Spring naar bijdragen

Demonen kunnen materialiseren en dematerialiseren


Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei sjako:

Na Armageddon wel, tijdens en voor niet. Zafanja 2 Kom samen, ja, kom bijeen, o volk dat geen schaamte kent.  2 Voordat het besluit in werking treedt, voordat de dag voorbijgaat als kaf, voordat de brandende woede van Jehovah over jullie komt, voordat de dag van Jehovah’s woede over jullie komt, 3 moeten jullie Jehovah zoeken, zachtmoedigen van de aarde, die zijn rechtvaardige besluiten naleven.  Zoek rechtvaardigheid, zoek zachtmoedigheid. Misschien word je verborgen op de dag van Jehovah’s woede.

Tijdens Armageddon zullen kwaadaardige mensen worden weg gedaan. Niemand zal dan meer Gods Koninkrijk op aarde in de weg staan. De alverzoening theologie is gewoon niet waar.

Dat gaat hij proberen maar dan kom je aan Gods oogappel. Dan gaat er ingegrepen worden. God heeft altijd Zijn volk beschermd, niet door ze weg te halen naar de hemel, maar door ze te beschermen. 

Dat is wel degelijk Bijbels. God liet het volk toch ook een generatie lang dolen door de woestijn vanwege ongehoorzaamheid naar God toe? Dit had alles te maken met zuivering. Personen die vatbaar zijn voor heidense religies hadden geen plek in Israël. De weg naar de Messias toe moest zuiver blijven. 

Sjako, er worden al meer dan 2000 jaar full continu christenen afgeslacht. Full continu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zonde betekent echter dat je afgescheiden bent van God. Wanneer je dus in een zondige staat bent, leef je per definitie zonder God. Als God je na het schenken van vergiffenis echter nog in die zondige

Zij hebben dezelfde mogelijkheden als engelen, behalve dan het aanschouwen van God zelf. Wat een engel kan, kan een demon in principe dus ook. Een demon ís immers een engel.

Zij waren/zijn geen demonen, maar mensen die Gods redding nog konden/kunnen ontvangen. Ik weet van de aartsengelen Michaël, Gabriël en Rafaël. Naast hen zijn er nog vier aartsengelen, dus zeven

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Sjako, er worden al meer dan 2000 jaar full continu christenen afgeslacht. Full continu.

Momenteel worden er zelfs christenen door christenen afgeslacht (Oekraïne).  Hetgeen het merkwaardige schouwspel geeft dat christenen zowel dader als slachtoffer zijn.  Hetgeen natuurlijk al weer eeuwenlang aan de gang is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

Na Armageddon wel, tijdens en voor niet. Zafanja 2 Kom samen, ja, kom bijeen, o volk dat geen schaamte kent.  2 Voordat het besluit in werking treedt, voordat de dag voorbijgaat als kaf, voordat de brandende woede van Jehovah over jullie komt, voordat de dag van Jehovah’s woede over jullie komt, 3 moeten jullie Jehovah zoeken, zachtmoedigen van de aarde, die zijn rechtvaardige besluiten naleven.  Zoek rechtvaardigheid, zoek zachtmoedigheid. Misschien word je verborgen op de dag van Jehovah’s woede.

Huh... wat is dat nou ? Brandende woede ? 

Bij de duivel denk ik aan brandende woede. Mensen worden woedend en sommigen zijn dan zelfs tot moord in staat. Dat is al erg genoeg, maar God die woedend is .. op nietige mensjes. Wat is dat nou voor iets raars. 

Het komt op mij over alsof ik geprikt wordt door een mug en dan woedend ben op die mug. Of nog erger op alle muggen. 

 

19 uur geleden zei sjako:

Tijdens Armageddon zullen kwaadaardige mensen worden weg gedaan. Niemand zal dan meer Gods Koninkrijk op aarde in de weg staan. De alverzoening theologie is gewoon niet waar.

Ik moet denken aan hoe ik schrok van die gruwelijke Leviticus tekst. * "Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen"... en dat me toen door Hermanos werd uitgelegd dat het niet verschrikkelijk wreed was maar juist iets goeds: "Dit is de mooiste tekst die je een zieke of gehandicapte vandaag kunt vertellen. God heeft een volmaakte schepping afgeleverd en zal die in zijn volmaaktheid, en zelfs beter, herstellen. Iedere zieke en gehandicapte mag daarom uitzien naar volledige genezing".

 

Nou zijn er idd. kwaadaardige mensen. Helaas helaas, daar niet om, maar ze zijn zo omdat ze niet gezond zijn: Één of meerdere gebreken hebben. Gebrek aan empathie en inlevingsvermogen bv. maakt gewetenloos. Nou wil ik natuurlijk ook niet met kwaadaardige types fijn gaan hemelen, maar ik zie niet in waarom hun gebreken niet kunnen worden genezen en andere gebreken dan wel. 

 

 

19 uur geleden zei sjako:

Dat gaat hij proberen maar dan kom je aan Gods oogappel. Dan gaat er ingegrepen worden. God heeft altijd Zijn volk beschermd, niet door ze weg te halen naar de hemel, maar door ze te beschermen. 

De holocaust blijft toch te lastig om bescherming bij te bespeuren, dus ik denk dat je "altijd" niet klopt.  En er zijn tot op heden christenen die vervolgd worden vanwege hun geloof. Met flink wat ellende, tot zelfs doodstraf. https://www.opendoors.nl/nieuws/toename-geweld-en-beschuldigingen-van-blasfemie-in-pakistan/ 

 

Dat roept allemaal niet een beschermend plaatje op.  Maar.. het is ook mogelijk dat God wel altijd Zijn volk beschermt en zij daar allemaal niet bijhoren. Of.. wij verstaan onder beschermen wat anders. Dat je bv. vermoord wordt om je meer narigheid te besparen. Misschien is dat het wel.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Petra.:

Huh... wat is dat nou ? Brandende woede ? 

Bij de duivel denk ik aan brandende woede. Mensen worden woedend en sommigen zijn dan zelfs tot moord in staat. Dat is al erg genoeg, maar God die woedend is .. op nietige mensjes. Wat is dat nou voor iets raars. 

Het komt op mij over alsof ik geprikt wordt door een mug en dan woedend ben op die mug. Of nog erger op alle muggen. 

Het staat er hé? De slechte mens zal worden weggedaan. Psalm 37:10 zegt het ook: Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.  11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed. ז [zajin]

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

Het staat er hé? De slechte mens zal worden weggedaan. Psalm 37:10 zegt het ook: Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.  11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed. ז [zajin]

Nog even? We zijn duizenden jaren verder en er zijn volop slechte mensen. Als dat 'even' is dan wil ik niet weten wat lang is volgens de Bijbel! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Piebe:

Heb ik dat gezegd?

Nee, je had het over: 

21 uur geleden zei Piebe:
Op 5-11-2022 om 12:04 zei Dat beloof ik:

Inhoudelijk: Hermanos2 stelde dat een herder zijn kudde beschermt, ik antwoordde dat hij ze dan niet als slaven in Egypte had moeten laten werken, waarom Sjako stelde dat het 'misschien wel om een zuivering ging'.
En dat is geen plausibele verklaring, maar iets dat is verzonnen en geen enkele basis heeft in Exodus, zoals ik al eerder uitlegde.

Jouw stukje over de verstrooiing en verstoting van 10 stammen mist elke verband hiermee, vandaar dat ik daar verder niet op ben gegaan.
 

Expand  

Het gaat juist over de lijn waaruit de Messias is gekomen.

Dus vroeg ik of het dat in die tijdlijn nodig was om het halve dierenrijk te doden.
Of jij dat nu wel of niet gezegd hebt is niet belangrijk, zo staat het in Exodus en dus in die tijdlijn. 

3 uur geleden zei Piebe:
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zo staat dat in Exodus.

Sinds wanneer ben ik Mozes?? Vraag het hem!

Nee, je bent Mozes niet. Maar jij beweert dat het over de lijn gaat waar de Messias uit kwam, dus vraag ik het jou.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, je had het over: 

Dus vroeg ik of het dat in die tijdlijn nodig was om het halve dierenrijk te doden.
Of jij dat nu wel of niet gezegd hebt is niet belangrijk, zo staat het in Exodus en dus in die tijdlijn. 

Nee, je bent Mozes niet. Maar jij beweert dat het over de lijn gaat waar de Messias uit kwam, dus vraag ik het jou.

Ik als dierenvriend zeg volmondig nee, maar ik ben dan ook niet in staat ongedaan te maken wat ik deed. Hoe dan ook, dit alles heeft helemaal niks te maken met de bloedlijn van de Messias en dát is waar ik wat over schreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-11-2022 om 09:32 zei Hopper:

Momenteel worden er zelfs christenen door christenen afgeslacht (Oekraïne).  Hetgeen het merkwaardige schouwspel geeft dat christenen zowel dader als slachtoffer zijn.  Hetgeen natuurlijk al weer eeuwenlang aan de gang is.

Er zijn verschrikkelijke verhalen van christelijke vluchtelingen die tot tranen dwingen...

Op 5-11-2022 om 09:39 zei Hermanos2:

Kwartiertje voor MacArthur and Piper. 

Amen. Wij zijn al jaren target omdat wij door den Geest bekend geworden zijn met hun geest. Wij roepen op tot het leven terwijl zij uitgegroeid zijn tot een cultuur des doods. Abortus, pleiten voor euthanasie bij mensen waar zorg voor tekort komt, aanzetten tot oorlog om wapens te handelen, ...

Na de derde wereldoorlog (of tijdens) ontstaat de heilige oorlog, Armageddon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Zachtmoedig als in.. mild, verdraagzaam, vergevend, meegaand, toegeeflijk, begripvol, medelevend.. enzo ?

I.t.t. hoogmoedig, wreed, hardvochtig, koud, kil, verheven, superieur, oorlogszuchtig, wraaklustig   e.d. ? 

 

Dan hoop ik maar dat het opschiet. 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Wij roepen op tot het leven terwijl zij uitgegroeid zijn tot een cultuur des doods. Abortus, pleiten voor euthanasie bij mensen waar zorg voor tekort komt

Wie zijn 'zij' en geef eens een voorbeeld van euthanasie bij mensen omdat er zorg tekort komt. Je verzint hier een niet bestaand iets om anderen zwart te maken.  En zeer kwalijke zaak, dat je dit doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wie zijn 'zij' en geef eens een voorbeeld van euthanasie bij mensen omdat er zorg tekort komt. Je verzint hier een niet bestaand iets om anderen zwart te maken.  En zeer kwalijke zaak, dat je dit doet.

De cultuur des doods, kindermoordenaars en hun plebs oa.

ik zei: “ pleiten voor euthanasie bij mensen waar zorg voor tekort komt“

Ik verzin dat niet. Pro “choicers” pleiten zelfs om enige tijd na geboorte het kind nog te mogen. De fundamentalisten van liberalen en andere democraten zijn 9 op 10 gewoonweg erger dan een geradicaliseerde gelovige.

En wanneer zij zulke debatten voeren, zie je aan hun hele doen en laten hoe kwaadaardig deze vanbinnen zijn.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-11-2022 om 09:39 zei Hermanos2:

Kwartiertje voor MacArthur and Piper. 

HEY Hermanos, ik weet dat je video engszins naar de andere richting stuurt, althans dat probeert de middelste. Maar een dienst kwaad verlaten kan ertoe zorgen dat wij beter gekneed/gevormd en alerter worden.

De tijd van cupcake christians is voorbij sedert ze massaal sociaal darwinisme begonnen toepassen. Tijdens de 2e wereldoorlog moesten christenen luider zingen als ze de Joden hoorden passeren. Ook daar ging heel wat sociaal darwinisme aan vooraf. Nu de geest ons bekend is, mag “sing a little louder” echt wel een andere betekenis krijgen dan voor en tijdens de wereldoorlog. 

Althans ik zie dat zo,..

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Piebe:

Nog even? We zijn duizenden jaren verder en er zijn volop slechte mensen. Als dat 'even' is dan wil ik niet weten wat lang is volgens de Bijbel! ;)

Op de eeuwigheid is het maar even..

3 uur geleden zei Petra.:

Zachtmoedig als in.. mild, verdraagzaam, vergevend, meegaand, toegeeflijk, begripvol, medelevend.. enzo ?

Mensen die de rechtvaardigheid van God weerspiegelen. Jezus heeft daar ons het voorbeeld van gegeven. Christenen volgen Jezus in Zijn voetsporen. En die dingen die je daar opnoemt horen daarbij. En het belangrijkste is het accepteren dat Jezus je Heer is en dat God één God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Piebe:

Zo lust ik er nog wel een paar.

Op zich is de mens al zo'n 250.000 jaar op aarde. Stel dat Jezus pas over duizend jaar zou terugkeren, dan zou de hele verlossing van de mens, van Christus' geboorte tot zijn wederkomst dus ongeveer drieduizend jaar duren. Dat zou dan inderdaad nog steeds relatief heel kort zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:

HEY Hermanos, ik weet dat je video engszins naar de andere richting stuurt, althans dat probeert de middelste. Maar een dienst kwaad verlaten kan ertoe zorgen dat wij beter gekneed/gevormd en alerter worden.

De tijd van cupcake christians is voorbij sedert ze massaal sociaal darwinisme begonnen toepassen. Tijdens de 2e wereldoorlog moesten christenen luider zingen als ze de Joden hoorden passeren. Ook daar ging heel wat sociaal darwinisme aan vooraf. Nu de geest ons bekend is, mag “sing a little louder” echt wel een andere betekenis krijgen dan voor en tijdens de wereldoorlog. 

Althans ik zie dat zo,..

Deze video kwam toevallig op mijn weg. Er zijn betere. Persoonlijk heb ik niet veel op met John Piper maar wel met John MacArthur. Die is lekker conservatief bijbels. Veel parate kennis. Hij heeft wel wat dingen waar ik anders over denk maar het gehele plaatje vind ik okee. Al meer dan 50 jaar ijverig voor God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Robert Frans:

Op zich is de mens al zo'n 250.000 jaar op aarde. Stel dat Jezus pas over duizend jaar zou terugkeren, dan zou de hele verlossing van de mens, van Christus' geboorte tot zijn wederkomst dus ongeveer drieduizend jaar duren. Dat zou dan inderdaad nog steeds relatief heel kort zijn.

Dat is een noodgreep die gedaan wordt door mensen die duizenden jaren later de geschiedenis vergelijken met de Bijbel. Feitelijk was Jezus de eerste die oude teksten op zijn tijd betrok en dát stuitte al op felle kritiek. Edoch leerde hij ook duidelijk dat de profeten een einde hebben.

'Want Ik zeg u, dat nog dit hetwelk geschreven is, in Mij moet volbracht worden, namelijk: En Hij is met de misdadigen gerekend. Want ook die dingen die van Mij geschreven zijn, hebben een einde.' (Luk. 22:37)

Met de 'dingen die over Mij geschreven zijn' bedoelde Jezus dus de profeten, zie Jes. 53:12 en ook Luk. 24:44 is interessant waar Christus stelt dat in de Thora over hem geschreven is. De Hebreeuwenschrijver wijdt hierover uit en vergelijk Christus en Mozes met elkaar waar Christus de Zoon en meerdere is die eeuwig blijft en Mozes de dienstknecht die moest gaan, zie Hebreeën 3. Kortom, Jezus betrekt de dingen die over hem geschreven zijn op zijn tijd, rolt het oude verbond op als een dekkleed (Heb 1,12) en leert dat het daarna gebeurd is met de profetieën (Matth. 11:12, 13. Luk 16:16). Waarmee dus bedoeld wordt dat er niet weer een generatie kan komen die zegt dat de profeten over de huidige tijd hebben gesproken (no pun intended).

En het evangelie is verkondigd aan de mens en niet aan God. En voor de mens is drieduizend jaar helemaal niet kort. Het oprekken van begrippen die een korte tijd aanduiden was enkel Christus en de apostelen voorbehouden. Zij betrokken de profeten op hun tijd en trokken de lijn tot waar de voorspellingen reikten (Luk 16,16) en dat was in de eerste eeuw. De openbaring van Johannes is ook geen visioen over nieuwe dingen, maar over oude dingen uit het OT die allemaal binnen afzienbare tijd vervuld werden.

Kortom, wanneer er in de Bijbel staat 'even' dan betekent dat ook binnen afzienbare tijd. De kwaliteit van een profetie neemt namelijk sterk af naarmate de vervulling op zich laat wachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

De cultuur des doods, kindermoordenaars en hun plebs oa.

ik zei: “ pleiten voor euthanasie bij mensen waar zorg voor tekort komt“

Ik verzin dat niet. Pro “choicers” pleiten zelfs om enige tijd na geboorte het kind nog te mogen. De fundamentalisten van liberalen en andere democraten zijn 9 op 10 gewoonweg erger dan een geradicaliseerde gelovige.

En wanneer zij zulke debatten voeren, zie je aan hun hele doen en laten hoe kwaadaardig deze vanbinnen zijn.

Als een baby niet in staat is om zichzelf in leven te houden en alleen maar kan leven door aan beademings of hartstimulatie apparatuur te leven, dan kun je er inderdaad misschien maar beter voor kiezen om dat kind te laten overlijden.
Door fundamentalistische opruiers als jij wordt dat dan weer bewust provocerend gegeven als ' zelfs enige tijd na de geboorte nog abortus plegen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als een baby niet in staat is om zichzelf in leven te houden en alleen maar kan leven door aan beademings of hartstimulatie apparatuur te leven, dan kun je er inderdaad misschien maar beter voor kiezen om dat kind te laten overlijden.
Door fundamentalistische opruiers als jij wordt dat dan weer bewust provocerend gegeven als ' zelfs enige tijd na de geboorte nog abortus plegen'.

Hun argument is vaak kinderen met het syndroom van down tot moeders van kinderen met het syndoom van down en mensen met syndroom van down verzochten deze niet meer in hun politieke moordzucht te gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei sjako:

Mensen die de rechtvaardigheid van God weerspiegelen. Jezus heeft daar ons het voorbeeld van gegeven. Christenen volgen Jezus in Zijn voetsporen. En die dingen die je daar opnoemt horen daarbij.

Volgens mij probeerde Jezus nou juist duidelijk te maken dat het nogal hoogmoedig is als mensen denken dat ze de rechtvaardigheid van God kunnen en mogen weerspiegelen; dan gaan ze namelijk voor God buikspreken of met stenen naar andere mensen gooien. (In woord of daad). Daarom gaf ie de Farizeeërs steeds lik op stuk.  De menselijke rechtvaardiging zit hier:  “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze geringste mensen niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor Mij niet gedaan.”

 

 

18 uur geleden zei sjako:

En het belangrijkste is het accepteren dat Jezus je Heer is en dat God één God is.

De laatsten zullen de eersten zijn en de eersten zullen de laatsten zijn.    

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-11-2022 om 04:21 zei Petra.:

Volgens mij probeerde Jezus nou juist duidelijk te maken dat het nogal hoogmoedig is als mensen denken dat ze de rechtvaardigheid van God kunnen en mogen weerspiegelen; dan gaan ze namelijk voor God buikspreken of met stenen naar andere mensen gooien. (In woord of daad). Daarom gaf ie de Farizeeërs steeds lik op stuk.  De menselijke rechtvaardiging zit hier:  “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze geringste mensen niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor Mij niet gedaan.”

Jezelf beter voelen dan anderen is hoogmoedig en aanmatigend. Je gaat dan uit van je eigen normen en waarden. Maar het is niet verkeerd je best te doen om Jezus na te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid