Hopper 840 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 20 minuten geleden zei IKBENANDERS: Als je op de liefde waar ik het over heb een woord ‘moeten’ plakken, welke denk je dan zelf dat het beste zou passen? p.s. Zelf heb ik geen behoefte aan een verdere duiding dan het woord ‘liefde’. Vandaag mijn retorische vraag. Sjako stelt goede vragen, het woord 'liefde' op zich zegt niks. Agapè is de liefde welke afkomstig is van God, dat is wel wat anders dan de zelfzuchtige liefde welke de mens doorgaans alleen kent. Dan begrijp je 1 Korintiërs 13 volledig, want dan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 0 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 21 minuten geleden zei Hopper: Sjako stelt goede vragen, het woord 'liefde' op zich zegt niks. Agapè is de liefde welke afkomstig is van God, dat is wel wat anders dan de zelfzuchtige liefde welke de mens doorgaans alleen kent. Dan begrijp je 1 Korintiërs 13 volledig, want dan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. OK. Kun je zelfzuchtige ‘liefde’ (nog) wel liefde noemen? Christus ‘moest’ ook niet naar de aarde komen om ons van de zonden te verlossen. Hij koos hier wel voor, uit eigen vrije (onzelfzuchtige) wil. 1 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei IKBENANDERS: OK. Kun je zelfzuchtige ‘liefde’ (nog) wel liefde noemen? Christus ‘moest’ ook niet naar de aarde komen om ons van de zonden te verlossen. Hij koos hier wel voor, uit eigen vrije (onzelfzuchtige) wil. Dat betwijfel ik. Christus deed naar eigen zeggen niets uit Zichzelf, maar deed wat Hij de Vader ziet doen. Dus dat Christus naar de aarde kwam uit eigen vrije wil om ons van de zonden te verlossen lijkt mij een uitspraak die je zelf verzonnen hebt. Johannes 5:19 toont Christus' volledige eenheid en afhankelijkheid van de Vader. Net zoals in Lucas 22:42 Christus aan geeft alleen de Vaderwil te doen. Christus is het meest onbegrepen deel van de Bijbel. De kerk heeft Christus tot God benoemd, maar Christus Zelf zegt geheel andere dingen. En dat terwijl Christus de kern van het geloof is. Als je in de 'verkeerde' Christus gelooft, waar gaat je geloof dan eigenlijk nog over.....? 1 uur geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 34 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 34 minuten geleden 3 uur geleden zei IKBENANDERS: Ik heb niet gezegd dat de conversietherapie achterhaald is. dat deed je wel, maar je editte het weg, maar het is nog te lezen daaronder waar ik je quoteer. En neen ik pas andermans posten in de quote nooit aan. Al bij al doet het er niet toe. Ik ben zelf een verpletterende zondaar, maar een broeder of zuster die mijn zondes accepteert en niet tot bekering roept, heeft mij niet lief en is eerder schuw om zelf niet geliefd te worden door de wereld of mij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 0 Geplaatst 14 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 14 minuten geleden (bewerkt) 31 minuten geleden zei Fundamenteel: dat deed je wel, maar je editte het weg, maar het is nog te lezen daaronder waar ik je quoteer. En neen ik pas andermans posten in de quote nooit aan. Al bij al doet het er niet toe. Ik ben zelf een verpletterende zondaar, maar een broeder of zuster die mijn zondes accepteert en niet tot bekering roept, heeft mij niet lief en is eerder schuw om zelf niet geliefd te worden door de wereld of mij. Heb het niet voor niets weg-geëdit; het was niet wat ik wilde zeggen. 1 uur geleden zei Hopper: Dat betwijfel ik. Christus deed naar eigen zeggen niets uit Zichzelf, maar deed wat Hij de Vader ziet doen. Dus dat Christus naar de aarde kwam uit eigen vrije wil om ons van de zonden te verlossen lijkt mij een uitspraak die je zelf verzonnen hebt. Johannes 5:19 toont Christus' volledige eenheid en afhankelijkheid van de Vader. Net zoals in Lucas 22:42 Christus aan geeft alleen de Vaderwil te doen. Christus is het meest onbegrepen deel van de Bijbel. De kerk heeft Christus tot God benoemd, maar Christus Zelf zegt geheel andere dingen. En dat terwijl Christus de kern van het geloof is. Als je in de 'verkeerde' Christus gelooft, waar gaat je geloof dan eigenlijk nog over.....? Het Christuswezen, ook wel het Zonnewezen genoemd, is een wezen dat te rangschikken is als staande ‘boven’ de zogenaamde hiërarchieën. De derde (= onderste) hiërarchie omvat de hoge geestelijke wezens van de engelen (Angeloi), de aartsengelen (Archangeloi) en de geesten van de persoonlijkheid of oerbeginnen (Archai). De tweede hiërarchie: Exusiai (waartoe ook JHWH toebehoort), Dynamis en Kyriotetes. Eerste hiërarchie (= hoogste): Serafijnen, Cherubijnen en Tronen. Het Christus wezen maakt als de Zoon deel uit van de Triniteit. Het is zijn wil om die van de Vader te doen. Het plan om naar de aarde af te dalen moet al heel erg lang hebben vastgelegen, getuige de vele zinspelingen in het Oude Testament. Hij leefde met het principe: niet mijn wil geschiedde, maar die van mijn Vader, die in de Hemelen is. Dit niet tegenstaande: hij had de mogelijkheid om het ook niet te doen, maar koos er uit vrije wil voor om ons te verlossen van de (erf)zonde. Ik weet dat je dit laatste niet in de Bijbel terugvind, al twijfel ik wel een beetje of je dit niet een beetje (misschien ‘tussen de regels’) bij Paulus kunt aantreffen. 2 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten