Paulus888 51 Geplaatst 8 november Rapport Share Geplaatst 8 november 56 minuten geleden zei Hopper: Paulus leeft naar eigen zeggen zelf niet meer, maar Christus leeft in hem. Hoeveel innerlijker wil je het hebben? Zie ook de verzen die je zelf geciteerd hebt: 51 Ziet, ik zeg u een verborgenheid: wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden; 52 In een punt des tijds, in een ogenblik, met de laatste bazuin; want de bazuin zal slaan, en de doden zullen onverderfelijk opgewekt worden, en wij zullen veranderd worden. 53 Want dit verderfelijke moet onverderfelijkheid aandoen, en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen. De sterfelijke mens moet onsterfelijkheid aandoen, de (sterfelijke) natuurlijke mens moet eerst sterven voordat de innerlijke Christus kan opstaan. Dat is de mystieke dood. wat heeft sterfelijkheid en onsterfelijkheid precies met innerlijk te maken? Iedereen die weet heeft van de zienswijzen van de oude Joden weet dat men gelooft dat op de jongste dag mensen een onsterfelijk lichaam krijgen. De innerlijke Christus bestaat niet. Christus is het Grieks voor gezalfde. En gezalfde slaat weer op Messias. Niet miljoenen messiassen die in mensen opstaan.. Vandaar ook dat Paulus meende dat Christus weder zal komen, op de wolken en dat de doden DAN zouden opstaan om Jezus tegemoet te gaan op de wolken. Net als de mensen die toen nog niet dood waren (waar Paulus zichzelf onder schaarde want hij dacht dat Jezus snel zou terugkeren). Dat beloof ik reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 8 november Rapport Share Geplaatst 8 november 4 uur geleden zei Paulus888: wat heeft sterfelijkheid en onsterfelijkheid precies met innerlijk te maken? Iedereen die weet heeft van de zienswijzen van de oude Joden weet dat men gelooft dat op de jongste dag mensen een onsterfelijk lichaam krijgen. De innerlijke Christus bestaat niet. Christus is het Grieks voor gezalfde. En gezalfde slaat weer op Messias. Niet miljoenen messiassen die in mensen opstaan.. Vandaar ook dat Paulus meende dat Christus weder zal komen, op de wolken en dat de doden DAN zouden opstaan om Jezus tegemoet te gaan op de wolken. Net als de mensen die toen nog niet dood waren (waar Paulus zichzelf onder schaarde want hij dacht dat Jezus snel zou terugkeren). Paulus heeft het over de innerlijke Christus en dan ga jij beweren dat de innerlijke Christus niet bestaat. Tja, dat mag van mij allemaal, maar dan volg je niet meer de Bijbel. Flawless victory reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 14 uur geleden zei Hopper: Paulus heeft het over de innerlijke Christus en dan ga jij beweren dat de innerlijke Christus niet bestaat. Tja, dat mag van mij allemaal, maar dan volg je niet meer de Bijbel. Paulus heeft het over 1 echte Christus... En dat hij zegt "ik leef niet meer, maar christus leeft in mij" is niet letterlijk te nemen.. Waarom zou Christus anders op de wolken terugkomen? En de doden die opstaan zouden Jezus tegemoet gaan op de wolken. Dit heeft niks met een innerlijke christus te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 38 minuten geleden zei Paulus888: Paulus heeft het over 1 echte Christus... En dat hij zegt "ik leef niet meer, maar christus leeft in mij" is niet letterlijk te nemen.. Waarom zou Christus anders op de wolken terugkomen? Om Zijn Bruid - dwz iedereen in wie de innerlijke Christus leeft - op te halen. 39 minuten geleden zei Paulus888: En de doden die opstaan zouden Jezus tegemoet gaan op de wolken. Dit heeft niks met een innerlijke christus te maken. Jazeker wel. Het gaat om de doden die in Christus gestorven zijn. De doden die opstaan zijn degenen in wie Christus leeft, dus de innerlijke Christus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 51 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Flawless victory: Om Zijn Bruid - dwz iedereen in wie de innerlijke Christus leeft - op te halen. je begrijpt het punt niet.. Als het om de innerlijke Christus gaat dan zou Christus niet op de wolken hoeven terug te komen.. Alles wijst op een uiterlijke Christus en niet op een innerlijke. Behalve als je de woorden van Paulus "ik leef niet meer maar Christus leeft in mij" ineens letterlijk gaat nemen.. Maar dan zou Paulus niet meer leven? Lijkt me erg dom. Het is gewoon dat Paulus beweerde Christus zijn woorden na te leven.. Maar goed, Hopper gelooft ook in de jongste dag. Dat Christus terugkomt op de wolken. Terwijl Paulus dit nota bene zelf schrijft. En dat als er geen opstanding uit de doden is men het zieligst is van alle mensen. Als je gaat cherrypicken uit de Bijbel dan krijg je het Hopperisme. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november (bewerkt) 1 uur geleden zei Paulus888: je begrijpt het punt niet.. Als het om de innerlijke Christus gaat dan zou Christus niet op de wolken hoeven terug te komen.. Nee, jij begrijpt het punt niet. Christus komt eerst terug op de wolken (Harpazo) om Zijn Bruid op te halen. Dat zijn de mensen in wie de innerlijke Christus leeft, dat wil zeggen zij in wie de opgestane Christus leeft. Zij worden van gedaante veranderd en gaan Hem tegemoet in de lucht, samen met de overleden mensen die in Christus gestorven waren. Jezus zet dan nog niet Zijn voeten op de Olijfberg maar komt enkel halverwege, om Zijn Bruid (de Gemeente) op te halen. Terwijl de Gemeente vervolgens met de Bruidegom in de hemel vertoeft, begint op aarde de laatste jaarweek, dat wil zeggen begint de grote verdrukking cq de tijd van Jacob’s benauwdheid, en de ure der verzoeking die over de gehele aardbodem komt. 1 uur geleden zei Paulus888: Alles wijst op een uiterlijke Christus en niet op een innerlijke. Behalve als je de woorden van Paulus "ik leef niet meer maar Christus leeft in mij" ineens letterlijk gaat nemen.. Maar dan zou Paulus niet meer leven? Lijkt me erg dom. Het is gewoon dat Paulus beweerde Christus zijn woorden na te leven.. Paulus sprak van de innerlijke Christus. De Heilige Geest maakt namelijk woning voor de Vader en de Zoon IN de mens. Dat is heel letterlijk waar. Dat kan echter alleen maar gebeuren als de natuurlijke mens bereid is om te sterven aan het oude zelf. Dat stervensproces gaat heel wat verder dan wat regels van Jezus opvolgen, het gaat om een langdurig en diepgaand proces van zelfverloochening, van totale overgave aan God. En in dat proces wordt de oude cq natuurlijke mens kleiner en wordt de innerlijke Christus groter. Paulus zegt daarvan in Johannes 3:30 “Hij moet wassen, maar ik minder worden.” 1 uur geleden zei Paulus888: Maar goed, Hopper gelooft ook in de jongste dag. Dat Christus terugkomt op de wolken. Terwijl Paulus dit nota bene zelf schrijft. En dat als er geen opstanding uit de doden is men het zieligst is van alle mensen. Als je gaat cherrypicken uit de Bijbel dan krijg je het Hopperisme. Het is functioneel binnen het lichaam van Christus dat Hopper dat standpunt inneemt, want daardoor verlegt hij de aandacht naar de innerlijke Christus die hier en nu IN jou KAN opstaan. Als jij dat wilt. Als je dat niet wilt dan heb je nog een tweede kans bij de Wederkomst (Parousia) van Jezus met Zijn Gemeente op de Olijfberg. Als je tenminste in die zeven jaar tussen de Harpazo en de Parousia het teken van het beest hebt geweigerd. Als je het teken van het beest hebt aanvaard kun je het Koninkrijk niet meer binnengaan. 9 november bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst Rapport Share Geplaatst https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/trump-treedt-in-voetsporen-hitler-en-poetin-persoon-van-het-jaar-volgens-time Time Magazine heeft Donald Trump uitgeroepen tot persoon van het jaar. In eerdere jaren koos het tijdschrift onder meer voor Adolf Hitler (1938) en Vladimir Poetin (2007). De racist en antisemiet Trump werd dit jaar schuldig bevonden aan fraude en kiezersbedrog. Dat kon niet verhinderen dat de veroordeelde crimineel in november de presidentsverkiezingen won. “Trumps politieke wedergeboorte is ongeëvenaard in de Amerikaanse geschiedenis”, aldus Time. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst gisteren om 00:49 Rapport Share Geplaatst gisteren om 00:49 (bewerkt) Door een samenloop van omstandigheden ben ik geabonneerd op (het bureau van) Trump, en op het kanaal van zijn zoon Barron, en dat van Robert Kennedy Jr. en nog een aantal uit de inner circle van Trump, op Telegram. Je kunt die kanalen niet zelf zoeken op Telegram, ze zijn verborgen, je kunt er echter wel voor uitgenodigd worden en ik ontving zo’n uitnodiging. Je ontvangt er eerst 1 en daarna ontvang je er van lieverlee wat meer. Wat ik daar gezien en gelezen heb, heeft mij voor de volle 100 procent bewezen dat Trump de Antichrist is. Wij denken bij Antichrist vaak te veel aan iemand die tegen het christendom strijdt. Maar antichrist betekent ook “in de plaats ván Christus”. Trump en zijn zoon plaatsen zichzelf LETTERLIJK in de plaats van Jezus Christus. Ik weet dat het bizar klinkt en dat IS het ook. Ze plaatsen foto’s van zichzelf met daarbij de titel “The Father and The Son”, met hoofdletters. En nog vele vele vele dingen meer. Ze maken toespelingen op het Romeinse rijk, alsof Amerika het nieuwe Romeinse rijk is. En Trump werd “Cesar” genoemd. En nog veel meer bizarre dingen. Ik geloof dat de Jehova’s Getuigen dus aldoor gelijk hebben gehad over het Amerikaanse rijk. Ze gebruiken hele slinkse technieken om grote groepen mensen achter zich te krijgen. Ze richten zich daarbij vooral op 1) christenen 2) new agers 3) mensen die ervan dromen rijk te worden of mensen die geld nodig hebben 4) comolotdenkers. Donald Trunp en ELon Musk verkopen voor heel weinig geld gouden “badges”. Trumo verkoopt de gouden adelaar. En hij heeft inmiddels ook zilveren munten met zijn smoelwerk erop uitgegeven. Die geven ze nagenoeg weg, voor een spotprijsje, met de garantie (bevestigd door de BOA, de Bank Of America) dat ze na 20 januari miljoenen waard zullen zijn. Mensen die voor 999 dollar aan gouden adelaars hebben gekocht, mogen rekenen op een waard van 4 miljoen. En ook als Trump onverhoopt geen president zou worden, is de waarde gegarandeerd omdat Trump daar zelf een fonds voor op heeft gericht. Hetzelfde geldt voor de gouden badges van ELon Musk met zijn kop erop. Zo creëren ze nieuwe miljonairs onder het gewone volk, dat hiermee hun ziel aan de duivel verkoopt en blind achter hem aanlopen. gisteren om 00:57 bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst gisteren om 01:28 Rapport Share Geplaatst gisteren om 01:28 Trump doet -net als Hitler deed - ook “goede” dingen. Zo gaat hij alle medewerkers van het leger die onder Biden werden ontslagen omdat ze de Covidvaccinatie weigerden, terug in dienst nemen en hij gaat ze met terugwerkende kracht hun salaris van afgelopen vier jaar betalen. Trump neemt ook dit keer zelf geen salaris. Maar er is 1 ding wat vooral naar boven komt en dat is WRAAK. Zijn wraakzucht. Hij gaat wraak nemen op alle mensen die hem een proces aan wilden doen. En hoe gaat hij dat doen, via Q, voorheen ook wel Anonymous genoemd. Dit blijkt een grote groep mensen te zijn uit het leger en de marine en de luchtmacht, noem maar op, die aan Trump loyaal zijn. Hij wil politici die hij “verraders” noemt (traitors, en treason), en die ze de “cabal” noemen, laten berechten door militaire tribunalen en er is herhaaldelijk gezegd dat op landverraad de doodstraf staat. Ze hebben het dan over de strop. Ze gaan openbaar maken (door het bewijsmateriaal te publiceren) welke politici en beroemdheden zich met sexueel kindermisbruik en human trafficking hebben beziggehouden en ze willen die mensen berechten. En ze kennen “no mercy”. Dit klinkt voor velen als recht en gerechtigheid in de oren, maar een dergelijke wraakzucht en bloeddorstigheid is niet des Christus en staat haaks op genade. Die kanalen nu langere tijd (sinds 6 november) gevolgd hebbende is mij duidelijk geworden dat strakjes waarschijnlijk gemakkelijk de mensen die het teken van het beest niet nemen, ook als “verraders” zullen worden betiteld waar dan ook de doodstraf op staat. Het is een uiterst slinkse beweging, de Trumpkliek. Wat ook opvallend is is het gebruik van de tactiek van de narcistische omkering. Ze noemen de democrats the cabal, terwijl Trump zelf overduidelijk een 33e graad vrijmetselaar is (dat wordt gemakkelijk duidelijk aan alle symboliek die ze gebruiken). En hij gaat het pedofiele netwerk onder hooggeplaatste politici en beroemdheden openbaren en berechten maar hij is zelf jarenlang bevriend geweest met Epstein. Ik vind berechting van pedofielen en kinderhandelaars een uitstekende zaak maar ik krijg bepaald niet de indruk dat die mensen een eerlijk proces zullen krijgen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst gisteren om 01:53 Rapport Share Geplaatst gisteren om 01:53 (bewerkt) Wat ook is opgevallen is dat de Trumpgroep geen tegenspraak duldt. Ze zeggen steeds dat ze “freedom of speech” hoog in het vaandel dragen maar in de praktijk geldt die vrijheid enkel voor hun aanhangers. Op de meeste kanalen is de reactiemogelijkheid uitgeschakeld maar op enkele kun je reageren. De eerste de beste keer dat ik -heel netjes- tegenspraak gaf en wat bijbelteksten liet zien werd mij direct de reactiemogelijkheid ontnomen. Ze halen zelf vaak de bijbel aan en misbruiken citaten en rukken die totaal uit hun context. Linkse mensen worden door Barron Trump (zijn 18jarige zoon die zijn internet zaken regelt) “libtards” genoemd. Voor de schermen beweert Trump een president voor alle mensen te willen zijn maar achter de schermen bezigt men duidelijk andere taal. gisteren om 01:54 bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden God gebruikt Trump om Zijn Oordeel over de deep state te brengen, inclusief over Hollywood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden 22 uur geleden zei Hopper: https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/trump-treedt-in-voetsporen-hitler-en-poetin-persoon-van-het-jaar-volgens-time Time Magazine heeft Donald Trump uitgeroepen tot persoon van het jaar. En dit hebben ze gedaan op 12-12-2024. Typerend voor genootschappen als de Vrijmetselarij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden 37 minuten geleden zei Flawless victory: En dit hebben ze gedaan op 12-12-2024. Typerend voor genootschappen als de Vrijmetselarij. Geen idee van de Vrijmetselaars hiermee van doen hebben. Alleen complotdenkers halen de Vrijmetselarij er bij omdat ze geen notie van de Vrijmetselarij hebben. Wat het complotdenken onschadelijk maakt is gewoon.....eens een praatje met ze te maken! En dan blijkt dat Vrijmetselaars zich niet eens bemoeien met wereldse zaken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten