Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten


Dit onderwerp wordt aangekaart in het boek van Esther. Haman de boosdoener probeerde genocide te plegen op alle Joden in het rijk van de Meden en Perzen. Mordechai en Esther brachten de oplossing voor de Joden en het principe is zorg voor de armen en zwakken in de samenleving en omzien naar elkaar. Mordechai deed dat door Esther die een weesmeisje was onder zijn hoede te nemen. Esther had lief en dat bleek door haar vermogen om aandacht aan de adviezen en opdrachten van mannen te geven en daardoor haar volk te redden. Zij was ondergeschikt aan de koning (haar man) en mede door het vasten en gebed van de Joden werden zij gered.
Het gaat dus om een houding van naastenliefde zoals ook de Barmhartige Samaritaan, in de gelijkenis van Jezus, zorg draagt voor een zwak en behoeftig mens. Dat is wat we moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Israël is afgeweken. In de geschiedenis van het Joodse volk in het OT zie je steeds de strijd om God te dienen. Steeds is het God die de Joden zoekt en steeds is het God die zich ontfermt over hen die besluiten Hem weer te zoeken. In het boek van Richteren zie je hoe het volk consequent gered wordt wanneer zij besluiten hun God weer serieus te gaan nemen.

Het huidige Israël is voortgekomen uit een genocide zoals Haman van plan was in het boek van Esther. Daarna zijn velen naar het beloofde land teruggekeert en hebben daar in de naam van Jehovah opieuw hun land bevolkt. Dat is genade van God.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Barnabas:

Het huidige Israël is voortgekomen uit een genocide zoals Haman van plan was in het boek van Esther. Daarna zijn velen naar het beloofde land teruggekeert en hebben daar in de naam van Jehovah opieuw hun land bevolkt. Dat is genade van God.

Dat is misschien zo. Tenzij dan tot het plan van Haman, de totale uitroeiing van Gods volk, behoort dat alle op de wereld levende nazaten bijeen worden gedreven op een plaats waar de eindstrijd concreet en haalbaar wordt.  En wat zegen is, en in genade tot heerlijkheid, is niet altijd overeenkomstig hetgeen oppervlakkig wordt gezien. Hoewel ook oppervlakkige of vermeende of tastbare zegen en genade, wel degelijk reden is voor dankzegging en lofprijzing.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Tomega:
8 uur geleden zei Barnabas:

Het huidige Israël is voortgekomen uit een genocide zoals Haman van plan was in het boek van Esther. Daarna zijn velen naar het beloofde land teruggekeert en hebben daar in de naam van Jehovah opieuw hun land bevolkt. Dat is genade van God.

Dat is misschien zo

Nee, dat is niet zo. @Barnabas wordt alleen gevoed door Jodenhaat en afkeer. Niet door kennis van de geschiedenis. Want al voor de holocaust waren Joden bezig met Israel te bevolken. dat gebeurde vanuit de hele wereld, niet alleen uit de Europese landen waar de holocaust plaats vond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Barnabas:

Israël is afgeweken.

Israël begreep de strekking (bedoeling) van de door God gegeven wet niet. Ze waren niet op God gericht, maar alleen op zichzelf. Slechts een klein deel (de rest!) begreep dat wel en zij werden de drager van de door God gegeven Belofte.

8 uur geleden zei Barnabas:

In de geschiedenis van het Joodse volk in het OT zie je steeds de strijd om God te dienen.

Nee, wat je ziet is dat ze zich een eigen beeld van God maakten en dat eigen beeld wilde dienen.

8 uur geleden zei Barnabas:

Steeds is het God die de Joden zoekt en steeds is het God die zich ontfermt over hen die besluiten Hem weer te zoeken.

Maar dat geldt voor alle mensen.

8 uur geleden zei Barnabas:

Het huidige Israël is voortgekomen uit een genocide zoals Haman van plan was in het boek van Esther. Daarna zijn velen naar het beloofde land teruggekeert en hebben daar in de naam van Jehovah opieuw hun land bevolkt.

Dat laatste is een wijdverbreid misverstand.

Sinds de komst van de Beloofde, geldt het volgende: Romeinen 11:30-32 (NBG1951) "Want evenals gij eertijds aan God ongehoorzaam waart, maar nu ontferming hebt gevonden door hun ongehoorzaamheid, zo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geworden, opdat door de u betoonde ontferming ook zij thans ontferming zouden vinden. Want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten, om Zich over hen allen te ontfermen."

8 uur geleden zei Barnabas:

Dat is genade van God.

Genade van God geldt voor alle mensen, ongeacht ras, geslacht, geaardheid en/of religie. Als God een onderscheid zou maken als het om het Joodse volk gaat kun je niet meer spreken van de genade.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Want al voor de holocaust waren Joden bezig met Israel te bevolken. dat gebeurde vanuit de hele wereld, niet alleen uit de Europese landen waar de holocaust plaats vond.

Dat is natuurlijk zo. Maar moreel gezien hadden de Joden niet moeten worden gestimuleerd om naar Palestina/Israël te gaan, maar hadden ze hun vooraanstaande plekken in de Europese steden weer terug moeten krijgen. Wat natuurlijk wel lastig was, omdat er niets over was. Maar ze horen thuis in Europa, en niet op een plek waar ze worden gehaat. Bedenk dat formeel de Joden in Europa niet (meer) gehaat werden. En praktisch behoren wij tot een Joods-Christelijke cultuur. Dus een warm bad was moreel geschikter geweest, dan het boeken van een vlucht naar dat land waar de bewoners ze haten, en welk geen land was, met een terugkeer die in strijd was met de diaspora die volgens hun geloof door God was opgelegd.

Het is uitsluitend door de terugkeer te zien als door God gegeven. dat het voor de Joden dragelijk wordt.
Maar het is schijn, want het land is seculier en de tempeldienst is niet hersteld.
Dus is het eerder voor hun eigen veiligheid. Die ze in Europa niet ervaren.
Het zionisme, hangt dus m.i. wel degelijk samen met de Jodenhaat.

8 uur geleden zei Hetairos:

Genade van God geldt voor alle mensen, ongeacht ras, geslacht, geaardheid en/of religie. Als God een onderscheid zou maken als het om het Joodse volk gaat kun je niet meer spreken van de genade.

Gods genade is niet algemeen, maar concreet en specifiek.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:
9 uur geleden zei Hetairos:

Genade van God geldt voor alle mensen, ongeacht ras, geslacht, geaardheid en/of religie. Als God een onderscheid zou maken als het om het Joodse volk gaat kun je niet meer spreken van de genade.

Gods genade is niet algemeen, maar concreet en specifiek.

Wat God's genade concreet en specifiek inhoudt, kan onderdeel zijn van gesprek. Maar als jij van mening bent dat Zijn genade NIET geldt voor alle mensen, ongeacht ras, geslacht, geaardheid en/of religie, dan hoor ik graag je argumentatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hetairos:

Genade van God geldt voor alle mensen, ongeacht ras, geslacht, geaardheid en/of religie. Als God een onderscheid zou maken als het om het Joodse volk gaat kun je niet meer spreken van de genade.

Goed gezien. Er is nog wel een belofte voor Israël, maar die belofte geldt ook voor iedere Christen. Er is geen onderscheid meer. Israël haten om wat 2000 geleden is gebeurd is onzin. Ik beschouw mijn Joodse medemens als mijn naaste en mijn vrienden. 
Ook niet-Christenen kunnen zich alsnog bekeren tijdens de opstanding.

3 uur geleden zei Tomega:

Gods genade is niet algemeen, maar concreet en specifiek.

Mijn Jezus is voor IEDEREEN gestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Hetairos:

Maar als jij van mening bent dat Zijn genade NIET geldt voor alle mensen, ongeacht ras, geslacht, geaardheid en/of religie, dan hoor ik graag je argumentatie.

1 uur geleden zei sjako:
4 uur geleden zei Tomega:

Gods genade is niet algemeen, maar concreet en specifiek.

Mijn Jezus is voor IEDEREEN gestorven.

Er is een systeem van genade, dat van toepassing is voor de mens, en dus voor alle mensen.
Er is een systeem van wet en orde, dat van toepassing is voor de mens, die de mens uit de genade kan doen vallen.
Er is een persoonlijke inbreng van God Zelf, die genade toekent naar persoon en persoonlijke relatie.

Dan zeggen dat de genade voor iedereen is, is wel wat erg kort door de bocht, en zul je ook wel niet bedoelen.
De onbekeerlijke zondaar, vindt weinig genade. Het adderengebroed, kwalificeert niet als kind van God.

En zo kun je wel door gaan; want ieder mens wint genade naar wie hij is / wil zijn.
En dan maakt het ook nog uit wie je voorvaderen zijn. Want de genade werkt door
tot in het derde en vierde geslacht.

Genesis 6:7-8
En de HEERE zeide: Ik zal den mens, dien Ik geschapen heb, verdelgen van den aardbodem, van den mens tot het vee,
tot het kruipend gedierte, en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.
Maar Noach vond genade in de ogen des HEEREN.

Daniël 1:8-9
Daniël nu nam voor in zijn hart, dat hij zich niet zou ontreinigen met de stukken van de spijs des konings,
noch met den wijn zijns dranks; daarom verzocht hij van den overste der kamerlingen, dat hij zich niet mocht ontreinigen.
En God gaf Daniël genade en barmhartigheid voor het aangezicht van den overste der kamerlingen.

Daniël 4:27 
Daarom, o koning! laat mijn raad u behagen, en breek uw zonden af door gerechtigheid,
en uw ongerechtigheden door genade te bewijzen aan de ellendigen,
of er verlenging van uw vrede mocht wezen.

Lucas 2:40 
En het Kindeken wies op, en werd gesterkt in den geest, en vervuld met wijsheid; en de genade Gods was over Hem.

Johannes 1:16-17
En uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, ook genade voor genade.
Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid is door Jezus Christus geworden.

Handelingen 4:33-34
En de apostelen gaven met grote kracht getuigenis van de opstanding van den Heere Jezus; en er was grote genade over hen allen.
Want er was ook niemand onder hen, die gebrek had; want zovelen als er bezitters waren van landen of huizen, die verkochten zij,
en brachten den prijs der verkochte goederen, en legden dien aan de voeten der apostelen.

Als je dan deze teksten ziet, en proeft hoe genade iets is van zegen in het leven van Gods aangezicht,
hoe zou je dan genade als iets algemeens zien, net zoiets als alverzoening???

De schrift brengt het niet zo plat. De schrift zegt dat Gods oog blijft rusten op de mens in wie hij een welbehagen heeft,
en dat Hij zijn gelaat afwendt en de kandelaar wegneemt van wie de heilige Geest bedroeven.
Dat zijn duidelijk tekenen van meer en minder genade.

Daarom zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE (omdat gij Mijn heiligdom verontreinigd hebt met al uw verfoeiselen, en met al uw gruwelen), zo Ik ook niet daarom u verminderen, en Mijn oog u niet verschonen zal, en Ik ook niet zal sparen! (Ezechiël 5: 11)
Daarom was Ik vertoornd over dat geslacht, en sprak:
Altijd dwalen zij met het hart, en zij hebben Mijn wegen niet gekend.

Zo heb Ik dan gezworen in Mijn toorn; Indien zij in Mijn rust zullen ingaan!
Ziet toe, broeders, dat niet te eniger tijd in iemand van u zij een boos, ongelovig hart, om af te wijken van den levenden God;
Maar vermaant elkander te allen dage, zolang als het heden genaamd wordt, opdat niet iemand uit u verhard worde door de verleiding der zonde.
Want wij zijn Christus deelachtig geworden, zo wij anders het beginsel van dezen vasten grond tot het einde toe vast behouden;
Terwijl er gezegd wordt: Heden, indien gij Zijn stem hoort, zo verhardt uw harten niet, gelijk in de verbittering geschied is.
(Hebreeën 3:10-15)

Hierover heb ik den Heere driemaal gebeden, opdat hij van mij zou wijken.
En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg.
(2Corinthiërs 12:8-9)

Genade is dus niet iets als verlossing voor iedereen.
Genade is de heel persoonlijke aandacht van God.
Dat uit zich in Gods betrokkenheid en Gods zegen,
hoewel Paulus ons leert om dat geestelijk te zien,
en zeker niet materieel of lichamelijk.

Lucas 3:7-8
Johannes de Doper zeide dan tot de scharen, die uitkwamen, om van hem gedoopt te worden:
Gij adderengebroedsels, wie heeft u aangewezen te vlieden van den toekomenden toorn?
Brengt dan vruchten voort der bekering waardig; en begint niet te zeggen bij uzelven: Wij hebben Abraham tot een vader;
want ik zeg u, dat God zelfs uit deze stenen Abraham kinderen kan verwekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Tomega:

Dat is natuurlijk zo. Maar moreel gezien hadden de Joden niet moeten worden gestimuleerd om naar Palestina/Israël te gaan, maar hadden ze hun vooraanstaande plekken in de Europese steden weer terug moeten krijgen. Wat natuurlijk wel lastig was, omdat er niets over was. Maar ze horen thuis in Europa, en niet op een plek waar ze worden gehaat. Bedenk dat formeel de Joden in Europa niet (meer) gehaat werden. En praktisch behoren wij tot een Joods-Christelijke cultuur. Dus een warm bad was moreel geschikter geweest, dan het boeken van een vlucht naar dat land waar de bewoners ze haten, en welk geen land was, met een terugkeer die in strijd was met de diaspora die volgens hun geloof door God was opgelegd.

Het is uitsluitend door de terugkeer te zien als door God gegeven. dat het voor de Joden dragelijk wordt.
Maar het is schijn, want het land is seculier en de tempeldienst is niet hersteld.
Dus is het eerder voor hun eigen veiligheid. Die ze in Europa niet ervaren.
Het zionisme, hangt dus m.i. wel degelijk samen met de Jodenhaat

Op een paar punten ben ik het eens,  op een paar niet. 

Zionisme is inderdaad een rechtstreeks gevolg van de jodenhaat in Europa. Ze voelden Europa dus niet als een warm bad. De cursieve zijn is dus vreemd,  want Europa was al eeuwenlang een plek waar Joden werden gehaat. De term joods-christelijke cultuur bestond niet voor de tweede wereldoorlog en is nadien in gebruik geraakt alsof dat al eeuwen het geval was. Formeel was er geen Jodenhaat,  dat klopt. Formeel steunden de Britten de stichting van een Joods thuis in Palestina, de praktijk was echter ook dat ze in de onafhankelijkheidsoorlog van 1948 mee deden met het Jordaanse leger.

  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

"Maar ze horen thuis in Europa, en niet op een plek waar ze worden gehaat."

Op een paar punten ben ik het eens,  op een paar niet. 
Zionisme is inderdaad een rechtstreeks gevolg van de jodenhaat in Europa. Ze voelden Europa dus niet als een warm bad. De cursieve zin is dus vreemd,  want Europa was al eeuwenlang een plek waar Joden werden gehaat. 

In Europa hebben wij nogal een ding ervan gemaakt dat wat is gebeurd, zo draconisch was, dat het echt nooit weer mag gebeuren. 
Daarbij past een terugplaatsen van de Joden op de plek waar ze vandaan kwamen.

Die plek is tweeledig. Vanaf altijd eigenlijk al werden de Joden in een hoekje gedreven en van tijd tot tijd verjaagd of gebruikt als zondebok om volksagressie op los te laten.
En veel Europese steden hebben vanaf de middeleeuwen eigenlijk gewoon een verbod voor de Joden om te wonen in de stad.
Het geval wil. dat in de negentiende eeuw een omslag plaatsvond: de Joden deden mee aan de hoogste kringen van de cultuur, en de steden werden weer open gesteld voor Joden. Een flink aantal Joodse wijken stammen uit de negentiende eeuw, als direct gevolg van wetgeving die het ze weer toestond om integraal in de stadscultuur deel te nemen.

De Jodenhaat die er altijd al was, werd daardoor gekanaliseerd en geminimaliseerd, maar in een zeker deel van de samenleving werd die haat juist feller en dieper. Het is een soort van polarisatie. En daaraan werkte niet mee dat de Joden geen armlastig deel van de bevolking was, maar een voornaam en rijk cultureel deel.

Zoals de Russen in de Baltische staten een gediscrimineerd arm deel van de bevolking is, zo waren de Joden een voornaam en rijk deel van de bevolking.
En net zoals de boeren in Nederland, was die rijkdom niet vanwege de slechtheid van de betrokkenen, maar vanwege de slechtheid van de samenleving die de betrokkenen gewoon dwong om zich te organiseren en te versterken, op straffe van wegsanering.

De cursieve zin, is dus minder vreemd, in het licht van de plicht en vrome praat, dat het vanaf nu nooit meer dezelfde kant op gaat.
Daarom zou moreel correcter zijn, om de Joden hun in de negentiende eeuw verworven plek terug te geven. 
Juist omdat het Haman-plan van vernietiging en wegdrijving, niet mislukt was, maar volkomen geslaagd.
Dat is ook de moraal van het boek Esther, waar de Joden niet werden teruggebracht naar Israël,
maar hun vijanden uitschakelden en voorname plekken kregen in regering en land.

Ik denk daarom, dat de holocaust een schijnwoord is en afleiding van de grote oorlog tegen het volk van God,
welke oorlog is voortgezet via Polen, Duitsland, Zuid-Afrika en de Oekraïne, met Israël als katalisator.
Niet als rustpunt van vrede en de heiligheid voor het volk van de enige God,
de almachtige heerser en schepper van hemel de aarde. 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Tomega:

De onbekeerlijke zondaar, vindt weinig genade. Het adderengebroed, kwalificeert niet als kind van God.

Toch ken ik verhalen van moordenaars en andere boeven die in de gevangenis tot bekering komen. Ook daar wordt door ons gepredikt. Je mag nooit oordelen, zo van die wel en die niet. Maar halsstarrige zondaars krijgen geen genade den ik ook, maar ook daar moet je mee oppassen. Want er staat dat er een opstanding zal zijn van rechtvaardige mensen als onrechtvaardigen. Die laatste tot een opstanding tot oordeel. Pas op, er staat niet ‘veroordeling’. God wilt zo veel mogelijk mensen redden. Ik weet niet tot hoe ver God hier in gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei sjako:

Mijn Jezus is voor IEDEREEN gestorven.

'Mijn' Jezus riep op om hem te volgen.  Ook in het sterven.  (Matt 16:25) Grappig hoe we allemaal zo onze eigen Jezus hebben, terwijl je oppervlakkig zou denken dat er toch maar één Jezus is.  Ik ben tevreden met 'mijn' Jezus.   (Mijn tussen aanhalingstekens uiteraard, want het is mal om Jezus als een bezit te zien.)

Joh 8:12. Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.

 

Het gaat om het volgen van Jezus, Sjako.  Niet om je eigen wensen en verwachtingen te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Toch ken ik verhalen van moordenaars en andere boeven die in de gevangenis tot bekering komen. 

Twee moordenaars hangen aan het kruis; een wordt aangenomen, en de ander zal verlaten worden.

Lukas 17:34-36

Ik zeg u: In dien nacht zullen twee op een bed zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.
Twee zullen te zamen malen; de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden.
Twee zullen op den akker zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden.

Aan de vrucht, kent men de boom. De voorbeelden bewijzen, dat het naar het hart beoordeeld wordt.
En het leven probeert uiteraard tot de laatste seconde vruchten uit de boom te persen.
En wie licht heeft zal, dat doen schijnen over goed en kwaad.
Hoewel het licht wel degelijk een kandelaar heeft, en een drager,
die bewuste keuzes maakt in het volgen van de smalle weg.

49 minuten geleden zei Hopper:

Het gaat om het volgen van Jezus,

Dat, inderdaad. En dat kan tot het laatste moment.
Want vele eersten zullen laatsten zijn, en vele laatsten eersten, Matth. 19:30.’  

 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-4-2023 om 09:08 zei Dat beloof ik:

Nee, dat is niet zo. @Barnabas wordt alleen gevoed door Jodenhaat en afkeer. Niet door kennis van de geschiedenis. Want al voor de holocaust waren Joden bezig met Israel te bevolken. dat gebeurde vanuit de hele wereld, niet alleen uit de Europese landen waar de holocaust plaats vond.

Het is wel heel makkelijk riedels van anderen over te nemen terwijl ik je toch meerdere keren gevraagd heb om normaal te discussiëren en mee te doen met het erkennen van redelijke argumenten.

Lees Psalm 82:

"God staat in de vergadering van God, Hij oordeelt te midden van de goden: Hoelang zult u onrechtvaardig oordelen en de goddelozen bevoordelen?

Doe recht aan de geringe en de wees, bewijs de ellendige en de arme gerechtigheid. Bevrijd de geringe en de arme, ontruk hem aan de hand van de goddelozen."

Doe jij dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Op een paar punten ben ik het eens,  op een paar niet. 

Zionisme is inderdaad een rechtstreeks gevolg van de jodenhaat in Europa. Ze voelden Europa dus niet als een warm bad. De cursieve zijn is dus vreemd,  want Europa was al eeuwenlang een plek waar Joden werden gehaat. De term joods-christelijke cultuur bestond niet voor de tweede wereldoorlog en is nadien in gebruik geraakt alsof dat al eeuwen het geval was. Formeel was er geen Jodenhaat,  dat klopt. Formeel steunden de Britten de stichting van een Joods thuis in Palestina, de praktijk was echter ook dat ze in de onafhankelijkheidsoorlog van 1948 mee deden met het Jordaanse leger.

  

Heel veel toeristen naar Israël zijn christenen. Jezus was de messias en de christus, Hij was geboren uit Joodse ouders en de Zoon van God Jehovah. Hij was gekomen om de boodschap te verspreiden naar Jood en niet-Jood om hen te verenigen in Zijn naam. In het goede dat uit God voortkomt. Hij wil niet dat Joden omgebracht worden en daarom heeft Hij zichzelf gegeven aan het kruis. Zelfs voor hen die riepen: "Kruisig hem, kruisig hem". Maar Hij huilde ook om Jeruzalem omdat ondanks Zijn inspanningen Hij begreep dat zij niet wilden. Wat moet Hij daar dan mee? Daarom staat er dat men iets als de holocaust moet gedenken, opdat men Psalm 82 in ere houdt en deze in praktojk brengt: Zie om naar de armen en behoeftigen en help hen overleven.

Het zijn de christenen die Israël zegenen.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Barnabas:

Hij wil niet dat Joden omgebracht worden en daarom heeft Hij zichzelf gegeven aan het kruis. Zelfs voor hen die riepen: "Kruisig hem, kruisig hem". Maar Hij huilde ook om Jeruzalem omdat ondanks Zijn inspanningen

Bijzonder he, wat een daad van liefde. Hij is voor iedereen gestorven, zelfs voor mensen die nu nog nooit van Jezus hebben gehoord en zelfs voor hen die Hem gedood hebben. Hij vroeg aan Zijn Vader hen te vergeven omdat ze niet wisten wat ze deden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Barnabas:

 Hij was geboren uit Joodse ouders en de Zoon van God Jehovah.

Nou nee, dit is niet volgens de Schrift.   Jezus is het ongeborene (Het Woord) wat is vlees geworden.   In dat gewordene is hij geboren uit een mens.  Dat is een maagdelijke geboorte, waar Maria symbool staat voor het maagdelijke: tabula rasa.

Ik hoop toch niet dat je God ook tot het 'geborene' rekent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Nou nee, dit is niet volgens de Schrift.   Jezus is het ongeborene (Het Woord) wat is vlees geworden.   In dat gewordene is hij geboren uit een mens.  Dat is een maagdelijke geboorte, waar Maria symbool staat voor het maagdelijke: tabula rasa.

Ik hoop toch niet dat je God ook tot het 'geborene' rekent?

Naar het vlees is Christus uit een vrouw geboren. Hij was in alles gelijk aan ons.

8 uur geleden zei sjako:

Toch ken ik verhalen van moordenaars en andere boeven die in de gevangenis tot bekering komen. Ook daar wordt door ons gepredikt. Je mag nooit oordelen, zo van die wel en die niet. Maar halsstarrige zondaars krijgen geen genade den ik ook, maar ook daar moet je mee oppassen. Want er staat dat er een opstanding zal zijn van rechtvaardige mensen als onrechtvaardigen. Die laatste tot een opstanding tot oordeel. Pas op, er staat niet ‘veroordeling’. God wilt zo veel mogelijk mensen redden. Ik weet niet tot hoe ver God hier in gaat.

UIteindelijk is het God die bepaald wie wel en wie niet. Hij doorzoekt de harten van de mensen. Allen die ook maar iets met Hem hebben zullen gered worden. Zelfs Putin zal gered worden wanneer hij ten laatste toch iets in zich heeft dat een relatie met Gdo aan wil gaan. De genade van God is groot. UIteindelijk zal het ook geen probleem zijn in de hemel omdat wij bij de laatste bazuin veranderd zullen worden en iedereen die zich aansluit bij Christus zal een goed en volmaakt karakter hebben. Daarom zal er één en al vrede zijn in het hiernamaals.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Nou nee, dit is niet volgens de Schrift.   Jezus is het ongeborene (Het Woord) wat is vlees geworden.   In dat gewordene is hij geboren uit een mens.  Dat is een maagdelijke geboorte, waar Maria symbool staat voor het maagdelijke: tabula rasa.

Ik hoop toch niet dat je God ook tot het 'geborene' rekent?

Jezus had een voormenselijk leven in de hemel gehad, maar op de aarde was Hij 100% mens, zei het volmaakt. Alleen op die manier kon Hij de mensheid vrijkopen door het evenwicht te herstellen dat Adam uit evenwicht had gebracht en daardoor de dood bracht over de hele mensheid. Hij was als het ware gelijk aan Adam, zei het tijdelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-4-2023 om 17:03 zei Hopper:

Nou nee, dit is niet volgens de Schrift.   Jezus is het ongeborene (Het Woord) wat is vlees geworden.   In dat gewordene is hij geboren uit een mens.  Dat is een maagdelijke geboorte, waar Maria symbool staat voor het maagdelijke: tabula rasa.

Ik hoop toch niet dat je God ook tot het 'geborene' rekent?

Wat is uw Schrift eigenlijk? Men kan al vermoeden dat het geen Bijbel is :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-4-2023 om 21:44 zei sjako:

Jezus had een voormenselijk leven in de hemel gehad,

Zoals ook alle andere mensen voor de val een voormenselijk leven in de hemel hebben gehad. Zie Johannes 10:34. En zelfs satan, die voor de val net als Jezus de morgenster, zoon van de dageraad wordt genoemd. Zie Jesaja 14:12.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Flawless victory:

Zoals ook alle andere mensen voor de val een voormenselijk leven in de hemel hebben gehad. Zie Johannes 10:34. En zelfs satan, die voor de val net als Jezus de morgenster, zoon van de dageraad wordt genoemd. Zie Jesaja 14:12.

Daar staat niet in Johannes 10. De tekst van Jammer gaat over de Koning van Babylonie, zie vers 4, daar staat dat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Flawless victory:

Zoals ook alle andere mensen voor de val een voormenselijk leven in de hemel hebben gehad. Zie Johannes 10:34. En zelfs satan, die voor de val net als Jezus de morgenster, zoon van de dageraad wordt genoemd. Zie Jesaja 14:12.

Onzin natuurlijk. Jullie zijn goden slaat op bijv rechters en koningen. Satan wel, maar dat is een gevallen engel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid