Mullog 641 Geplaatst 18 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2023 Specifieke vraag aan @Flieko (die hij, of zij, overigens niet hoeft te beantwoorden als hij, of zij dat niet wil) omdat @Flieko zich vrijwillig positioneert als nieuwe moderator met als doel het forum eens grondig op te ruimen (qua bevolking). Zou je je levensbeschouwing eens willen duiden: Wat is voor jou het christendom Ben je lid van een geloofsgemeenschap Ga je naar de kerk Wat betekent Jezus voor je En wat je verder nog los wilt laten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 178 Geplaatst 18 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2023 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Mullog: Specifieke vraag aan @Flieko (die hij, of zij, overigens niet hoeft te beantwoorden als hij, of zij dat niet wil) omdat @Flieko zich vrijwillig positioneert als nieuwe moderator met als doel het forum eens grondig op te ruimen (qua bevolking). Zou je je levensbeschouwing eens willen duiden: Wat is voor jou het christendom Ben je lid van een geloofsgemeenschap Ga je naar de kerk Wat betekent Jezus voor je En wat je verder nog los wilt laten. Kun jij een goed en gedetaiileerd inzicht geven van jouw visie op het christelijk geloof opdat wij kunnen zien wat je hier komt doen? 18 juni 2023 bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mullog 641 Geplaatst 18 juni 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2023 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Barnabas: Kun jij een goed en gedetaiileerd inzicht geven van jouw visie op het christelijk geloof opdat wij kunnen zien wat je hier komt doen? Ik ben atheïst, algemeen bekend. Ik ben in een christelijk land door RKK ouders opgevoed (heb mezelf een aantal jaren geleden uitgeschreven). Ik ben opgegroeid in een christelijke cultuur en heb daarom veel christelijke waarde en normen meegekregen. Daar vind k niks mis mee. Maar ik geloof niet meer in het bestaan van God (of goden in zijn algemeenheid) en geloof ook niet dat Jezus met zijn offer wie dan ook van wat dan ook bevrijd heeft. Ik ben hier terechtgekomen in een discussie over evolutie en toen blijven hangen. Een paar jaar geleden is het forum een tijd lang technisch onderuit gegaan en toen het weer terug was heb ik besloten om alleen maar mee te blijven lezen. Dus ik heb een paar jaar vol genoegen hier discussies gevolgd en verder niks. En dat was zo gebleven als @Flieko niet op het toneel was verschenen om met de arrogantie van een corps-bal hier even de dienst uit te willen gaan maken. Toen kon ik de verleiding niet weerstaan om even te reageren (de geest is gewillig, het vlees ... je kent dat wel). 18 juni 2023 bewerkt door Mullog Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 19 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2023 Flieko heeft naar eigen zeggen KJV als basis, dat schijnt gebaseerd te zijn op de King James Bijbel. De enig ware Bijbel naar verluidt. Alle andere Bijbels deugen niet? https://www.kingjames1611.nl Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 178 Geplaatst 19 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2023 Een medeforumlid belagen? Wees een man en praat over jezelf. Madeliefske en Hetairos reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Madeliefske 4 Geplaatst 20 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2023 (bewerkt) Op 18-6-2023 om 22:03 zei Mullog: Ik ben atheïst, algemeen bekend. Je kunt hoog of laag springen, het feit is dat jij hier loopt te rotzooien met gelovigen. Waarom zit je niet op een atheïstenforum? Is niet leuk, hè? Gelijkgestemden op de tenen trappen. Ik ben eigenlijk verbaasd dat FV jouw topic nog niet heeft geliket. Hij moet het waarschijnlijk over het hoofd hebben gezien. 20 juni 2023 bewerkt door Madeliefske Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Madeliefske 4 Geplaatst 20 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2023 Joehoe, FV, vergeet je niet om Mullog's topic leuk te vinden? Druk even op zijn hartje. @Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 20 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2023 4 minuten geleden zei Madeliefske: Joehoe, FV, vergeet je niet om Mullog's topic leuk te vinden? Druk even op zijn hartje. @Flawless victory Je humor is verkwikkend. Daar is groot gebrek aan tegenwoordig. Madeliefske reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tomega 311 Geplaatst 20 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2023 Op 19-6-2023 om 08:42 zei Hopper: De enig ware Bijbel naar verluidt. Alle andere Bijbels deugen niet? Klopt inderdaad. De Statenvertaling is ook goed. Oorzaak: God heeft de kerk een bijbel gegeven. De kerk is bewaard gebleven via de RK kerk en de Byzantijnse kerk. De eerste gelooft niet in de schrift als autonome bron omdat zij de schrift toerekent een uiting te zijn van de kerk, en de tweede gelooft dat de Schrift het door God zelf gegeven Woord is. Dus naar leer van beide kerken is de enige beschikbare directe rede van God te vinden in de door de kerken ontvangen en overgeleverde Schrift die is bewaard in de Byzantijnse traditie. Dat is ook Traditie, maar schriftuurlijker. Die bijbel nu Textud Receptus genoemd, ((wel) Ontvangen Tekst), aannemen in geloof, is meer geloofsvol, dan die bijbel omver laten schoffelen door een apparatus van bijeen gesprokkelde snippers toegelicht en verklaard door goddelozen die aan zichzelf meer waarde toekennen, dan aan wat God heeft doen overleveren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten