch zelf dat de toekomst er niet veelbelovend uitziet na een samenwerking met Duitsland. 

Laten we dat een derde keer voorkomen aub. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja wat andere mensen zeggen of doen heb ik niet onder controle hé. Maar ik geloof wel dat we beter wat meer rechten terug vragen dan alles op te offeren voor de "fouten" van een tijdelijk bestuur. Ik heb dat allemaal niet meer nodig. Mijn tijd is voorbij. Maar we zien toch zelf dat de toekomst er niet veelbelovend uitziet na een samenwerking met Duitsland. Laten we dat een derde keer voorkomen aub.

Bij tijdloos kunnen we denken aan het beginsel, soms synthese genoemd, waarin zowel these als antithese besloten liggen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Bij tijdloos kunnen we denken aan het beginsel, soms synthese genoemd, waarin zowel these als antithese besloten liggen. 

Gewoon 1 volk met een superkleine regering in synthese. Waar het volk big brother is en het die superkleine regering wel zal dicteren. 

Globalisten zijn historisch altijd de foute gebleken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gewoon 1 volk met een superkleine regering in synthese. Waar het volk big brother is en het die superkleine regering wel zal dicteren. Globalisten zijn historisch altijd de foute gebleken. 

Alle variaties liggen daarin besloten, zelfs de meest absurde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen, samenwerking met Duitsland loopt altijd slecht af. 

Alle variaties zijn mogelijk, het zegt  strikt dynamisch bekeken niets over hoe op deze of gene variatie gereageerd wordt. Tegelijk zegt het ook dat er een complex kluwen kan ontstaan waardoor de synthese zelf buitenspel valt, inclusief allerhande opties die des levens misschien nooit tot onderwerp van diepgaander reflectie gemaakt worden. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites