Spring naar bijdragen

Frontrunners Ministries; gebedsgenezers of verdienmodel ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik linkte dan ook artikelen van Cvandaag. Een christelijke site.  Hier nog een Bijbels artikel van W. Ouweneel: "Een typisch eigentijdse dwaling: het ‘welvaartsevangelie'" https://www.willem

Dat is de omschrijving van oplichting in de Nederlandse wet.  Onder valse voorwendselen mensen bewegen tot afgifte van geld. Op de één of andere manier worden deze oplichters nooit opgepakt, waarschij

Men betaalt zelf duizenden euro’s en je krijgt natuurlijk een flut diploma.   Een werkgever ziet je al aankomen met de profetenschool van FR.  Het enige is dat je in deze hoek blijft werken, maar dan

1 uur geleden zei Petra.:

"Genadeloos’, noemt Klaver het evangelie dat De Wal predikt. ‘Genezing hangt dus allemaal van de persoon af. Elke keer is de boodschap: aan God ligt het niet. Dus dan ligt het aan jou. Het is alsof God op zijn handen zit. Hij kan niets doen, want de persoon heeft niet genoeg geloof. De Wal mist de theologie van het lijden. Daar heeft hij geen antwoord op. Dan kan het theologisch en pastoraal misgaan. En door wie worden de scherven opgevangen?’"

Klopt, dit is pure oplichting. Er wordt niemand genezen, dat is slechts illusie en massa-hysterie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Noel2:

Wat een vreselijk oordelen allemaal weer. Vanuit de genezen personen gedacht is er alleen maar winst, maar misschien dat sommigen maar tijdelijk genezen worden? Dat weet ik niet. 

Wellicht eerst je eens in FR verdiepen? Het is een christelijk verdienmodel ten koste van zieke mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen Jezus mensen genas, zei Hij eenvoudig “Je zonden zijn vergeven”. Nergens wordt er een heel circus gemaakt van zonden belijden.   Nee.. Romeinen 8 "Jezus strekte zijn hand uit, raakte hem aan en zei: ‘Ik wil het, word rein.’ En meteen was hij van zijn ziekte gereinigd.". 

Het is ook iets dat ik Jezus nergens hoor zeggen. -Ik wacht wel met genezen tot je genoeg geloof hebt.-

De dochter van Jaïrus bijvoorbeeld.  Die ligt niet genoeg geloof te hebben. Ze is duidelijk al een tijdje dood, maar haar vader, een lokale synagogebestuurder, gaat met de moed der wanhoop naar Jezus toe. Jezus komt mee, zegt dat ze slaapt et voila. 

Een ander voorbeeld hiervan is het verhaal van de tien melaatsen in Lucas 17:11-19. In dit verhaal geneest Jezus tien melaatsen, maar slechts één van hen keert terug om hem te bedanken. Het is niet bekend of de andere negen melaatsen in Jezus geloofden of niet. Een ander voorbeeld is het verhaal van de slaaf van een Romeinse officier in Mattheüs 8:5-13.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel2:

Je hebt snel je oordeel klaar.

Jij nu ook. Ik volg FR al jaren en heb contact proberen te zoeken met mensen die spectaculair genezen waren.    
Er was er vrijwel geen eentje die dat wilde. Men dook onder op sociale media en als men terugkwam werd er met geen woord over FR gesproken. Ik zag zoveel bedrog. Iemand was van pijn in zijn rug genezen en later werd dat genezen van autisme.  Nu kun je mij veel vertellen maar die jongen is niet van autisme genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

21 uur geleden zei Dat beloof ik:
21 uur geleden zei Hopper:

Duh.   Iemand die nu al een half jaar aan het trollen is, is sowieso niet goed bij zijn hoofd.   Daar hebben we de zelfbenoemde forum-psycholoog niet eens voor nodig.

Ik vind het wel een probleem dat mensen als Rico, die volledig aan de grond zitten, bij dit soort 'ministries' (want het moet altijd in het Engels...) hun laatste centen wegbrengen, terwijl ze al niets hebben. Ze worden onder het mom van '; je wordt geholpen' alleen maar verder in de problemen gebracht.

17 uur geleden zei Hopper:

Je helpt mafketels niet door ze steeds weerwoord te geven.

 

28 minuten geleden zei Noel2:

Je hebt snel je oordeel klaar.

 

1 uur geleden zei Noel2:

Wat een vreselijk oordelen allemaal weer. Vanuit de genezen personen gedacht is er alleen maar winst, maar misschien dat sommigen maar tijdelijk genezen worden? Dat weet ik niet. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Breuk:

Jij nu ook. Ik volg FR al jaren en heb contact proberen te zoeken met mensen die spectaculair genezen waren.    
Er was er vrijwel geen eentje die dat wilde. Men dook onder op sociale media en als men terugkwam werd er met geen woord over FR gesproken. Ik zag zoveel bedrog. Iemand was van pijn in zijn rug genezen en later werd dat genezen van autisme.  Nu kun je mij veel vertellen maar die jongen is niet van autisme genezen.

Ziekenhuizen hebben een verdienmodel over de ruggen van zieke mensen. Dat zegt niet zoveel. Als de geholpen/genezen mensen daarna minder klachten hebben is dat toch fijn voor die mensen. je moet hier denk ik wel begrijpen dat je geestelijk genezen kan worden, lichamelijk is een ander verhaal. het probleem is dat jullie geestelijke zorg niet begrijpen. 

verder denk ik dat welvaart en geestelijke redding beetje moeilijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel2:

Ziekenhuizen hebben een verdienmodel over de ruggen van zieke mensen. Dat zegt niet zoveel. Als de geholpen/genezen mensen daarna minder klachten hebben is dat toch fijn voor die mensen. je moet hier denk ik wel begrijpen dat je geestelijk genezen kan worden, lichamelijk is een ander verhaal. het probleem is dat jullie geestelijke zorg niet begrijpen. 

verder denk ik dat welvaart en geestelijke redding beetje moeilijk is.

Vertel dat het verpleegkundig personeel in de ziekenhuizen.  Ze zijn na het coronatijdperk weer snel vergeten.

https://www.ad.nl/binnenland/zorgpersoneel-krijgt-er-vijftien-procent-salaris-bij-en-recht-om-onbereikbaar-te-zijn~a0c0453f/

Men krijgt nu eindelijk salarisverhoging.

 

En wat een onzin is dit: “Ziekenhuizen hebben een verdienmodel over de ruggen van zieke mensen.” 
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Noel2:

Ziekenhuizen hebben een verdienmodel over de ruggen van zieke mensen. Dat zegt niet zoveel. Als de geholpen/genezen mensen daarna minder klachten hebben is dat toch fijn voor die mensen. je moet hier denk ik wel begrijpen dat je geestelijk genezen kan worden, lichamelijk is een ander verhaal. het probleem is dat jullie geestelijke zorg niet begrijpen. 

verder denk ik dat welvaart en geestelijke redding beetje moeilijk is.

Heb je wel eens bedacht dat een ziekte (al dan niet geestelijk) de persoon in kwestie wat wil vertellen?     Verder is -zoals ik eerder al aanhaalde- het placebo effect bekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Heb je wel eens bedacht dat een ziekte (al dan niet geestelijk) de persoon in kwestie wat wil vertellen?     Verder is -zoals ik eerder al aanhaalde- het placebo effect bekend.

Mijn zus was erg te spreken over de profetenschool van FR, ik geef ze het voordeel van de twijfel.

Het hebben van welvaart door de gunst van God daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Petra.:

Toen Jezus mensen genas, zei Hij eenvoudig “Je zonden zijn vergeven”. Nergens wordt er een heel circus gemaakt van zonden belijden.   Nee.. Romeinen 8 "Jezus strekte zijn hand uit, raakte hem aan en zei: ‘Ik wil het, word rein.’ En meteen was hij van zijn ziekte gereinigd.". 

Het is ook iets dat ik Jezus nergens hoor zeggen. -Ik wacht wel met genezen tot je genoeg geloof hebt.-

De dochter van Jaïrus bijvoorbeeld.  Die ligt niet genoeg geloof te hebben. Ze is duidelijk al een tijdje dood, maar haar vader, een lokale synagogebestuurder, gaat met de moed der wanhoop naar Jezus toe. Jezus komt mee, zegt dat ze slaapt et voila. 

Een ander voorbeeld hiervan is het verhaal van de tien melaatsen in Lucas 17:11-19. In dit verhaal geneest Jezus tien melaatsen, maar slechts één van hen keert terug om hem te bedanken. Het is niet bekend of de andere negen melaatsen in Jezus geloofden of niet. Een ander voorbeeld is het verhaal van de slaaf van een Romeinse officier in Mattheüs 8:5-13.

 

 

Jezus vergaf ruimhartig. Al tijdens zijn leven. Dus zijn dood was geen vereiste voor vergiffenis. Dus begrijpen we de betekenis van zijn sterven verkeerd. 

Het omhoog kijken naar 'the shining one' in de woestijn (Numeri) wordt aangehaald in Johannes. Ook daar gaat het dus om geloof en vertrouwen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Noel2:

Mijn zus was erg te spreken over de profetenschool van FR, ik geef ze het voordeel van de twijfel.

Het hebben van welvaart door de gunst van God daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.

Men betaalt zelf duizenden euro’s en je krijgt natuurlijk een flut diploma.   Een werkgever ziet je al aankomen met de profetenschool van FR.  Het enige is dat je in deze hoek blijft werken, maar dan moet je niet inmiddels ontgoocheld zijn.   
Een beetje profeet heeft FR snel door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Monachos:

Wat wil kanker dan vertellen aan een kind dat kanker heeft?

Dat er vreselijke ziektes bestaan die iedereen kan treffen, of je nou goed of slecht of gelovig of ongelovig bent. 

Het is verschrikkelijk als er misbruik wordt gemaakt van kwestbare mensen die wanhopig zijn. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Breuk:

Men betaalt zelf duizenden euro’s en je krijgt natuurlijk een flut diploma.   Een werkgever ziet je al aankomen met de profetenschool van FR.  Het enige is dat je in deze hoek blijft werken, maar dan moet je niet inmiddels ontgoocheld zijn.   
Een beetje profeet heeft FR snel door.

nou idd mijn zus en zwager hebben zelf een kerkgemeenschap opgezet, ik denk dat het weer verdienmodel genoemd kan worden. Vanuit het hart is het mensen willen helpen, en als bijkomstigheid de welvaart.

1 minuut geleden zei Petra.:

Dat er vreselijke ziektes bestaan die iedereen kan treffen, of je nou goed of slecht of gelovig of ongelovig bent. 

Dat het verschrikkelijke is als er misbruik wordt gemaakt van kwestbare mensen die wanhopig zijn. 

eigen invulling: 'misbruik' en 'wanhopig'

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

geestelijk genezen lijkt me inderdaad inzicht in de ziekte

Juist.   De moderne mens wil op gemakzuchtige wijze ziektes bestrijden, maar bevraagt niet de causaliteit.   Jezus genas de zieken staat er geschreven in  Lukas 7:21.  Er staat niet geschreven dat hij daar ooit mee gestopt is.  

1 uur geleden zei Noel2:

Mijn zus was erg te spreken over de profetenschool van FR, ik geef ze het voordeel van de twijfel.

Het hebben van welvaart door de gunst van God daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.

Ik weet dat de zaken waar het om gaat niet door een ander aan jou geleerd kunnen worden.  Hoe goed bedoeld het misschien ook is, de mens kan alleen de innerlijke Christus aanspreken, een andere is er namelijk niet.  Maar zoals je ziet op dit forum zijn de meeste 'gelovigen' alleen maar met uiterlijke zaken en historie bezig.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Juist.   De moderne mens wil op gemakzuchtige wijze ziektes bestrijden, maar bevraagt niet de causaliteit.   Jezus genas de zieken staat er geschreven in  Lukas 7:21.  Er staat niet geschreven dat hij daar ooit mee gestopt is.  

Ja mogelijk wordt de ‘genezing’ een beetje geforceerd. Echt een eindtijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Jezus vergaf ruimhartig. Al tijdens zijn leven. Dus zijn dood was geen vereiste voor vergiffenis. Dus begrijpen we de betekenis van zijn sterven verkeerd

HJW wijst daar ook vaak op. 

En idd.  Ook geen offer, bloed, of weet ik wat voor taferelen/rituelen waren erbij nodig. 

Kennelijk lukt vergeving prima zonder al die toestanden. 

 

46 minuten geleden zei Hopper:

De moderne mens wil op gemakzuchtige wijze ziektes bestrijden, maar bevraagt niet de causaliteit.

Lijst van erfelijke aandoeningen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_erfelijke_aandoeningen

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Er zijn heel veel (vele duizenden) erfelijke of gedeeltelijk erfelijke aandoeningen.

Een aantal erfelijke aandoeningen die in de Wikipedia tot op heden behandeld worden zijn:

Craniosynostose

Astma

Anemie van Fanconi

Fenylketonurie (PKU)

Hemofilie

Hereditaire motorische en sensorische neuropathieën (HMSN)

Katwijkse ziekte

Kleurenblindheid

Klompvoet

Medium chain acyl co-enzym-A dehydrogenase-deficiëntie (MCAD)

Pontocerebellaire hypoplasie type 2 (PCH-2)

Sferocytose

Sikkelcelanemie

Spierdystrofie van Duchenne

Syndroom van Carpenter

Syndroom van Lesch-Nyhan

Syndroom van Gilbert

Taaislijmziekte

Thalassemie

Ziekte van Van Buchem

Ziekte van Duchenne

Ziekte van Huntington

NB. Deze lijst is niet volledig!

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aangeboren_afwijkingen

Deze lijst bevat een alfabetisch overzicht van aangeboren afwijkingen bij de mens:

18q-syndroom

Aardbeihemangioom -

 Anencefalie - 

Angelmansyndroom -

 Atresievarianten - 

Albinisme - 

Autisme

Craniosynostose -

 Cheilognathopalatoschisis - 

Congenitale hypothyreoïdie - 

Congenitale sferocytose

Dysplasie -

 Syndroom van Down

Fimosis -

Focomelie

Hazenlip - 

Heupdysplasie -

 Hirschsprung

Syndroom van Klinefelter -

 Syndroom van Klippel-Trenaunay - 

Klompvoet

Syndroom van Mayer-

Rokitansky-Küster (Hauser)

Nagel-patellasyndroom - 

Nystagmus (aandoening)

Pectus

Schisis - 

Siamese tweeling - 

Sikkelcelziekte - 

Sirenomelie - 

Spina bifida -

 Syndactylie -

 SCID

Transpositie van de grote vaten -

Velocardiofaciaal syndroom (Vcfs)

Syndroom van Waardenburg - 

Syndroom van Wolf-Hirschhorn

Zeemeerminsyndroom

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Hopper:

Juist.   De moderne mens wil op gemakzuchtige wijze ziektes bestrijden, maar bevraagt niet de causaliteit.   Jezus genas de zieken staat er geschreven in  Lukas 7:21.  Er staat niet geschreven dat hij daar ooit mee gestopt is.  

Ik weet dat de zaken waar het om gaat niet door een ander aan jou geleerd kunnen worden.  Hoe goed bedoeld het misschien ook is, de mens kan alleen de innerlijke Christus aanspreken, een andere is er namelijk niet.  Maar zoals je ziet op dit forum zijn de meeste 'gelovigen' alleen maar met uiterlijke zaken en historie bezig.   

Ik denk dat jij genezing nodig hebt, want jouw leven komt nogal ‘bijbels doods’ over.    

Laat Jezus dan eens binnen in die innerlijke wereld van je en je zult genezing ervaren en weer opstaan om te leven.  
Geloof en wees niet langer ongelovig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Breuk:

Ik denk dat jij genezing nodig hebt, want jouw leven komt nogal ‘bijbels doods’ over.    

Laat Jezus dan eens binnen in die innerlijke wereld van je en je zult genezing ervaren en weer opstaan om te leven.  
Geloof en wees niet langer ongelovig.

Het zal goedbedoeld zijn (hoop ik) maar dit soort reacties roept verontwaardiging bij me op. Het lijkt op een “je bent ziek”-oordeel.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Breuk:

Ik denk dat jij genezing nodig hebt, want jouw leven komt nogal ‘bijbels doods’ over.    

Laat Jezus dan eens binnen in die innerlijke wereld van je en je zult genezing ervaren en weer opstaan om te leven.  
Geloof en wees niet langer ongelovig.

Juist Halleluja!!!! Ik verwijs u naar mijn lied

Gezongen op de beat komt allen tezamen

 

—/////////////////

DE BIJBEL IS DE WAARHEID,
LUISTEREN NOUuuuuu
Komt nu, o komt nu naar MIJN KERKIE TOE!
Ziet nu me BOEKIE BIJBELTJE als een baas
Komt, laten wij aanbidden,
komt, laten wij aanbidden,
komt, laten wij aanbidden die Bijbel.
DE BIJBEL IS DE WAARHEID,
LUISTEREN NOUuuuuu
MIJN KERKIE in den geest bezocht
Ziet nu de Bijbel, ons POWER.
Komt, laten wij aanbidden
komt, laten wij aanbidden
komt, laten wij aanbidden die Bijbel

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

HJW wijst daar ook vaak op. 

En idd.  Ook geen offer, bloed, of weet ik wat voor taferelen/rituelen waren erbij nodig. 

Kennelijk lukt vergeving prima zonder al die toestanden. 

Het offeren van dieren hebben we onlangs nog besproken. Het waren geen plaatsvervangende offers. Dat idee is zo heidens als een idee maar kan zijn. De offers waren een soort reset. Een reiniging van de toegang tot God. Die toegang zien we in Eden, de tabernakel en de tempel. Daar is God bereikbaar. Maar niet als iets in de weg ligt. Zoals zonde dat doet. 

Het sterven van Jezus deed de dood teniet. Net zoals het paaslam in exodus waar de bijbel meermaals naar verwijst. Het paaslam gaf leven, liet de dood passeren. Vroeg niet naar zonde, wel geloof en vertrouwen. 

Dus als je hoort of leest van het lam God's dat wegneemt de zondenlast der wereld, dan klopt dat helemaal. Maar je moet dan wel goed uitleggen hoe dat werkt. 

Ik hoorde John MacArthur ooit zeggen dat men opkijkt naar de gekruisigde die daar in onze plaats is gestorven. Wij hadden daar moeten hangen. Alle respect voor Johnny Mac maar daar klopt geen hout van. 

Vergeving krijg je door geloof, vertrouwen en berouw te tonen. Dan ben je gerechtvaardigd in God's ogen. Daarna meteen in Jezus' naam onderdompelen. Deze handeling heeft de priesterklasse overbodig gemaakt. En daarmee ook de dieroffers. Want nu zijn alle gelovigen als het ware priesters geworden die mogen naderen. Maar Jezus als hogepriester blijft noodzakelijk. Hij is de weg. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid