Spring naar bijdragen

Frontrunners Ministries; gebedsgenezers of verdienmodel ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik linkte dan ook artikelen van Cvandaag. Een christelijke site.  Hier nog een Bijbels artikel van W. Ouweneel: "Een typisch eigentijdse dwaling: het ‘welvaartsevangelie'" https://www.willem

Dat is de omschrijving van oplichting in de Nederlandse wet.  Onder valse voorwendselen mensen bewegen tot afgifte van geld. Op de één of andere manier worden deze oplichters nooit opgepakt, waarschij

Men betaalt zelf duizenden euro’s en je krijgt natuurlijk een flut diploma.   Een werkgever ziet je al aankomen met de profetenschool van FR.  Het enige is dat je in deze hoek blijft werken, maar dan

6 minuten geleden zei Hopper:

Laat Breuk maar kletsen.

Paulus kletste zeker ook maar wat:

Openbaring 3:1 En schrijf aan de engel van de gemeente in Sardis: Dit zegt Hij Die de zeven Geesten van God heeft en de zeven sterren: Ik ken uw werken, en weet dat u de naam hebt dat u leeft, maar u bent dood.
2. Wees waakzaam en versterk het overige dat dreigt te sterven, want Ik heb uw werken niet vol bevonden voor God.
3. Bedenk dan hoe u het hebt ontvangen en gehoord, en houd het vast en bekeer u. Als u dan niet waakzaam bent, zal Ik bij u komen als een dief en u zult beslist niet weten op welk uur Ik bij u zal komen.
4. Maar u hebt ook in Sardis enkele personen die hun kleren niet bevlekt hebben, en zij zullen met Mij wandelen in witte kleren, omdat zij het waard zijn.
5. Wie overwint, zal bekleed worden met witte kleren en Ik zal zijn naam beslist niet uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor Mijn Vader en voor Zijn engelen.
6. Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.
 

Hoe vind je deze brief Noël?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Breuk:

Paulus kletste zeker ook maar wat:

Openbaring 3:1 En schrijf aan de engel van de gemeente in Sardis: Dit zegt Hij Die de zeven Geesten van God heeft en de zeven sterren: Ik ken uw werken, en weet dat u de naam hebt dat u leeft, maar u bent dood.
2. Wees waakzaam en versterk het overige dat dreigt te sterven, want Ik heb uw werken niet vol bevonden voor God.
3. Bedenk dan hoe u het hebt ontvangen en gehoord, en houd het vast en bekeer u. Als u dan niet waakzaam bent, zal Ik bij u komen als een dief en u zult beslist niet weten op welk uur Ik bij u zal komen.
4. Maar u hebt ook in Sardis enkele personen die hun kleren niet bevlekt hebben, en zij zullen met Mij wandelen in witte kleren, omdat zij het waard zijn.
5. Wie overwint, zal bekleed worden met witte kleren en Ik zal zijn naam beslist niet uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor Mijn Vader en voor Zijn engelen.
6. Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt.
 

Hoe vind je deze brief Noël?

Bijbelverzen kopiëren kan een kind ook nog wel.  Maar de levende Vader zelf is nergens te vinden tussen de letters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hermanos2:

Even terzijde... Dit lijkt me ook weer zo'n vers dat een andere kijk vraagt op de Drieëenheid. 

Romeinen 8:26 En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen zoals het behoort. De Geest Zelf echter pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.

Romeinen 8:27 En Hij Die de harten doorzoekt, weet wat het denken van de Geest is, omdat Hij naar de wil van God voor de heiligen pleit.

Romeinen 8:34 Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.

De Geest pleit, Jezus pleit, naar de wil van God.  Het is een eenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Breuk:

Romeinen 8:26 En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen zoals het behoort. De Geest Zelf echter pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.

Romeinen 8:27 En Hij Die de harten doorzoekt, weet wat het denken van de Geest is, omdat Hij naar de wil van God voor de heiligen pleit.

Romeinen 8:34 Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.

De Geest pleit, Jezus pleit, naar de wil van God.  Het is een eenheid.

De vader, de zoon en de geest vormen een perfect team. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Breuk:

Romeinen 8:26 En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen zoals het behoort. De Geest Zelf echter pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.

Romeinen 8:27 En Hij Die de harten doorzoekt, weet wat het denken van de Geest is, omdat Hij naar de wil van God voor de heiligen pleit.

Romeinen 8:34 Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.

De Geest pleit, Jezus pleit, naar de wil van God.  Het is een eenheid.

Bravo…. Halleluja! Wat een pracht en glorie! Wat mooi neergezet zwart op wit!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 23-12-2023 om 10:32 zei Hermanos2:

Jezus vergaf ruimhartig. Al tijdens zijn leven.

Daaraan laat Jezus zien dat Hij God is. De Joden wisten namelijk al dat alleen God zonden kon vergeven. Daarom hebben ze Hem laten kruisigen, vanwege -in hun ogen - blasfemie. Overigens is de Bijbel er klip en klaar in dat wij eeuwig leven ontvangen door ons geloof in het vergoten bloed van Christus. Hebreeën 9:22; 10:10; Exodus 20:2-17; Kolossenzen 1:22;  1 Petrus 1:19; Galaten 3:22; etc.

Zie ook https://www.bijbelwoord.nl/welke-profetieen-zijn-vervuld-rondom-het-lijden-en-sterven-van-jezus-christus/

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Breuk:

Wie was er al weer zo’n fan van T.B. Joshua?
Er komen heel veel vervelende verhalen los over die inmiddels overleden gebedsgenezer.

https://cvandaag.nl/99437-bbc-gebedsgenezer-t-b-joshua-verkrachtte-en-martelde-tientallen-kerkgangers

Uiteindelijk blijken gebedsgenezers altijd de boel te besodemieteren. Voor genezing ga je naar een dokter. 

Stel, je zit bij iemand in de auto op de snelweg en de chauffeur zegt: ik ga niet meer remmen, maar alleen nog bidden om de auto te laten stoppen. Iedereen weet: dat kan niet  Exact daarom is gebedsgenezing pure oplichting. Als snap ik echt wel dat mensen in een uitzichtloze situatie daar soms anders tegenaan kijken, maar dat ligt aan hun situatie, niet aan de gebedsgenezing. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Uiteindelijk blijken gebedsgenezers altijd de boel te besodemieteren. Voor genezing ga je naar een dokter. 

Stel, je zit bij iemand in de auto op de snelweg en de chauffeur zegt: ik ga niet meer remmen, maar alleen nog bidden om de auto te laten stoppen. Iedereen weet: dat kan niet  Exact daarom is gebedsgenezing pure oplichting. Als snap ik echt wel dat mensen in een uitzichtloze situatie daar soms anders tegenaan kijken, maar dat ligt aan hun situatie, niet aan de gebedsgenezing. 

Helaas zit hier een aanname in dat je helemaal weet hoe de wereld logisch in elkaar steekt. Ik denk dat dit niet klopt, dat de logica van de wereld toch net even anders is dan naturalistische oorzaken en gevolgen. De invloed van bewustzijn op de werkelijkheid, of hoe het bewustzijn de werkelijkheid vormgeeft, moet echt beter onderzocht worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Uiteindelijk blijken gebedsgenezers altijd de boel te besodemieteren. Voor genezing ga je naar een dokter. 

Stel, je zit bij iemand in de auto op de snelweg en de chauffeur zegt: ik ga niet meer remmen, maar alleen nog bidden om de auto te laten stoppen. Iedereen weet: dat kan niet  Exact daarom is gebedsgenezing pure oplichting. Als snap ik echt wel dat mensen in een uitzichtloze situatie daar soms anders tegenaan kijken, maar dat ligt aan hun situatie, niet aan de gebedsgenezing. 

Helaas zit hier een aanname in dat je helemaal weet hoe de wereld logisch in elkaar steekt. Ik denk dat dit niet klopt, dat de logica van de wereld toch net even anders is dan naturalistische oorzaken en gevolgen. De invloed van bewustzijn op de werkelijkheid, of hoe het bewustzijn de werkelijkheid vormgeeft, moet echt beter onderzocht worden.

Stap jij dan wel in bij een chauffeur die zegt dat hij zijn auto alleen maar laat stoppen door gebed? Ik denk dat jouw en mijn logica op dat moment exact hetzelfde functioneren hoor. Juist omdat we zeker willen zijn van naturalistische oorzaken en gevolgen. Of zie dat anders, stap jij wel bij zo iemand in? Ik ben erg benieuwd hoe jouw logica op zo'n moment werkt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Stap jij dan wel in bij een chauffeur die zegt dat hij zijn auto alleen maar laat stoppen door gebed? Ik denk dat jouw en mijn logica op dat moment exact hetzelfde functioneren hoor. Juist omdat we zeker willen zijn van naturalistische oorzaken en gevolgen. Of zie dat anders? Stap jij wel bij zo iemand in? 

Stap jij in bij een sociaal dwarwinistische buschauffeur die vind dat hij iets moet doen aan de erfelijke degradatie bij de passagiers? Je maakt een belachelijke stropop. Niemand stopt een bus met gebed. Hoogstens kan gebed de bestemming helpen bepalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Noel2:

Stap jij in bij een sociaal dwarwinistische buschauffeur die vind dat hij iets moet doen aan de erfelijke degradatie bij de passagiers? Je maakt een belachelijke stropop. Niemand stopt een bus met gebed. Hoogstens kan gebed de bestemming helpen bepalen.

Nee, ik stap niet in bij een chauffeur die dat vind. Dat is een psychopaat, ik kijk wel uit. 

Verder is mijn voorbeeld geen stropop want in beide gevallen is het uitgangspunt dat gebeden worden verhoord. Het enige dat verschilt is het onderwerp van het gebed; kankercellen of remschijven, dat kan niet uitmaken en maakt de stropop dus niet.

Inderdaad, niemand stopt een bus met gebed. Dan zijn we het daar over eens. En we komen tot die conclusie door dezelfde logische redenering. Een logica die gebaseerd op natuurlijke oorzaak en gevolg.
Op dezelfde manier kun je kanker niet met een gebed stoppen.
Toch denk jij dat kennelijk wel en dat is toch vreemd.

De reden dat mensen bij gebedsgenezers komen is vaak de uitzichtloze positie.
Zoals ook mensen die in een bus zitten waarvan de remmen het begeven, toch wel een schietgebedje doen:  uit wanhoop.
Terwijl ieder logisch nadenkend mens weet dat het in geen geval helpt. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

even wetenschappelijk, het kan zijn dat jouw dominante bewustzijn in het multiversum kan reizen naar een universum zonder kanker. Dat is gewoon wetenschappelijke opties open houden.

Dat 'bidden' iets doet met het dominante bewustzijn lijkt duidelijk.

Dat we de realiteit nog niet helemaal begrijpen is onwil vanuit deterministisch denken. Je houdt jezelf gevangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

even wetenschappelijk, het kan zijn dat jouw dominante bewustzijn in het multiversum kan reizen naar een universum zonder kanker. Dat is gewoon wetenschappelijke opties open houden.

Dat 'bidden' iets doet met het dominante bewustzijn lijkt duidelijk.

Dat we de realiteit nog niet helemaal begrijpen is onwil vanuit deterministisch denken. Je houdt jezelf gevangen.

Zullen we het gewoon bij aardse logica houden, een multiversum heeft hier niets mee te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Het lijkt mij een redelijk plan als alle gebedsgenezers voor hun zakkenvullende optredens verplicht een glaasje slangengif of cyaankali o.i.d. naar binnen moeten werken, zodat ze kunnen laten zien hoe goed het werkt. 

Omdat ik het gaandeweg wel interessant ben beginnen vinden, hadden ze dat van die verschillende lagen precies beter niet verteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-1-2024 om 20:51 zei Dat beloof ik:

Zullen we het gewoon bij aardse logica houden, een multiversum heeft hier niets mee te maken.

Humor is belangrijk, ezelsbruggetjes bij verbindend communiceren zijn OEN, ANNA, NIVEA, OMA, DIK en LSD.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei TTC:

Humor is belangrijk, ezelsbruggetjes bij verbindend communiceren zijn OEN, ANNA, NIVEA, OMA, DIK en LSD.

LSD is niet aan te bevelen, ANNA laat ik in haar waarde, OEN is een scheldwoord, mijn OMA is al tientallen jaren dood, NIVEA is sluikreclame en DIK wil niemand zijn.  Maar wat deze 6 woorden met elkaar verbindt, dat ontgaat me totaal.  Mijn oma heette niet eens Anna en was niet dik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hopper:

LSD is niet aan te bevelen, ANNA laat ik in haar waarde, OEN is een scheldwoord, mijn OMA is al tientallen jaren dood, NIVEA is sluikreclame en DIK wil niemand zijn.  Maar wat deze 6 woorden met elkaar verbindt, dat ontgaat me totaal.  Mijn oma heette niet eens Anna en was niet dik.

Toch zijn we wederom blij met inhoudelijke reacties, de vertaling volgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

LSD is niet aan te bevelen, ANNA laat ik in haar waarde, OEN is een scheldwoord, mijn OMA is al tientallen jaren dood, NIVEA is sluikreclame en DIK wil niemand zijn.  Maar wat deze 6 woorden met elkaar verbindt, dat ontgaat me totaal.  Mijn oma heette niet eens Anna en was niet dik.

Lsd luisteren samenvatten doorvragen, nivea niet invullen voor een ander, etc. Allemaal communicatietechnieken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel2:

Lsd luisteren samenvatten doorvragen, nivea niet invullen voor een ander, etc. Allemaal communicatietechnieken.

Daar werden we vroeger in het bedrijfsleven mee doodgegooid.  Brainstormen, de overtuiging van de groep welke beter zou zijn dan die van het individu.   Cognitieve inhoud op een voetstuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid