Spring naar bijdragen

Religie en rascisme


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Barnabas:

Jij legt mij worrden in de mond en dat zou je nietmoeten doen. Je begint gewoon maar tegen mij te zeggen dat men argumenten van schepping aan flarden schiet terwijkl ik met jou helemaal niet over dit onderwerp gesproken heb. Dit is discriminatie tegen mij als christen.

Zoals je kunt zien staat er een vraagteken achter de zin.  Dat betekent dat ik het niet weet en het in vraag stel.   Als begrijpend lezen te ingewikkeld is, dan kan mij dat niet verweten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het kan lastig zijn om het begrip christen te definiëren. Daarom beschouw ik iedereen als christen die Jezus ziet als de Weg, de Waarheid en het Leven. Die Weg zal een leerproces zijn, bewust maar ook

@Willempie hanteert echter de meer klassieke, enge definitie van 'racisme', namelijk het maken van onderscheid in mensenrassen. De moderne definitie neemt daarbij ook huidskleur en afkomst mee. Volg

Racisme is al enkele eeuwen voor Darwin ontstaan maar het Darwinisme heeft het voor het eerst in de geschiedenis getracht te legitimeren. De volledige titel van Darwins  zo veelgeprezen boek is, schri

5 minuten geleden zei Hopper:

Ik ga er niet over redetwisten, maar dan discrimineert 50% van de christenen de andere 50% in de redenatie van Barnabas.

In werkelijkheid volgt dan 50% van de christenen gewoon de wetenschap.   Wetenschap is geen mening of geloof maar  systematisch verkregen, geordende en controleerbare menselijke kennis.

Wie weet zijn er nog christenen die denken dat de zon om de aarde heen draait en voelen zich gediscrimineerd door hen die anders beweren?   Dat valt niet te weten, ik lees wetenschappelijke tijdschriften en wetenschap heeft niks met Jezus' leer van doen.  

Niet helemaal waar, want zoals we weten is God eeuwig en leeft de mens in de tijd.  Wat de mens in wetenschappelijke zin kan doen overdenken hoe tijd ontstaat in het fysieke domein.  Einstein had daar antwoorden op.

Er zijn nog maar weinig christenen die geloven dat Adam en Eva daadwerkelijk hebben bestaan.  Ze staan model voor de eerste denkende mens.  Wie, waar en wanneer dat was?  Dat zoekt de wetenschap maar uit.   De essentie van Genesis is dat de mens kennis van goed en kwaad had en daarmee 'anders' zijn dan dieren.

Ongeveer de helft van het christendom gelooft in schepping. Dat Adam en Eva het eerste mensenpaar was. Waar jij je cijfers vandaan haalt weet ik niet. Ik hou het regelmatig bij op internet. Want ik ken al die christenen natuurlijk niet. 

Laat ik verder nog opmerken dat ik iedereen beschouw als christen die zichzelf christen noemt. Mij is die rechterlijke macht niet gegeven om christenen uit te sluiten. Ik ben hier herhaaldelijk niet-christen genoemd. Dat ligt bij God, niet bij de mens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Ongeveer de helft van het christendom gelooft in schepping. Dat Adam en Eva het eerste mensenpaar was. Waar jij je cijfers vandaan haalt weet ik niet. Ik hou het regelmatig bij op internet. Want ik ken al die christenen natuurlijk niet. 

Laat ik verder nog opmerken dat ik iedereen beschouw als christen die zichzelf christen noemt. Mij is die rechterlijke macht niet gegeven om christenen uit te sluiten. Ik ben hier herhaaldelijk niet-christen genoemd. Dat ligt bij God, niet bij de mens. 

Over die laatste zin zijn we het eens, alleen God bepaald wie 'in Christus' is.  Zo staat het ook geschreven.   Het begrip 'christen' is niet zo eenvoudig.   JG worden soms uitgesloten van het christen-zijn.  En zoals je weet voel ik me allesbehalve verwant met trump-christenen of met oosters orthodoxe oorlogshitsers.  Zodoende hou ik het op wat God bepaalt.

Dus als ik hier over 'christenen' spreek dan is dat lastig te kaderen.  Ik bepaal niet wie christenen zijn.  God heeft het laatste woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Over die laatste zin zijn we het eens, alleen God bepaald wie 'in Christus' is.  Zo staat het ook geschreven.   Het begrip 'christen' is niet zo eenvoudig.   JG worden soms uitgesloten van het christen-zijn.  En zoals je weet voel ik me allesbehalve verwant met trump-christenen of met oosters orthodoxe oorlogshitsers.  Zodoende hou ik het op wat God bepaalt.

Dus als ik hier over 'christenen' spreek dan is dat lastig te kaderen.  Ik bepaal niet wie christenen zijn.  God heeft het laatste woord.

Het kan lastig zijn om het begrip christen te definiëren. Daarom beschouw ik iedereen als christen die Jezus ziet als de Weg, de Waarheid en het Leven. Die Weg zal een leerproces zijn, bewust maar ook onbewust, op weg naar YHWH. Ik kan en mag niemand uitsluiten. Ook geen verkrachter of seriemoordenaar. Ik kan er het mijne van denken. Maar uiteindelijk zal God 'verlossen'. Wat ik een veel betere omschrijving vindt dan 'redden'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Zoals je kunt zien staat er een vraagteken achter de zin.  Dat betekent dat ik het niet weet en het in vraag stel.   Als begrijpend lezen te ingewikkeld is, dan kan mij dat niet verweten worden.

Het feit dat jij er bij zet dat ik niet begrijpend kan lezen maakt mij duidelijk dat je retoriek uitbuit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid