Spring naar bijdragen

Wat is het christendom volgens Flieko


Aanbevolen berichten

Specifieke vraag aan @Flieko (die hij, of zij, overigens niet hoeft te beantwoorden als hij, of zij dat niet wil) omdat @Flieko zich vrijwillig positioneert als nieuwe moderator met als doel het forum eens grondig op te ruimen (qua bevolking).

Zou je je levensbeschouwing eens willen duiden:

  • Wat is voor jou het christendom
  • Ben je lid van een geloofsgemeenschap
  • Ga je naar de kerk
  • Wat betekent Jezus voor je

En wat je verder nog los wilt laten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mullog:

Specifieke vraag aan @Flieko (die hij, of zij, overigens niet hoeft te beantwoorden als hij, of zij dat niet wil) omdat @Flieko zich vrijwillig positioneert als nieuwe moderator met als doel het forum eens grondig op te ruimen (qua bevolking).

Zou je je levensbeschouwing eens willen duiden:

  • Wat is voor jou het christendom
  • Ben je lid van een geloofsgemeenschap
  • Ga je naar de kerk
  • Wat betekent Jezus voor je

En wat je verder nog los wilt laten. 

Kun jij een goed en gedetaiileerd inzicht geven van jouw visie op het christelijk geloof opdat wij kunnen zien wat je hier komt doen?

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Barnabas:

Kun jij een goed en gedetaiileerd inzicht geven van jouw visie op het christelijk geloof opdat wij kunnen zien wat je hier komt doen?

Ik ben atheïst, algemeen bekend.

Ik ben in een christelijk land door RKK ouders opgevoed (heb mezelf een aantal jaren geleden uitgeschreven). Ik ben opgegroeid in een christelijke cultuur en heb daarom veel christelijke waarde en normen meegekregen. Daar vind k niks mis mee. Maar ik geloof niet meer in het bestaan van God (of goden in zijn algemeenheid) en geloof ook niet dat Jezus met zijn offer wie dan ook van wat dan ook bevrijd heeft.

Ik ben hier terechtgekomen in een discussie over evolutie en toen blijven hangen. Een paar jaar geleden is het forum een tijd lang technisch onderuit gegaan en toen het weer terug was heb ik besloten om alleen maar mee te blijven lezen. Dus ik heb een paar jaar vol genoegen hier discussies gevolgd en verder niks. En dat was zo gebleven als @Flieko niet op het toneel was verschenen om met de arrogantie van een corps-bal hier even de dienst uit te willen gaan maken. Toen kon ik de verleiding niet weerstaan om even te reageren (de geest is gewillig, het vlees ... je kent dat wel).

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-6-2023 om 22:03 zei Mullog:

Ik ben atheïst, algemeen bekend.

Je kunt hoog of laag springen, het feit is dat jij hier loopt te rotzooien met gelovigen. Waarom zit je niet op een atheïstenforum? Is niet leuk, hè? Gelijkgestemden op de tenen trappen.

Ik ben eigenlijk verbaasd dat FV jouw topic nog niet heeft geliket. Hij moet het waarschijnlijk over het hoofd hebben gezien.

bewerkt door Madeliefske
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-6-2023 om 08:42 zei Hopper:

De enig ware Bijbel naar verluidt.  Alle andere Bijbels deugen niet?

Klopt inderdaad. De Statenvertaling is ook goed. Oorzaak: God heeft de kerk een bijbel gegeven. De kerk is bewaard gebleven via de RK kerk en de Byzantijnse kerk. De eerste gelooft niet in de schrift als autonome bron omdat zij de schrift toerekent een uiting te zijn van de kerk, en de tweede gelooft dat de Schrift het door God zelf gegeven Woord is. Dus naar leer van beide kerken is de enige beschikbare directe rede van God te vinden in de door de kerken ontvangen en overgeleverde Schrift die is bewaard in de Byzantijnse traditie. Dat is ook Traditie, maar schriftuurlijker. Die bijbel nu Textud Receptus genoemd, ((wel) Ontvangen Tekst),  aannemen in geloof, is meer geloofsvol, dan die bijbel omver laten schoffelen door een apparatus van bijeen gesprokkelde snippers toegelicht en verklaard door goddelozen die aan zichzelf meer waarde toekennen, dan aan wat God heeft doen overleveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid