Spring naar bijdragen

Ambivalentie, verwarring en conflict troef.


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Noel2:

Ik had weer avontuurlijke dromen. Heerlijk. Wel een vaag gevoel van onrust over de regimes die nog komen. Maar ik hoef dus niet zo nodig allerlei (vervuilende) acties te doen overdag, en dan bewaar ik mijn waardigheid in deze tijd.

Hadden nog niet zo lang een vergadering over die nieuwe fietspaden, van goud vond ik echt wel een beetje overdreven. 

11 minuten geleden zei Noel2:

Het is wederzijds.

Enigszins verbazingwekkend is dat wanneer hulpverleners het hebben over een geheime orde in de chaos, dat ze daar ook een schema van gemaakt hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 380
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat mensen schuldig zijn aan zodanig veel zelfzuchtigheid dat hun “loon” als het ware vanzelf deze ellende zou moeten zijn. Als alle jubel-jaren, -decennia en -eeuwen opgeteld de zelfzuchtigen uiteind

Als er nu een komeet zou neerstorten van puur goud, of diamant, zouden de geldzorgen dan voorbij zijn?

Zelden verlichtend is machines verhuizen zonder ook eerst een aantal bouten los te schroeven.

Op 10-8-2022 om 14:19 zei Barnabas:

Daar zit de sleutel . Vervolgens is het moeilijk om deze doorbreking te realiseren waardoor men weer in de cirkel terecht komt. Wanneer men echte steeds bij de fout een correctie aanbrengt wordt het mogelijk de cirkel te doorbreken. De cirkle wordt dan een spiraal en bij volharding zal de spiraal uiteindelijk een evenwichtige rechte lijn worden.

Er zijn veel goede redenen om weg te blijven uit het toxische gebied van wat we het economische discours plegen te noemen, van waaruit de quasi onmogelijkheid van een aantal bedachtzame hulpvragen met betrekking tot gehanteerde logica’s mag blijken. In volledig contrast een veel hoopvoller potentieel, net zoals theorie en praktijk mijlenver uit elkaar kunnen liggen. Niets voor de nietige ikjes die we zijn, wat rest is een simpel weten dan wel veel vaker onbegrepen, dat innerlijke kind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei TTC:

Hadden nog niet zo lang een vergadering over die nieuwe fietspaden, van goud vond ik echt wel een beetje overdreven. 

Voor de e-bikes zijn er wel andere eisen nodig. Of de deelscooters. Een gewone straatstenenpad trilt dan teveel door. Ik doe het nog met een gewone fiets, maar met die hitte te belastend. Het is nooit goed. Mijn alternatief was de geleende auto. Heel decadent. Toen had ik het wel opgegeven ja, misschien zonder goddelijke zegen, maar ja…

45 minuten geleden zei TTC:

Enigszins verbazingwekkend is dat wanneer hulpverleners het hebben over een geheime orde in de chaos, dat ze daar ook een schema van gemaakt hebben.

Misschien is het makkelijker je aan een schema te houden, dan keuzes te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Voor de e-bikes zijn er wel andere eisen nodig. Of de deelscooters. Een gewone straatstenenpad trilt dan teveel door. Ik doe het nog met een gewone fiets, maar met die hitte te belastend. Het is nooit goed. Mijn alternatief was de geleende auto. Heel decadent. Toen had ik het wel opgegeven ja, misschien zonder goddelijke zegen, maar ja…

Heb je nog niet zo'n drone geprobeerd? Nu valt het nog mee, weinig verkeer op de snelweg. 

14 minuten geleden zei Noel2:

Misschien is het makkelijker je aan een schema te houden, dan keuzes te maken.

Dacht ik aanvankelijk ook, tot ik het door kreeg dat het ging over de mens in wording, snel weggelegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Dacht ergens iets gelezen te hebben van kwantumvacuümenergie, maar ook hierin ben ik volkomen leek. 

Bij mijn hersenen zijn het afvalstoffen die zich ophopen, en die eerst verwijderd moeten worden, om mij weer energie te geven. Ik durf niet te denken aan afvalstoffen van kwantumvacuümenergie.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Noel2:

Bij mijn hersenen zijn het afvalstoffen die zich ophopen, en die eerst verwijderd moeten worden, om mij weer energie te geven. Ik durf niet te denken aan afvalstoffen van kwantumvacuümenergie.

Ken er zelf maar weinig van, eens gelezen dat een kopje voldoende is om oceanen te doen verdampen. Maar dat is voor de slimmen der aarde, voor dat andere heb je de ascentielijst wanneer dat nodig moest blijken.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Het is ook mij niet gelukt met de kennis vrij van zorgen te worden.

Wees er bedachtzaam mee, een bijzonder oog zou kunnen vallen op het strikt lineaire denken, dit heeft een neerwaartse zuigkracht wanneer het zelf hogerop wil klimmen. Technisch gezien kan dit zeer transparant geduid worden, maar in praktijk om verschillende redenen toch iets lastiger om standvastigheid te vinden in het non-lineaire denken dat maar al te vaak onbehaaglijke gevoelens kan opwekken. Maar je kent het als geen ander, in de boekjes mag het dan wel tot in de accuratesse beschreven staan, soms flagrant vergetend dat mensen het ook beleven, omdat we nu eenmaal mensen zijn, met gevoelens, met een hart, met groeipotentieel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Wees er bedachtzaam mee, een bijzonder oog zou kunnen vallen op het strikt lineaire denken, dit heeft een neerwaartse zuigkracht wanneer het zelf hogerop wil klimmen. Technisch gezien kan dit zeer transparant geduid worden, maar in praktijk om verschillende redenen toch iets lastiger om standvastigheid te vinden in het non-lineaire denken dat maar al te vaak onbehaaglijke gevoelens kan opwekken. Maar je kent het als geen ander, in de boekjes mag het dan wel tot in de accuratesse beschreven staan, soms flagrant vergetend dat mensen het ook beleven, omdat we nu eenmaal mensen zijn, met gevoelens, met een hart, met groeipotentieel. 

Ik heb het zojuist ondervonden. Mij trekt nog steeds wel het academische denken uit de boekjes. Maar ik heb inderdaad het weinig meebuigende denken mogen ervaren. Ik leg het weer terzijde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Noel2:

Ik heb het zojuist ondervonden. Mij trekt nog steeds wel het academische denken uit de boekjes. Maar ik heb inderdaad het weinig meebuigende denken mogen ervaren. Ik leg het weer terzijde. 

Academische vrijheid staat los van het element van beperkte rationaliteit, maar alles start wel met dezelfde basis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

Ik upchunck naar de vraag van het nut van wetenschappelijke resultaten.

Elke actuele situatie is optelsom van alle keuzes die we gemaakt hebben in het verleden, veel wetenschappelijker kan het haast niet. Misschien dat liefhebbers hier nog dat begrip karma aan willen toevoegen, het zal wellicht niet veel anders worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid