Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei HJW5:

Deze is wel heel makkelijk om te draaien.

Waarom is hij zo fanatiek in de aanval op alle andersdenkenden ? Waarom demoniseert hij "foute meningen" en stuurt hij op interne conflicten aan met vijandsbeelden ?

Je bent erg eenzijdig bezig.

Omdat hij zich verweert... lol

1 uur geleden zei Hopper:

Ik ben niet in de aanval op Trump.  Ik heb niet eens stemrecht in de VS. Ik ben alleen verbaasd dat miljoenen mensen steeds maar weer in dezelfde val trappen en op een afgezant van Satan stemmen.   De mensheid is hardleers.

Andersom denkt men hetzelfde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 262
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je bedoelt dezelfde Trump die urenlang niet ingreep toen het Capitool door duizenden demonstranten werd bestormd en binnengebroken, met galgen en vlaggen van gewelddadige milities op zak, nadat ze doo

Het is een populaire truuk van populistische politici. Eerst doen ze allerlei extreme uitspraken, waarvan ze heel goed weten dat die veel polarisatie en woede zullen opwekken. Als die woede en kritiek

Wat zorgen geeft is dat hij wil dat de mensen aan hem persoonlijk loyaal zijn. Niet aan de politiek van zijn partij, de GOP, maar aan hem. Hij heeft zich er ook over beklaagd dat de generaals niet aan

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Omdat hij zich verweert... lol

Ach ja.....die goede Trump. Verweert zich alleen maar. De oorzaak ligt uiteraard altijd bij de ander.

Volgens de bijbel: gij zult geen kwaad met kwaad vergelden, maar overwin het kwade door het goede.

Hij volgt de bijbel dus niet. Dat zal jou niet aanspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW5:

Ach ja.....die goede Trump. Verweert zich alleen maar. De oorzaak ligt uiteraard altijd bij de ander.

Volgens de bijbel: gij zult geen kwaad met kwaad vergelden, maar overwin het kwade door het goede.

Hij volgt de bijbel dus niet. Dat zal jou niet aanspreken.

Ik kijk er allemaal satirisch naar. Maar finaal zakelijk, met Trump is traden veel succesvoller. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik kijk er allemaal satirisch naar. Maar finaal zakelijk, met Trump is traden veel succesvoller. 

Je kijkt er eenzijdig satirisch naar. Altijd bezig met "links" alles in de schoenen te schuiven. Ook dat is manipulatief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei HJW5:

Je kijkt er eenzijdig satirisch naar. Altijd bezig met "links" alles in de schoenen te schuiven. Ook dat is manipulatief.

Ja laten we een kat een kat noemen, het extreem links is veel problematischer dan van wat ze extreem rechts labelen. 

Het is wat het is. Maar voel u vrij het oneens te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja laten we een kat een kat noemen, het extreem links is veel problematischer dan van wat ze extreem rechts labelen. 

Het is natuurlijk  de vraag waarom Wilders zo op die noodwet hamerde. M.i. kunnen we ook nog wel eens van de regen in de drup zijn beland en is Wilders te vriendelijk ten opzichte van Hongarije, waar hij dat idee heeft opgedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Figulus:

Het is natuurlijk  de vraag waarom Wilders zo op die noodwet hamerde. M.i. kunnen we ook nog wel eens van de regen in de drup zijn beland en is Wilders te vriendelijk ten opzichte van Hongarije, waar hij dat idee heeft opgedaan.

War is coming... Plaats maken voor de volgende golf migranten. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat je extreem links veel problematischer vindt, is je persoonlijke voorkeur. Waarschijnlijk omdat je je meer verbinden voelt met (extreem) rechts gedachtengoed.

Feit is dat je alles zeer eenzijdig belicht.

Maar wat vind je ervan dat Trump de bijbel niet volgt en kwaad met kwaad vergeldt ?

10 uur geleden zei Figulus:

De noodwet is symboolpolitiek. Zoals veel in het asielakkoord symboolpolitiek is. Hij blijft roeptoeteren en wil dan zeggen dat hij zo zijn best heeft gedaan, maar dat de rest het tegenhoudt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-10-2024 om 15:29 zei Hopper:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/waarom-leidende-republikeinen-trump-niet-als-president-willen

Iedereen met een minimum aan common sense begrijpt al jaren waarom Donald Trump een gevaar is. Een gevaar voor de toekomst van de Verenigde Staten als een democratische rechtstaat. 

Allen die het gevaar niet zien of afdoen als overdreven zouden er goed aan doen eens te luisteren naar wat leidende leden van Trump's eigen partij, de Republikeinen, al jaren over hem te zeggen hebben. Allemaal rechtsgeorienteerde nationalistisch denkende Amerikanen met een diepe liefde voor hun land, onder wie nogal wat met lange ervaring in het militaire apparaat en nationale veiligheid; allen mensen die Trump van dichtbij hebben meegemaakt tijdens zijn presidentschap.

Enkele dagen geleden kwam John Kelly, de langst zittende stafchef van Trump in zijn Witte Huis tijd, met griezelige waarschuwingen.

Reden voor Kelly om de publiciteit te zoeken was Trump's recente uitspraak dat hij het leger zou inzetten tegen Amerikaanse burgers als dat nodig zou zijn. Tijdens zijn presidentschap had hij dat idee ook al eens geopperd. Kelly probeerde hem dan uit te leggen dat zoiets in Amerika niet kon en dat de president daartoe ook geen bevoegdheid heeft. Maar dat ging er bij de voormalige onroerendgoedmagnaat niet in.

Wat Kelly destijds het meest verontrustte is dat Trump geen enkel begrip had voor het feit dat een president gebonden was door wetten en de grondwet en dat ministers en ambtenaren trouw zweren aan de grondwet en niet een persoonlijke loyaliteit tegenover de president hebben. Hij wilde onbeperkt zijn gang kunnen gaan.

Kelly gaat zelfs zo ver Trump een fascist te noemen. Volgens hem voldoet hij aan alle onderdelen van de woordenboekdefinitie van het woord: “een extreemrechtse autoritaire, ultranationalistische politieke ideologie en beweging die wordt gekenmerkt door een dictatoriale leider, gecentraliseerde autocratie, militarisme, gewelddadige onderdrukking van de oppositie.....”.

God zal het niet verhoeden dat Trump president wordt.  Het is louter aan de domheid en de kwaadaardigheid van de kiezer te danken als deze fascist gekozen wordt.

Je schrijft ook telkens dat we gelijk moeten worden aan de kinderen:

Citaat

Immers: de kinderen hebben nog geen zelf/ego.   Het zelf/ego is de persoon met het uiterlijke gelaat.   Dat klopt ook wel, want alleen met ongedekten aangezichte kunnen we de heerlijkheid des Heeren als in een spiegel aanschouwen. (2 Korinthiërs 3:18).

Citaat

Nou, het bovenstaande is niet iets waar kinderen met een ongedekt aangezicht zich mee bezig houden.

En over zelfontlediging kunnen we dan ook kort zijn. Dit bovenstaande wordt niet geciteerd door iemand die zichzelf ontledigd heeft.

Citaat

Dan zal het je ook duidelijk zijn dat het gelijkvormige aan deze wereld nog in de ban is van het boze.

Bovenstaande komt dus van iemand die nog gelijkvormig aan deze wereld is en zich daar nog erg mee bezig houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen een bezoeker van haar rally in de zaal riep “Jesus is Lord”, antwoordde Kamala Harris dat hij bij de verkeerde rally zat.   Voor Christenen is Trump dus de beste keus.   Het is niet anders.  Het is kiezen uit twee kwaden, dan maar iemand die in zijn beleid de christelijke normen en waarden het meest in zijn regeringsbeleid vertegenwoordigt.  En die de oorlog tussen Rusland en Oekraïne weet te stoppen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Toen een bezoeker van haar rally in de zaak riep “Jesus is Lord”, antwoordde Kamala Harris dat hij bij de verkeerde rally zat.   Voor Christenen is Trump dus de beste keus.   Het is niet anders.  Het is kiezen uit twee kwaden, dan maar iemand die in zijn beleid de christelijke normen en waarden het meest in zijn regeringsbeleid vertegenwoordigt.  En die de oorlog tussen Rusland en Oekraïne weet te stoppen.

ik zit er even naar te kijken/luisteren en ik vraag me af of je die commentator of journalist zelf niet een beetje subjectief vind? De man heeft het over abortus "kill a baby" in plaats van "kill a foetus"... Wereld van verschil.. En zo zijn er nog meer dingen op die man aan te merken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Paulus888:

ik zit er even naar te kijken/luisteren en ik vraag me af of je die commentator of journalist zelf niet een beetje subjectief vind? De man heeft het over abortus "kill a baby" in plaats van "kill a foetus"... Wereld van verschil.. En zo zijn er nog meer dingen op die man aan te merken.

Jij hebt geen normaal functionerend geweten meer. Het is dusdanig toegeschroeid dat het niet meer normaal functioneert. Het zij zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Paulus888:

en nu nog inhoudelijk reageren, in plaats van een ad hominodomino..

Wat je schreef is te walgelijk voor woorden. Daar spendeer ik geen seconde tijd meer aan.  Er is al genoeg over gezegd. Niets dringt tot je door, omdat je houding enkel trollen is.  Alles wat diverse gelovigen je hebben aangereikt is op rots grond gevallen.

———————

Over de criminele daden van de narcist Kamala Harris. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat je schreef is te walgelijk voor woorden. Daar spendeer ik geen seconde tijd meer aan.  Er is al genoeg over gezegd. Niets dringt tot je door, omdat je houding enkel trollen is.  Alles wat diverse gelovigen je hebben aangereikt is op rots grond gevallen.

wat is er precies te walgelijk voor woorden? Dat een foetus anders is dan een baby? Ik weet precies hoe gelovigen dit proberen te framen. Toen ik nog christen was kwam er een anti abortus iemand een praatje houden. Daarna was iedereen tegen abortus. Want ze hadden filmpjes laten zien waarin een foetus kronkelde van "de pijn" bij de abortus. Later kwam ik erachter dat het geen pijn was omdat de foetus in die tijd nog geen pijn kon voelen..  Zo proberen anti abortus mensen de mensheid te beïnvloeden. En deze man heeft het over het doden van een baby. Waar niemand voor kan zijn. Maar "doden" van een foetus is iets heel anders. Dat jij dit walgelijk vind is geheel aan jezelf toe te schrijven. Misschien moet je wat harder worden of zo?

Niet dat ik voorstander ben van onbeperkt foetussen "doden" maar er zijn omstandigheden dat het noodzakelijk is. En daarbij is de vrouw de baas in eigen buik. Dus als zij het niet wil dan wil ze het niet. Daar zou ik als man zijnde geen mening over hebben.

Anti abortus mensen noemen zichzelf pro life (alsof mensen die voor abortus zijn anti life zijn, weer zo'n bekende framering) maar dan wel life tot een dag. Want daarna zijn ze zo anti life als maar kan. Vaak tegen vaccinatie, tegen de vrije rechten van de vrouw. En bij euthanasie zijn ze weer braaf daar tegen en zogenaamd "pro-life"..

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/10/26/waarom-elon-musk-alle-reden-heeft-om-zowel-trump-als-poetin-te-ondersteunen-a4870771

Citaat

Elon Musk heeft herhaaldelijk in het geheim gesproken met de Russische president Poetin, bleek vrijdag. Musk verandert van een tech-ondernemer naar een geopolitieke influencer.

Elon Musks draai was een opvallende. De 53-jarige techmiljardair steunde in 2020 nog openlijk de Amerikaanse Democratische presidentskandidaat Joe Biden. En Musk gaf Oekraïne aan het begin van de inval van Rusland toegang tot zijn Starlink-satellietsysteem, nadat Rusland alle communicatielijnen had vernietigd. Vlak na de inval had Musk nog de tekst ‘Hold Strong Ukraine’ getwitterd. Omgeven met Oekraïnese vlaggen.

Maar sinds eind 2022 slaat de rijkste mens ter wereld ineens een heel andere toon aan. Musk is opgeschoven van een ondernemer met „gematigde” opvattingen, aldus hemzelf, naar een positie aan de uiterst rechtse kant van het politieke spectrum.

Vergeet Trump, er staat veel meer op het spel.  Trump is geestelijk duidelijk incapabel, het gaat om het systeem wat er achter zit.  Met Trump als president is Oekraïne verloren.  Nu kan een Europeaan zeggen: "wat kan mij dat schelen"?   Wel, kijk naar de verkiezingen in Georgie vandaag, men is er doodsbang voor Rusland. (Terecht)  Rusland denkt in invloedsferen en die kan zich wel eens gaan uitstrekken tot geheel Europa. 

En dan met zo'n superkapitalist als Musk achter de coulissen dan weet ik wel waar de 'winstmaximalisatie' naar toe gaat.   (Niet naar Joe Sixpack)

Citaat

En, zo bleek vrijdag uit een artikel in The Wall Street Journal: Musk voerde eind 2022 een reeks geheime gesprekken met de Russische president Poetin. De tech-miljardair en de Russische dictator tastten tijdens meerdere telefoongesprekken af of ze iets voor elkaar konden betekenen. Zo regelde Musk onder meer dat Starlink niet werd geactiveerd in Taiwan, een geste van Poetin aan de Chinese president Xi Jinping.

De huidige wereldorde gaat op de schop.  Het team Trump is dienaar van landen als China en Rusland.   Daar heeft de gewone man nu al niks te vertellen.

Citaat

Na de gesprekken veranderde er van alles, ook op het slagveld in Oekraïne. Daar begonnen Starlink-terminals voor de Oekraïnse strijdkrachten steeds meer te haperen. En wist het Russische leger ineens ook toegang te krijgen tot Starlink, onder meer om drones te besturen. Al was dit volgens Musk nooit de bedoeling geweest. Rusland had, volgens Musk, illegaal Starlink-terminals bemachtigd in andere landen. 

Wat is er gebeurd met Elon Musk? De laatste jaren is hij veranderd van een uiterst succesvolle tech-ondernemer in een zeer invloedrijke geopolitieke machtsfactor, die zich omringt met wereldleiders. 

Concentratie van macht is zelden een goede zaak.  WO2 was ook geconcentreerde macht.   Nou ja, van de andere kant: de wereld is toch al verloren.   Over klimaatverandering heeft men het niet meer.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Hopper:

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/10/26/waarom-elon-musk-alle-reden-heeft-om-zowel-trump-als-poetin-te-ondersteunen-a4870771

Vergeet Trump, er staat veel meer op het spel.  Trump is geestelijk duidelijk incapabel, het gaat om het systeem wat er achter zit.  Met Trump als president is Oekraïne verloren.  Nu kan een Europeaan zeggen: "wat kan mij dat schelen"?   Wel, kijk naar de verkiezingen in Georgie vandaag, men is er doodsbang voor Rusland. (Terecht)  Rusland denkt in invloedsferen en die kan zich wel eens gaan uitstrekken tot geheel Europa. 

En dan met zo'n superkapitalist als Musk achter de coulissen dan weet ik wel waar de 'winstmaximalisatie' naar toe gaat.   (Niet naar Joe Sixpack)

De huidige wereldorde gaat op de schop.  Het team Trump is dienaar van landen als China en Rusland.   Daar heeft de gewone man nu al niks te vertellen.

Concentratie van macht is zelden een goede zaak.  WO2 was ook geconcentreerde macht.   Nou ja, van de andere kant: de wereld is toch al verloren.   Over klimaatverandering heeft men het niet meer.......

Op je laatste zin na (klimaatverandering komt in het hele universum voor en wordt niet veroorzaakt door de mens) ben ik het verder met je betoog eens. 

28 minuten geleden zei Hopper:

Interessante berichtgeving, waarvoor dank. Rusland en het hele BRICS-team is bezig om de dollar als internationaal betaalmiddel helemaal te vervangen door een alternatief. Ze hebben al een eigen BRICS-betaalkaart ontwikkeld.  Ik vraag me dan wel af hoe Trump in dit plaatje past, aangezien Musk ook pro-Trump is.

https://www.dailynewsegypt.com/2024/10/22/brics-unveils-game-changing-payment-system-to-challenge-western-financial-hegemony/

Het lijkt mij meer dat de VS en Europa aan de ene kant, en de BRICS-landen aan de andere kant hard met elkaar aan het strijden zijn wie de baas mag worden van de Nieuwe Wereld Orde.  De Bijbel lezende zou dat het Westen (hersteld Romeinse rijk) worden.   Er staat ook geschreven dat allen hun macht zullen geven aan het Beest. Dat zou dan betekenen dat de BRICS-landen erin meegaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

We moeten goed opletten met die democraten. Ze kunnen zeer slecht tegen hun verlies en nemen wraak op kap van miljoenen mensen. Ik dacht het nooit te zeggen, maar democraten zijn een identiek gevaar als de nazi. Aansturen op rassenconflicten, genderleer via sociaal darwinisme, aansturen op oorlog a la Hitler in het midden oosten, wapenhandel stimuleren, omvolking van de foute mening, eugenetica, christenhaat en anti semitisme, dezelfde vijanden,... 

Ik vrees dat deze democratie opgekuist gaat worden zoals nazi Duitsland als we niet snel die slechte herkenen die zich als engelen van het licht voordoen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Fundamenteel:

We moeten goed opletten met die democraten. Ze kunnen zeer slecht tegen hun verlies en nemen wraak op kap van miljoenen mensen. Ik dacht het nooit te zeggen, maar democraten zijn een identiek gevaar als de nazi. Aansturen op rassenconflicten, genderleer via sociaal darwinisme, aansturen op oorlog a la Hitler in het midden oosten, wapenhandel stimuleren, omvolking van de foute mening, eugenetica, christenhaat en anti semitisme, dezelfde vijanden,... 

Ik vrees dat deze democratie opgekuist gaat worden zoals nazi Duitsland als we niet snel die slechte herkenen die zich als engelen van het licht voordoen. 

Je dacht het nooit te zeggen?

haha wat een grap

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Paulus888:

Je dacht het nooit te zeggen?

haha wat een grap

Geloof het of niet, ik was ooit jong en naïef en dacht ook dat democratie het beste was dat een mens kon overkomen. Tot ik eens mijn ogen open deed en zag van waar ik oorspronkelijk kom. Mijn grootmoeder waarschuwde me er nog zo voor... "Past op voor die Duits en alles wat ermee wilt samenwerken." 

Wees uw voorouders gehoorzaam in den Heere, niet in die fascisten die zich enkel onder draconisch censuur als de goeie kunnen verkopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof het of niet, ik was ooit jong en naïef en dacht ook dat democratie het beste was dat een mens kon overkomen. Tot ik eens mijn ogen open deed en zag van waar ik oorspronkelijk kom. Mijn grootmoeder waarschuwde me er nog zo voor... "Past op voor die Duits en alles wat ermee wilt samenwerken." 

Wees uw voorouders gehoorzaam in den Heere, niet in die fascisten die zich enkel onder draconisch censuur als de goeie kunnen verkopen. 

Gelukkig is Trump er; de echte messias!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je grootmoe leefde waarschijnlijk in de tweede wereldoorlog. Geen wonder dat ze de Duitser haatte. Maar mensen veranderen, tijden veranderen..

En als je den Heere wilt gehoorzamen dan moet je veel mensen stenigen, die op zondag werken, die vreemd gaat etc.. Doe je dat? Veel succes ermee!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Monachos:

Gelukkig is Trump er; de echte messias!

Kheb mijn eieren toch elders gelegd. Als Trump geen président wordt is dat voor u en mij finaal weinig verschil. Waarom zouden we daar dan verdeeld in staan? 

Als Trump zo'n monster is, wat zijn die fascisten dan die de IS hielpen ontstaan en de grootste migratiegolf ooit veroorzaakte? 

3 minuten geleden zei Paulus888:

Je grootmoe leefde waarschijnlijk in de tweede wereldoorlog. Geen wonder dat ze de Duitser haatte. Maar mensen veranderen, tijden veranderen..

En als je den Heere wilt gehoorzamen dan moet je veel mensen stenigen, die op zondag werken, die vreemd gaat etc.. Doe je dat? Veel succes ermee!

Den eerste en den tweede. Rara wie stuurde aan op de derde? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites