Spring naar bijdragen

ik moet nog veel leren


FIieko

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb niet het idee dat mijn account is gehackt, maar vermoed dat er een tweede account is aangemaakt met dezelfde naam. Er staan bij de nep account geen "L" maar een hoofdletter "i" en dat ziet er hetzelfde uit. Daar kwam ik achter toen ik deze gebruiker een berichtje wilde sturen en zijn naam verdween uit de opties na het intikken van de "L".
Alles in het kader van de heksenjacht op mij, vermoed ik zo. 

Bedankt voor de correctie.  Duidelijk. 

Link naar bericht
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En weer een nieuwe gebruiker die begint met schelden en tieren. Het begint vervelend te worden, dit kleutergedrag @sjako.

Gij hed gèn leven, hè klungel, dè gij hier rondlopt.

1 minuut geleden zei Flawless victory:

Bedankt voor de correctie.  Duidelijk. 

Gij komt bij mij over as iemand da achterop loopt, hè.

Link naar bericht
1 uur geleden zei FIieko:

Oke dit is werkelijk te triest voor woorden @Willempie@Barnabas
het account van DBI is niet gehackt zoals FV beweerd. Noch zou het forum gehackt zijn. FV moet echt eens een keer ophouden die trols te verdedigen omdat er één comment van één kopie account opspringt naar de mega slang DBI. Dat is niet hackibg, dat is de letter l veranderen in een hoofdletter i.

Hopper is een trol, en een hele nare trol om precies te zijn. Die persoon plaatst comments op zo'n manier om reacties uit te lokken. DBI is een grotere slang, nog sneakier. Echt een viespeuk dat mensen van het geloof wil afkicken.

FV aan de andere kant is zo blind als een mol en zou in de tuin van Eden niet alleen verleid worden door de slang, maar er zelfs mee dansen en een thee kransje mee houden. Zo nederig, zo blind en zwak is eigenlijk niet meer Christelijk, maar gewoon dom.


FV komt op mij over als iemand met een handicap. Niet dat dat erg is, maar het valt op. Mischien moet ik toch maar even blijven. Gaat leuk worden. :B  FV dansend met de slangen en ik de slangen pesten op de meest nare, onbeschofte en smerige manieren. Ik ga FV zijn theekransje met de slangen in de tuin van Eden verpesten. LOL. Zodra ik tijd heb gooi ik stenen, poep en wat niet meer naar dat thee kransje van hem. Trolling is fun! FV doe maar vast een regenpak aan, er gaat een giertank aan stront komen. En nee FV dit is geen vpn.:ph34r:

Eerst een christelijk lijkende apologie en dan weer dit? Wat moeten we nu met jou? Wordt het niet eens tijd om professionele hulp te zoeken? Ik veroordeel je niet hoor maar je demonstreert overduidelijk dat je een enorm probleem hebt en ik wens je toe dat je daarmee geholpen wordt zodat je weer enigszins normaal kunt functioneren. Het is vooral voor jou heel erg.

Link naar bericht
48 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb niet het idee dat mijn account is gehackt, maar vermoed dat er een tweede account is aangemaakt met dezelfde naam. Er staan bij de nep account geen "L" maar een hoofdletter "i" en dat ziet er hetzelfde uit. Daar kwam ik achter toen ik deze gebruiker een berichtje wilde sturen en zijn naam verdween uit de opties na het intikken van de "L".
Alles in het kader van de heksenjacht op mij, vermoed ik zo. 

Het is heel simpel.
Dit ben ik: @Dat beloof ik
Dit is de nep account: @Dat beIoof ik.....De 'L" is hier een "i". 

Duidelijk. Wat idioot allemaal maar ik wordt steeds minder verbaasd over de gestoorde mensen waarmee we worden geconfronteerd. Tja, als onze regering al het voorbeeld geeft in idioterie, wat wil je dan nog van het gewone volk verwachten? 

Link naar bericht
1 minuut geleden zei Willempie:

Duidelijk. Wat idioot allemaal maar ik wordt steeds minder verbaasd over de gestoorde mensen waarmee we worden geconfronteerd. Tja, als onze regering al het voorbeeld geeft in idioterie, wat wil je dan nog van het gewone volk verwachten? 

Je bedoelt dat de trollen aanval van Flieko ook al de schuld is van Rutte & co?  Heb je die passage over de splinter en de balk in de Bijbel al eens bestudeerd?

Link naar bericht
6 minuten geleden zei Hopper:

Je bedoelt dat de trollen aanval van Flieko ook al de schuld is van Rutte & co?  Heb je die passage over de splinter en de balk in de Bijbel al eens bestudeerd?

Leiders zijn niet onbelangrijk en hebben enorme invloed op de maatschappij. Als Rutte ongestraft mag liegen en bedriegen, waarom zou ik dat dan niet doen? Heeft totaal niets met de splinter en balk gelijkenis van doen maar wel met waarnemen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
3 minuten geleden zei Willempie:

Leiders zijn niet onbelangrijk en hebben enorme invloed op de maatschappij. Als Rutte ongestraft mag liegen en bedriegen, waarom zou ik dat dan niet doen? Heeft totaal niets met de splinter en balk gelijkenis van doen maar wel met waarnemen.

Dus jouw zondige gedrag (liegen en bedriegen) rechtvaardig je door naar anderen te wijzen?

Een zandbak-argument: "Maar hunnie doen het ook".

Bij God kom je niet weg met het zandbak argument.

 

Link naar bericht
Zojuist zei Hopper:

Dus jouw zondige gedrag (liegen en bedriegen) rechtvaardig je door naar anderen te wijzen?

Een zandbak-argument: "Maar hunnie doen het ook".

Dat kan en gebeurt dan ook in de praktijk. Het is een vicieuze cirkel en gaat van kwaad tot erger totdat de cirkel weer verbroken wordt en iedereen zich verbaasd afvraagt hoe dit toch had kunnen gebeuren.

Link naar bericht
12 minuten geleden zei Willempie:

Leiders zijn niet onbelangrijk en hebben enorme invloed op de maatschappij. Als Rutte ongestraft mag liegen en bedriegen, waarom zou ik dat dan niet doen? Heeft totaal niets met de splinter en balk gelijkenis van doen maar wel met waarnemen.

Vanwaar deze zin in dit verband, als ik vragen mag?
Zit jij achter al die nieuwe accounts, want dat is wel de indruk die je met deze post geeft.

Link naar bericht
4 minuten geleden zei Willempie:

Dat kan en gebeurt dan ook in de praktijk. Het is een vicieuze cirkel en gaat van kwaad tot erger totdat de cirkel weer verbroken wordt en iedereen zich verbaasd afvraagt hoe dit toch had kunnen gebeuren.

1 Korinthiërs 2:15

"Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden."

 

Mocht je de Bijbel dan toch nog enigszins serieus nemen, dan wijs ik je graag op deze passage.   De geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen maar onderscheidt zichzelf van niemand.  Jij onderscheidt je dan weer graag van anderen (Rutte in dit geval) om je wangedrag (liegen en bedriegen) goed te praten.  Je gedraagt je dus onbijbels.  Dat is je goed recht, dat moet je helemaal zelf weten.  Maar ik wil het dan toch maar gezegd hebben, zodat je nooit kan zeggen dat je het niet geweten hebt.

 

Link naar bericht
1 uur geleden zei Hopper:

 Zodoende is het mogelijk dat een trol (met de truc van al wat je zegt, ben je zelf!) anderen van trollen beschuldigt.

Voor jou, @HJW2

Opvallend. Ik geef nergens aan dat jij een trol zou zijn, dus deze conclusie klopt sowieso al niet.

Ik wist dat je er slecht tegen kunt als je een spiegel voorgeschoteld krijgt, maar je blijkt er nog slechter tegen te kunnen dan ik dacht. 
Je gaat volledig op de ad hominems toer. Je neemt nu ook mij de maat en bevestigt daarmee mijn punt.

Het enige wat ik heb geconstateerd is dat je je eigen zienswijze, die ik overigens zeer waardeer, niet naleeft.

En blijkbaar leidt dit bij jou tot dit: je zit dus nog volop in het veld van goed en kwaad. Jammer, ik zou het bijzonder positief hebben gevonden als je je zienswijze zou naleven. Dan was je een voorbeeld voor velen geweest.

Link naar bericht
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Vanwaar deze zin in dit verband, als ik vragen mag?
Zit jij achter al die nieuwe accounts, want dat is wel de indruk die je met deze post geeft.

Nee, ik zit niet achter nieuwe accounts. Ik heb maar één account hier en iedereen kent die. Ik snap niet hoe je op dat idee komt en waarom ik die indruk zou wekken. Maar ik snap heel veel niet. ik vraag me wel eens af of ik gek aan het worden ben of dat de wereld gek aan het worden is. Vanwaar deze wantrouwende vraag en suggestie, als ik vragen mag? 

29 minuten geleden zei Hopper:

1 Korinthiërs 2:15

 

 

Mocht je de Bijbel dan toch nog enigszins serieus nemen, dan wijs ik je graag op deze passage.   De geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen maar onderscheidt zichzelf van niemand.  Jij onderscheidt je dan weer graag van anderen (Rutte in dit geval) om je wangedrag (liegen en bedriegen) goed te praten.  Je gedraagt je dus onbijbels.  Dat is je goed recht, dat moet je helemaal zelf weten.  Maar ik wil het dan toch maar gezegd hebben, zodat je nooit kan zeggen dat je het niet geweten hebt.

 

Ik ben niet onder de indruk van jouw vermeende Bijbelkennis. "De geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen maar onderscheidt zichzelf van niemand." is jouw tekst. De tekst in de Bijbel waarnaar je verwijst zegt dat niet maar heel iets anders, namelijk  "Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden." In een andere vertaling: "De geestelijke mens beoordeelt wel alle dingen. Zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld." Als je Bijbelteksten citeert kan ik niet anders dan die serieus nemen maar als je Hopperteksten citeert kan ik niet anders dan die niet serieus nemen.

Link naar bericht
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Vanwaar deze zin in dit verband, als ik vragen mag?

Omdat leiders nu eenmaal enorme invloed uitoefenen op de maatschappij. Je kunt al in de Bijbel lezen dat als de koning de fout ingaat het hele volk meegaat. Als onze leiders het slechte voorbeeld geven volgt de meerderheid van het volk. Bedenk maar eens een geval waar dit niet het geval is, door de hele geschiedenis heen. Een corrupte regering betekent een corrupte maatschappij. Een leugenachtige regering betekent een leugenachtige maatschappij. Het werkt trouwens ook andersom: Een volk krijgt de regering die het verdient. 

https://www.nu.nl/politiek/6269020/ministerie-krijgt-nieuwe-klacht-over-gedrag-van-onderwijsminister-wiersma.html

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
1 uur geleden zei Hopper:

1 Korinthiërs 2:15

"Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden."

 

Mocht je de Bijbel dan toch nog enigszins serieus nemen, dan wijs ik je graag op deze passage.   De geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen maar onderscheidt zichzelf van niemand.  Jij onderscheidt je dan weer graag van anderen (Rutte in dit geval) om je wangedrag (liegen en bedriegen) goed te praten.  Je gedraagt je dus onbijbels.  Dat is je goed recht, dat moet je helemaal zelf weten.  Maar ik wil het dan toch maar gezegd hebben, zodat je nooit kan zeggen dat je het niet geweten hebt.

 


Bedankt voor het aanreiken van deze vertaling zoals die in de Statenvertaling van 1977 en 1637 staat. Zo is het ineens heel goed te begrijpen.  Inclusief vers 9.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
32 minuten geleden zei Flawless victory:


Bedankt voor het aanreiken van deze vertaling zoals die in de Statenvertaling van 1977 en 1637 staat. Zo is het ineens heel goed te begrijpen.  Inclusief vers 9.

Korintiërs is een van mijn favoriete delen, het verheldert veel.  Het begrijpen is de herkenning in je zelf.  De liefde is één kant van de zaak, de geestelijke verwezenlijking de andere kant.

Link naar bericht

Vers 9 vinden we ook terug in het Thomas Evangelie logion 17:  "Jezus sprak: "Ik zal u geven wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord, en geen hand aangeraakt, en wat bij geen mens in de geest is opgekomen."

1 Kor2 gaat duidelijk over 'iets' in de menselijke geest wat ons gegeven kan worden (als mogelijkheid).  De geestelijke verwezenlijking waar ik in mijn voorgaande reactie over sprak.   Omdat het gegeven wordt is het er dus aanvankelijk niet, het is de geestelijke mens waar de SV over spreekt. (Tegenover de natuurlijke mens, ons aller bekend)

Hieraan zien we hoe belangrijk een juiste vertaling is, want in NBV wordt niet gesproken over 'de geestelijke mens' (dat ben je zelf dus) , maar over 'een mens die de Geest wel bezit'.

En nu kom ik aan het punt wat ik wil maken, in SV staat in vers 16 ; "Want wie heeft den zin des Heeren gekend, die Hem zou onderrichten? Maar wij hebben den zin van Christus.

Maar bv in NBV staat: "Welnu, onze gedachten zijn die van Christus".

Forumdeelnemers die bekend zijn met wat SV 'de geestelijke mens' noemt, die weten dat er 'daar' juist geen gedachten zijn.  Deze geestelijke mens is alleen tot stand te brengen door de wil (de zin in SV) op te geven.   Door de eigenwillendheid op te geven komt de mens tot de Christus-wil.  (Of de wil van de Vader, dat mag ook)

 

Ook de tegenstelling die de SV maakt van de natuurlijke mens tegenover de geestelijke mens doet meer recht aan het tot stand brengen van de eenheid met Christus.    Als natuurlijke mens zijn we zondig, onze zintuigen maken contact met de natuur en het is de natuur (de wereld) welke ons zondig maakt.

De geestelijke mens daarentegen is volledig in het geestelijk domein.  Een domein wat voor de natuurlijke mens (Adam en Eva) is afgesloten.  Wat de SV met de natuurlijke mens omschrijft is feitelijk de verbanning uit het Paradijs.   Uiteraard heeft de natuurlijke mens ook een geest, maar die wordt beheerst door angst voor de dood.   De geestelijke mens heeft afgerekend met de angst voor de dood.  Deze is reeds de mystieke dood gestorven.

Link naar bericht
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid